بازدید 29179
«تابناک» منتشر می‌کند:

متن کامل طرح تحریمی سنا که اوباما تهدید به وتوی آن کرد + سند

روز گذشته بعد از آنکه سناتورهای ضد ایرانی در ستای آمریکا مجددا بحث تحریم های جدید بر علیه ایران را مطرح کردند، واکنشهای فراوانی به این موضوع در میان محافل سیاسی و رسانه ای آمریکا و غرب شکل گرفت. این واکنشها تا به آنجا پیش رفت که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت در صورت تصویب این طرح آن را وتو خواهد کرد. متن مصوبه تحریمی واجد نکاتی است که ذاتا ناقض روح و مفاد موافقتنامه ژنو است.
کد خبر: ۳۶۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ 20 December 2013
متن کامل طرح تحریمی سنا که اوباما تهدید به وتوی آن کردروز گذشته بعد از آنکه سناتورهای ضد ایرانی در ستای آمریکا مجددا بحث تحریم های جدید بر علیه ایران را مطرح کردند، واکنشهای فراوانی به این موضوع در میان محافل سیاسی و رسانه ای آمریکا و غرب شکل گرفت. این واکنشها تا به آنجا پیش رفت که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت در صورت تصویب این طرح آن را وتو خواهد کرد. متن مصوبه تحریمی واجد نکاتی است که ذاتا ناقض روح و مفاد موافقتنامه ژنو است.

به گزارش «تابناک» در نهایت سه تن از سناتورهای آمریکایی در سنای آمریکا روز گذشته طرح تحریمی جدید خود بر علیه ایران را رو کردند و درحالی که قرار بود هرگونه اقدام و طرح این سند حداقل تا پایان مدت شش ماهه مندرج در موافقتنامه ژنو به تاخیر بیفتد، سخن از آن رفت که قرار است این طرح بعد از تعطیلات سال نو، در سنای آمریکا به رای گذاشته شود.

این طرح آنگونه که گفته میشود از حمایت 13 سناتور جمهوری خواهد و 13 دموکرات برخوردار است و کلیت آن بر این اساس شکل گرفته که اعمال تحریم های جدید بر علیه ایران را در صورت عدم دستیابی توافق هسته ای با 5 + 1 در دستور کار دارد و عجیب تر از همه اینکه خود شرایط عدم دسترسی به توافق را به شکل ضمنی فراهم کرده است!

تحریم های در نظر آورده شده در این متن عبارتند از تحریم کامل نفت ایران در مدت یکسال و همچنین تحریم بخشهای صنعت، معدن و ساخت و ساز ایران. همچنین بر اساس طرح جدید، دولت باید هر سی روز اقدام به ارائه اسنادی کند که نشان دهنده پای بندی ایران به مفاد موافقتنامه ژنو است، و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، کنگره تحریم های تخفیف داده شده را به حالت اول باز میگرداند و در عین حال اقدام به وضع تحریم های جدید بر علیه ایران خواهد کرد. همچنین مجددا تاکید شده است که شرکتها و بانکهای خارجی که با ایران مراوده داشته باشند متحمل تحریم خواهند شد.

طراحان طرح هدف از آن را باز گذاشتن دست اوباما در مذاکرات ژنو برای اطمینان حاصل کردن از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای عنوان کرده اند! مارک کرک از سناتورهای طراح این متن، آن را سیاستی مطمئن برای جلوگیری از فریب های ایران خوانده است.

از سوی دیگر مارک دوبوویتز از مدافعان تحریم ایران اشاره کرده است که تحریم های جدید منجر به زیان 55 میلیارد دلاری به شکل سالیانه برای ایران خواهد شد. وی در اظهاراتی جالب توجه و عجیب عنوان کرده: این امر برای ایران میتواند به اندازه کافی محرک و مشوق باشد، اگر به فکر نجات اقتصادش از رکود است و نه به فکر تقلب و فریب در مذاکرات برای رسیدن به یک توافق نهایی.

اما در حالی این سناتورها از طرح تحریمی جدید دفاع کرده اند که بسیاری از همکاران آنها در سنا، این موضوع را ریسکی بزرگ بر سر راه مذاکرات ژنو و دستیابی به توافق با ایران خوانده اند. سناتور کارل لوین و باربارا باکسر، در بیانیه ای تاکید کرده اند که این طرح خطری بزرگ برای رسیدن به یک راه حل صلح آمیز در توافق با ایران است.

ایشان در بیانیه خود که به امضای تعدادی دیگر از سناتورها نیز رسیده است آورده اند: نباید اقدام به تصویب طرحی کنیم که منجر به در خطر افتادن مذاکراتی میشود که مردم و کشورها به موفقیت آن امیدوارند. ضمن آنکه تصویب یک چنین طرحی منجر به تقویت تندروهای داخل ایران برای فشار بر مذاکرات و توقف آن میشود.

همچنین لوین و باکستر به همراه هشت تن دیگر از روسای کمیته های دموکرات سنا، طی نامه ای به هری رید، رهبر اکثریت دموکرات در سنا، از وی خواسته اند که جلوی تحریم های بیشتر ایران را بگیرد.

در همین حال جی کارنی سخنگوی کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که دولت معتقد است که این طرح در سنا تصویب نخواهد شد و نمیخواهیم شاهد اقداماتی باشیم که دیپلماسی آمریکا را زیر سوال ببرد. وی اظهار کرده است که اوباما در صورت تصویب این طرح آن را وتو خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که رای گیری برای این طرح در ماه ژانویه سال 2014 به چه ترتیب خواهد بود و آیا این طرح به میزان کافی رای خواهد آورد یا خیر. باراک اوباما تا کنون تنها در دو مورد اقدام به وتوی مصوبات سنا کرده است که هر دو مورد در دور اول ریاست جمهوری وی بوده است. اگر برای بار سوم وی از وتوی خود در برابر سنا استفاده کند، آنگاه سنا مجبور به کسب دو سوم از آراء برای خنثی کردن وتوی رئیس جمهور خواهد بود.

متن کامل طرح تحریمی سناتورهای آمریکایی بر علیه ایران را در قالب فایل PDF از لینک زیر دانلود کنید:

فایل PDF متن طرح تحریمی سنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۲۴
معلوم شد دود از سنا بلند میشه. کاخ سفید برگ چغندره.
این جمله در متن است:

Iran remains the world’s foremost state
sponsor of terrorism, having directed, supported, and financed acts of terrorism ....

ما تا حالا یک استاد دانشگاه رو کشتیم؟ ما به افغانستان و عراق حمله کردیم و یک میلیون نفر (اینکلودینگ کودک و زن) رو کشتیم؟

اینا رو بی خیال

شما اول تروریسم رو تعریف کن، "کشتن مردم توسط هر فرد یا دولتی جز آمریکا که نماینده رسمی خود خدا در روی زمین است" آره؟اینه تعریفتون؟
این موش و گربه بازی داخل امریکا است
برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران
پاسخ ها
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
دوست عزیز همه رو بد نبین
این تلاش اسرائیل و اعراب برای بر هم زدن توافق و ایجاد جنگ بر علیه ایران است
خوبه متنش انگلیسیه حداقل سودی که این نمایندگان دیوانه کنگره برای ما دارند اینه که انگلیسیم رو تقویت میکنه
"آمریکا شیطان بزرگ است" و همین یک جمله برای اهل تدبیر کافی است
حالا هی بگن آمریکا عشق ما
اینجاست که میفهمیم باید شعار مرگ بر آمریکا گوییم
بازم تحریم میکنن میبینید اینا به عربستان واسراییل قول دادن شاید هم پول میگرن از عربستان
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
شما از تحریم خوشحال میشه نه ؟ شایدم شما از جایی پول می گیری !
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
هیچکس از تحریم که حقمون رو ضایع میکنه خوسحال نمیشه. اما حق گرفتنی است هیچکس حقمون رو نمیده و باید گرفتش. البته با مقاومت جانانه وگرنه امریکا هیچوقت زیادی خواهی هاش تمومی نداره.
ناشناس
| Argentina |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
شما تو کارتون گالیور بازی نمی کردی ؟ من می دونم !
اون جاش دیگه خیلی پرروییه که می‌گه «دولت (آمریکا) باید هر سی روز اقدام به ارائه اسنادی کند که نشان دهنده پای بندی ایران به مفاد موافقتنامه ژنو است، و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، کنگره تحریم های تخفیف داده شده را به حالت اول باز میگرداند و در عین حال اقدام به وضع تحریم های جدید بر علیه ایران خواهد کرد»
به نظر من تحریم نخواهند کرد اگر هم بکنن اوباما وتو میکنه.اینکارها فقط برای خوشحالی نتانیاهو سیاستهای نتانیاهو هم در داخل تحت فشاره اما برخی سناتورهای امریکایی هم از طرف لابی صهیونیستی حمایت مالی میشن و با این رفتارها میخواهند صهیونیستهارو خوشحال کنن.این فرصتی استثنائی برای ایران و امریکا است هم در ایران و هم در امریکا دولتهای میانه رو بر سر کارند.این مذاکرات ختم به خیر میشه.
واقعاً آمریکا با ذکاوت بسیار دارد مهره‌های خود را حرکت میدهد، از همین ناحیه تبلیغات عدم توافق با کنگره ، دارد فشار افکار عمومی‌ دنیا را بّر ایران به نحو شدیدی افزایش میدهد که هر گونه عدم همکری ایران یا مخالفت با شرائط مطرح از سوی آنها در مذاکرات برای ایران هزینه بسیار بالا تری داشته باشد و حتّی ممکن است این سناریو اجرا شود و کنگره تصویب و اوباما وتو کند که در آنصورت همه دنیا ایران را برای کوتاه آمدن در برابر این مرد خیر اندیش(اوباما) تحت فشار قرار خواهند داد، و البته آقای ظریف این را نتیجه دیپلماسی خود بداند که در آمریکا اختلاف ایجاد کرده بنابر این باید همچنان و تحت هر شرایطی به این روند ادامه دهیم! دست مریزاد اوباما!!
افراطی ها و کاسبان نحریم شدید نگران شدن ! اوباما دمت گرم
آقایان افراطی لطفا ساکت شوید بگذارید کشور آرام شود !
همه این آتیشا از گور نتانیاهو بلند میشه...
دو سال دیگه معلوم نیست چه کسانی در امریکا اعم از کنگره یا کاخ سفید قدرت را به دست دارند. ممکن است نود درصد این افراد دیگر نباشند. چطور ممکن است به این وعده ها اطمینان داشت؟
ایران بره با سنا گفتگو کنه!!!!
فعلا که اوباما گفته وتو می کنم باید صبر کرد و دید
میبینی الکی الکی تو چه چاهی افتادیم...بازیچه این و اون شدیم...
واقعا نمیشد این روزها رو پیشبینی کرد و از وقوع آن جلوگیری کرد؟
حالا دیگه شده، انشاءالله تا آخرش میریم و پیروز میشیم...
پیش بینی فردا : فردا دلار کاهش پیدا می کند 20 تا 40 تومن و شاخص بورس بالاتر میره - قیمت سکه فردا حداقل 50 تومن کاهش پیدا می کنه .... یادتون باشه
با دست پس میزنند با پا پیش میکشند
نتانیاهو نه!نتانیابو!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست