بازدید 33620
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

اظهارات تهدیدآمیز «جان کری» درباره توافق هسته‌ای با ایران

بازتاب سخنان روحانی در اجلاس داووس درباره تعامل با جهان و موضوع سوریه، تأکید ‌بان کی مون بر ضرورت نقش‌آفرینی ایران در حل بحران سوریه، تأکید آمریکا بر جدا بودن روند مذاکرات هسته‌ای ایران و شرکت ایران در اجلاس ژنو ۲ و اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه آمریکا درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۷۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 24 January 2014
اظهارات تهدیدآمیز «جان کری» درباره توافق هسته‌ای با ایران
بازتاب سخنان روحانی در اجلاس داووس درباره تعامل با جهان و موضوع سوریه، تأکید ‌بان کی مون بر ضرورت نقش‌آفرینی ایران در حل بحران سوریه، تأکید آمریکا بر جدا بودن روند مذاکرات هسته‌ای ایران و شرکت ایران در اجلاس ژنو ۲ و اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه آمریکا درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز اخبار مربوط به حضور و سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، مهم‌ترین موضوع مربوط به ایران در مطبوعات جهانی را تشکیل داده است.

سایت شبکه خبری «فرانس ۲۴» با اشاره به سخنرانی روحانی در این اجلاس، به نقل از وی می‌نویسد: ایران کاملاً آماده است تا با کشورهای همسایه در موضوعاتی همچون اقدامات مشترک اقتصادی، سیاست‌های زیست محیطی، حقوق فلسطینی‌ها و بحران سوریه‌ تعامل کند.

روحانی همچنین تأکید کرده، ایران هیچ تمایلی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد؛ اما در ‌داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌ای را حق خود می‌داند. فرانس ۲۴ می‌نویسد، روحانی در داووس وعده آغاز دوره‌ای جدید از تعامل با جامعه جهانی را داده است.

روزنامه «تودی زمان» نیز از جمله دیگر مطبوعاتی است که سخنان روحانی را مورد توجه قرار داده و با اشاره به این سخنان می‌نویسد، ایران مصمم به مذاکره برای دستیابی به توافق هسته‌ای جامع با قدرت‌های بزرگ است تا از این طریق، بتواند نسبت به احیای اقتصاد آسیب دیده خود اقدام کند.

این روزنامه می‌نویسد، روحانی در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرده که ایران بر مبنای اصل تعامل سازنده با جهان، با ایالات متحده ‌مذاکره کرده و از آمریکا می‌خواهد که حرف‌های خود را با عمل همراه کند. موضع روحانی در قبال سوریه و ضرورت پایان دادن به تروریسم در این کشور، موضوع دیگری است که مورد توجه تودی‌زمان قرار گرفته است.

اما در ادامه مباحث مربوط به کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه، خبرگزاری کویت اظهارات‌ بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل را بازتاب داده که از ادامه تعامل با ایران به منظور حل بحران سوریه سخن گفته است.

این خبرگزاری می‌نویسد، ‌بان کی مون همچنان بر این باور است که ایران می‌تواند نقشی سازنده در حل و فصل درگیری‌ها در سوریه داشته باشد و با وجود پس گرفتن دعوت خود از این کشور برای حضور در کنفرانس ژنو ۲، به تعامل با مقامات ایرانی در موضوع سوریه ادامه می‌دهد. سخنگوی سازمان ملل با اشاره به این موضوع گفته، ‌بان با مقامات ایرانی، از جمله محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه این کشور در تماس بوده و بر نقش مهم ایران در حل بحران سوریه تأکید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز درباره ارتباط ایران با موضوع سوریه موضع‌گیری کرده که در روزنامه «گالف تودی» بازتاب یافته است. به نوشته این روزنامه، ایالات متحده اعلام کرده، غیبت ایران از مذاکرات صلح سوریه، هیچ تأثیری بر توافقنامه هسته‌ای ‌میان ایران و قدرت‌های جهانی نخواهد داشت.
ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفته: «مذاکرات هسته‌ای یک مجموعه مذاکرات است و بحث درباره اینکه آیا ایران باید در ژنو ۲ شرکت کند یا اینکه چه نقشی می‌تواند در قبال سوریه داشته باشد، موضوعی کاملاً جدااست».

به گفته وی، ایران و آمریکا در تمام طول مذاکرات هسته‌ای نیز در مورد سوریه با یکدیگر اختلاف نظر داشته‌اند.

با این حال، خود وزیر خارجه آمریکا ترجیح داده از ادبیات تهدیدآمیزی درباره موضوع هسته‌ای ایران استفاده کند. به نوشته «تایمز اسرائیل»، جان کری اظهار داشته، اگر ایران به تعهدات خود در بحث غنی سازی اورانیوم عمل نکند و یا به سمت دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند، ارتش آمریکا برای اقدام علیه این کشور آماده است.

وی اظهار داشته: «اگر آن‌ها چنین کاری کنند، گزینه نظامی که در دسترس ایالات متحده است، آماده خواهد بود و [نیروی نظامی] کاری را که باید انجام دهد، ‌انجام خواهد داد».

وی همچنین تأکید کرده، دولت آمریکا در زمینه توافق هسته‌ای با ایران، با شرکای خود در سطح منطقه روراست بوده و هر اطلاعاتی ‌که لازم بوده، ‌در اختیار آن‌ها گذارده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۶۲
چرا وقتی‌ روسیه و چین در ژنو ۲ شرکت میکنند ، ایران باید شرکت نکند، این اجلاس هرگز نمیتواند به نتیجه برسد، ولی شرکت نکردن ایران در آن، فقط هزینه برای کشور داشت.
همین صحبتهای جان کری نشان دهنده ضعف در مقابل قدرت ایران و نتیجه دادن مذاکرات است ...
اگر آمریکا میخواست حمله نظامی کند تن به این مذاکرات نمیداد
پاسخ ها
سعید
| Austria |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آقا یکی جواب این متوهمو بده ... نگذارید انقدر گردن کلفتی و درشت گویی کنند.
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
سعید جان! ما اینجا تو ایران نمی ترسیم.
اونوقت تو تو استرالیا لرزه گرفتی.
ما از کافر و ظالم نمی ترسیم چون خدا رو داریم.
جانی از این حرفای بی ارزش زیاد زدی بچسب به مذاکرات یه چیزی از توش دربیاد. به نفعته
داره حالیش میشه ایران چه کارش کرده. از اونجایکه حرف سیاست مداری مثل کری همیشه دروغ است باید گفت نه آمریکا صداقت با کشورهای همپیمانش داشته و نه توان جنگ با ایران. این هم باید بگم که دیپلماسی ایران و اسرار بر دمکراسی در سوریه آمریکا رو در سه کنج گیر آوردن است و ایران باید از این فرست برای چپ و راست کردن آمریکا استفاده کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
فرصت عزیزم نه فرست!
اظهارات کری فقط مصرف داخلی برای لابی ر آمریکا و بعضی کشورهای منطقه نظیر وهابیون عربستان قطری‌ها دارد در این چند ماهه زیاد از این حرفاه زده‌اند جدی نگیرید همشون به ایران نیاز دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اونا از ایران قدرتمند هراس دارند. هیج نیازی به ایران ندارند . ایران هیمنه اونها رو در تکنولوژی شکست
مجید
| Austria |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آقای آمیر وآقای ناشناس , مرسی هر دو درست نوشتید.
بازم بگید بیان با ما دوست شید کارمون به کجا کشیده
یکی از اصلی ترین عواملی که جلوی گردن کشی امیکا را در ایران خواهد گرفت اتحاد و یکپارچگی ملت ایران است که امیدواریم روز بروز مستحکمتر شود
یکی از اصلی ترین عواملی که جلوی گردن کشی امیکا را در ایران خواهد گرفت اتحاد و یکپارچگی ملت ایران است که امیدواریم روز بروز مستحکمتر شود
به کری بگوئید ما در حال امتحان شما هستیم اگر کار به نیروی نظامی برسد خواهی دید ما عراق و افغانستان نیستیم دلخوری با حکومت را کنار میگذاریم و همه با هم اسلحه بر میداریم
سالها است که مقامات آمریکا از این حرفهای مفت زده اند(گزینه نظامی روی میز است) ولی از ترس ملت ایران هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند و این آرزو را (همانند 8 سال دفاع مقدس) به گور خواهند برد که تعرضی به خاک میهنمان نموده و یا وجبی از آن را تصرف نمایند.
مردي يه بار حمله كن , بدبخت تو افغانستان و عراق موندي
آقای کری
مردم متمدن و با فرهنگ و صلح دوست ایران هیچ گاه به دنبال تهاجم نبوده و نیستند. «پزهای رسانه ای» شما برامون قابله فهمه اما ایکاش از حوصله ما سوء استفاده نکنید !!
یادت باشه ما برای ایران همه کار میکنیم
بابا به دل نگیرید! نمیدونم چرا یک حرفی که یکی حلا زده یا نزده توی یک روزنامه درپیت اسرائیلی چاپ میشه رو اینقدر بزرگ میکنید. به خدا اگر ما توی این سایتها و روزنامه های خودمون نوشته های این روزنامه های درپیت اسرائیلی رو ننویسیم و بزرگش نکنیم فکر نکنم در دنیا حتی 1000 نفر هم از این مطالب خبردار بشن!!!
كشور ما طي 8 سال گذشته شديدترين آسيب هاي اقتصادي رو به دليل قطع ارتباط با جهان و صد البته مديريت غير صحيح و ناكارآمد تجربه كرده و مردم ايران ديگر طاقت اين همه فشار مالي رو ندارن،تنها راه پيشرفت ملت ايران صلح،دوستي،احترام متقابل با ديگر كشورهاي قدرتمند جهان است و چشم پوشي از بعضي مسائل به نفع مصالح مردم و كشور،كه آقاي روحاني خيلي مدبرانه و گام به گام به اين مسائل ميپردازن،كشور ما تا راه نفوذ ديپلمات هاي خود را در كليه جوامع بين المللي باز نكنه و براي گسترش نفوذ ايران در سطح جهان هزينه هنگفت نكنه كشور ما پيشرفت چشمگيري نخواهد داشت،
اگر چنين شد مطمئنا آقاي كري و شخص آقاي اوباما خواهند فهميد كه داشتن متحدي مثل ايران بسيار بسيار پر سود تر از رژيم صهيونيستي براي آمريكا خواهد بود
جانی! داشتیم؟ منطق کم میاری میزنی جاده خاکی؟
بسمه تعالی
با سلام وتحیت شایسته است به این وزیر امورخارجه مغرور امریکا گوشزد شود که مردم مسلمان ایران آماده تودهنی زدن به امریکا هستند.
کابوی جان
دوران تهدید با اسلحه به سر آمده جانم
مثل اینکه شما هنوز توی فضای فیلمهای وسترن جا موندید
با 300 سال پیشینه ، ملتی رو تهدید میکنی که بیش از 5000 سال تمدن داره ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ایول، من هم ظهری وقتی این خبر رو شنیدم فقط تصور یک کابو به ذهنم رسید.
زر زیادی نزن.بقول یکی از بچه ها زیادی جوش نزن موهات میریزه مو خوشکله.اگه کاری از دستتون بر میومد تا حالا تو افغانستان و عراق نبودی و ول کن ایران نبودی.از ما بترس ما طایفه ای پر اراده ایم.ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم ما را نبی قبیله سلمان خطاب کرد روی غیرت ماها حساب باز کرد!!!..
جنگ خیلی بد.منفورترین کار همون جنگ،ولی یه گوشمالی حسابی به آمریکا بدیم حساب دسش میاد.
کری فقط میخواست هندونه بزاره زیر بغل اسرائیل و عربستان.
بخواب بابا!
این صحبت ها دعوای زرگری است که جان کری همیشه انجام میده ،اگر گزینه نظامی مد نظر آمریکا بود در زمانی که ایران بعد جنگ بسیار اسیب پذیر بود این کار رو می کردند الان که ایران از نظر نظامی قدرت اول منطقه ائی و یکی از قدرت های جهانی است این کار فقط یک اشتباه استراتژیک برای امریکاست
اقا جان کری یک اشتباه کرد غلط کردشما کوتاه بیا.
ما که میدونیم حرفای جان کری از چه جهتی هست خودشم میدونه بقیه هم میدونن ولی خب بالاخره برا خالی نبودن عریضه یه صحبتی کردن.زنده باشی پهلوون پنبه!
از حرکات دیپلماتیک و سخنان اقای روحانی حمایت میکنم
اسرائیلی ها هم دیگه این حرفای جان کری را شوخی میدونن چه برسه به ما
این موضوع که امریکا قدرت اول نظامی جهانه بر هیچ کس پوشیده نیست اما موضوعی کع مانع اقدام اونها میشه اینه که دقیقا نمیدونن قدرت واکنش ایران چقدره و این مانع برآورد درست هزینه جنگ میشه..به همین علت دیپلماسی راهیست بی خطر که ممکنه مجبور بشی برخی امتیازات رو بدی اما به خواسته ات هم میرسی..
سلام کری اگه راستگواست اول به مملکت خود سروسامان بده وباچندچهره بودن بیش ازاین خودشو بی ارزش ورسواتز نکند ملت ایران جان برکف ا ست واعتنائی به حرفهای کری وامسال آن نمیکند
کری خودش به کری زده و نمی خواد واقعیت ها را بشنود.
ساده نباشید با این حرفها داره سر اعراب شیره می ماله
کری خودش به کری زده و نمی خواد واقعیت ها را بشنود.
اگر آمريكا جرات حمله به ايران را داشت در سالهاي گذشته اين كار را كرده بود
قبل از هر چیز باید مردم از همه توافقنامه ژنو بین ایران و 1+5 مطلع شوند یا لااقل نمایندگان مردم اطلاع کامل داشته باشند. ضمنا ما از هرگونه توافق توام با عزت دولت حمایت می کنیم .در رابطه با این لحن تهدید آمیز آمریکائیها نیز اکنون وقت ان است که دولت ما واکنش قاطعانه ای نشان دهد. در رابطه با عربستان نیز باید تصمیمی حکیمانه همراه با اقتدار اتخاذ گردد.
هرروز از ماهیت خبیث دولت امریکاه پرده ای برداشته می شود واین ثمره ورود ایران به مذاکرات است
امريکا البته دولت کنونى امريکا,از ته دل پى برده که ايران کشورى بدون ريا در امور بين الملل است و در طى 32سال گذشته على رغم توطىه بر عليه ايران, کشور ما در سياست خارجى انصافا پاک عمل کرده و در اين راستا کشورهاى بى لياقت عربى و برخى اروپايى ها هم سياست کثيف و مخاطره اميز در جهان داشته اند,,
سیاست دولت جدید درموردهسته ای ستودنی است.تازه حرف تهدیدامیزکری علاوه برمصرف داخلی پاسخ سخنرانی اقای روحانی دراهواز است.
واقعا که سخنان آقای کری مصرف داخلی داره
اصلا اینا خودشون هم نمیفهمن دارن چکار میکتن
از یه طرف آقای اوباما میاد میگه ما فتوای رهبر عالی ایران رو قبول داریم از طرف دیگه آقای کری میگه اگر بخوان برن سراغ بمب اتم اینجور میکنیم و اونجور میکنیم
کری هم میخواد مخالفان توافق را راضی و نتانیاهو را خفه کنه
همانطور که میدانید موضوع جهاد مثل نماز و روزه جزء فروع دین و از واجبات دینی است . تمام اجزاء جهاد جنگ نیست . بلکه آماده بودن آنی برای دفاع و دفع تجاوز دشمن میباشد . امروز اصل توانمندی در علوم هسته ای یک فرضیه است . شاید استفاده اختصاصی در اهداف صلح آمیز عنوان مفید باشد . ولی از نظر پدافند غیر عامل بسیار مؤثر است .
قدیمی ها حرف های جالبی میزدن که می گفتن سگی که زیاد واق واق می کنه نمی گیره
لابی صهیونیست تا حدی در کنگره امریکا و برخی رسانه ها مثل فاکس نیوز نفوذ داره که اگر اوباما و کری دست از پا خطا کنند، اوباما استیضاح و برکنار خواهد شد.
اینها مجبورند که از این طریق با جوسازی های اسرايیل مقابله کنند.
ما باید از این فرصت استفاده کنیم و روابطمون را با امریکا عادی کنیم.
هنوز هیچی نشده، اسراییل و عربستان صداشون در اومده!
قطعا دشمنان ما در این میان بیشترین ضرر را خواهند کرد.
اینکه باچه کشوری واردجنگ بشن باکارشناسان نظامیه واونابالا امدن بچه های ایران رااززیر ابهای دریاوگرفتن اسکله البکررابیاددارن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
اها حالا می خوان از زیر دریا بالا بیانو مثلا بندر پرهالبرن رو تصرف کنند ؟؟ بابا دیگه دارم شک میکنم که نکنه تو هوا چیزی ریختن بعضی ها متوهم شدن
امریکا هیچ غلطی نمیکند
مثلا چکار میخواهد بکند. هشت سال از صدام حمایت کرد.چه شد.گزینه نطامی پاسخ نظامی خواهد داشت و آن موقع اگر قرار باشد ایران از بین برود اسراییل هم از بین میرود.مگر ایران افغانستان است؟آیا در سوریه فقط حزب اله میجنگد؟ این همه تکفیری از کجا به سوریه وارد شدند؟چرا در این خصوص حرفی نمیزند؟
همه صحبت هاشون سیاسی است ولی درعمل توان وجرات این چنینی ندارند وخودشون هم میدونند که ایران مثل افغانستان یا سایر کشورها ی منطقه نیست و یک ابرقدرت منطقه ای است.
سخنان آقای کری را باید با در نظر گرفتن زمان و مکانی که صحبت کرده ارزیابی کرد.
مثلا" در مقابل صهیونیستها یک ادبیات بکار میبرد و در مقابل اروپائیان یک نوع دیگر از ادبیات را استفاده میکند.
ایشان قبل از هر چیز نگران پیشی گرفتن اروپائیان در ورود به بازار ایران است و این هشدارها برای بازداشتن شرکت های اروپایی از حضور تمام عیار در بازار ایران است. این ماهیت سیاست سرمایه داری امریکاست وگرنه آنها بیش از هر کشوری برای حضور تمام قد در بازار ایران حریص هستند.
این حرف ها برای اونها مصرف داخلی داره با این حال اگه توانش رو داشتید این کارو زمانی می کردید که ایران رو محاصره کرده بودید
ضمنا مارو هم از جنگ نترسونید ایرانی جماعت صلح طلب است ولی در طول تاریخ بشر ثابت کردیم از جنگ نمی ترسیم
آقای وزیر بی خاصیت آمریکا گزینه نظامی شما خیلی وقت پیش پوسیده است دیگر با تکرار این خذعبلات خودتان را مچل نکنید
نه اتفاقا این حرافی های جان کری برای بعد از توافق 6 ماهه هست و میخواد با تهدیدهاش زمینه رو برای تعطیلی کامل فعالیتهای صلح آمیز هسته ای در توافق دائم ایجاد کنه ...
مبادا که مسئولان ارشد تن به این خفت بدن
وای بر حال کشورهای جهان که یکی پس از دیگری قربانی تحریم های احمقانه آمریکا میشوند و روز بروز هم از همدیگر بیشتر فاصله میگیرند چرا به سمت یک همگرایی ضد قدرت تحریم گری آمریکا حرکت نمیکنند!؟
پس از ایران عراق و سوریه و ترکیه و مصر و اوکراین و .....یکی پس از یکی
مال این حرف ها نیستین
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
اقای کری خواهشا سر گیجه بسه این قدر گزینه نظامی نگو این نشونه ضعف شماست
زهی خیال باطل مگر قدرت ایران را در هشت سال جنگ عراق علیه ایران فراموش کردند
سلام
امیدواریم موریانه پایه های این میزی را که گزینه های شما روی آن است هرچه سریعتر بخورد، مرگ بر آمریکا
به کری بگید ایران ایران است ایران غیرت و مردانگی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی