بازدید 11498

بیمه مرکزی:درخواست مخاطب تابناک خلاف قانون است

کد خبر: ۳۶۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰ 11 December 2013
سرویس با بینندگان  مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی  با بیینندگان   ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری ها در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر  می گردد.


طرج مشکل :

با سلام واحترام
به موجب مفاد قرارداد بیمه تکمیلی ، بیمه های تکمیلی هزینه های درمان خارج از کشور را بایستی بپردازند، بر این اساس نرخ ارز اعمالی را بانک مرکزی اعلام خواهد کرد.بنده برای هزینه های درمان مادرم که مبتلا به سرطان است بر اساس بخشنامه خود بانک مرکزی به نرخ مبادله ای ارز دریافت نمودم وبه بیمارستان در خارج از کشور پرداخت نمودم.حالا جالب است بیمه دانا علی رغم اینکه گواهی پرداخت ارز درمانی به نرخ مبادله ای را ملاحظه می کندو اینکه می داند نرخ ارز به صورت مرجع از مدت ها پیش به دارو وتجهیزات تعلق نمی یابد مبنا را ارز مرجع در نظر می گیرد. شهید نظرزاده-با تشکر 


جوابیه:

جناب آقای بربریان 
مدیر مسئول محترم سایت خبری تحلیلی تابناک

با سلام و احترام ؛
عطف به نامه شماره 820/ت مورخ 09/09/1392 جناب عالی در خصوص پاسخگویی به گزارش مردمی رسیده به آن سایت با محتوای پرداخت هزینه های درمان خارج از کشور به موجب مفاد قرارداد درمان تکمیلی به استحضار می رساند ، با توجه به متن گزارش واصله، بیمه شده، خواهان دریافت مبالغ هزینه کرد به نرخ ارز مبادله ای بوده که این موضوع به استناد ماده 13 و تبصره ذیل آن در در آیین نامه شماره 74 (آیین نامه بیمه های درمان) مصوبه جلسه مورخ 91/5/24 شورای عالی بیمه به شرح ذیل مغایر با قوانین و مصوبات فوق الاشاره است:


بیمه شدگانی که به علت عدم امکان معالجه در داخل کشور با تشخیص پزشک معالج بیمه شده و با تأیید بیمه گر  به خارج اعزام می گردند و یا هنگام مسافرت به خارج از کشور به دلیل فوریت های پزشکی نیاز به تشخیص و معالجه پیدا کنند در صورتی که سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه، صورتحساب های هزینه های پزشکی و بیمارستانی آنان را تأیید کند تا سقف هزینه های مورد تعهد بیمه گر مندرج در قرارداد پرداخت خواهد شد. در صورت عدم احراز هر یک از موارد فوق ، هزینه های انجام شده با توجه به بالاترین تعرفه مراکز درمانی طرف قرارداد محاسبه و پرداخت می شود.
تبصره ذیل ماده فوق الذکر " میزان خسارت براساس نرخ ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمان ترخیص از بیمارستان محاسبه خواهد شد."


با عنایت به مراتب فوق الذکر ، خسارت نامبرده براساس نرخ ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قابلیت پرداخت دارد.

شهریار شیبانی
مدیر کل روابط عمومی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی