بازدید 23957

افزایش غیرمنتظره حامیان تحریم‌های جدید ایران در سنای آمریکا

در حالی که مذاکره کنندگان ارشد ایران و اتحادیه اروپا هم اکنون در ژنو مشغول بحث بر سر جزئیات اجرایی کردن توافق ژنو هستند، جدیدترین گزارش ها از افزایش تعداد حامیان طرح تحریم های جدید ایران در سنای آمریکا حکایت دارد. طرحی که دولت اوباما صریحاً مخالفت خود را با تصویب آن اعلام کرده و ایران نیز گفته در صورت تصویب، موضوعیت مذاکرات هسته ای از بین خواهد رفت.
کد خبر: ۳۷۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳ 09 January 2014
افزایش غیرمنتظره حامیان تحریم‌های جدید ایران در سنای آمریکا
در حالی که مذاکره کنندگان ارشد ایران و اتحادیه اروپا هم اکنون در ژنو مشغول بحث بر سر جزئیات اجرایی کردن توافق ژنو هستند، جدیدترین گزارش ها از افزایش تعداد حامیان طرح تحریم های جدید ایران در سنای آمریکا حکایت دارد. طرحی که دولت اوباما صریحاً مخالفت خود را با تصویب آن اعلام کرده و ایران نیز گفته در صورت تصویب، موضوعیت مذاکرات هسته ای از بین خواهد رفت.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» در جدیدترین آمار منتشره خود درباره طرح تحریم های ایران در سنای آمریکا، از رسیدن شمار حامیان این طرح به بیش از نیمی از اعضای سنا خبر داده است. در این طرح پیش بینی شده که در صورت نقض مفاد توافقنامه هسته ای از سوی ایران، تحریم های تازه ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می شود.

این در حالی است که از یک سو، کاخ سفید تهدید کرده در صورت تصویب این طرح، باراک اوباما آن را وتو خواهد کرد و از سوی دیگر، ایران اعلام کرده وضع این طرح جدید در سنای آمریکا، به منزله ملغی شدن توافقنامه ژنو خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، طرح مذکور با عنوان «قانون ایران عاری از سلاح هسته ای»، تاکنون توانسته حمایت دستکم 54 عضو از مجموع 100 عضو سنا را جلب کند. شش تن از این افراد، روز چهارشنبه حمایت خود را اعلام کردند. یکی از کارمندان سنا گفته دو تن نیز امروز (پنجشنبه) به فهرست حامیان طرح پیوسته اند که در این صورت، شمار سناتورهای حامی طرح به 56 می رسد.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این طرح اجازه مطرح شدن در صحن علنی سنا را خواهد یافت و آیا خواهد توانست با کسب دو سوم مجموع آرا، تلاش اوباما برای وتوی آن را نیز خنثی کند یا خیر. یکی از کارمندان سنا گفته با وجود افزایش شمار حامیان این طرح، هنوز هیچ برنامه ای برای ارائه آن در صحن علنی وجود ندارد.  

از جمله دیگر مفاد طرح جدید سنا این است که پس از گذشت دوره شش ماهه پیش بینی شده در توافق مقدماتی و در صورت عدم موافقت ایران با توافق جامع نهایی، تحریم هایی علیه ایران وضع خواهد شد.

از میان حامیان این طرح که در ماه دسامبر توسط رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی و مارک کِرک، سناتور ایالت ایلینویز ارائه شد، دستکم 16 تن دموکرات هستند. لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) نیز به صراحت اعلام کرده برای جلب حمایت شمار بیشتری از سناتورها از این طرح تلاش می کند.

این در حالی است که بسیاری از دیگر چهره های دموکرات سنا، با این طرح اعلام مخالفت کرده اند. ماه گذشته، 10 تن از چهره های شاخص دموکرات که همگی ریاست کمیته های سنا را بر عهده دارند، با ارسال نامه ای برای «هری رِد»، رهبر اکثریت سنا، مخالفت خود را با افزایش تحریم های ایران اعلام کردند.

گفتنی است چند روز پیش نیز نه چهره سرشناس در سیاست خارجی آمریکا، از جمله «رایان کروکر»، سفیر پیشین آمریکا در عراق و افغانستان، از منندز و کرک خواستند از پیگیری طرح خود منصرف شود و اشاره کردند که چنین طرحی می تواند به طور بالقوه، آمریکا را به سوی جنگ سوق دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۳۲
قانون ایران عاری از سلاح هسته ای؟
ثابت کردن مگه ایران سلاح داره که حالا باید عاری هم بشه؟
بعدشم خودشون دوباره کلی بودجه تصویب کردن برای نو سازی تسلیحات اتمی بعدشم این اسرائیل چرا همچین چیزایی اصلا در مورد نباید گفته هم بشه؟
جالبه یکی خودش تنها استفاده کنند رسمیه این تسلیحات بعد شده داعیه دار جهانیه این موضوع بعد ها تاریخ به این وضع دنیای حال حاضر ما به خاطر تناقض ها میخنده!!
آدم به گرگ داخل گله یایک روباه داخل مرغ داری اعتماد کنه ولی به امریکا اعتماد نکنه
دارن لج ميكنن
نام خدا
1-اولا گفتن :درصورت نغض توافقنامه از طرف ایران:مطمئنا ایران برای آگاهی ملت ها آنقدر دانش سیاسی دارد که آتوئی بدست آنها ندهد.
2-با توجه به شرایط کنونی ایران که گشور های اروپایی در صف دیدار از ایران هستند امریکا تنها خواهد ماند.
3-اگر اختلافات داخلی در سیاسیون ما نباشدوتنها مصالح مملکت مد نظرشان باشدویکصدا باشنداین انسجام امریکا را وادار به عقب نشینی میکند.
4-اگر تحریم هم باشیم واین اختلاس ها درمملکت نباشد فشار برمردم کمتروارد میشود ودربرابر تحریمها بیش از پیش ایستادگی خواهند کرد.
پس درصورت اجرائی شدن توافقنامه به برد-برد مد نظررسیده ایم ودرصورت انجام بد قلقی از طرف امریکا بازی برد-باخت به نفع ایران خواهد بود .انشاالله
مجلس ایران هم باید تصویب کند درصورت نقض توافق نامه توسط امریکا وتصویب تحریم های جدید ایران از ام پی تی خارج می شود.
بنظراینهاهمه سیاه بازی مردم ایران نگران نباشند.
اگه توافق انجام شده این بازیها چیه؟مستقیم فشارش رو مردم بیچاره مخصوصا طبقه ضعیفه
مطمئن باشید تعداد حامیان این طرح در روزهای آینده افزایش هم خواهد یافت. چاره ای جز تعامل با دنیا و احترام به قوانین بین المللی و جلب اعتماد جامعه جهانی نداریم.
بلاخره روسیه و چین با استفاده از نفوذی که داشتن تونستن سنا با خودشون همراه کن بر علیه ایران برای تحریم های جدید
بازیه همش ... خودشون تحریم تصویب میکنند و خودشون هم اونو وتو میکنند بعد به ایران میگن ببین چه امتیازهایی داریم بهت میدیم . تو هم یه خورده از موضع ات کوتاه بیا ... روش امتیاز دهی خود ساخته @
ببینید چه دامی صهیونیستها پهن کردند فقط به دنبال کشاندن ما به حرکات احساسی و اشتباهات استراتژیک هستند اما نمیدانند که به تدریج کرسی های خود را در مجالس آمریکا از دست میدهند زیرا کم کم همه متوجه میشوند که این سناتورها حامی منافع اسراییل هستند نه مردم آمریکا
ما با توکل به خدا یه راه جدید رو داریم امتحان میکنیم که ضرری توش نیس فوقش میزنن زیرش ما هم میریم خونه اول روز از نو روزی از نو!
روحانی مچکریم
زنده باد ظریف
کم اوردن عصبی شدن
ابنها نوكران دلارهاي نفتي ال سقوط هستند.و شايد هم دلارهاي نفتي عراق. چون تروريستهاي القاعده را در سوريه به گونه اي خطاب ميكنند. و همانها را در عراق به گونه اي ديگر خطاب ميكنند
اینا همش فیلمه !
چرا باید اینقدر مسئله را سخت کنیم که چنین مشکلاتی بوجود آید آیا ما آمادگی تحریم های شدید تر و یا جنگ را داریم. فکر مردم جواب این سئوال را داده اند
ظاهرا اقدامی است در برابر طرح غنی سازی 60درصدی مجلس ایران
حالا آمریکا و اسرائیل باید مواظب رفتار خودشان باشند چون حاکمیت ایران علی رغم تبعیض ایران از معاهدات NPT ، حاضر به مذاکره شد و این تندروها و جنگ طلبان آمریکایی هستند که دارند این توافق را به هم می زنند.حالا اگر هم تقابلی صورت گیرد؛ میان حق و باطل است و ملت ایران از حقوق حقه خود کوتاه نخواهد آمد.
در درازمدت پول های لابی های عربستانی کار خودش را می کند!!
عده ای فکر میکردند آمریکا حلال مشکلات است حالا ثابت شد که آمریکا دشمن بزرگ ما ملت ایران می باشدوهمه مشکلات ما از آمریکاست آیا عده قلیلی که فکر میکردند رابطه با آمریکا به نفع ماست دیگر حرفی برای زدن دارند ؟
خواسته اند باطرح غنی سازی 60درصدی مجلس شورای اسلامی که با 218 امضا ارائه شده مقابله نمایند
خوش بین نبودن به مذاکرات آمریکا داره واقعیت پیدا میکند .
اين سناتورها ممكن است از روي ناداني به اين كار روي اورده باشند يا فرمانبردار از صهيونيسم هستند . ولي جاي نگراني نيست. چون هر لايحه اي در سنا پاس بشود بايد از طرف مجلس نمايندگان هم به تصويب برسد تا كنگره تشكليل و قانون شود و اين قانون سر از ميز رئيس جمهور براي تائيد شدن برسد براي امضا. خيلي كار دارند تا به انجا برسد.
به هر شکل و هر جوری بالاخره هست کسی تو امریکا که با این توافقات نصفه نیمه نیز مخالفت کنهو تحریمها زیادترشه. البته به نظر من دعوای بین سنا و اوباما یک جنگ زرگری است و متاسم برای کسانی که می گند اوباما خودش خوبه و درو بریاش بدند
سلام
زمانی که حس می کنند یک دولت امتیاز ده اومده که با هر تحریم جدید یک امتیاز می ده ، می گند خب بیا تحریم کنیم ...

مجلس باید اون طرح 60 درصدی رو ببره تصویب کنه وگرنه اونها ....
خدارو شكر كه بالاخره متوجه شده ايم بين دولت و تند روهاي آمريكا اختلاف نظر وجود دارد ، چرا كه برعكس ما و با وجود اين همه ثروت خدادادي كه نتوانسته ايم اثربخشي مناسبي از آن ببريم ، خيلي از لابي هاي ثروتمند جهان ازين شكاف بهره هاي خوبي بنفع سياست ها و اقتصادشان تاكنون برده اند.
و حالا افرادی که خودشان را به خواب زدند و بیدار نمی شوند، فهمیدند که چرا مرگ بر آمریکا.
این افراد اکنون معنی زورگویی و مقاومت در برابر آن را فهمیدند.
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
دریغ است میهن به دشمن دهیم
دریغ است ایران که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود
باید به این آمریکایی ها یک درسی بدهیم که در تاریخ بنویسند .
حیف که آمریکا در ایران سفارت نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
در اصل صهیونیستها هستند که این دشمنی ها را در حق ایرن روا می دارند. باید به فکر انتقام از صهیونیست ها باشیم .
عجب بابا :-)
يادش بخير چند وقت پيش كه توافق شده بود و قرار بود تحريمها برداشته شه همين جا چه خبر بود..
همه مي گفتن درود بر اوباما...
از فردا جزاير هاوايي...
همه چي آرومه...

البته به همين خيال باشيد
تابناک همیشه کامنت های من را سانسور میکنی . اما این یکی را منتشر کن. با رسیدن تعداد نمایندگان مزدور صهیونیست به 65 هم توافق ژنو نخواهد مرد. چون اوباما می تواند آن را اجرا نکند و برای تصمیم گیری به دیوان عالی آمریکا بفرستد. و این یک پروسه زمانی بیش از یک سال نیاز دارد. و همیشه هم دیوان عالی در موارد قبلی هم به سود رئیس جمهور رای داده است. چون قاضی ها روند انتخاب او را با نمایندگان متفاوت می دانند. مطمئن باشید لابی صهیونیست نمی تواند جلوی توافق ژنو را بگیرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر