بازدید 17471
ستادکل نیروهای مسلح موافقت کرد:

کاهش خدمت متاهلان و افزایش حقوق آنها

کد خبر: ۳۶۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶ 18 December 2013
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از توافق کمیسیون متبوعش با ستادکل نیروهای مسلح برای کاهش یک تا ۳ماهه سربازی متأهلان خبر داد و گفت که این موضوع در طرح جمعیت و تعالی خانواده گنجانده شده و در صحن بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بنابرفرمایشات مقام معظم رهبری در مورد افزایش جمعیت کشور و ضرورت فرهنگ‌سازی برای اقناع نخبگان در ارتباط با نیاز کشور به افزایش جمعیت و همچنین هشدار ایشان نسبت به خطرات پیری جمعیت کشور، مجلس شورای اسلامی تدوین طرح جامعه جمعیت و تعالی خانواده را از اواخر مهرماه سال 91 در دستور کار قرار داد و در تدوین این طرح توجه به دو اصل کمیت مطلوب و کیفیت مطلوب جمعیت مدنظر بود.

در این راستا امیرحسین‌قاضی‌زاده سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم نیز از تهیه و تدوین طرح 50 ماده‌ای اصلاح سیاست‌ جمعیت و تعالی خانواده در مجلس خبر داده و گفته بود: در این طرح، 4 موضوع کاهش سن ازدواج، کاهش نرخ طلاق، همسان‌سازی محیط کار و اشتغال زنان با محوریت تشویق فرزندآوری و با 50 ماده تهیه و آماده شده است.

وی همچنین اعلام کرده بود: در طرح مذکور مواردی مانند کمک هزینه مسکن و وام مسکن و مانند این‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

پس از اعلام وصول این طرح در صحن علنی مجلس در 6 خرداد 1392، طرح مذکور در دستور کار کمیسیون‌های مجلس و کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کننده طرح قرار گرفت.

در گام نخست، این طرح برای بررسی بیشتر به کارگروه ویژه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده با عضویت نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، وزارت بهداشت، سازمان ثبت احوال، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز مطالعات اسلامی مرکز پژوهش‌های مجلس در قم، نمایندگانی از کمیسیون‌های بهداشت، اجتماعی و آموزش و همچنین گروه‌ها و موسسات جمعیت‌شناس ارجاع شد.

پس از آن طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد و نهایتاً جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس 18 آبان 1392 از نهایی شدن طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

در ادامه بررسی طرح پیشنهاداتی از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی، جمله طرح کاهش 3ماهه سربازی متأهلان مطح شده بود. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این مورد به خبرنگار پارلمانی تسنیم گفته بود: قرار است پیش‌نویس این متن را ستادکل نیروهای مسلح تهیه و اعضای کمیسیون فرهنگی در آن متن، نقطه‌نظرات خود را اعمال کند.

در همین زمینه، جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص نتیجه طرح کاهش سه ماهه سربازی متأهلان گفته است: طبق هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ارائه امتیاز ویژه به سربازان متأهل برای تشویق آنها به افزایش جمعیت، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی 3 امتیاز را برای سربازان متأهل در نظر گرفته است.

وی در تشریح این امتیازات گفت: اولین امتیاز این است که سربازان وظیفه متأهل حق عائله‌مندی کارکنان پایور نیروهای مسلح را نیز دریافت کنند. دومین امتیاز این است که سربازان متأهل غیرغائب در محل سکونت خود یا نزدیکترین محل به محل سکونت خود خدمت کنند و سومین امتیاز نیز این است که مدت خدمت مشمولین غیرغائب متاهل از یک تا 3 ماه کاهش یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این تفاهم‌نامه میان ستاد مشترک نیروهای مسلح و کمیسیون فرهنگی مجلس تهیه شده است، گفت: با توافق و هماهنگی ستاد مشترک نیروهای مسلح ما این 3 امتیاز و پیشنهاد را در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده گنجانده‌ایم و برای در نوبت قرار گرفتن به صحن علنی مجلس ارسال کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اضافه شدن این امتیازات به طرح جمعیت و تعالی خانواده، طرح مذکور باید در صحن بررسی و در صورت تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، اجرایی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۱۹
اول خدمت 24 ماه شد بعد بین 1 تا 3ماه کم شد یعنی بین 21 تا 23 ماه طرف باید خدمت کنه
تورابخدا براي زنان شاغل متاهل هم فكري بكنيدوسنوات خدمتي آن كم شود.وهمچنين به ازاي هرفرزند يك سال به سنوات خدمتيشان اضافه شود.سنوات بازنشستگي رااز30سال به 20سال كاهش دهيد .تا خانم هاي شاغل بتوانندبه بچه داري هم بپردازند.
حق اولاد کارمندان دولت 14000تومنه و حق تاهل 45000تومن با این پول میخواین مردم چندتا بچه هم بیاورند درآپارتمان 40متری باید چطور زندگی کنند
به جای این طرحهای جزئی باید فکر کلی تری برای سربازی کرد. تا دو سال مهم از زندگی افراد این قدر کم بهره نباشد
خداییش باید خدمت متأهلین بیشتر از اینها کم بشه. من خودم متأهلم و الان کلی قسط و قرض دارم و واقعا اگر بخواهم به خدمت برم کلی مشکلات مالی برام بوجود میاد. درسته شاید افرادی بگن که خوب اول میرفتی خدمت بعد ازدواج میکردی! اما وقتی آدم داره ادامه تحصیل میده و سنش میرسه به 27 ، 28 سال چیکار کنه؟ مگه نمیگیم اسلام دستور به تحصیل و ازدواج داده ؟ پس خواهشا یکم بیشتر هوای متأهل ها و کلا همه سربازهارو داشته باشید.
فرض کنید مثلا حقوق ماهی 800 تومنی رو باید بیخیال بشم و ماهی 50 تومن بگیرم! خوب معلومه که کسی حاضر نیست با وجود این همه مشکلات اقتصادی این کار رو انجام بده و چیزی حدود 21 ماه خدمت کنه. و مثلا 17 میلیون پول رو در این مدت از دست بده...
یک سال از سربازی رو برای متاهل ها کم کنید من فردا میرم زن میگیرم
قراره خدمت بشه 24 ماه اونوقت 3 ماهش کم میشه میشه 21 ماه. یعنی میشه چیزی که الآن همه خدمت می کنن
فایده این طرح رو یکی به من حالی کنه
خودتون رو خسته نکنید ، فایده نداره. این طرح از همین الان ناکارآمد بودنش مبرهنه. فقط در صورتی اثر گذاره که افراد متاهل از خدمت معاف دائم بشوند.
بابا کار فرزندآوری از این حرفا گذشته، وضع از این هم خیلی خیلی خرابه!
واقعاً با این همه امتیاز ما رو شرمنده کردند.مطمئناً تمامی مشکلات افراد متاهل در زمینه خدمت رو برطرف کردند.آقایان می دانند که اگر با این گرونی سرپرست خانواده نتواند کار کند چه اتفاقی می افتد. مسئله ای که بیشتر باعث ناراحتی می شود این است که اگر واقعاً در خدمت سربازی بنده قرار بود با تخصصم خدمتی به کشورم کنم قطع یقین با کمال میل می رفتم.اما وقتی که سربازی با برنامه نیست و از سرباز به صورت هدفمند استفاده ای نمی شود واقعاً چه لزومی دارد که متاهلان هم به خدمت بروند؟
همش سه ماه!کسی که متاهل باشه سه ماه دیگه مثلا چه دردیشو درمان میکنه.پهلو زن و بچش میمونه
این سربازی اجباری شده قوز بالای قوز
من سه ماه پیش خدمت سربازیم رو تموم کردم و متاهل هستم. در مورد سه امتیازی که گفتن به سربازهای متاهل میدن باید گفت که دو امتیاز اول همین الان هم وجود داره و عملا فقط آخرین امتیاز (یعنی کسر خدمت) جدیده. یعنی سربازهای متاهل حق عائله مندی میگیرن ولی به میزان خیلی کم، همچنین در نزدیکترین محل خدمت میکنن.
من در نیروی انتظامی خدمت کردم. حقوق من با درجه ستواندومی و حق عائله مندی (زن و یک فرزند) برابر بود با صد و ده هزار تومان.
حالا کسی که به خاطر مشکلات زندگی نتونسته 2 سال از زندگیشو بره سربازی و تونسته تو همین 2 سالی که می تونست خدمت باشه ولی مشکلات زندگیشو حل کرده و به جاش الکی تو پادگان نبوده و غیبت خورده اون شخص کلا باید از جامعه حذف بشه که هر چی می شه غیر غایب میگید
یعنی نمیدونن اگه سربازی متاهلین یک ماه هم باشه اون ماه چطوری باید زندگی کنن؟هزینه یکماه یک خانواده چقدره؟اجاره خونه یکماه چقدره؟من متاهلم و یک بچه دارم اگه سربازی یکماه هم باشه نمیتونم برم چون حقوقش برابر خرید شیر خشک بچه هم نمیشه چه رسد به اجاره خونه و..........
خسته نباشن یک تا سه ماه..!!؟ الان همه پسر ها برای این مدت فوری میرن زن می گیرن و بچه دار میشن و مشکل کسری جمعیت هم حل میشه..
اصلا مگه به پسر سربازی نرفته کسی زن میده..؟
من به خاطر مشكل مالي سربازي نتوانستم بروم و رفتم بيابان سر كار با حقوق كم. الان هشت سال از تاريخ اعزامم گزشته. من متاهلم و يك بچه دارم . قسمتي از هزينه خانواده پدريم را هم ميدهم. بيمار هم هستم هر دو كليه هام سنگ دارند كه با سنگ شكن بيرون نمياد. عفونت پروستات هم دارم كه خيلي آزار دهنده است. رفتم براي معافيت پزشكي همه اينها را توضيح دادم برايشان . فكرش را بكنيد كه من معاف نشده ام. و تاريخ اعزام جديد با شش ماه اضافه برايم نوشته اند. واقعا اين مسئولين چطوري فكر ميكنند.
بهترین عامل تشویق جوانان جهت ازدواج معاف شدن آنان در صورت ازدواج است هم معزل مجردی و هم مسئله پیر شدن جمعیت که واقعا فاجعه برای ایران است تقریبا حل خواهد شد
تابناک جان ثواب داره یک بار هم شده نظر منو منتشر کنی....
من با لیسانس رفتم 7 ماه خدمت کردم بعد کارشناسی ارشد قبول شدم و مرخص تحصیلی گرفتم،چون تک فرزند بودم و پدرم 58ساله بود ارشد خوندم که هم مدرکم بالاتر بره هم معافیت کفالت بگیرم...واسه همین حین تحصیل هم شاغل شدم و هم متاهل...حالا که 3سال از زندگی مشترک با این همه بدهی و وام میگذره وقتی مدارک معافیتمو دادم مرداد92 گفتند سن پدراز60به65سال تغییر کرده و شما معاف نمیشی!!!!!من که واسه معافی ازدواج نکردم اون موقع قانون بود....حالاگناه من و امثال من چیه؟؟؟؟که خرج خانواده مارو میده؟؟؟؟چرا کسی متاهلین رو درک نمیکنه؟؟؟؟3ماه کسری یا حقوق وزارت کاری به چه درد دخل و خرج ما میخوره؟؟؟؟؟
باسلام
سه ماه کسری سربازی نمیتواند عامل تشویقی قابل توجهی برای متاهل شدن جوانان باشد
در زندگی زناشویی برای امرار معاش فشاری که وارد میشود باعث صرف نظر واغماض ونرفتن به سربازی خواهدشد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح