بازدید 41756
نیم نگاهی به اخبار اجتماعی هفته و یک تأمل؛

در ایران و آمریکا چه کسی حاضر است آتش‌نشان شود؟

در آغاز همه سکوت کردند و نه زیر گفتند و نه زبر؛ یکی دو روز زمان لازم بود تا آتش باد خورده و دود آن بلند شود. از ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه یکشنبه، ده‌ها ساعت گذشته بود که اظهار نظر مسئولان‌ درباره تراژدی خیابان جمهوری آغاز شد؛ نخست واکنش نمایندگان مردم، پس از آن ورود سازمان بازرسی، دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به...
کد خبر: ۳۷۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹ 24 January 2014
اگر خبر شلیک به گوزنی که در اسارت پارک پردیسان زندگی می‌کرد تا شاید نسلش منقرض نشود‌‌، کنار گذاریم، اخبار مهم دیگر همگی تقریبا فرجام یافتند؛ فرجامی که یا تلخ بود یا شیرینی ملموسی نداشت!

فرد آلاینده برکنار شد و عامل آلاینده نامعلوم ماند

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه در آغاز هفته، عامل مسمومیت نزدیک سه هزار تن از اهالی شهر جدید پردیس در غرب تهران، «شکستگی لوله آب فاز سه و ممزوج شدن آن با فاضلاب» گفته شد، اینقدر علت اعلام شده عجیب بود که حدس بزنیم کسی چیزی می‌داند و نمی‌گوید!

چند روز که گذشت، حدسمان به حقیقت پیوست و مدیر آبفای شرق تهران یا فردی با سمت مشابه از کار برکنار شد و جای این پرسش را باقی گذاشت که مگر می‌شود یک نفر یک تنه عامل مسموم شدن آب یک منطقه باشد؟ مگر می‌شود سه هزار تن را مسموم کرد و فقط برکنار شد؟
راستی، عامل مسمومیت چه بود؟ باز هم چیزی شبیه پیکر بی‌جان (بخوانید جنازه) در آب افتاده بود یا هنوز اصرار دارید که فاضلاب از ترکیدگی لوله‌ای که آب با فشار از آن در حال عبور است، وارد‌ شده؟!

اگر آن فرد برکنار ‌و قصور شرکت متبوعش مسجل شده، چرا نباید یک ‌بار برای ثبت در تاریخ یک شرکت محکوم شده و مجبور شود به ازای خطای انجام داده، غرامت بپردازد و یا دست‌کم هزینه درمان آن بندگان خدایی را که مجبور شدند ساعت‌ها در صف درمان بمانند ‌به نوعی جبران کند؟

پارادوکسی به نام بحران در آتش نشانی!


این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگر ناگفته باقی ماند، چراکه اتفاقی شوم رقم خورده بود که هنوز سنگینی سایه‌اش از سر بسیاری از مسئولان نگذشته است؛ در روزی که شهر در تعطیلی و بسیاری در خوشی بودند، آتش سوزی یک کارگاه، داغی به یادگار گذاشت که احتمالا فراموش کردنش از سخت‌ترین کارهای ممکن است.

حادثه به خودی خود دردناک بود و جانکاه اما چون به تصویر کشیده شد و تصاویر و عکس‌های متعددی از آن به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی راه یافت، درد آن دوچندان شد و از حق نگذریم، نقش مسئولان در شدت دادن آن بسیار قابل توجه است؛ به ویژه نقش مسئولان آتش‌نشانی که کارویژه‌شان حل بحران است، ولی قادر به حل بحرانی که در آن واقع شدند، نبودند.

در ایران و آمریکا چه کسی حاضر است آتش نشان شود؟

مدیران سکوت کردند و نه زیر گفتند و نه زبر؛ اما برخی سخنان نسنجیده گفتند و برخی آنها را آب و تاب‌‌ منعکس کردند، ولی یکی دو روز زمان لازم بود تا آتش را دوباره باد بزنند و نگذارند تهران که در سرمای زمستانی حاکم بر بیشتر شهرهای کشور، هوای گرم و بی‌بارشی را تجربه می‌کرد، گرم بماند.

از ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه یکشنبه، ده‌ها ساعت گذشته بود که اظهار نظر مسئولان ‌درباره تراژدی خیابان جمهوری آغاز شد؛ نخست واکنش نمایندگان مردم در شورای شهر و مجلس و پس از آن ورود سازمان بازرسی به غائله و دستور رئیس جمهور برای بررسی به وزیر کشور و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دیگر؛ اما هنوز کسانی بودند که سکوتشان برقرار بود.

شکارکشی مشکوک در قلب پایتخت


در بحبوحه داغ شدن تنور اخبار و حاشیه‌های سقوط دو کارگر، خبر شلیک سه گلوله از اتوبان همت به سمت پارک پردیسان، یکی از عجیب‌ترین رخدادهای ممکن را رقم زد؛ کشته شدن گوزن زرد ایرانی که در اسارت پارک نگهداری می‌شد تا شاید از انقراض دور شود اما شنبه شب هدف گلوله شکارکش‌ها قرار گرفت و حدود یک روز بعد رسانه‌ای شد.

اینکه تفنگ به دستان از آن سوی فنس‌ها، گوزن اسیری ‌را که در خطر انقراض است، هدف قرار داده و بی‌هیچ منفعتی می‌کشند. همان گونه که رئیس سازمان محیط زیست گفته، قطعا پیامی در خود نهفته دارد، ولی این پیام هنوز نامکشوف است؛ هرچند خبر رسیده که پلیس آگاهی دو مظنون را در این زمینه بازداشت کرده و در حال تکمیل تحقیقات است.

جدای دو مظنونی که بابت شکارکشی در پردیسان بازجویی می‌شوند، ساعاتی پیش خبر رسید که دو تن دیگر هم در ارتباط با حوادث هفته جاری بازداشت شده‌اند؛ دو آتش‌نشان. یکی رئیس ایستگاه یک سازمان آتش نشانی تهران (ایستگاه حسن آباد) و دیگری اپراتور نردبانی که در این عملیات به علت نقص کار نکرده بود.

در ایران و آمریکا چه کسی حاضر است آتش نشان شود؟

قابل تأمل: آیا حاضرید آتش نشان شوید؟

اینکه آتش‌نشان شدن یعنی پذیرش خطر را همه می‌دانیم؛ اما آنچه در حادثه خیابان جمهوری رقم خورده، از این جنس نبوده و دست کم در باور بسیاری به قصور آتش نشانی تعبیر شده نه جان‌فشانی و تلاش بی‌اندازه ایشان.

این در حالی است که سخنگوی آتش‌نشانی، تنها فردی که در این سازمان پاسخگو مانده و سکوت ‌نکرده، بر این باور است در این حادثه دردناک سه آتش‌نشان مصدوم شده‌اند؛ یعنی پذیرش خطر صورت گرفته، ولی همین اظهار نظر جای پرسش باقی گذاشته که چرا باید سه تن از افراد دوره دیده در یک حادثه مصدوم شوند؟

اگر به این ابهام، ابهاماتی همچون چرایی باز نشدن نردبان یا استفاده نکردن از تشک نجات و... را اضافه کنیم، درخواهیم یافت که توضیح مسئولان آتش نشانی تا چه اندازه می‌توانست روشنگر بوده و مانع ‌گمانه‌زنی‌های نادرست شود؛ اما با سکوت ایشان نه تنها ابهامات پاسخ نیافت و به اعتماد عمومی خدشه وارد شد، بلکه تنشی که به آتش نشانان وارد آمده بود نیز به نوعی تشدید شد که چه بسا از سایر موارد مهم‌تر و تأسف برانگیز‌تر باشد.


بدین ترتیب درخواهیم یافت که از این به بعد و در تک تک عملیات هایی که ماموران آتش نشانی حضور خواهند داشت، می‌بایست انتظار افزایش استرس ایشان را داشته باشیم، چراکه در اثر یک حادثه و به یاری سکوت غیرمسئولانه برخی اکنون بسیاری از یاد برده‌اند که جایگاه آتش‌نشانی تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

راستی هیچ خبر دارید که آتش نشانی به رغم آنکه سومین شغل پر استرس در آمریکا شناخته می‌شود، با پرستیژ‌ترین شغل آن جامعه نیز به شمار می‌آید؟ به نظر شما عامل تفاوت نگرش به این حرفه در ایران و آمریکا چیست؟

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸۱
با این کم لطفی که در حق آتش نشانان زحمتکش شد، دیگه بعید می دونم خیلی مشتاق برای ورود به این شغل وجود داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
شما نگران اون نباش. در ضمن این شغل فقط برای افراد خاص و پارتی داره برادر
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
ناشناس جان. شما نگران منافع احزاب سیاسی نباش که چندبار اینجا در جهت مطامع یک عده آدم سیاسی نظر داده ای.
sorosh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آتش نشانها زحمتکش ترین آدمهای ایرانند که برای حفظ جان مردم جان خود را به خطر می اندازند و این کار را هم بیشتر به خاطر علاقه و حس نوع دوستی و کمک به خلق خدا پذیرفته اند نه به خاطر چیز دیگر اگر حقوق آتش نشانی در ایران و کل دنیا مقایسه کنیم میبینیم که حقوق یک ماه آتش نشانهای اروپایی به اندازه یک سال حقوق آتشنشانهای ایرانی هست پس با این حقوق کم و با این همه خطر و از خود گذشتگی باید آفرین گفت به این افراد اگر قصوری صورت گرفته به خاطر مجهز نبودن وسایل آتشنشانی بوده که هم جان آتشنشانها و هم مردم عادی را به خطر انداخته اگر تجهیزات آتشنشانی به روز و مدرن باشه احتمال خطر کمتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آتش نشانی چه حسن ویژه ایی غیر از خطری که هر روز اونا رو تهدید می کنه داره
سپیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
آقای ناشناس شما مطمئنی این شغل واسه کسیه که پارتی داره؟؟پس چطوری همسر من 10 ساله آتش نشانه ولی ما هیچوقت پارتی داشتنی رو ندیدیم؟؟؟
همسر یک آتش نشان
| United States of America |
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
چه افراد خاص و پارتی داری؟؟؟؟
حقوق حداقل 6000دلاری در آمریکا و 600 هزارتومانی در ایران!!!!!!
پاسخ ها
دانیال
| Canada |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بسیاری از آتش نشان ها در آمریکای شمالی بصورت داوطلب هستند و هیچ پولی دریافت نمی کنند.
محمد
| Germany |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
حقوق آتشنشان ها در امریکا در سال زیر 40000 دلار هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
حقوقشون تو ایرانم زیاده نمیدونین حرف نزنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آخه تو که نمی دونی حقوق چیه حرف نزن... متوسط درآمد تو آمریکا ربطی به ایران نداره اونجا حقوق ها بالاست ولی تو ایران حقوق آتشنشانی خیلی بالاتر از کارمندان دیگر است .... برو تحقیق کن عزیز دل برادر
سپیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
راس میگی حقوق 1200 خیلی زیاده...البته نه تورمی هس نه اجاره خونه ای نه پوشک و خرج خونه...شما برو تحقیق کن که همه آتش نشانا 2-3 شغله هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
من آتش نشانم پیا ماتونو خوندم و از اونایی که به ما لطف داشتن و از ما تقدیر کردن بسیار متشکرم
آتش نشانی در اغلب کشورهای دنیا بمانند ارتش فرماندهی واداره میشود نه انکه بی نظم و دلبخواهی وبا پارتی استخدام شوند باید فرد اتشنشان از جان گذشته وفداکار باشد نه بی خیال وشل ول حالا اتش خاموش شد شد نشدهم که نشد نه شرتار مسئول هست ونه اتش نشانی اصلا کسی به کسی نیست ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بیخیال جان. تو با اون نظر دادنت، همون بیخیال بشی بهتره !
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
کی بدون پارتی جایی کار پیدا کرده که تو توقع داری تو آتش نشانی نشه، در ضمن همه از پارتی بازی به نحوی بهره می بریم، هممون هم ازش شاکی هستیم
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
بیخیال حرفی زدی بی سوادانه تازه اگه با پارتی هم قبول شوند مگر میشه دوره های سخت را به راحتی ازش عبور کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
بیخیال جون
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اتش نشانی تهران تنها جایی که این حرفا ور نمی داره یعنی پارتی بازی نداره ولی حقرقشون خیلی کمه من فیشه حقوقشون دیدم همش 2 تومن میگیرن من خودم مغازه دارم ماهی 3 تومن اجاره میدم به صاب ملک
با این تفاسیر و حملات رسانه ای و سیاست زدگی در ایران آتش نشان شدن خیلی سخت است .
در برخی کشورها به دلیل ساسی کرو بودن شیوه اصلی اداره آتش نشانی خواهد بود
تابناک به نظرم خوب میدانی که مردم ازآنشنشان گلایه ندارند و از مسولان آتش نشانی کله دارند و از مسولان شهرداری چرا قضیه را میپیچانی؟ مقصر کسی است که نردبانی خریده که باز نمیشود مقصر کسی است که آتشنشان واقعی را یا استخدام نمیکند یا در صورت استخدام کاری میکند که تبدیل به فرد تنبل شود دادن پاداش به افرادی که کار نمکنند و تنبیه افرادی که کار میکنند و ایراد کار را میفهمند اما باید سکوت کنند!!!!! بازم بگم بگم بگم!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
همین نظر تو، حاکی از سیاست زدگی و بازیهای حزبی بود.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
چرا منفی دادین؟راست گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
والا ما که تو این چند روزه هر چی گلایه شنیدیم از جانب گروه ها و اشخاص سیاسی بود و نه از جانب مردم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
ناشناس 18:42 . بهتر بود می نوشتی: چرا منفی دادین؟ راست گفتممم !!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
منم موندم چرا این همه منفی به این نظر دادند. حرف ناحسابی نزده.
یه ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
تابناک عزیز یه خواهش ازتون دارم
الان این اسکریپت نظردهیتون مشکل داره
لطف کنید حلش کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
چرا. حتما حرف ناحسابی زدی.
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
ای ناشناس عزیز خیلی خوب و درست گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
این که خوب گفته. چرا این همه منفی؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
چون برای اینکه زیرا !!
خوب به خاطر اینکه بقیه با نظرش موافق نیستند. به نظرت چیز عجیبیه؟ نظرات غرض ورزانه، همین را هم در پی داره.
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
بعضی وقتها یهو هجوم میارید به کسی که چند تا منفی گرفته و بدون فکر شما هم منفی رو می زنید. خوب بگین کجای حرفش ایراد داره؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقا کیوان. اگر بهتر نظرات را بخوانی متوجه میشوی که کجای حرفش از نظر دیگران ایراد داره.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
هرانچه لازم بود گفته شود گفتی ممنون
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
با تشکر از آقا مریم ! فکر کردی ما گاگولیم. اسمتو بذاری مریم نمیفهمیم خودتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقا یه سوال فنی دارم میشه جواب بدین؟! چرا بعضی از کامنتهارو که مثبت یا منفی میزنیم به جای یه دونه چند تا میزنه یعنی یکی رو مثبت میزنی یه دونه مثبت میزنه یا دوتا یا یکی رو منفی میزنی یه دفعه 5 تا منفی اضافه میکنه جل الخالق!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
من فکر می کنم تقریبا اکثر قریب به اتفاق افرادی که ذیل این نظر گفته اند چرا منفی داده اید، یک نفر بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آقا مشکل فنی بوده این منفی ها چون هر یه بار منفی که میزنی 5 تا منفی اشتباهی میزنه
arash
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
من نمی دونم چرا منفی داده اند مگه بد میگه
من کاملا موافقم ناشناس عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
منفی ها مشکل فنی بوده که یه دونه رو چند تا منفی حساب میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آتش نشانان در تهران سالی دو مرتبه تست آمادگی جسمانی میدهند ودر صورت مردودی توبیخ میشوند مانند آمریکا
البته اینجا هم 600 تومان نمی گیرن بلکه حداقل 800 هزار تا 1 میلیون میگیرن که خوب نمی شه گفت زیاده اما بعضی شغلها شما 1 سال حقوق می گیرید برای 1 یا نهایتا جند ماموریت ! اگر قرار باشه به خاطره حقوق در این تعداد محدود ماموریت هم کاری انجام ندهید که نمی شه!!!شما متعهد شدی که برای این کار با این حقوق خدمت کنی و خطراتش رو به جون بخری جبران زحمات این شغلها با حقوق نیست با مدیریت صحیح و عشق این کارها پیش میره.........
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
سالی 1 ماموریت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا جم کن برو من 2 از بهترین دوستم آتش نشان هستند هفته ای بین 6 تا 10 بار ماموریت میخوره بهش تصادفات اتش سوزی و اکثر حوادث کار آتش نشانی چرا مستقیم نمی گید...؟؟؟؟؟؟ امید عباسی و بقیه شهدا آتش نشانی رو یادتون رفته؟ چرا کسی نمیگه چرا ان زنها امدن آویزون شدند؟ ان همه آدم دیگه هم انجا بودند فقط آتش انارو میسوزند ترسیده بودند اشتباه کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
منم با امید موافقم ترس واشتباه در تصمیم گیری عامل اصلی حادثه بود
سپیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
سالی یه ماموریت؟؟
همسر یک آتش نشان
| United States of America |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
سالی یک ماموریت؟؟
با 1 آتشنشان در پالایشگاه صحبت میکردم که میگفت حقوقش 750 هزارتومنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
یعنی چه حقوقش پایینه استعفا بده خوب نباید ادم بکشه بخاطر کمی حقوق !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
جنابعالی اصلا به چیزی به نام وجدان اعتقاد داری که به همین راحتی میگویی آدم کشته؟ واقعا امثال شماها برای جامعه همچون سم عمل می کنید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
کی گفت بخاطر پول آدم میکشن؟؟اتفاقا شرکت پیمانکارشون هم همین حرف را بهشون گفته بود که اگه دوست ندارید تشریف ببرید کلی بیکار درآرزوی شغل شما هستند
تو همون پالایشگاه 1لوله انتقال گاز ترکید و وقتی همه مون از منطقه فرار میکردیم آتش نشانها به سمت منطقه خطر میرفتند
از تمرین هاشون هم میگفت که 1همیشه باید آماده بشن و ماهی 1 بار تمرین گرم دارن که توش 20000لیتر بنزین را آتش میزنن و آتشنشانها باید مهارش کنن
ضمنا اشتباه آتش نشان در پالایشگاه در درجه اول جان خودش را تهدید میکنه
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ناشناس 19:00 چرا یهو داغ میکنی؟!
1- کسی آدم نکشته
2- بحث حقوق مربوط میشه به 5 نظر قبل تر و مقایسه اون با آمریکا. کسی نگفته چون حقوقم کمه آدم میکشم. کم بودن حقوق نشان دهنده اینه که ارزشی برای این شغل گذاشته نشده. میشه فهمید که چقدر برای آموزش و تجهیزات سرمایه گذاری شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
تابناک عزیز خیلی از پیامهایی که حرف حقیقت میزنه تایید نمیکنی
بعيد ميدونم اتشنشان ها در امريكا ٦٠٠٠ دلار حقوق بگيرن!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
موافقم حرف مفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
به عکسی که تابناک گذاشته دقت کردی؟!! نوشته میانگین حقوق سالیانه 45000 دلار
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ازتابناک خواهشمندم یک گزارش از اتش نشانی مشهد تهیه کنه تاببینه این اتفاق اگه تومشهدمیفتاد بااین همه زایر چه فاجعه ای رخ میداد حقوق ما از کارمندان شهرستانهای اطرافمون کمتره مجبوریم بخآطرکمبودنیرواضافه کاری کنیم معملا خانواده یعنی هیچ
ما میتوانیم اینو یادتون هست پس یادتون باشه
ما ملتی هستیم که به جای تحلیل درست پدیده ها به هوچیگری بیشتر عادت داریم اگر اتشنشانان توانسته اند ظرف 3 دقیقه به محل حادثه برسند باید به انها مدال افتخار هم داد و همینکه انان توانسته اند بقیه افراد را سالم نجات دهند این نشان از موفقیت عملی انان و عجله بی مورد از دست رفتگان است ضمن طلب غفران برای ان مرحومان از بازماندگان تقاضا دارد با شکایت های بی مورد برای آنها عذاب نخرند قوه قضاییه هم بهتر است بجای عجله در این کارها جلو تخلفات مالی کلان را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
گل گفتی. گل.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
گل گفتی آی گل گفتی ولی یکم شل گفتی
عوام الناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آتش نشانهایی که در این ماموریت بوده اند بهتر از هر کسی میدانند که واقعیت امر چه بوده است و مقصر حادثه چه کسی و یا کسانی هستند اما با سکوت خود حییثیت و ارزش کار خود را زیر سوال برده اند. چرا سکوت خود را نمی شکنند؟
در هسته مرکزی تهران که بازار بزرگ نیز واقع
شده بدلیل بافت فرسوده و عدم رعایت مسائلی
همچون پلکان اضطراری و نداشتن کپسول اطفاء
حریق امکان آتش سوزیهای مرگبار بسیار است
چرا بجای این قلم فرساییها که نوشداروی بعد
از مرگ سهراب است به فکر ایمن سازی این
ساختمانهای خطرناک نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
و آموزش به مردم واسه زمان بحران
من خدوم عاشق این شغل بودم ولی اضافه وزن وامتحان بسیار سخت که تعریفشو شنیده بودم و نرفته بودم نشد که برم نگذاشت وارد این کار بشیم این کار انسان های تنومند قوی می خواد والبته با اراده حقوقش هم خوبه ماهی 1 میلیون به بالا به علاوه 24 و 48 ساعت تعطیل هم که هستی یعنی ماهی ده روز کار درضمن مگه الان چند تا مکان توی ماه اتیش میگریه مثل قدیم که نیست دیگه تکنولوژی و فناوری قوی ضد اتش وضد حریق اومده ما هم که به همه اینها مجهزیم وبا تکنولوژی روز پیش میریم آتش نشانان عزیز موفق وپاینده باشید البته می دونم اتش نشان ها کارهای دیگری هم به غیر از خاموش کردن اتش انجام میدن مخاطبان عزیز ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
شما به این تکنولوژی ها مجهزی نه ما هنوز هیچ کار خاصی برا خونمون نکردیم فقط تعمیرات سادش شده 20 تومن دیگه پولمون به تجهیزات ضد حریقش نرسید
حقوق اتشنشان در امریکا حداقل ۳۰۰۰ دلار در بدو استخدام.میشه حدودا ۹میلیون !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
چه ربطی داشت
حقوق یه برنامه نویس ساده سالیانه کمتر از 80000 دلار نیست
بخوام بهتر بگم باید بگم اونجا که سیبزمینی کیلو 6000 تومن نیست 16000 تومنه!
در ایران اکثر آتش نشانان از الفبای آتش نشانی اطلاعات ندارند
اون سری رفتم به آتش مشانی شهرمون دیدم موتورخونه آتش نشانی آتش گرفته
این میدونید یعنی چی؟
یعنی عوامل آتش سوزی و جلوگیری از آن را نمیدانند و نمیشناسند چه برسه به کارهای دیگه!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آره. به همین راحتی رفتی تو آتش نشانی !!
مارو چی فرض کردی؟!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
واقعا چقدر دروغگویی بین ما رایج شده.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
یه آتش نشان تو تهران بعد از استخدام شیش ماه آموزش میبینه بعد میاد تو شیفت آموزشای ضمن خدمتم تا بازنشتگی ادامه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
علی جان عزیزم تو از الفبای انسانیت چیزی سرت میشه؟!! پس لطف کن کمتر خالی ببند
آتش نشان ها آدم های ایثارگری هستن
نباید تندروی درباره آنها کرد
آن ها جونشون رو توی این کار گذاشتن
آتش نشان بیچاره گناهی نداره. اون مسوول آتش نشانی که وقتی بهش می گن نردبان خرابه می گه مهم نیست یا پول نداریم یا از این حرفها و همیشه از مرکز نظاره گر عملیاته اون مقصره اصلیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
کی گفته از مرکز نظاره گره؟ کی گفته مهم نیست. پول هم که واقعا ندارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آخه تو از کجا میدونی که از خودت نظر میدی؟پیش مسئولشون بودی خودت شنیدی گفت پول نداریم یا مهم نیست؟ بعدشم سیستمه حتی تو سیستمهای خیلی دقیق مثل شاتل هم ایرادات دقیقه ایه سیستم پیش میاد مثل شاتل امریکا که بخاطر نقص فنی ترکید
ما مردمی هستیم که وقتی اتفاقی میفته بجای اینکه دنبال ریشه مشکل بگردیم دنبال یک کسی میگردیم که کاسه و کوزه ها رو سرش خراب کنیم!
سلام
کاش مردم ما میدونستند برنتو( نردبان ) اتش نشانی هم سخت افزاره و امکان خراب شدنش هست کاش میدونستند روزانه چند اخطار به اماکن پر خطردر خصوص رعایت نکات ایمنی میدهند که هیچ کدام رعایت نمیشود کاش میدونستند شرایط وزمان استفاده از تشک نجات کی می باشد کاش میدونستند در سال چند مجروح وحد اقل ی کشته در حوادث پیش میاید و ای کاش های دیگر افسوس که مردم بجای فکر حرف میزنند قطعا من ازسالاینده در کادر عملیات نخواهم بود
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آقای آتشنشان! امکان خرابی هست اما نه هنگام عملیات. نردبانی که برای عملیات اعزام می شود باید سالم و عملیاتی باشد اگر نه مسوول نگهداری و سرویس آن باید پاسخگو باشد.
بجای اینکه دنبال مقصر بگردیم باید دنبال مشکل بگردیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
مقصر : مدیر عامل آتش نشانی
آتشنشانها افراد ایثار ګری هستن ولی بخاطر درګیری ذهنی و مالی که برای اکثر هموطنان بوجود اومده یه جواریی دستګاهها رو کنترل نمیکنن و بها به کارشون نمیدن - نباید منتظر این بمونن که مسولین ازشون بخوان که دستګاه ها دایم کنترل بشه - از تابناک خواهش میکنم یه برسی بکنن و آمار بدن که تو این چند ساله - چند مورد ماشین آتشنانی به محل حادثه اعزام شده ولی مخزن خالی بوده و یا شلنګ همراه نبردن -
پاسخ ها
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
این دیگه از اون حرفاست. اگه بگی مخزن یخ بستست یا شیلنگ پاره شد میگم حتما چند موردی بوده چون تو همه شغلها کاهلی هست. ابزار هم احتمالا بعضی مواقع نقص پیدا میکنه ولی در این موردی که گفتید متاسفم که هموطنامون در مورد ما این طور فکر میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
هادی تو با خودتم درگیری ها
این بندگان خدا را آزاد کنید. مدیران مسئولیت خود را قبول کنند.استعفا بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
همین. یک عده فقط دنبال استعفای شهردار هستند. تمام این سر و صداها حول همین موضوعه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ناشاس عزیز چرا که نه
شاید یک اتشنشان در سال یکبار یا دو بار ماموریت انجام دهد ولی باید باعشق وتدارکات کامل وبدون نقص ومدیریت صحیح صورت گیرد
پاسخ ها
چی میگی ؟؟!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
یک آتشنشان در هر شیفت هم شاید 2تا 3 بار هم ماموریت بره سالی یکی دوبار چیه؟! چیزی که نمیدونی در موردش حرف نزنی سنگین تری آقا.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آمار تهران بالای 32000 ماموریت تو ساله
حالا اون مدیر سازمان آب رو شما واقعا فکر کردین که اخراج کردن؟
این چه دردی است که شما مطبوعاتی ها را دچار کرده ایران را با کشوری مقایسه می کنید که هیچ گونه سنخیتی با هم ندارند
چقدر غر تا حالا کدوم کار ما ایرانی ها ( به جز عر زدند و ایراد کرفتن ) روی اصول بود
از شتر پرسیدند چرا گردنت کج است؟ جواب داد کجام راسته که گردنم راست باشه؟
اگه ممنکنه یک بار هم نظر منو پاک نکنید
من آتش نشانم به بحث مقایسه حقوق خودم وآتش نشان آمریکایی کاری ندارم من این حقوق رو قبول کردم که وارد شدم
چنت توضیح صادقانه میدم اول تشک نجات ما دو نوع تشک نجات داریم یه نوعش که کوچیکه و به صورت دستی توسط شخص آتش نشان باد میشه که در حادثه جمهوری کاربرد نداشت چون اصلا از رده خارج شده و دیگه توی جهان استفاده نمیشه یه نوع هم داریم که توسط فن باد میشه و این هم قابلیت استفاده نداره چرا؟ چون 1) زیر کار شرایط مساعد نبوده درخت بوده پیاده رو بود موتور و ماشین پارک بوده و اگه هم همه ی اینها هم نبود 2) این مدل تشک هم برای ارتفاع 5 طبقه جوابگو نیست و نهایتا 3 طبقه جواب میده هر چند که پهن کردنشون و آماده به کار شدنشون 10 دقیقه زمان میبره و اگر هم تشک پهن میشد باز هم اون خانومها میمردن و الان ما باید جواب میدادیم که چرا این تشکها کار نکردن
در مورد نردبان هم باور کنید هر روز تمام این تجهیزات چک میشن میتونی ساعت 6 و نیم صبح تشریف ببرید به نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی و ببینید
این اتفاق یه نکته منفی خیلی بزرگ داشت که شماها دارید بهش دامن میزنید و اون هم وارد کردن استرس بیشتر به من و همکارامه حالا شما خودتون تصمیم بگیرید که چیکار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آتش نشان دوستدارم همین
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
مصایب کار شما بسیار است اما دلیل نمیشود
با خطاکار شمردن مردمی که دو هموطنشان
بیگناه دارفانی را وداع گفتند مظلوم نمایی کنید
رادين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
شما قهرمان هاي واااقعي جامعه هستييين ، هميشه آارزووم بووده آتشنشان بشم ... هرچند آدم تو هر شغلي كه صادقانه خدمت كنه يه قهرمانه ،‌اما براي آتش نشان حالت بعدي وجود نداره يعني يا يه قهرمانه يا آتش نشان نيييست ...
آرزوي سلامتي براي همه ي شما مهربانان ايثارگر ...
من بعنوان یک پیمانکار در خصوص مسائل ایمنی ساختمان خیلی از آتش نشان های عزیز را میشناسم و آدمهای بسیار زحمت کشی هستند
جالبه که هیچ کس نمیگه چرا اون خانم ها خودشون رو از پنجره آویزون کرده بودند؟! اگر به یادگیری مسائل ایمنی بیشتر اهمیت بدیم این اتفاق ها کمتر میفته.
و اینکه بدون اطلاعات کافی راجع به زمینه هایی که توش تخصص نداریم صحبت نکنیم. مثل همین تشک که همه فورا می پرسن پس تشک چرا نبود؟ همه چی رو سر همین آتش نشان هایی خراب می کنیم که نمونه اش امید عباسی بوده که با نجات دختر بچه، جون خودشو از دست داده.
سلام دوستای خوبم اول واسه اتفاقی که افتاده از ته دلم متاسم بعدم واسه خودمو همکارام متاسفم که اینطوری دربارشون قضاوت میشه همونطور که یه هواپیما ممکن روی هوا چرخاش باز نشه اون نردبان هم باز نشد چون یه وسیله مکانیکه کدوم شما از قبل میدونید ماشینتون خاموش میکنه وتو جاده میمونید با همه سرویسایی که قبلش انجام دادیدهیچ کدوم ازما به خاطر پول وارد این سازمان نشدیم دوستایی که حرف حقوق میزنن یه سوال دارم چقدر حاضرن بگیرن وارد یه چاه فاضلاب بشن که نود درصد احتما ریزشش هست دوستایی که حرف شیفت و 48 ساعت استراحتو میزنن چقد از مشکلات خانودگی اتش نشانا به خاطر همین شیف اطلاع دارن چقدر از استرسای زن وبچه ما خبر دارن تا حالا شده بهترین دوستشون کنارشون دو تا چشماشو از دست بده یا شهید بشه یا قطع نخاع بشه کاش مردم میدونستن هشتاد درصد اتش نشانا بعد از سه سال از بازنشستگیشون به خاطر سکته قلبی فوت میکنن که دلیلشم استرس وحشتناک این شغله کدوم یکی از دوستان میدونه فشاری که بعد از هر زنگ حریق به قلب یه اتش نشان میاد چقدره اینو بدونید تمام وسایل اتش نشانی هر روز چک میشه حتی یه اچار ساده تو این چند روز خیلی حرفا شنیدیم ولی بدونید تا اخرین نفسمون از جون شهروندا و حتی کسایی بدترین حرفا رو زدن جلو حریق حادثه دفاع میکنیم چون با خدا عهد بستیم و اونه که باید جلوش سربلند باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اینها توجیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
سلامت باشین همه آتش نشان ها
کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
برادر محترم هر کس با توجه به توان و استعداد
خود باید کاری را انتخاب کند . خاله بازی نیست!
جانبازی است برای نجات جان همنوعانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
خدا پشت و پناهتون باشه ایشالا. خسته نباشید. خدا اجرتون بده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
چرت نگو کالباسی
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
برادر جان مردم ما همین اند
آقای شهردار فقط استعفا فقط
همیشه فقط در بخش عملیاتی هست که ایراد یک طرز فکر نمایان می شود و قابل لمس .
بی ارزش است پیش شما، جان مردمان
تا در مقابل انواع اتفاقها قرار نگيريم نميتوانيم کار سخت يک اتش نشان را درک کنيم.بجاي اين حرفها بياييم نکات ايمني را ياد بگيرم که دفعهاي بعد براي خود و فرزندانمان و اتش نشانهاي عزيز دردسر درست نکنيم
در پاسخ به دوست عزیزمون که گفته بودن توی آمریکا سیب زمینی کیلویی 16000 هزار تومانه و توی ایران 6000 تومان. باید عرض کنم که نخیر، سیب زمینی در اکثر ایالتهای آمریکا کیلویی تقریبا 3000 هزار تومانه.
حق با شماست
سلام من خودم شش ساله کارمند آتش نشانی شدم خدایی امکانات لازم برای همه ما فراهمه برای ما تو ایستگاههای آتش نشانی اتاق ورزش کتابخانه اتاق تمرین و اتاق خواب هست صبحانه نهار و شام هم میدن حقوق من با شش سال سابقه یک میلیون و هفتصد هزار تومنه مزایاش هم خوبه بن هم میدن تعاونی هم داریم خداییش خیلی راضیم
متاسفانه بیشتر همکارای من ناوارد و خودخواه و زیاده طلبن و همیشه از مردم طلبکارن به خانواده درگذشتگان هم تسلیت عرض میکنم
پاسخ ها
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
تو که راست میگی؟ لعنت خدا بر دروغ گو.
توهم زدی که آتش نشانی؟!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
توهم زدی که آتش نشانی؟!!! تو برای اینکه آتش نشانهارو بد جلوه کنی اومدی خودتو آتش نشان اسم بردی این الفاظ چیه که اسم بردی چیزی که لیاقت خودته به یه قشر زحمتکش نگو واقعا برات متاسفم
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
فکر کنم تو آتشفشان باشی، نه آتشنشان !!
همسر آتش نشان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
جدی با 6 سال کار کردن حقوقت شده 1700؟؟
همسر آتش نشان
| United States of America |
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
لعنت خدا به دروغگو...
منکر زحمات آتشنشان کسی نیست ولی مسئولیت هم چیزی نیست که بشود از زیر آن شانه خالی کرد .... بالا بر نرده کار نکرده ، تشک باد هم اندازه منطقه نبوده اینها به حادثه زده ها ربطی ندارد و فقط مسولین این امر مسئول عدم تست تجهیزات و خرید های بی مصرف هستند
ضمن تسليت به بازماندگان حادثه ، بايد به اين نكته توجه شود كه ورود آتش نشاني پس از وقوع حادثه است لكن موضوع اقداماتي كه قبل از وقوع آتش سوزي از حيث رعايت ايمني در كارگاه و ساختمان مذكور بايد رعايت مي شد و انجام يا عدم انجام بازرسي از سوي ادارات مسئول از جمله اداره بازرسي كار قطعا از سوي كارشناسان رسمي دادگستري مورد توجه قرار خواهد گرفت ، اي كاش همين حادثه دلخراش بهانه اي باشد براي ادغام ارگانهاي دخيل در موضوع ايمني و بهداشت در كشورمان و پايه گذاري سازمان HSE و متعاقبا تدوين چك ليستهاي ايمني و بهداشت براي تمامي كارگاهها و ساختمانها و پرهيز از موازي كاري كه موجب شود حوادث اينچنين در كشور رخ دهد .
سلام برادر آتش نشان؛ از شما وهمکاران شما واز جان برکفی شما وهمکارانتان صمیمانه سپاسگزاریم .زحمات شما قابل ستایش وقدردانی است واز این که دونفر از هم کاران شما را به جرم سهل انگاری مجرم قلمداد کردند متاسفم
گفتنی ها گفته شده.
اکنون وقت عمل است.
بله . من حاضرم یک آتش نشان باشم اما کسی به من اجاره نمی دهد ....... این شغل انحصاری مردان مملکت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
میخوای بری با قابلمه و تشت رختشویی آتیش خاموش کنی؟
تابناک خیلی بی انصافی
کاش اتش نشانی به تشک ایمنی مجهز بود. این حادثه قبل از هر چیز کمبود و نبود امکانات را نشان می‌دهد. تجهیز ساختمان‌های در معرض خطر آتش سوزی آن هم در بازار و محله‌های کاری امری ضروری است. اگر دنبال مقصر هستید همه مقصرند.
پاسخ ها
علی حمیدی
| Netherlands |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
تشک ایمنی بسیار گران هست و حداقل 5 دقیقه برای پر شدن جریان باد در آن وقت نیاز هستش و در هر منطقه وجود ندارد تعداد محدودی هست
من حسم اینه از این کامنتها آتش نشانها بیکار دارن تو اینترنت میچرخن
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
شما زیاد احساساتی نشو. من خودم شغلم آزاده و تقریبا هر چند دقیقه یکبار دارم نظرات این خبر را چک میکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
من فامیلمون آتشنشانه و میبینم چقدر بنده خدا زحمت میکشه و چند بار که برام تعریف کرد که برای خاموش کردن آتیش چه جوری توی آتیش میرن و جونشون در خطره تازه به غیر از خاموش کردن آتیش عملیات دیگه مثل درآوردن اجساد از چاه ها که اجساد بو گرفتند اونها باید درشون بیارن یا نجات سرنشینهای حبس شده در ماشین های تصادفی و .... 24 ساعت که کار میکنند روز بعد تازه باید نصف روز استراحت کنند خستگیشون در بره . زشته پشت سر زحمتکش ترین آدمها که جونشونو برای مردم به خطر میندازند حرف نامربوط بزنید
اينهامقصر نيستند همهچيزمان به همه چيزمان مى ايد
تو ايران هيچكس كارش رو درست انجام نميده.
آتش نشانا هم مثل بقيمونن.
اونا تا آنجائيكه ميدونم يكيشون صحبت ميكرد ، تا 4 ميليون حقوق ماهيانه ميگرفت و ساعت كاريشم يك روز كار و دو روز تعطيل بود.
تو روزاي كار هم بيشتر واليبال بازي ميكنن مگر اينكه يه حادثه اي پيش بياد.
مانور و اين چيزا هم كشكيه.
خوب اين نتيجه اش ميشه.
هيچكس كار خودش رو درست انجام نميده برادر من.
اگه ناراضي هخستي اول از خودت شروع كن. كار خودت رو درست انجام بده بعد به ديگران امر به معروف و نهي از منكر كن تا همه درست بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
چرا دروغ میگی آخه حقوق آتشنشانها یک میلیون تومنه شاید یه کم بیشتر بعدش یک روز کار میکنند دو روز استراحت این که خیلی عادیه یعنی به جای 8 ساعت کار در روز 24 ساعت کار میکنند و 48 ساعت استراحت . در خارج 24 ساعت کار میکنند و 3 روز استراحت دارند تازه حقوقشون 10 برابره حقوق آتشنشاهای ایرانه . آتشنشانها همیشه در حال تمرین و مانور هستند این همه زحمت میکشند با حقوق کم و جان خودشونو به خاطر مردم کف دستشون گرفتند این جور پشت سرشون حرف نامربوط زدن انصاف نیست
علی حمیدی
| Netherlands |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
در قاموس شهادت ترس معنا ندارد.
واقعا اینهمه انتقاد رو قبول ندارم.کار رئیس جمهور رو هم صحیح نمیدونم.بیشتر جنبه سیاسی داشت.
آيا مي دانيد قيمت يك دستگاه نردبان آتش نشاني چيزي حدود 2تا 3 ميليارد تومان است ؟ آيا مي دانيد به دليل تحريم هاي بين المللي نمي توانيم از كشور اتريش اين ماشين آلات را تهيه كنيم و حتي قادر به تعمير آنها نيستيم ؟ آيا كسي كه تحريم ها را كاغذ پاره مي خواند نبايد پاسخگو باشد؟ و از كشورهاي تحريم كننده مي پرسم كه آيا وسايل ايمني، دارو و قطعات هواپيما ربطي به انرژی هسته ای دارد؟ آتش نشان هاي فداكار و ايثارگر ميهن مان را مقصر جلوه ندهيد .ببينيد منشا اين اتفاق چيست؟
کاش نیروی انتظامی کمک می کرد و با عملیات راپل نجاتشون میداد . من وقتی ماهوارمون را بردند دیدم چقدر حرفه ای هستند و نردباناشونم خوب کار می کرد .
به نام خدا:((اگر آن فرد برکنار شده و قصور شرکت متبوعش مسجل شده، چرا نباید یک‌بار برای ثبت در تاریخ یک شرکت محکوم شده و مجبور شود به ازای خطای صورت داده، غرامت بپردازد و یا دست کم هزینه درمان آن بندگان خدایی که مجبور شدند ساعت ها در صف درمان بمانند را به نوعی جبران کند؟
)).
همیشه تو حرفا از مردم ایران به خوبی یاد میشه ولی این ملت اگه دچار بحران بشن سر همو میبرنو گوشت همو می خورن
نباید مسئله رو سیاسی کرد - توی کشور سالانه تعداد کثیری (بیش از 1000نفر) از کارگران در حوادث ناشی از کار جون خودشون رو از دست میدهند . مشکل پایین بودن فرهنگ ایمنی در جامعه - عدم رعایت مقررات حفاظتی از سوی کارفرمایان - به روز نبودن استانداردها - عدم وجود کنترلهای لازم منطبق بر استانداردها و عدم نظارت صحیح و موثر ازسوی دستگاههای نظارتی میباشد .
راستی هلکوپتر امداد مگه نداریم چرا هلکوپتر امداد نیومد برای نجات؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقا جون اگر هلیکوپترم می آمد میگفتن باد هلیکوپتر پرتش کرده پایین این مردم ایرانو مگه نمیشناسیم.
علی حمیدی
| Netherlands |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
داشتیم ولی به دلایل هزینه و نگهداری سنگین حالا دیگه نداریم
فقط اورژانس و نیرو انتظامی داره
کی قراره استعفا بده!!!
چرا وقتی یه اتفاقی می افته ما به جون هم می افتیم زشته به خدا، آتش نشان مقصر نبوده سازمان آتش نشانی مقصر بوده ، تجهیزات ناکامل و ناقص مقصر بوده ، خب نردبان باز نشده آتش نشان هم نتونسته کار دیگه ای بکنه ، اون کسی که باید چک می کرده تجهیزات رو خطا کرده.
امروز روزنامه همشهری و .. در مورد فوت یک مادری نوشته بود که به علت اشتباه و سهل انگاری دکتر در بیمارستان مجهزی در تهران فوت میکنه و پزشک تنها گفته پول عمل را برمیگردانم!!! یعنی با سهل انگاری واضح جان یکی رو گرفته بعد فقط پول عملو میگه میدم خوب چرا کسی این پزشک سهل انگارو دستگیر نکرده و زندانی نکرده فقط زورتون به آتش نشانها میرسه که تجهیزات قدیمی دستشون دادید؟؟!!!!!!
این متن رو هر کی نوشته مشخصه دید خوبی نسبت به کل ماجرا داشته. واقعا چرا باید 3 نفر آتشنشان مصدوم بشن؟
این همه هواپیما سقوط کرد گفتن مقصر خلبان بوده خلبانی که زنده نبود بگه آقا مقصر من نبودم ن
چرا در مورد سهل انگاری پزشکان چیزی نمینویسید
روز به روز تابناک به سمت روزنامه نگاری زرد میرود .
تبلیغ روی شهامت وایثارگری تعدادی ازآتش نشانان باعث پوشیده ماندن ضعفهای مدیریتی این سازمان شده
خدا را شکر زنه که پرت شده مرده حجابش کامله حداقل
خاک
بنده متن اصلی ده شغل باکلاس (و بی کلاس) که در گزارش تصویری ازش گذاشته بودید رو دیدم.
با مصاحبه شرکت آلمانی نردبان ساز مشخص شده که شهردار تهران و مسئولین آتش نشانی مقصر اصلی هستند
یه سوال
چند نفر از دوستانی که نظرات منفی میدن و اتشنشانها رو متهم میکنند شرایط ایمنی رو رعایت میکنند و تو خونشون خاموش کننده دارن ؟
برای تمام آتش نشانایی که در این مملکت مرده پرست وکارمیکنند وجون خود رو به خطر میندازن متاسفم
به نظر من که جایی خوبیه 24-48 حقوق و مزایایش خوبه مگه ادارت دیگه چقدر حقوق میدن کجا دیدن طرف با دیپلم و تازه استخدام شده باشه 1200 به بالا حقوق بگیره وانم برای 10 روز کاری؟ چقدر ناشکرین
سلام به همه.من سال۸۴ وارد آتش نشانی شدم,
بدون پارتی,باورزش وتلاش زیاد.۶ماه آموزش دیدیم هرشیفت ۲ساعت آموزش داریم.سالی ۲بارتست ورزش میدیم.هرروز وسایل وخودرو هامون رو چک میکنیم.
هر کی میگه ما آتش نشانها میخوریم و میخابیم ووالیبال بازی میکنیمو مأموریت نمیریم وحقوقمون بالاست
با سلام خسته نباشید
جالب است که بدانید درکل ایران تعداد محدودی خودرو برونتو یا همان نردبان بلند وجود دارد .
متاسفم واسه همتون
یه مشت بیکاره نشستین پشت سیستم و از چیزی که کوچکترین اطلاعی ندارید حرف میزنید.
متاسفم واسه همتون
من خودم اتش نشانم و به این شغل احترام میذارم
من حدود۱۴ساله که آتش نشانم اولا حقوق واضافه کاروبقیه چیزاش به یک میلیون وصد نمیرسه،
یک مشت ادم الاف
هر کسی آتش نشانی و آتش نشان و مسئولین آتش نشانی رو زیر سوال برده....
سلام ! من اینقدر به آتشنشانی علاقه دارم و حتی دارم کارهای ثبت نام رو میکنم ایشالا از یک هفته دیگه مشغول به کار میشم !
درتمامی کشورهای پیشرفته مشاغل خدماتی از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است اما در ایران ...
کسی خبر داره آتش نشانای ارتش چقد حقوق دارن
اینایی ک اومدن اینجا از مقصر بودن اتشنشانی نطر میدن چقدر علم اتشنشانی دارن بیخودی حرف میزنن
آتش نشانی با این همه سختی فقط عشق میخواهد وبس
من اتش نشان هستم و این اطلاعاتی که میدم با علم و اگاهی هست در کلان شهر تهران 40000مورد حریق در طول 365روز سال وبا توجه به وجود 70ایستگاه حدودا روزی 1.5بار احتمالبه صدا در اومدن زنگ حریق وجود داره.
پس تو حداقل روزی یک بار حادثه تجربه میکنی . و بر عکس همه رفتار میکنی اونا فرار میکنن و میزی به سمتش . این امار تو شهر رشت با توجه به 6000هزار حریق و تنها 9ایستگاه اتش نشانی به طور میانگین 2بار حادثه .
من و تمام هم دوره ای های من با ازمون ورودی تست پزشکی وحدود 6ماه اموزش سنگین وارد سازمان شدیم . نمی خوام بگم پارتی بازی نیست اما خیلی جلوش گرفته شده چون چند تا ارگان هم زمان ناظر جذب نیرو هستند .
و اما حقوقی که میدن 1/470/000 تومان هست بعد 2سال سابقه.
تهران حقوقش یکم بیشتر بود این حقوق رشت . این رو هم بگم که 2ماه 2ماه حقوقا عقب میفته .
حالا یک نیروی حراست که در طول شبانه روز از جاش تکون نمیخوره و تنها سختیش بی خوابی هست داره اندازه من و دوستانم که همه کاردانی و یا کارشناسی اتش نشانی خوندیم حقوق میگیره .
سلام

من امروز دنبال یک مطلب میگشتم که تصادفا این نظرات رو دیدم. سازمان اتش نشانی بدلیل اینکه درامدی نداره همیشه اخرین سازمانی هستش که شهرداری به مشکلاتش رسیدگی میکنه. یه جورایی بچه ی ناتنی شهرداریه. اینکه تجهیزات اتش نشانی چقدر میتونن کارایی داشته باشن سوالی هستش که باید از مسئولین شهرداری پرسید نه سازمان اتش نشانی. چون اونها بودجه رو تامین و تصویب میکنن. .

اتش نشانها هر صبح ۱ ساعت زودتر از سایر کارمندان به محل کارشون میرن و تجهیزات رو تست و باصطلاح از شیفت قللی تحویل میگیرن. هرگونه ایراد در دستگاه ها و خودروها و لوازم قبل از شروع ساعت کاری گزارش و به سازمان ارسال میشه. امکان نداره نردبان ایراد داشته باشه و کسی متوجه نشده باشه. مگر اینکه مسئولین مربوطه گزارش خرابی رو جدی نگرفته باشن یا اینکه مسئولین شهرداری بخاطر هزینه های تعمیر گزارش رو پست گوش انداخته باشن.
شهدای اتشنشان اتشنشان نیستند پزشکای نمونه اند شاگرد اولای کنکور تجربی اند به خاطر مردم جانشان را به خطر میاندازند به خاطر حقوق ناچیز ولی پزشکان کلی پول میگیرند ولی درست کار نمیکنند
آتش نشان ها آدم های نابغه ایی هستند و از هر حرفه ایی سر درمیارن،،،خدا قوت آتش نشان های عزیز.
سلام من ۸ ساله که آتش نشانم و همینطور فرمانده ایستگاه هم هستم
ولی از اونجا که حقوقمون خیلی کمه و ناکافی متاسفانه ۴۸ ساعتی که دوره استراحتم میشه یه جا دیگه مشغول به کارم و وقتی برای استراحت کافی و ریکاوری نمیمونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار