بازدید 64685

شرکت مخابرات تهران پاسخ داد

کد خبر: ۳۶۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷ 11 December 2013
سرویس با بینندگان  مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی  با بیینندگان   ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری ها در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر  می گردد.

طرح مشکل:

مشکلات به روز نشدن مخابرات (تلفن ثابت)
1- مشتریان این شرکت با هر میزان سابقه اشتراک (ده سال، بیست سال، کمتر یا بیشتر) اگر به هر علت قبض یک دوره خود را با مبلغ بیش از ده هزار تومان پرداخت نکنند، تلفن آنها یک طرفه می شود. این در حالی است که با توجه به سطح قیمت های کنونی اقلام و خدمات، این مبلغ جزئی، بسیار کمتر از قیمت خود خط و برخلاف رویه دیگر شرکت های خدمات دهنده مثل شرکت برق است.
2- با یک طرفه شدن تلفن، حتی امکان تماس با شماره 190 یعنی واحد ارتباط با مشتریان برای طرح مشکلات احتمالی هم مقدور نیست، در حالی که شرکت ها برای تکریم ارباب رجوع، دست کم راه ارتباط با خود را باز می گذارند، شاید مشکلی از طرف خود آنها بروز کرده یا مشتری راهنمایی بخواهد.
3- شماره 1818 برای واریز مستقیم وجه به مخابرات پیش بینی شده، ولی اولا: در موردی که بنده شاهد آن بودم، با وجود واریز مبلغ و صفر شدن بدهی به علت مشکلی که در مخابرات وجود داشته ، بعد از 24 ساعت هم تلفن وصل نشده و گفته می شود مشتریان زیادی سرگردان (به عللی مشابه )مراجعه _حضوری دست کم در منطقه مورد نظر _ داشته اند

ثانیاً وجه واریز می شود و هیچ اطلاع رسانی صورت نمی گیرد. آیا در همان لحظه باید خط وصل شود یا باید مثلاً 10 ساعت منتظر بود؟ لذا صاحب خط بلاتکلیف می ماند که بعد از واریز چه اتفاقی می افتد (190 هم که قطع است). ثالثا بدون اعلان قبلی یا تکرار، به صورت خودکار و در پایان انتقال وجه، شماره پی گیری خوانده می شود، در حالی که رسم است در این موارد پیشاپیش از مشترک خواسته شود تا قلم و کاغذش را آماده کند و در نهایت هم شماره دوبار شمرده قرائت می شود.

4- برای ارائه خدماتی نظیر شناسه اینترنتی یا ای دی اس ال، آخرین فیش پرداختی خواسته می شود. این در حالی است که خود مخابرات فیش ها را چاپ و ارسال می کند و خود به همه اطلاعات مشتریانشان دسترسی دارند، ولی این مشتری است که باید فیش خود آنها را برای خودشان ببرد، البته اگر اینترنتی یا تلفنی (که خودشان بسیار توصیه می کنند) پرداخت شده باشد، تکلیف معلوم نیست. یا این که برای شناسه اینترنتی، کپی دو روی کارت ملی، شناسنامه و فیش را می خواهند، یعنی مشتری که مثلا 15 سال است یک خط دارد، باید دوباره کپی مدارک هویتی خود را برای گرفتن شناسه اینترنتی ببرد! 
از این دست مشکلات، مسائلی هستند که نشان دهنده مخلوطی از ابزارهای جدید عصر فناوری و رویه های کهنه عصر کاغذبازی های مرسوم اداری است که در نهایت چیزی جز اتلاف هزینه و وقت و انرژی مردم نخواهد داشت.

جوابیه:

با سلام 
احتراماً پیرو درج مطلب به عنوان مشکلات به روز شدن (تلفن ثابت) در شماره 362198 آن رسانه جهت تنویر افکار عمومی، توضیحات ذیل ارایه می شود. خواهشمند است حسب قانون مطبوعات نسبت به انعکاس این توضیحات اقدام لازم را مبذول فرمایید. 
به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران ، براساس آیین نامه تقاضا و اشتراک تلفن ثابت هر گاه مشترک صورتحساب خود را مبلغ قابل پرداخت تا سقفی که هیأت مدیره استان ها تصویب می کنند پرداخت ننمایند (دویست هزار ریال برای شهر تهران و یکصد هزار ریال در استان البرز) در لیست مشترکین بدهکار منظور و تلفن وی ابتدا برای حداکثر 2 ماه به صورت یک طرفه و پس از آن قطع کامل می شود و بعد از گذشت 15 روز از زمان قطع کامل با مهلت یک ماهه طی یک اخطار مراتب به مشترک اعلام می شود و در صورت عدم پرداخت  بدهی تلفن مربوطه جمع آوری و تخلیه می شود، لازم به ذکر است مشترک در زمان خریداری تلفن ثابت با امضاء فرم تقاضای اشتراک تعهد  خود را نسبت به پرداخت بدهی در مهلت مقرر کتباً اعلام می کند.
براساس همین گزارش با یک طرفه شدن تلفن بدهکار امکان تماس با شماره 1818 جهت پرداخت بدهی و همچنین تماس با شماره های اضطراری کدهای خدماتی امکان پذیر می باشد. همچنین با توجه به اتصال سامانه 1818 به سوئیچ های مرکز تلفنی ، پس از پرداخت از طریق سامانه مذکور حداکثر ظرف 45 دقیقه بعد تلفن بدهکار که یک طرفه قطع بوده است به صورت اتوماتیک وصل خواهد شد.ثانیاً مشترک پس از پرداخت توسط سامانه مذکور از پرداخت بدهی و صفر شدن مبلغ بدهی آگاهی می یابد و بالافاصله ظرف حداکثر 45 دقیقه بعد تلفن وی بدون حضور مشترک در مرکز تلفن وصل خواهد شد.ضمناً مشترکین می بایست جهت یادداشت شماره پیگیری و اجتناب از شماره گیری مجدد هنگام پرداخت از طریق سامانه 1818 قلم و کاغذ همراه خود داشته باشند. اما در خصوص بخش بعدی شکوائیه منتشر شده در زمینه دریافت شناسه اینترنتی گفتنی است براساس قوانین و مقررات موجود در زمان درخواست مشترک جهت ارائه سرویس نظیر شناسه اینترنتی و ... مشترک نبایستی بدهی به شرکت مخابرات داشته باشد.لذا ارائه آخرین قبض پرداختی در صورتی که قبض خود را به صورت حضوری پرداخت کرده باشد، الزامی می باشد و چنانچه آخرین قبض خود را به صورت غیر حضوری پرداخت کرده باشد نیازی به ارائه آن نخواهد بود و همچنین برای ارائه شناسه اینترنتی چنانچه قبلاً کپی کارت ملی و شناسنامه را به مرکز ارائه نموده و سابقه آن در پرونده موجود باشد اخذ مجدد آن ضرورتی نخواهد داشت.

با توفبق الهی 
ولی ا... سعیدیان 
مدیر کل دفتر روابط عمومی 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۲۰
تلفن مغازه من كه براى كارت خوان هست روز پنج شنبه قطع شده و از طريق شماره ١٨١٨ همان لحظه پرداخت كردم، چرا ميايد ميگيد ٤٥ دقيقه، الان شنبه هست و هنوز وصل نشده و مجبور به مراجعه حضورى به مخابرات شدم، از مخابرات ميخوام خواهشاً سيستم درست حسابى ندارن حداقل دروغ نگن به مردم
الان سه ساعت میشه که از سامانه ۱۸۱۸ صورتحساب رو پرداخت کردم ولی همچنان تلفن قطع است و وصل نشده واقعا چیکار میشه کرد؟
من روز یکشنبه تلفن خانه قطع بود همان لحظه پرداخت کردم الان سه روزه که رفتن وصل کنن پس این چه کاریه که قبض صادر نمیشه چه فرقی با گذشته کرد ملت و مسخره کردن ...
سه روزه که از طریق 1818 قبضمون پرداخت شده و خط هنوز وصل نشده به خاطر 20 هزارتومن در یک دوره؟! مخابرات منطقه هم کلن تلفن هاش رو جواب نمی ده...واقعن خیلی ابلهانه است که الان باید برم حضوری وصلش کنم.
روز 10 شهریور از طریق سامانه 1818 بدهی تلفن را پرداخت کرده ام . امروز 13 شهریوره و هنوز خط یک طرفه است . مخابرات حداقل یه شماره جهت پیگیری اعلام کنه .
الان ٣روز پيش قبض تلفن كه مبلغ١١ هزار تومان بود را از طريق ١٨١٨پرداخت كردم اما هنوز وصل نشده و همچنان يكطرفه ميباشد
به علت مشغله زياد امكان مراجعه حضوري به مركز مخابرات را نيز ندارم
من ده روز پیش پرداخت کردم از سامانه ۲۰۲۰ هنوز بعد از ده روز خط من یکطرفه هست من بایستی چکار کنم.
چند ساعت بعد از متوجه شدن یک طرفه شدن پرداخت کردم و بیش از 3 روز که تلفن وصل نشده.به 1818 هم که تنها جایی که میتونم تماس بگیرم,وقتی زنگ میزنم میگه شما بدهی نداری.کارمند هستم و حالا باید مرخصی بگیرم حضوری برم ببینم میشه یا نمیشه.این چه سیستمیه.کجاش به روزه.تازه الان رسبدیم به تعطیلات 28 صفر وبعدشم پنج شنبه وجمعه که مخابرات بستس.واقعا مذخرفه این سبستم
سلام الان سه روزه قبض تلفن را با ۱۸۱۸ پرداخت کردم اما وصل نشده
امروز 24 ساعته که تلفنم باوجود پرداخت 1818 هنوز وصل نشده چجوری غیر حضوری وصلش کنم
سلام تلفن ما یکطرفه شده ۳ روزه زنگ میزنیم ۱۸۱۸ بوق اشغال میزنه آخه چرا دروغ میگید تلفن یکطرفست میشه با ۱۸۱۸ پرداخت کرد؟؟؟دوما قبضو پرداخت کردم اینترنتی هنوز ۲ طرفه نشده مخابرات بغیر از پول گرفتن از مردم نمیتونه خدماتی بزاره پولو پرداخت میکنیم سریع وصل شه، فقط بفکر جیبشونن نه رفاه مردم بدبخت همشم دروغ
دیروز 21 آبان با آپ واریز کردم ولی تلفنم وصل نشده چه کار باید بکنم.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
منم با برنامه تاپ ریختم هنوز وصل نشده
خیلی باحاله
۱۸۱۸ زنگ میزنی میگه ۲۰۰۰ رو بگیر
دو هفته است پرداخت کردم وصل نشده هنوز
من در شهرستان دور از مرکز هستم.اینجا اصلا 1818 وجود نداره از طریق بانک ملت پرداخت کردم.کد رهگیری هم دارم.اگه سیستما آنلاینه پس چرا بدهی من سرجاشه.
آخه چرا دروغ؟؟؟؟؟
چرا نباید راستشو بگن به مردم؟کی میخواهیم وظیفه شناس باشآیا کار خیلی سختیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعید میدونم سخت باشه تعهدنیست متاسفانه..........
با درود اگر برای پرداخت تسهیلات ایجاد کردید لطفا اسمش رو عوض کنید چون بجز اضافه کردن مشکلی بر مشکلات کار دیگه ای نکردید با عدم ارسال قبض و عدم ارسال پیامک مشترک شما از کجا بدونه که موعد پرداخت رسیده فقط با قطع شدن سیستم متوجه خواهد شد که چون نه از مبلغ اطلاع داره نه از موعد پرداخت بناچار دست بدامان ۱۸۱۸ و یا ۲۰۰۰ میشه و با پرداخت غیبی خود و با اعلام نوار که حداکثر تا۳ ساعت آین ه خط وصل میشه خوش و خرم منتظر وصل تلفن میه که متاسفانه این اتفاق هیچگاه نمیافته!!!!
سوال این تست که آیا همان سیستم سنتی منطم تر پیش نمیرفت؟
چرا زمانیکه هنوز فرهنگ پیاده کردن و اجرای سیستم مدرنتری را پیدا نکردید با فرافکنی این سیستم را بمردم حقنه میکنید؟
کم مردم سرگرمی اقتصادی دارند که شما با بوجود آوردن مشکلات جدیدتر مبادرت به دور دور مردم سرگشته میکنید؟
منم یکشنبه از طریق سایت پرداخت کردم. دقیقا همین دیروز. ولی هنوزم وصل نشده
من بعد از پرداخت کردن اینترنتی با موبایلم 2021 را با کد شهرستان خودم کرج گرفتم یعنی 0262021
بعد آدرسم رو ازم پرسید و یه شماره تلفن داد
بهشون زنگ زدم و شماره تلفن رو دادم بعد حدود یک ساعت وصل شد

اولش که شماره های دیگه مخابرات رو که از 118 گرفته بودم زنگ زدم میگفت رسید پرداختتو بیار اینجا!!

پس شد 2021 با کد شهرستان محل اقامت
اممیدوارم کمک کننده بوده باشه
امروز قبض تلفن رو با برنامه تاپ ریختم بعد گذشته چند ساعت تلفن که وصل نشده هیچی استعلام بدهی میگیرم میگه هیچ‌پولی پرداخت نشده درحالی که پول از حساب کم شده واقعا ما نمیدونیم از که برنامه ای باید این قبضارو پرداخت کنیم .
سلام. الان نزدیک به دو هفته از پرداخت هزینه تلفن ثابت گذشته و ۳ مرتبه حضوری مراجعه نمودم گفتن مربوط به پشتیبانی میشود .خیلی مسخره اس.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی