بازدید 11863

بازي وعده‌ها با دغدغه‌های بيماران قلبي

اين ميدان بازيکن هاي زيادي دارد که هر کدام ماهرانه توپ را به زمين ديگري پاس مي دهد تا رفع تکليف ساده تر شود. در اين ميدان کسي خود را برنده مي داند که راحت تر بار مسئوليت را پايين بگذارد اما اين برنده ها چه چيزي را به بازي گرفته اند؟
کد خبر: ۳۵۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷ 05 November 2013
ماجرا به 4 سال پيش بر مي گردد. روزي که يک متخصص طب ورزش به دعوت هيئت شناي استان از تهران به خراسان جنوبي آمد و براي ايجاد مرکز بازتواني قلب با سرمايه شخصي اعلام آمادگي کرد. هدف او راه اندازي مرکزي بود براي تکميل مراحل درمان بيماران قلبي و عروقي در خراسان جنوبي که به گفته دکتر «کاظمي»، رئيس مرکز تحقيقات قلب و عروق استان تعدادشان رو به افزايش است. اما از همان ابتداي کار مخالفت هاي پيدا و پنهان سد راه اين سرمايه گذار شد و او در حالي استان را ترک کرد که قلب تعداد زيادي از بيماران به اميد راه اندازي اين مرکز مي تپيد. سرمايه گذار ميدان را ترک کرد و ماندند بيماراني که فقط به دليل بعد مسافت و هزينه هاي بالاي اعزام به ديگر شهرها قيد بازتواني قلبشان را زده و مي زنند.

29 آذر؛ اولين وعده

با جو ايجاد شده راه اندازي مرکز بازتواني قلب به عنوان يکي از مطالبات مردم استان به طور جدي تري مطرح شد به طوري که 29 آذر سال 90 معاون وقت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري در مراسم افتتاح مراکز تحقيقاتي دانشگاه علوم پزشکي بيرجند با تاکيد بر قول مساعد استاندار وقت و حمايت دانشگاه، خبر خوش راه اندازي اولين مرکز بازتواني قلب استان را اعلام کرد و اين وعده روزنه اميد ديگري شد براي بيماران قلبي که پيش از اين عملي نشدن نيت آن سرمايه گذار نبض قلبشان را کند کرده بود.

5 ماه بعد...

5 ماه بعد از اين وعده خوش، 28 ارديبهشت سال گذشته رئيس مرکز تحقيقات قلب و عروق استان از مکاتبات متعدد و گرفتن قول مساعد استاندار وقت براي تامين بودجه راه اندازي اين مرکز خبر داد و گفت: براي تامين نيروي موردنياز مرکز که به طور ثابت حداقل يک پزشک عمومي دوره ديده و 2 پرستار مجرب است، معاونت توسعه دانشگاه قول مساعد داده است.دکتر «کاظمي» همچنين با اشاره به کمبود فضا در بيمارستان ولي عصر(عج) از رايزني ها براي تامين فضا خبر داد.

11 ماه بعد...

6 ماه بعد در 18 آبان سال گذشته استاندار وقت فقط از ادامه تلاش ها براي راه اندازي اين مرکز با همکاري دانشگاه علوم پزشکي بيرجند سخن گفت و اين مرکز را از نيازهاي استان دانست و با محقق نشدن اين مطالبه توسط مسئولان، پزشکان وارد ميدان شدند تا خودشان امکانات بازتواني را تهيه کنند.

17 ماه بعد...

دکتر «کاظمي»، رئيس مرکز تحقيقات قلب و عروق، ارديبهشت امسال از انعقاد قرارداد تامين امکانات بازتواني در اول خرداد امسال با شرکت مربوط خبر داد و به راه اندازي اين مرکز به طور نيمه خصوصي اشاره و باز هم بر مشکل نبود فضا و انجام رايزني با بيمارستان ولي عصر(عج) بيرجند براي رفع اين مشکل تاکيد کرد.

از اين زمان بود که مشکل فضا به عنوان تنها مانع راه اندازي اين مرکز مطرح و راهکارهايي براي رفع آن پيشنهاد شد، در بين راهکارهاي ارائه شده در نهايت دکتر «دهقاني فيروزآبادي»، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي بيرجند ارديبهشت امسال بهترين راهکار را راه اندازي مرکز توسط بخش خصوصي دانست و پيشنهاد داد: با توجه به طولاني بودن پروسه ساخت و ساز و دريافت مجوزهاي لازم بهتر است از فضاهاي موجود در بيمارستان يا اماکن استيجاري استفاده شود.

21 ماه بعد...

در اين شرايط بود که شهريور امسال دکتر «کاظمي»، رئيس مرکز تحقيقات قلب و عروق استان نويد نتايج مثبت رايزني ها براي تامين فضا در بيمارستان ولي عصر (عج) بيرجند را داد و رئيس بيمارستان ولي عصر (عج) بيرجند هم در تکميل اين خبر خوش گفت: توسعه حداقل 250 تا 300 متر فضاي مسقف در قسمت ورودي به فضاي بيمارستان نيازمند دريافت مجوز از شهرداري و همکاري براي حذف هزينه هاي محقق شدن اين موضوع است.

دکتر «محمودي راد» با بيان اين که بيمارستان فقط متولي درمان است و در بحث بازتواني که در حوزه توان بخشي است فقط براي رفاه مردم براي تامين فضا همکاري کرده است از ديگر سازمان ها در اين زمينه درخواست همکاري کرد، درخواستي که دکتر «مديح»، شهردار بيرجند در گفت وگو با خبرنگار ما، حدود يک ماه پيش موافقت خود را با آن اعلام کرد و مهندس «ميري» و «حسيني» از اعضاي شوراي اسلامي سابق و جديد شهر بيرجند هم در اين زمينه قول مساعد دادند.

23 ماه بعد...

اما با اين وعده و وعيدها هنوز مرکز بازتواني قلب در استان راه اندازي نشده است، در حالي که حدود 2 سال از طرح اين مطالبه که هر کس آن را يک نياز ضروري مي داند، مي گذرد، دکتر «محمودي راد»، رئيس بيمارستان ولي عصر (عج) بيرجند مي گويد: حدود 3 ماه از مکاتبات با شهرداري مي گذرد و غير از نامه موافقت با تخفيف 25 درصدي هزينه هاي صدور پروانه که مورد قبول بيمارستان نيست، اقدامي انجام نشده است.

دکتر «معزي»، متخصص قلب و عروق و از اعضاي تيم پزشکان پيگير راه اندازي اين مرکز هم از بي نتيجه بودن اقدام ها براي تامين فضا سخن مي گويد و به اين نکته اشاره مي کند که حدود 3.5 ماه پيش تجهيزات مورد نياز مرکز به ارزش يک ميليارد و 300 ميليون ريال خريداري شده است و در شرکت مربوط خاک مي خورد.

او از راه اندازي اين مرکز دلسرد شده و خريد تجهيزات را اتلاف سرمايه پزشکان مي داند و از تصميم ها براي پس دادن تجهيزات و انصراف از ادامه کار در حالي حرف مي زند که اين مرکز را يک نياز براي استان مي داند و در اين بين «حسيني»، عضو شوراي اسلامي شهر بيرجند هم در زمينه مساعدت راه اندازي اين مرکز وعده همکاري مي دهد.

مزاياي بازتواني

معطلي خراسان جنوبي براي راه اندازي اولين مرکز باز تواني قلب در حالي است که تعدادي از بيماران قلبي در گفت وگو با خبرنگار ما از مشکلات براي بازتواني قلب که پزشکان آن را تکميل کننده مراحل درمان مي دانند، گلايه دارند.

به گفته دکتر «معزي»، متخصص قلب و عروق برگشت يک بيمار قلبي به زندگي عادي با اقدام هاي بازتواني 6 هفته و بدون آن 6 ماه زمان مي برد.

دکتر «کاظمي»، متخصص قلب و عروق هم افزايش طول عمر و توان جسمي، کاهش اضطراب و افسردگي، کم شدن عوارض امراض قلبي مثل درگيري هاي قلبي مجدد و کاهش مرگ و مير ناشي از اين بيماري را از مزاياي بازتواني قلب عنوان مي کند.

به گفته وي، بيماران قلبي بعد از ترخيص از بيمارستان بايد تحت کنترل تيم بازتواني قرار بگيرند تا بتوانند زودتر به زندگي فعال خود برگردند.گفته ها درباره مزاياي راه اندازي اين مرکز در حالي است که بنابر گفته دکتر «کاظمي»، رئيس مرکز تحقيقات قلب و عروق استان بيشتر بيماران با توجه به مسافت زياد منطقه با استان هاي داراي اين مرکز و سنگين بودن هزينه هاي بالاي اعزام براي باز تواني قلب اقدام نمي کنند و بازي در اين ميدان ادامه دارد.


منبع: خراسان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی