بازدید 5867

افزایش اعتبارات آموزش و پرورش در بودجه 93

کد خبر: ۳۷۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹ 18 January 2014
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بیشترین اعتبار سال 93 متعلق به آموزش و پرورش است، گفت: سال 93 سال پر نویدی برای آموزش و پرورش است و از لحاظ اعتباری بخش عمده ای از مشکلات  این سازمان قابل حل است.

به گزارش ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اظهار کرد: تعداد ردیف های اعتباری آموزش و پرورش با 7 عنوان در مقایسه با قانون بودجه 92 تفاوتی نداشته است.

وی افزود: در لایحه 93 کل اعتبارات عمومی آموزش و پرورش، 9.31 درصد از کل اعتبارات را شامل می‌شود، همچنین سهم آموزش و پرورش از فصل آموزش در سال 93 به میزان 67.75 درصد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش در سال 93 نسبت به قانون بودجه سال 92، 21.55 درصد افزایش یافته است، گفت: تغییرات هزینه ای آموزش و پرورش در لایحه بودجه 93 در مقایسه با سال 92، 26.2 درصد است که این میزان رشد، تحت تاثیر افزایش حقوق مستمر معلمان است.

نماینده رشت اضافه کرد: هر چند افزایش 30.46 درصدی حقوق مستمر معلمان در لایحه بودجه 93 به عنوان یک نکته مثبت مورد توجه است اما احتمال دغدغه مربوط به حقوق و دستمزد این قشر زحمتکش را کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه 8.13 درصد از هزینه های عمومی مربوط به حقوق و مزایا است، ادامه داد: افزایش 3.23 درصدی بخش سایر هزینه ها بسیاری از فعالیت های کیفی و اداره ای آموزش و پرورش را با موانع جدی روبه رو می کند.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه بیشترین اعتبار سال 93 به آموزش و پرورش تعلق دارد، خاطرنشان کرد: حدود 13 درصد از کل اعتبارات و حدود 10 درصد هزینه های درآمد عمومی به آموزش و پرورش اختصاص می یابد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اضافه کرد: سال 93 سال پر نویدی برای آموزش و پرورش است و از لحاظ اعتباری بخش عمده ای از مشکلات شان قابل حل است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی