بازدید 18568

کاخ سفید: اگر سنا تحریمی علیه ایران وضع کند، اوباما «وتو» می‌کند

آن گونه که از روند اوضاع و تحولات سیاست آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران برمی آید، شکاف میان کنگره و کاخ سفید بر سر نحوه اقدام مناسب در قبال ایران، روز به روز در حال افزایش است. در جدیدترین مورد و در اقدامی بی سابقه، کاخ سفید رسماً اعلام کرده که اگر سنا تحریم جدیدی علیه ایران تصویب کند، رئیس جمهور آمریکا آن را وتو خواهد کرد.
کد خبر: ۳۶۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۲ 20 December 2013
کاخ سفید: اگر سنا تحریمی علیه ایران وضع کند، اوباما «وتو» می‌کند
آن گونه که از روند اوضاع و تحولات سیاست آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران برمی آید، شکاف میان کنگره و کاخ سفید بر سر نحوه اقدام مناسب در قبال ایران، روز به روز در حال افزایش است. در جدیدترین مورد و در اقدامی بی سابقه، کاخ سفید رسماً اعلام کرده که اگر سنا تحریم جدیدی علیه ایران تصویب کند، رئیس جمهور آمریکا آن را وتو خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از «رویترز»، کاخ سفید ساعتی پیش اعلام کرد که طرح تحریم های جدید علیه ایران، به روند دیپلماتیک موجود در قبال جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد می کند و سنا نباید اقدام به وضع چنین تحریم هایی علیه ایران کند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشته: «ما بر این باوریم که اکنون زمان وضع هیچ گونه تحریم جدید از سوی کنگره نیست. بسیار مهم است که از انجام اقدامی که به طور بالقوه سبب از میان رفتن فرصت برای راه حل دیپلماتیک شود، اجتناب کنیم».

کارنی در ادامه تأکید کرده اگر چنین تحریم هایی از سوی سنا وضع شود، اوباما آن را وتو خواهد کرد. وی گفته: «ما معتقدیم که این اقدام (وضع تحریم ها) ضروری نیست. ما معتقدیم که این طرح تصویب نخواهد شد. اما اگر هم تصویب شود، رئیس جمهور آن را وتو خواهد کرد».

گفتنی است در تحولی دیگر در همین زمینه، 10 تن از سناتورهای ارشد آمریکایی نیز ضمن اعلام مخالفت با طرحی که توسط همکارانشان تهیه شده، هشدار دادند که تصویب این طرح سبب ضربه خوردن روند مذاکرات با ایران خواهد شد. این 10 سناتور که ریاست کمیته های سنا را بر عهده دارند، ضمن تهیه نامه ای اعلام کرده اند که «به طور متحد و قویاً با وضع هرگونه تحریم جدید در زمان جریان داشتن مذاکرات مخالفند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۵۵
ای ول اوباما
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
حتما این کار رو می کنه.....بین خودشون نقش پلیس خوب و بد رو تقسیم کردن بعد فکر می کنن ما از پشت کوه اومدیم
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
اقدام مناسب و در خور توجه از دولت اوباماست.امیدوارم راه حل جامع هم زودتر به توافق همه طرف ها برسه مردم نفس راحت بکشند.از دولت جناب اقای روحانی هم سپاسگذاری میکنم با تلاش هایشون باعث شدند که طرفداران ما در جهان بیشتر بشه.ایران از انزوا به حالت فعال و اکنیو در جامغه بین اللملی در بیاد و نقش فعالتری در جهان داشته باشیم البته با مسولیت زیاد
به قول و قرارت عمل کن اوباما
همش فیلمه بقران هوشیار باشید

اینا انقدر ظلم کردن که دیگه بوی از انسایت وراستی تو دلشون باقی نمونده
ديدي گفتم!!
کنگره تصویب خواهد کرد ولی تبصره خواهد گذاشت که اگر ایران دوباره همکاری نکرد و توافقنامه را اجرای نکرد دولت اوباما باید اجرا کنه، خوب، اینکه همان حرف اوباما و ۵+۱ است، پس اوباما هرگز در موقعیتی قرار نخواهد گرفت که مجبور به وتوی این تحریمها بشه، فقط قابل توجه تصمیم گیران کشور که اگر اینبار به هر دلیلی در دنیا ایران مسول شکست توفقنمه شناخته بشه، آنها هرگز به میز مذاکره بّر نخواهند گشت و با توجه با جو بیون المللی کیان ملی‌ ایران در خطر قرار خواهد گرفت، این توفقنمه شاید خوب نباشد ولی هیچ راه جایگزینی هم برای ایران نخواهد داشت!
قدرت و اختیار این کار را ندارد .
بازم مرام کاخ سفید.
البته این احتمال است که کنگره این تحریم را تصویب کنه و کاخ سفید آن را وتو، در آن صورت فشار بین المللی بّر روی ایران برای همکاری تمام و کمال با ۵+۱ به شدت افزایش خواهد یافت و هزینه هر گونه عدم موافقت ایران با ۵+۱ بسیار افزایش خواهد یافت. پس می‌بینید که طرف مقابل مهره‌های خود را با فراست حرکت میدهد، و آقای ظریف هم دلیل کافی‌ برای ادعا اینکه این توافقنمه آمریکا را دو شقه خواهد کرد خواهد داشت!
چه عجب یه بخاری از کاخ سفید بلند شد !!!
تابی جون امشب همش رو موج منفی بودی ولی با این خبرت خوشحالم کردی
باریکلا اوباما
بعد از این :
مرگ بر کنگره بجای مرگ بر آمریکا !!!
مخالفت اوباما و سنا یک بازی سیاسی بیشتر نیست و هدفشان دیدن واکنش ایرانیان است که به حمد الله جمهوری اسلامی به این بازیهای آگاهی کامل دارد و با فکر به جلو حرکت میکند
+
خیمه شب بازی اینا تمومی نداره!
خوشحالیم که هر دو طرف داند تلاش می کنند مذاکرات ادامه داشته باشه
بازی سیاسی است وانتخابات امریکا نزدیکه دعوای دمکرات ها وجمهوری خواهان برای ریاست جمهوری امریکا
درود بر دکتر ظریف
طبق قانون امریکا اگر 2/3 نمایندگان به یک طرح رای بدهند لازم الاجراست و رئیس جمهور نمی تواند وتو کند.
نه بابا!
اقاي ظريف عزيز. مسلما و يقينا بهترين انتخاب براي وزارت خارجه بودين و هستين. شما واقعا كارت رو بخوبي ميدوني. ميدوني مقصر اين مشكلات و تحريم ها تو نبودي ولي مردانه وايسادي و همه مشكلاتش رو بجون خريدي.خداوند پشت وپناه شما ، آقاي روحاني و رهبر معظم انقلاب باشه.
يا حق
همه رو که نمیشه راضی نگه داشت یدونه به نعل بزنی یدونه به میخ یا رومی روم یا زنگ زنگی یه بچه 10ساله میدنه این فیلمه
ایول اوباما
مجبوره :)
کار درستی میکنه
دارن به مرگ میگیرن که به درد راضی بشیم @
البته به این روند وپسامد توجه داشته باشیم که هرنوع تلاش برای حفظ توافق زنو ازناحیه اقای اوباما ورویارویی کنگره با وی محققا بر دامنه طلبکاری ایشان از نتیجه مذاکرات واعمال فشار بیشتر برای رسیدن سریعتر به نتایج میانی و پایانی توافق خواهد افزود که لازم است تیم مذاکره کننده برروی ان تمرکز کند چرا که این بازی است که حتی مساوی هم در ان برای اقای اوباما گران تمام میشود پس سعی میکند وانمود کند بازی وزمین بازی ونتیجه همه در دستان وی است همانطور که تاکنون نیز اینطور بوده است
ببینیم صدا و سیما این موفقیت مهم دولت روحانی رو پخش می کنه
بابا وتو!
خدا پدر آدم چیز فهم رو بیامرزه!
حالا حداقل صداوسیما این خبر رو هم پخش کنه چون تا یه منشی یا سخنگو یا.. چیز منفی میگفت فورا با اسلایدها و تفسیرهای فراوان پخش میکرد
همش يك بازيه رسانه ايه...
اين هم از سياستشونه با يه دست پس ميزنن و با يه دست پيش ميكشن .خيل بايد محتاط باشين نه خيلي از اين بابت ذوق زده بشيمو نه از تهديداتشون بترسيم.
الان وارد یه جنگ سیاسی شدیم.باید سعی کنیم ازاختلاف اوباما و کنگره حداکثر استفاده رو بکنیم و بیشترین امتیازو تو مذاکرات از طرف امریکایی بگیریم.
اوباما شمشیر رو برای مختلفین رابطه ایران با آمریکا از رو بسته و مثل اینکه با هیچ کشور و فردی هم شوخی نداره از عربستا و اسرایل گرفته تا کنگره و این جور که بوش میاد خبر رچزمامه کویتی هم درست بوده که اوباما میخواد به ایران سفر کنه و اسم خودش رو تو تاریخ ثبت کنه .
ما باید این نگاه خصمانه نسبت به آمریکا رو فراموش کنیم چیزی که واقعیت داره اینه که نبض اقتصاد جهان در دستان آمریکاست واقعیت اینه که بیشتر مشکلات اقتصادی الن ما بعد از سوء مدیریته مسئولین، تحریم های اتخاذ شده از سوی آمریکاست .سیاست قهر با جهان جواب نمبده و مردم ما رو فقیرتر میکنه و همه فشار این سرسختی و لجبازیو قشر متوسط جامعه تحمل میکنند
چیزی که قطعی و مسلمه اینه که اینها چه جمهوری خواه چه دموکرات خودشونو در قبال اسرائیل مسئول میدونند و این باعث میشه امتیازی به ما ندن یا اگر امتیازی هم بدن به سختی حاصل میشه.
***اهداف یکیست تاکتیک ها متفاوته***

این کارها برای محبوب کردن اوباما در نزد افرادیه که به اوباما امید دارند. مثلا میخوان بگن اوباما آدم خوبیه و خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
اینقدر این طرح توطئه تو گوشت و پوست و خون ما نفوذ کرده ، هنوز هم که هوزه هی میگیم کار کاره اینگیلیسااااااااااااااااس. اگر تحریمها کلا برداشته بشه هم میگیم باز یه توطئه ای تو کاره.
آفرین اوباما معلومه که او باماست
اگر تخریم ها بر داشته شود دیگر مجبور به باج دادن به ترک ها و اماراتیها و دیگر کشورهای باج خور نباشیم
یعنی بعد 6 ماه دوباره اجرا میشه یا قانون انگار نه انگار تصویب شده؟
ای ول
باز بگین اوباما بده. یعنی واقعا داره اثبات میشه که امریکا بد نیست، این صهوینیستای فلان شده هستن که چنین فشاری به سنا دارن میارن
اتفاقا باید از این کار اوباما جهت ظاهر سازی تقدیر شود و لقب عاقب اندیش ترین و واقع بین ترین فرد رو در این لحظه به اقای اوباما داد تا شکاف بین انها هرچه بیشتر شود.
نگران نباش اگر نو هم وتو نكني ما ديگر پاي ميز مذاكره نخواهيم آمد
به نظر میاد اوباما میخواد واقعا اعتماد سازی بکنه
تابناک جان ملت ازته دل به دولت منتخبش اعتمادکامل دارد.بیچاره دکترظریف هی میگوید توافق برای هردو طرف مفیداست ولی متاسفانه شماها.پس صبورباشید. درودبردولت تدبیروامید.
حالا جوگیر نشید بابا شما هم
بازهم نظرات از روی احساس ذوق زدگی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
شما از افزایش تحریم ها ذوق می کردی نه ؟؟؟
مرسی اوباما
اوباما قدرت و اختیار این کار را ندارد .
بنده چند بار خدمت افراطی ها عرض کردم سیاست کاخ سفید با سنا متفاوت سنا در دست جمهوری خواهان جنگ طلب !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست