بازدید 19542
به دنبال تصادف مرگبار جاده‌ای امروز، نماینده شوشتر اعلام کرد:

شکایت از مدیران وزارت راه‌‌وشهرسازی به اتهام معاونت در قتل!

در هیچ تصادفی، جاده یا مسئولین جاده‌ای مقصر نیستند و رانندگان باید مهارت لازم را داشته باشند؛ اما پرسش این است که بالأخره فکری برای این جاده‌ها خواهند کرد؟ شاید یک درصد این اتفاقات جاده‌ای به دلیل غیر استاندار بودن جاده‌ها باشد، و اگر منصفانه بخواهند نگاه کنند نباید از این یک درصد هم چشم‌پوشی کرد.
کد خبر: ۳۶۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱ 16 December 2013
استعفای نمایندگانکشور ما از لحاظ ‌حوادث طبیعی همچون سقوط بهمن و کولاک در گردنه‌ها بسیار مستعد است و خبرهایی که در این خصوص پی‌در‌پی شنیده می‌شود، مؤید این ‌است؛ اما جدا از اینها، ‌تصادفات علت اول در مرگ‌ومیر در کشور ماست. کشور ما در این زمینه، از دیگر کشور‌ها جلوست و این مسأله بسیار تأسف‌بار است.

به گزارش «تابناک»، علل گوناگونی در این زمینه دخیل هستند، اما مهم‌ترین نکته‌ای که در بیشتر جاده‌های استانی کشور به چشم می‌خورد، ناامنی جاده‌هاست. جاده‌های‌ ما در یک قرن گذشته ساخته‌‌شده و متناسب با نوع اتومبیل‌های آن زمان و سرعت آن‌هاست و تا هنگامی که بحث ناامن بودن جاده‌ها بررسی و حل نشود، امداد و نجات در جاده‌ها نیز با کندی پیش خواهد رفت.

همین شهریور گذشته بود که در سنندج در یک تصادف چند تن از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و یا به فاصله چند روز پس از این تصادف بود که حادثه هولناک دیگری در قم رقم خورد و در یک سانحه جاده‌ای، ۴۴ تن از مسافران یک اتوبوس در جای خود زنده در آتش خاکستر شدند.

صبح امروز نیز حادثه خونین دیگری در حوالی شوشتر رخ داد و یک دستگاه مینی‌بوس با یک تریلر برخورد کرد و به دنبال آن ده تن‌ از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و دوازده تن دیگر راهی بیمارستان شدند؛ سرنشینان مینی‌بوس دانش‌آموز بودند.

سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر گفت: وقوع چنین حوادثی با این وضعیت جاده‌ای در این محور طبیعی است؛ وقتی عرض کل جاده ۷ متر باشد، باید انتظار چنین تصادفاتی را هم داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: بار‌ها به مسئولین استانی ‌تذکر داده‌ و درباره جاده‌ها اعتراض کرده‌ایم، ولی گوش شنوایی نیست و هر کس به فکر کار خودش است. در چنین شرایطی پیگیری ما نیز بی‌نتیجه می‌ماند. پس از وقوع حادثه نیز کسی پاسخگو نیست.

نماینده شوشتر گفت: ضعف مدیریت استانی، عامل این تصادفات است و برای حل این مشکل باید فکر اساسی کرد. نمی‌شود مسئولین چشم خود را بر این‌ گونه خطرات ببندند و سرانجام کمبود بودجه و اعتبار را برای این کسورات خود بهانه قرار دهند. البته دولت نیز در این قضیه بی‌تقصیر نیست و معمولاً بودجه عمرانی برای این مناطق کم در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: نمونه آن بودجه سنواتی امسال هست که نمایندگان خوزستان به آن اعتراض داشتند. متأسفانه ردیف‌های اعتباری برای اصلاح و ساماندهی راه‌ها برای این منطقه نه تنها در بودجه امسال بلکه در سال‌های گذشته نیز صورت نگرفته است.

ابراهیمی گفت: متأسفانه ضعف مدیریت استان و ‌بی‌توجهی به ایمنی مردم زمینه‌ساز اتفاقات ناگوار در این استان شده ‌که از جمله آن‌ها تصادف رانندگی صبح امروز در محور گتوند ـ شوشتر در نزدیکی‌ صالح شهر بود که منجر به جان باختن ده تن‌ از دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مملکت شد.

این نماینده تأکید کرد: با توجه به این که لزوم تعریض و اصلاح این راه ارتباطی به صورت کتبی به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده بود و کار درخوری در این باره انجام نشده است، اینجانب تصمیم دارم، به همراه اولیای دم از مدیران این وزارتخانه به دلیل معاونت در قتل و اهمال در انجام وظایف خود به مراجع ذیصلاح شکایت کنم.
 
وی افزود: متولی این امر ‌‌مدیریت استان است و با وجود تذکر نمایندگان، هیچ کار درخوری صورت نگرفته است و بهانه آن کمبود بودجه عمرانی بوده است، در صورتی که جان مردم چیزی نیست که با این بهانه‌ها گره زده شود. نقاط پرخطر مسأله‌ای بوده که همواره در بوته فراموشی بوده و متأسفانه فقط هنگامی که یک اتفاق ناگوار رخ می‌دهد، باعث می‌شود که مسئولین بعضاً به واکنش رسانه‌ها توجه کنند و پس از آن دوباره به ورطه فراموشی رود. حال آنکه جان ارزشمند ایرانیان، فدای ملاحظه‌کاری و بی‌توجهی مسئولین ارشد وزارت راه و مسئولین استان می‌شود.

نکته جالب در این‌ گونه موارد این است که بیشتر اوقات که اتفاقی از این دست در کشور رخ می‌دهد، آخرین نفری که در مظان اتهام قرار می‌گیرد، مسئولین هستند و همیشه فرافکنی در جایگاه نخست است.

در حادثه قبلی که در قم اتفاق افتاد، اول لاستیک، بعد چرخ و بعد راننده مقصر شناخته شد، پس از آن به سراغ مسئولین رفتند و تا جایی ادامه دادند که حتی پای سازمان استاندارد را به بازی کشانده ‌و اعلام شد ‌این لاستیک غیراستاندارد بوده و نباید اجازه می‌دادند وارد کشور شود.

در هیچ تصادفی، جاده یا مسئولین جاده‌ای مقصر نیستند و رانندگان باید مهارت لازم را داشته باشند؛ اما پرسش این است که بالأخره فکری برای این جاده‌ها خواهند کرد؟ شاید یک درصد این اتفاقات جاده‌ای به دلیل غیر استاندار بودن جاده‌ها باشد، و اگر منصفانه بخواهند نگاه کنند نباید از این یک درصد هم چشم‌پوشی کرد. البته تا کنون دلیل این تصادف از سوی کسی اعلام نشده، ‌ولی احتمالاً قابل پیش‌بینی خواهد بود که چه کسی یا چیزی مقصر بوده است!

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناکرا از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷۲
راه نقش داره اما از فرهنگ رانندگی مردم به کجا شکایت کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
این نمایندگان محترم تازه از خواب پا شدن؟
شاید بهتر باشد جای شکایت های من در آوردی همون استعفاشون رو دنبال کنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
نمایندگان ما در مجلس وزیر راه را باید بازخواست کنند و درباره بودجه اختصاص داده شده توضیح بخواهند.
شاهد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
در هشت سال گذشته با اعتبارات کلان چه کردند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
جاده ی ترک خورده وپر از گودال.تابلو بود که جاده غیر استانداردبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
راستی اون راهی که برای روستاهای داخل دریاچه سد کارون۳ قرار بود زده بود چی شد؟ اونجا هم یه مینی بوس آدم غرق شدند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اعتبارات نگهداری و ایمن سازی راهها را در ساختمانهای مسکن مهر بیابید ... ادغام تاریخی وزارت راه و ترابری و مسکن شهرسازی با اهداف سیاسی ، تاوانی است که شاید می شود انسانهای بی گناه با جانهایشان ندهند ... آقایان نمایندگان ، وزیر محترم امروز هم دیر است ، شاید همین لحظه با راهداری ضعیف و غیر تخصصی زمستانی توسط مدیران نا آشنا به راه و عاشق مسکن مهر ، جان انسانی در خطر است ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
من موندم چطور 20 کیلومتر اتوبان دو طبقه در عرض یک سال در تهران زده میشه ولی یک پل کوچیک که یک هزارم بودجه . تخصص پروژه صدر رو هم نمی خواد مونده
ایران فقط شده تهران وقتی ریز گرد به تهران میرسه همه دادشون در میاد کل دنیا میدونه که چه خبر شده ولی وقتی تو اهواز ریزگرد هست انگار نه انگاه
خوزستان چیزی کم از کویت نداره ولی ببین این کجا و آن کجا
ادغام وزارت راه ومسکن دلیل مهمی بر افزایش تصادفات جاده ای گردیده است به دلیل که مسکن موجب به حاشیه کشیدن راهداری و فراموش کردن راه گردیده است پس کسانی باید جوابگوی مردم باشند که باعث پیش امدن این وضعیت گردیده اند و همچنین اقای اخوندی که با مخالفت با طرح تفکیک مسکن وراه توسط مجلس باعث فرامو شدن بیشتر راه گرید پس تا مادامی که وضعیت راه ومسکن مشخص نشود روز به روز باعث فراموشی بیشتر راه و تلفات حانی برای هم وطنان عزیزمان خواهد گردید
مطئمن باشيد اخرش هم نخواهد بود
چرا مسئولين در حق اين ملت اينقدر نامردي مي كنند
ملتي كه هشت سال با دست خالي در مقابل دشمن اين مرز و بوم مقاومت كردن
به خدا اين جوابش نيست
جاده واقعا جاده نامناسبی است
که این اتفاق افتاده است
خیلی تزیلی و ماشین باری تردد داره
عریض هم نیست یه باند رفت و یکی برگشت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
مایی که دارای این همه نفت و قیر و شن و ماسه هستیم باید جاده هامون داغون باشه.یه ماهه پراید خریدم داره میریزه زمین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
در پاسخ به دوست ناشناس که فرموده یک ماهه پراید خریده داره میریزه زمین باید بگم دوست عزیز علاوه بر صحت صحبت شما باید بگم خود پراید مشکل اصلیه احتیاج به جاده داغون نیست
درجاده آذر بایجانغربی شهر ماکو به بازرگان حدود 10 کیلومتر جاده دو طرفه است و هر سال شاید کمترینش 30 مورد تصادف اتفاق میفتد و هر سال حداقل 5 نفر جان خود را از دست میدهند ، اگر تابحال حتی سازمان بیمه که جزوی از دولت است با پول خودش این جاده کوچولو را دو بانده میکرد شاید هیچ ضرر مالی هم پرداخت نمیکرد و تصادفات شاخ به شاخ هم به صفر میرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کاملا درسته و یک جاده ترانزیت بین ترکیه و ایران
آیاراههای ترکیه قابل مقایسه با ایران است؟
اتوبان تهران قم نیز شاهد حوادث مستمری هستیم مخصوصا ومخصوصا در مقاطعی که مشغول اسفالت هستند...
اولا اسفالت این شرکت غیر استاندارد است وگویا هیچگونه نظارتی نمی شود
ثانیا هنگام کار رعایت مردم وماشینهاییکه تردد میکنند نیستند
امنیت مسیر در جاهاییکه اسفالت میشود بهیچ وجه رعایت نمیشود
درهمین اذرماه بری نمونه حادثه توسط ماشین نیسان ابی رنگ قیرپاش بوجود امد که منجر مسدود شدن اتوبان تهران قم برای نیم ساعت شد
بدلیل شغل ویژه وکارشناسی که دارم
از انجاییکه بنده سه روز درهفته این مسیر را طی میکنم متاسفانه هربار شاهد حادثه ای بوده وهستم وتاکنون بی تفاوتی وبی خیالی این شرکت اسفالت ادامه دارد....
همین مسئولین از مردم هستن وارداتی نیستن مشکل از فرهنگ حاکم بر جامعست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
عمو کی گفته اینو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
از مردم!!!! بی خیال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
مسولین از خوده مردمن , اما بفکر مردم نیستن و بفکرمنافع خود , ارتقا منسب و افزایش تعداد خودرو های 100 میلیونی فرزندای مبارکشون هستند
بله حتما به نتیجه می رسه!
چرا راه دور میریم همین راه تهران فیروز کوه .ولی ایراد واقا به این دولت نمیشه گرفت چون تو 120 روز کاری نمیشه کرد
از اینکه نمایندگان محترم جرات و جسارت انتقاد و شکایت از دولت را پیدا کرده اند بسیار مسروریم...ظاهرا تمام مشکلات ظرف شش ماه کارکرد روحانی حاصل شده است!
باور کنید همین جایی که من هم زندگی میکنم ( مریوان ) , اونقدر تصادفات جاده ای و نقاط حادثه خیز زیاد هستش که دیگه از شمارش خارج شده جاده ای که واسه 30 - 40 ساله پیشه شاهد روزانه بیشتر از 1000 دستگاه ماشینهای نفتکش و سواری میباشد به کی باید بگیم ؟ خداوند بازماندگان این عزیزان را شفا داده و واسه اونایی که عزیزانشونو از دست دادن , صبر عنایت فرمایند
باور کنید همین جایی که من هم زندگی میکنم ( مریوان ) , اونقدر تصادفات جاده ای و نقاط حادثه خیز زیاد هستش که دیگه از شمارش خارج شده جاده ای که واسه 30 - 40 ساله پیشه شاهد روزانه بیشتر از 1000 دستگاه ماشینهای نفتکش و سواری میباشد به کی باید بگیم ؟ خداوند بازماندگان این عزیزان را شفا داده و واسه اونایی که عزیزانشونو از دست دادن , صبر عنایت فرمایند
در اکثر جاده های استان بخصوص جاده شوشتر - اهواز ، مسجد سلیمان - اهواز و اندیمشک - اهواز شما ساعت 12 شب که تردد کنید صف طویل کامیونهای متوقف حامل بار را مشاهده می کنید که منتظر پرداخت رشوه خود به برخی از افراد ؟؟؟( هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک) برای ادامه راه می باشند و خلاف آنها حمل بار بیش از استاندارد می باشد و کسانی که با اصول اولیه راه سازی آشنا هستند می دانند که این اضافه بار که برخی مواقع حتی سه برابر ظرقیت استاندارد کامیون می باشد چه بلائی بر سر جاده می آورد و باعث خرابی های از قبیل فرسایش سریع جاده ها ، ایجاد دست انداز های خطرناک (در هنگام رانندگی در شب چه بلائی به سر خودرو های سبک و رانندگان می آورد) و دیگر خرابی های که باعث ایجاد تصادفات مرگبار می گردد می شود و متاسفانه جاده که یک سرمایه ملی می باشد و حداقل باید 30 سال کار کند با کمتر از 5 سال خراب شده و نیاز به مرمت و باسازی پیدا می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
پس اونجا هم کارت هدیه میدن!
جاده های منتهی به شوشتر به خصوص محورهای اهواز و گتوند بسیار غیر ایمن و حادثه خیز هستند. نبود گاردریل و خط کشی مناسب٬ وجود کانالهای عمیق آب و تیرهای برق در مجاورت جاده اصلی باعث حوادث زیادی می شود.
مسئولان راه و شهرسازی کی میخواهند این مشکلات ایتدایی را حل کنند خدا می داند
صدور بارنامه فقط به عنوان یک امتیاز در دست دولت و نیز دلالی شرکت های حمل و نقل برای بار و باربر بجای مدیریت ناوگان متعلق به خودشان و فشار آوردن به راننده ای که دچار پدیده شوم خود مالکی شده است تا قسط کامیونش را بدهد و نیز برای صرفه جویی در هزینه ها در داخل خودرو بخوابد و پیک نیک روشن کند و خودش تعمیرکار هم باشد!... از جمله عوامل تصادفات جاده ای است که بدست خودمان ایجاد کرده ایم!!!
آخه چرا باید بودجه صدا و سیما را دولت 937 میلیارد تصویب کند. این پول را بدهید جاده ها را درست کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
صدا سیمایی که کل برنامه های ی سالش هزارتومان هم نی ارزه تازه درآمد مییلیاردی از تبلیغات اجناس بونجل مانند کرم حلزون هم داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
خیلی از شماها که رسانه هاتون شبکه های خارجی است دوست دارید که تلویزیون داخلی تعطیل بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
قربون دهنت!! این شبکه فاضلابه با این بودجه هنگفت!
خدا قوت نماینده ی محترم
خلاصه این دولت روحانی با اومدنش جرائت را در همه زنده کرده است وجالب تر اینکه هنوز 150 روز نشده عمر دولتش که زده جاده را خراب کرده وباید پاسخ گو باشد
راستی چرا تو دولت های قبل شکایت نمی شد ...ها ...ها ..ها
خب معلومه اون وقت کسی کشته نمی شد....
بازهم مچکریم روحانی
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
چی میگی روحانی روحانی میکنی چه ربطی به روحانی داره .نماینده بنده خدا مگه اسمی از روحانی اورده
lمتاسفانه در این حادثه اسف بار خواهر زاده یکی از اساتید دانشگاه تهران که تازه مدرک کارشناسی خود را گرفته بود جان عزیز خود را از دست دادند ضمن عرض تسلیت به ایشان و سایر مصیبت دیدگان واقعا" از مسولین محترم مملکتی خواستار رسیدگی جدی به این حوادث جهت جلوگیری از سوانح دلخراش مشابه می باشیم.
از وزارت صنعت برا تولید خودرو بی کیفیت و عدم واردات خودرو باکیفیت باتعرفه کم باید شکایت کرد
به تازه گی رانندگان اتوبوس از وسیله ای به اصطلاح خودشان "دستگاه" استفاده می کنند که GPS را بای پاس می کند و سرعت مجازی ذخیره می کند و عملا با سرعت های بالای 140 رانندگی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
من خودم شاهد سرعت بالای 140 اکثر اتوبوس های اتوبان تهران ساوه و بالعگس هستم همیشه با خودم فکر می کردم که با وجود GPS چطور ممکنه ! پس معلوم شد
احسنت به این نماینده که به حق پیگیر حق و حقوق حوزه انتخابیه اش هست، امیدوارم هرچه سریعتر جاده های ایران دیگه شاهد تکرار تصادفات اینچنینی نباش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کارت هدیه !!!!!!!!!!!!! احسنت
بلاخره یک کار درست حقوقی دیدیم .
چرا نباید از خودرو سازها هم همین شکایت را کرد؟

چرا داستان کل کشور به عنوان مدعی العموم نباید از خودروسازها شکایت کرده و کشتار سالیانه به اندازه جنگ را مدیریت کند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این نماینده خوب کار تبلیغاتی برای آینده انتخابات مجلس پیدا کرده !!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
مسلمون بی انصاف نباش .نمایندگان هر حرفی بزنن یا کاری بکنن شماها یه بهانه ای میارین معلوم میشه دنبال چی هستین وهدنتون چیه.وزارت راه ودولت در این مسایل اهمال کرده.این جاده ها میراث همین اقایانیه که الان دوباره بعد از 16سال یا 8سال به وزارت وپست ومقام رسیدن
همیشه مردم مقصر هستند!!!!!!!!!!!!!!
ماشین های بی کیفیت و جاده های غیر استاندارد در کشور وجود ندارد!!!!!
كار كه خيلي درسته اما چرا در زمانً دولت قبلي از اين شكايات نمي شد
علت اکثر تصادفات در ایران
1)خودرو بی کیفیت
2)جاده نا امن
3)بی احتیاطی راننده
4)کم کاری و ... پلیس راهور
اروپایی فکر میکنه صد آفرین از شوخی گذشته حق با ایشان است باید مسئولین تنبیه شوند نه تشویق و پستهای بهتری بگیرند
خداوکیلی یا شما تا حالا تو جاده های ایران نرفتید یا مارو ... فرض کردید
یعنی با این جاده های خراب یک در صد به جاده میدید تازه شاید
سلام
شغل من نقشه برداری ومرتب تو این جاده تردد میکنم متاسفانه به جزء عرض کم این جاده، در اطراف اون سنگ شکن های زیادی وجود داره به همین خاطر تردد تریلر توش زیاد و رانندهاشون به دلیل نبود پلیس با سرعت بالایی رانندگی میکنن حتی یه روز من با یکی از این رانندها در مورد سرعت بالا که داشت بحثم شد که گفت تو فکر نباش ما بیمه هستیم اگه باهات تصادف کنیم بیمه دیه رو پرداخت میکنه. این به دلیل فرهنگ پایین بعضی از رانندهای تریلر ، از مسئولین تقاضا دارم ضمن بیشتر کردن گشت های پلیس تو این جاده نسبت به رانندگان ماشین های سنگین سخت گیری بیشتری کنند.
جاده سراوان به كوچاصفهان با اينكه ترانزيت و پر رفت و امده ولي فكر كنم مال زمان قدیم باشه .
کسی میدونه نقاط حادثه خیز چطور شناسایی میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!

بهتون میگم. وقتی خون بیشتر از 15 آدم نگونبخت توی قسمتی از جاده ریخته بشه بعد به اون قسمت از جاده میگن نقاط حادثه خیز!!!!!!!

وتازه بعدش که میبینن گندش در اومده سعی میکنن اون قسمتو درستش کنن ولی واقعا قبلش نمیشه اون نقاط رو شناسایی کرد!!!!!!!!!!
من تو مسیر تهران آستارا تردد میکنم. شما حتما چیزی بنام شیب پیچ را میشناسید. در به اصطلاح آزاد راه قزوین رشت قضیه برعکس است یعنی سر پیچها آسفالت نشست کرده بعد از 2سال! و هر بار شاهد پرواز ماشینها روی ماشین سمت چپی شان در سر پیچها هستم و سمت چپی روی گاردریل! و از همه بدتر از منجیل تا رودبار که ترافیک چند استان و ترانزیت روی یک باربکه است باور کنید با همه دقتی که میکنم هر 6ماه تبق کج میکنم و...
این جاده دزفول شوشتر یکی از بدترین جاده های ایران بهتر بگم جاده مرگ پر از کارگاههای شن و ماسه که خدا وکیلی از هر 10 ماشین تو جاده 5 تاش تریلر که بر بردن 1 بار بیشتر حاظرن جون مردم به خطر بندازن سراسر این جاده حتی 1 تپا یالای 5متر هم نیست که پرژه دو باند کردنش حداقل 20 ساله که داره انجام میشه حلا اگر تهران بود دو طبقه هم میشد من خودم تو این جاده تصادف کردم هیچ شونه جاده برا فرار نداره آقایان آمدن خودشون گول زدن شونه جاده آسفالت درجه7 زدن که جادرو عریض کنن که پز بدن کار کردیم غافل از این که راه فرار به ماشین های بیپناه در برابر غول های ماسه کش بستن چه باید گفت از خوزستان محروم با دریای ثروت نفتش که قیرش هم گیرش نمیاد که آسفالتی به جادههای داغونش بزنن این ضالح شهر که شده قتلگاه هر روز یک اتفاق جدید داره روبروی کارخانه لاستیک خوزستان که قربونش برم شخمه و کسی هم نیست به دادش برسه جالبتر بکم عصر که میشه غولبیابونیای شن کش برا زدن اضافه بار و فرار از پلس میان تو جاده و دمار از روزگار آسفالت و ماشینهای سواری در میارن حالا نماینده ما تازه یادش آمده شهری داره و دیاری نیازی به شکایت نیست فکرکنم با یک رای زنی ساده بشه بودجه گرفت و این جاده مرگ که کمتر از یک سال بشه دو باندش کرد مشکلش حل بشه بیچار این دانشجوهای شوشتر و دزفول که هر روز جونشون میگیرن تو دستشون و تو این جاده مرگ میرن مینن
تنها راه حل تفکیک وزارت راه و مسکن . نتیجه ادغام غیر کارشناسی همینه
جاده یزد شیراز از ابرکوه تا دو راهی سورمق چندین سال است باند دوم آماده شده ولی افتتاح نمی شود و فعلا یک بانده با ترافیک زیاد و خطرناک است مسئولین محترم مشکل افتتاح باند دوم را حل کنند
با سلام و احترام
در تصادفات جاده ای سه عامل انسان , راه و وسیله نقلیه دخالت دارند که نقش عامل انسانی به تنهایی بیش از 75 درصد می باشد.با توجه به نقش کمتر از 10 درصدی راه در تصادفات اگر تمامی جاده ها هم دو بانده گردند باز هم هیچ اثری در کاهش 75 درصد علت عمده تصادفات که عامل انسانی است نخواهد داشت.
نکته: مگر محور قم تهران دو بانده نبود ؟
اتفاقا من این نماینده رو خوب میشناسم،ایشون هم در زمان دولتهای نهم و دهم هم الان همیشه مصاحبه هاش ونطقهاش مستقل و کوبنده بوده و باعث افتخارمردم خوزستانه که به هیچ گروهی تعلق خاطرنداره
فرهنگ رانندگی در ایران زیر صفر است اگر جاده 3 متر هم باشد قانون را رعایت کنند هیچ حادثه ای رخ نمیدهد من سواری دارم نیم ساعت با ماشین در شهر و خیابان کار داشته باشم در عرض این نیم ساعت آنقدر این جوانهای ابرو برداشته و رانندگان تاکسی اعصاب آدم را بکلی خراب میکنند تا اینکه از رانندگی منصرف میشوم جاده مقصر نیست سرعت رعایت نمیشود والسلام !
ناشناس 20:58 راهاي ايران و تركيه با توجه به مطالعات بنده كه در مجله ماشين چاپ شده بود در يك سطحي هستنند
در محور تهران تا امام زاده هاشم سالانه در دوره تعطیلات عید نوروز ، تلفات زیادی را شاهد بودیم ولی از اولین سالی که جاده آن تبدیل به بزرگراه فقط پنج نفر زخمی شدند که نتیجه میگیرم که "
در کمتر از یکسال تمام رانندگان قانون را رعایت می کنند و کلا همه رانندگی شون خیلی خوب شد!"
خدا كند واقعا اين شكايت صورت گيرد و نمايندگان واقعا بدنبال حق خواهي باشند تا شايد مسئو لان از ترس اينگونه پيگيري ها فكري به حال اين وضع نمايند.
متاسفانه توي اين مملكت سياست جاي همه چيز رو گرفته.اقتصاد ميخواهي بايد سياست درست شه.ورزش ميخواهي بايد سياست درست شه جاده مي خواهي بايد....و ...
یه ذره خیلی خیلی کم از بودجه آزادراه تهران - شمال را بدهندبه این مناطق محروم ، کل جاده های حادثه خیز کشور را می توانند استاندارد کنند ..
با سلام
هر موقع این خودروهای بدرد نخور را از خط تولید خارج کردند (مثل پراید و پزو) هر موقع در راهسازی استاندارهای لازم را اعایت کردند هر موقع شرکتهای لاستیک سازی لاستیکهای با کیفیت و استانداردهای جهانی لازم تولید کردند و از همه مهمتر هر موقع استرسهای اجتماعی کاهش یافت آنوقت بیایید در مورد علت افزایش تصادفات صحبت کنید
نگهداري وساخت استاندارد جاده را ازتركيه ياد بگيريد
وقتی اینقدر جاده چاله و چوله داره که نمیدونی باید حواست به جلو باشه یا نیم متر چاله وسط اتوبان این تصادفا عادیه
متاسفانه وزارت راه وشهرسازي خوزستان يك سازمان بسيار ضعيف ميباشد و نياز به تغييرات جدي در اين سازمان لازم وضروري است
دوستان بهتره بدونن روزانه در كشور 60 تا 70 نفر از هم وطنانمان جان خود را در جاده هاي كشور از دست مي دهند اين يعني روزانه سوختن مسافران 2 اتوبوس، 4 ميني بوس و .يا سقوط يك هواپيماي كوچيك!پس مشكل ما فقط چهار حادثه مهمي كه اين دو سه ماه اتفاق افتاده نيست واينم بدنن كه نماينده شوشتر كه گفته عرض 7 كتر كمه، اين درست نيست عرض 7 متر براي جاده دو خطه استاندارد هستش،
نخست‌وزیر لتونی استعفا کرد
حادثه اخیر مرگبار در لتونی(بعلت ریزش سقف فروشگاه ) کناره‌گیری نخست‌وزیر از سمت خود و سقوط دولت این کشور را به دنبال داشت.
مقایسه فرمایید........
اخر تا کی ...شاید بعدی من باشم خدا از سر مقصرین عمد این اتفاقات نگذره
سلام به هم وطنان و بویژه مردم غزیز خوزستان
پیگیری نماینده محترم شوشتر و گتوند در طی دو دوره نمایندگی جهت مردم شوشتر مشهود است و در اینخصوص اقدامات زیرساختی را توانسته به مرحله اجرا برسوند که می توان از راه اندازی قطار و ... نام برد. لیکن در سالهای پیش نیز سازمان بازرسی کل کشور که به بازرسی از اداره راه استان خوزستان پرداخته شد. در دستور کار خود به بررسی مناطق حادثه خیز استان پرداختند و گزارشی کامل را تحویل مقامات مربوطه دادند. پس باید اعلام نمود دستگاه های نظارتی و اجرایی غیر دست اندارکار در اینخصوص پیگیریهای خود را داشته اند. جدا از مسیرها و نقاط حادثه خیزی که در استان شناسایی شده اند و تعدادی از آنها نیز برطرف شده اند. می توان تردد ماشین های بی کیفیت نظیر پراید و ... در جاده های برون شهری می باشد و متاسفانه در اخبار روزمزه ملاحظه و اعلام می شود بمنظور حمایت از خوردسازان ایرانی ضرایب بالایی را به وراردات خودروی خارجی که دارای ایمنی فوق العاده و حتی بعضی از آنها دارای حدود 24 کیسه هوا می باشد اختصاص می دهند.
حال به نظر شما چه افرادی در خصوص تصادفات منجر به جرح و فوت به انهام معاونت در قتل می بایست مورد پیگرد قوه قضایی قرار گیرند؟
چرا اجازه نمی دهند ماشین خارجی با نرخ پایین ورود ایران شود؟
آیا دستگاهی می تواند پیگیر و ابطال چنین قانونی باشند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی