بازدید 4863

سرقت شایع‌ترین جرم کشور

کد خبر: ۳۷۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶ 15 January 2014
فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه سرقت شایع‌ترین جرم کشور محسوب می‌شود و اولویت اول نیروی انتظامی مقابله با آن است گفت: درصدد هستیم نیاز خود به سرباز را در سال آینده به نصف کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در همایش معاونین عملیات ناجا به تشکیل برنامه‌های آتی این معاونت برای ادامه سال و سال آینده پرداخت.

وی گفت: ما باید اشراف اطلاعاتی خود را تقویت کنیم و قدرت پیش‌بینی نسبت به وقوع جرم داشته باشیم ضمن اینکه تحرک نیز که به عنوان مکمل اشراف اطلاعاتی است باید افزایش پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی افزایش قدرت اجتماعی و استفاده از مشارکت و همکاری مردم را از دیگر راهکارهای تقویت نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: استفاده از فناوری و هوشمندسازی مراقبت‌ها و همین‌طور حرفه‌ای شدن و تخصص‌گرایی می‌تواند ضمن تقویت پلیس به صرفه‌جویی در منابع بیانجامد.

احمدی‌مقدم از کاهش به کارگیری سربازان وظیفه در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: سال آینده نیاز به سرباز خود را به نصف کاهش می‌دهیم و با مدیریت منابع حتی نیروی کادر نیز استخدام نمی‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه، در زمان اجرای طرح‌های ویژه مانند طرح نوروزی نباید فشار زیادی به کارمندان بیاید گفت: فشار زیاد موجب فرسوده شدن کارمندان شده به طوری که آنها از خستگی زیاد نمی‌توانند در اردیبهشت و خرداد با جدیت به کار خود ادامه دهند.

وی اولویت اول نیروی انتظامی را مبارزه با سرقت به عنوان شایع‌ترین جرم کشور دانست و گفت: برای بازدارندگی بیشتر از تخلفات رانندگی باید جریمه‌های رانندگی افزایش پیدا کند.

احمدی‌مقدم تأکید کرد: عده‌ای به اشتباه فکر می‌کنند که پول جریمه‌ها به حساب نیروی انتظامی واریز می‌شود در صورتی که این پول به خزانه دولت ریخته می‌شود و نیروی انتظامی نفعی از جریمه‌ کردن نمی‌برد.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی اصولاً به دنبال منفعت مالی نیست و تنها در تحقق منابع و درآمدهای دولت می‌کوشد.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمار ارائه شده در مورد جرایم از سوی کلانتری‌ها اشاره کرد و گفت: برخی کلانتری‌ها آمار جرایم را ثبت نمی‌کنند که این کار زشتی است، نباید آمار ناجا با دستگاه‌های دیگر تناقض داشته باشد، صداقت، دقت و هوشیاری باید حرف اول را بزند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # تایید صلاحیت # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری