بازدید 72157
باز هم گودبرداری غیراصولی مشکل آفرید:

خانه خرابمان کرده‌اند و می‌گویند جانتان پای خودتان است!

از او می‌پرسیم چرا زمانی که متوجه گودبرداری زیر ستون‌های ساختمانتان و به کار نگرفتن سازه نگهبان شدید، شکایت نکردید؟ می‌گوید: مگر نیاز به هشدار من و امثال من دارد؟ مگر سازه ناظر ندارد؟ مگر گشت شهرداری هر روز سرکشی نمی‌کند؟ یعنی با وجود این ناظران، باز باید من پیگیر رعایت قوانین باشم یا کسانی که برای این کار حقوق می‌گیرند؟!
کد خبر: ۳۵۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱ 03 November 2013
خانه خرابمان کرده‌اند و می‌گویند جان‌تان پای خودتان است!هر چه از خراب شدن خانه‌های مجاور گودبرداری‌های غیر‌اصولی و تلفات جانی آن‌ها بشنویم و سری به نشانه تأسف تکان بدهیم، ‌تنها به مسئولان وظیفه نا‌شناس کمک کرده‌ایم، چراکه با تکرار فراوان این رویداد و رسانه‌ای شدن آن، تنها تفاوتی که ایجاد شده، این است که مسئولان، راه فرار قانونی از پیامدهای تلخ ماجرا ‌یافته‌اند!

به گزارش «تابناک»، در پی گودبرداری غیراصولی در محدوده ستارخان تهران (خیابان خسرو جنوبی)، ساختمان مجاور نشست کرده و در آستانه تخریب قرار گرفت تا اعتراض ساکنان آن به پاسخ‌هایی بینجامد که چه‌ بسا از تکرار حادثه‌هایی از این دست به مراتب دردناک‌تر است.


وقتی همسایگان ملک گودبرداری شده از آسیب وارده به ساختمان خود آگاه شده و ترک‌های ریز و درشت ناشی از این رویداد مجابشان کرد که با مسئولان شهرداری، آتش‌نشانی و حتی پلیس تماس بگیرند، باور نمی‌کردند که نتیجه این پیگیری، هشدار به ایشان جهت ترک ساختمان بوده و حتی مراتب امر کتبا به ایشان ابلاغ شود تا در صورت بروز هر گونه رویداد احتمالی، مسئولیتی متوجه مسئولان نباشد!

یکی از همسایگان در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» ماجرا را این گونه شرح می‌دهد: مدتی پیش وقتی مالک پلاک‌های ثبتی مجاور تخریب ساختمان‌های قدیمی را یک ماه پیش از موعد تعیین شده آغاز کرد، به رسم همسایگی یک هفته منزل خود را ترک کردیم تا از شر گرد و غبار و سر و صدای عملیات تخریب رهایی پیدا کنیم؛ مدتی بعد نیز که گودبرداری زمین شروع شد، باز هم رسم همسایگی را به جا آوردیم اما خبر نداشتیم که سرانجام این همه مراعات روزی گریبانمان را خواهد گرفت.


وقتی متوجه شدیم گودبرداری بدون به‌کارگیری سازه نگهبان ادامه دارد و حتی کارگران در حال خالی کردن زیر ستون‌های ساختمان ما هستند، به مالک هشدار دادیم ولی افاقه نکرد. با مهندس ناظر هم تماس گرفتیم و گفت نمی‌تواند بیاید و سرکشی کند و این کار به رغم سرکشی‌های پیاپی گشت‌های شهرداری جلوگیری نشده و تداوم یافت تا ‌‌سرانجام یک روز متوجه شدیم که ساختمانمان دچار نشست شده و آسیب دیده است.

وقتی با مسئولان شهرداری، آتش‌نشانی و پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم، پس از تنظیم گزارش رویداد، از آنجا‌ که احتمال ریزش بنا می‌رود، به ما هشدار دادند تا رفع خطر ملک خود را تخلیه کنیم و حتی این موضوع را کتبا به ما اعلام کردند و گفتند که اگر اتفاقی روی بدهد و بمیریم، جانمان پای خودمان است، چون قبلا به ما هشدار داده‌اند!


وقتی پرسیدیم ‌چگونه خانه و زندگی خود را‌‌ رها کنیم و کجا برویم؟ چه کسی هزینه آن را خواهد داد و تا کی؟ چگونه نشست ساختمانمان درست خواهد شد و...؟ تنها یک پاسخ گرفتیم: «بروید هتل؛ بروید بهترین هتل و بعد شکایت کنید و پولش را بگیرید‌».

از او می‌پرسیم چرا زمانی که متوجه گودبرداری زیر ستون‌های ساختمانتان و به کار نگرفتن سازه نگهبان شدید، شکایت نکردید، می‌گوید: مگر نیاز به هشدار من و امثال من دارد؟ مگر سازه ناظر ندارد؟ مگر گشت شهرداری هر روز سرکشی نمی‌کند؟ یعنی با وجود این ناظران باز باید من پیگیر رعایت قوانین باشم یا کسانی که برای این کار حقوق می‌گیرند؟!


وی در پاسخ به پرسشی درباره پیگیری قضایی این رویداد می‌گوید: پس از آن که از دو کار‌شناس رسمی دادگستری دعوت کردیم تا وضعیت بنا را‌ بررسی کرده و گزارش کنند، روز گذشته به سازمان نظام مهندسی مراجعه کرده و شکایتم را تسلیم کردم. به شورای حل اختلاف هم رفته و تأمین دلیل کردم، ولی تسلیم شکایت می‌ماند برای فردا؛ هرچند مشکل پیش آمده برای ساختمان ما با شکایت حل نمی‌شود و هنوز نمی‌دانیم چاره چیست.

گفتنی ‌است، با توجه به ابهامات مطرح ‌و برای روشن شدن ابعاد ماجرا، «تابناک» آمادگی دارد پاسخ مسئولان را درج نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹۴
انتشار یافته: ۵۹
شهرداری هرکاری دوست داشته باشه میکنه هیچ کس هم جوابگو نیست
چرا گزارشی می نویسید بدون این که علمی به موضوع داشته باشید؟ اولا این عکسها نشون میده بنده خدا همسایه کاری نکرده که.خاکبرداری کامل هم نکرده. این ساختمان نه پی داره نه اسکلت کامل و اصولی. باید برن دنبال کسی که ساختمونشونو ساخته. بعدشم هیچ اتفاقی نمیوفته چون ترک کششی تو عکسها دیده نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
مثل اينكه شما هم دستي در اين بازار خانه خراب كنها داريد كه اين قدر سنگ آنها را به سينه ميزنيد. متاسفانه همه اين جماعت مثل شما به آدم جواب مي دهند ولي مردم بايد با هم هماهنگ و آشنا به قوانين و حقوق خود پيگير حق خود باشند و در چنين مواردي حتما از شهردار منطقه و كاركنان بخشهاي ذيربط شكايت كنند .
در اثر گود برداري هاي غير اصولي و بدون رعايت موارد ايمني تا كنون شاهد جان باختن و ضررهاي مالي بسياري از هم وطنان خود بوده ايم اينها انسان هستند و هيچ توجيه به اصطلاح علمي امثال شما جبران كننده زيان هاي جاني و مالي و روحي هم ميهنان مان نيست.
بايد جنبشي بر ضد فساد در همه زمينه ها ايجاد شود و همه جا فساد ها را ضبط و به نهادهاي ذيربط ارسال كنيم.
نهادهاي ذيربط نيز بايد سايتهاي خود را براي دريافت فايل هاي تصاوير، گزارشات و فيلمهاي تخلفات مرتبط با حوزه كاري خود تجهيز و به اطلاع همه مردم برسانند.
از مهندس ناظر به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی شکایت کنید
از مالک نیز به دادگاه یا شورای حل اختلاف
شکایت! تا بخوای شکایت کنی که یک سال طول می کشه!
من ساکن مشهدم، چندی پیش گود برداری غیر اصولی موجب تخریب شدید ساختمانهای اطراف شد. خوشبختانه همسایه به موقع متوجه شده بودند و از ساختمان خارج شده بودند. نمیدونم چرا جلوی این خانه خراب کن ها رو نمیگیرن.
فقط تو ایران این چیزا پیدا میشه
دو طرف منزل ما رو به همین صورت گودبرداری کردن، ساعت 2 صبح که یعنی زمان استراحت و خواب بود تا 7 صبح تمام ساختمان میلرزید! اما دوستان کار خودشون رو انجام میدن!
بر اساس قوانین نظام مهندسی در این قضیه کوتاهی از مهندس ناظر گودبرداری و مهندس مجری طرح میباشد و در صورت عدم گزارش تخلف کارفرما بایستی پاسخگو باشند.
بیچاره این مهندسای ناظر از ناچاری با یکی 2 میلیون میرن زیر دین 3و4 میلیارد خسارت.تا وقتی ساختمان سازی دست افراد غیر متخصصه وضعیت همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
اگر قراره این مسائل کاهش پیدا کنه باید ساخت و ساز به متخصصش واگذار بشه.
بهترین راهش هم واگذار کردن امر ساخت و ساز به مهندسین مجری است.
مگه ناظر قراره شق القمر کنه؟
یه یارو که هیچی نمیدونه میاد شروع میکنه و تجربی یه چیزهایی رو یاد میگیره نه هیچ چیزی از بتن و شرایط کاهش/ افزای شمقاومت بتن و سازه نگهبان و زمان بتن ریزی و ... نمیدونه بره همین هم با نادانی تمام با آنچنان اطمینانی حرف میزنن که آدم رو به حیرت وا میداره...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
واقعا تو شهرداری بلبشو است نه نظارتی هست و نه سرکشی فقط برو این پول را به حساب بریز و .... واقعا باید دولت وارد عمل بشه تا جلوی این بساز بفروشها که خودمان هم یکی اش را داریم را بگیرد . آقا کارمند بازنشسته بانک است بدون تخصص حالا شده بساز و بفروش آنوقت آن مهندس ساختمان بیکاره
معلوم نیست در تهران چه خبر است!
شیراز که اگر آسیبی کمتر از اینهم وارد شود پدر ناظر را در می آورند... یک پیمانکار هم که برای یکی از آشنایان به شیراز آمده از سختی قوانین در شیراز به ستوه آمده بود و حتا طرح هایی مهاری که در تهران استفاده کرده در شیراز تصویب نشد و کسی زیر بار نرفت. شوخی که نیست خراب شدن خانه مردم و از دست دادن جانشان...
یعنی واقعا نمیدونم چرا همچین کارهایی میکنن، الان بهترین حالت نیلینگ برای سازه نگهبان برای این پروژه نهایت پنجاه میلیونه که توی هزینه های این پروژه خیلی نیست، پی رو هم تقویت میکنه. حالا که باید چندصدمیلیونی حداقل ضرر بده آدم میشه. ولی خدایی ناکرده اگر جون انسانی گرفته می شد چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
اینا حق نظارت مهندس عمران رو که چندرغازه میخوان بدن کلی داد و هوار میکنن که هزینه ساخت بالا میره !!!!! حالا شما میفرمایید به شما هزینه 50میلیونی نیلینگ بدن؟! بجاش بیان حق مهندس ناظر رو اونطور که باید بدن ببینید همچین چیزی پیش میاد یا نه
مگر باز اوله؟!؟
شهرداری خیلی داغان است. در خیابان شهید قدوسی (قصر) روبروی بیمارستان 504 ارتش جوی آبهای مناسب و عریض و سالم بود. گرفتند آنها را کنده اند و به جای آنها یک جوی آب هایی زده اند که گنجایش یک باران معمولی را ندارد چه رسد به اینکه باران شدید ببارد. من نمی دانم چه کسی به کار این ها نظارت دارد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
خوب زنگ میزدی شهرداری پیگیری کنن.
این مساله یقیه ی همه را می گیرد ولی مسئولین وقتی به فکر می افتند که خودشان هم برایشان این اتفاق بیافتد. واقعاً مسئولیت یعنی این؟
ما هشدار دادیم و جانتان پای خودتان است؟ مگر سیل و زلزله است که شما نتوانید جلویش را بگیرید؟ مگر حوادث غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی است؟ یک عده می خواهند وجدان خود را با این هشدارها و ... آرام کنند.
با سلام

من مهندس پايه يك نظام مهندسي و مدير پروژه هاي بزرگ ساختماني بوده و دكتر اي مهندسي داشته و إستاد دانشگاه هستم،با توجه به عكسهايي كه كه هست كاملا مشهود است كه سازه نگهبان متاسفانه به هيچ روشي انجام نشده كه كاملا غير اصولي است وليكن با توجه به عمق خاكبرداري و نوع خاك منطقه و عكسهاي موجود خطر خاصي برأي ساختمان مجاور وجود نداشته و تركها بايستي خيلي سطحي باشد تصوراين است كه مقداري راجع به گود برداري غير أصولي إغراق مي شود.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
با سلام
قابل توجه مهندس امیر عزیز، اتفاقا خاک منطقه خسرو شنزار است و اصلا مقاوم نیست و خاک آن را به جای ماسه شسته میتوان استفاده کرد، چون قبلا اون منطقه رودخانه بوده است... واگر توجه کرده باشید علاوه بر گودبرداری غیر اصولی و نزدن سازه نگهبان زیر ستون خانه مجاور را خالی کرده اند که این مورد اصلا تو هیچ منطقی درست نیست...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
آقای دکتر اگر دقت کنید سازه نگهبان داره. شمع زده بنده خدا. IPE دوبل 10 انداخته تو زمین کنسول کرده چسبئنده به دیوار همسایه. کارش خوب بوده. فقط باید شمع هارو به هم میبسته و وسطش الوار میذاشته که نذاشته. اتفاقی هم که نیوفتاده. ی مقدار محدود ترک معمولیه و جای نگرانی نیست. موافقم که تو این خبر اغراق شده.
ناشناس
| Spain |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
حتما باید ساختمون بیاد پایین تا بفهمید گود برداری غیر اصولی بوده؟ اومده زیر ستون رو خالی کرده! خب آقای دکتر استاد شما تو درساتون در مورد فشارهای قابل تحمل توسط تیرها چیزیم به دانشجوهاتون یاد می دید؟
تکرار هرروزه اینگونه حوادث در تهران بزرگ واقعا" جای سئوال دارد.
در شیراز تا زمانی که یک طرح مناسب مهاربندی ارائه نشود و این طرح به تایید شهرداری نرسد تحت هیچ شرایطی (حتی با پ و پ) مجوز گودبرداری صادر نمیشود.
عجیب است که نواحی مختلف شهرداری تهران این موضوع مهم را سرسری میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
خوب بابا. کشتیمون از بس پز شیرازو دادی !!
با سلام
درعکس ها قصور سازنده در خالی نمودن غیر اصولی زیر دیوارهای ساختمان همسایه و عدم اجرای سازه نگهبان کاملاً محرز است ، بنده از روند اجرای گودبرداری در تهران کاملاً مطلع نیستم اما بر اساس بخشنامه وزیر محترم مسکن از خرداد ماه ساختمانهایی که نیاز به گودبرداری دارند به صورت منطقه ای و بر اساس نوع گود به سطوح متفاوت خطر طبقه بندی شده اند و قبل از گود برداری جلسه ای مشترک بین مهندس ناظر ، مهندس مجری ، مالک و نماینده شهرداری الزاماً تشکیل و روند اجرای سازه نگهبان بر اساس نقشه های طراحی شده توسط مهندس محاسب مورد بررسی قرار میگیرد و صورتجلسه مذکور ملاک عملیات اجرایی خواهد بود ، البته نباید فراموش کرد که در سیستم ساخت و ساز ما درنهایت مالک یا بساز و بفروش سازنده ساختمان است و مهندس ناظر هم هر چقدر مکاتبه کند در نهایت این سرمایه داران هستند که حرف خود را به کرسی مینشانند، وانگهی وقتی نرده استیل دور راه پله متری 300 هزار تومان است و ناظر بابت دستمزد نظارت کامل ساختمان، که تازه اگر از فیلتر دلال ها رد نشده باشد ،حداکثر مترمربعی 6000 تومان دریافت میکند آنگاه چگونه باید انتظار داشت که شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم ؟
به عنوان یک مهندس عمران میگویم اگر مهندس ناظر به وظیفه نظارتی خود عمل نکرده بیشک کاری خطا مرتکب شده است و باید با او برخورد شود. ولی آیا مشکل تنها بخاطر خطای نابخشودنی مهندس ناظر رخ میدهد؟
در بسیاری از موارد مالک تصور میکند که اطلاعات خودش و یا بنا یا بسازبفروش مورد اعتمادش برای ساختمانسازی کفایت میکند.به عبارت دیگر برخی خود را به صرف داشتن ملک و یا چند تجربه ساختمانی محق برای ساختمانسازی میدانند درحالیکه مطابق قانون فرد سازنده باید دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی باشد ولی به این امر بدیهی توجه نمیشود. و مردم از سازنده پروانه اشتغال به کار مهندسی را طلب نمیکنند!


و چرا گودبرداری غیراصولی به حادثه منجر میشود؟
بنا یا بساز بفروش موردنظر به تجربه قبلی خود مراجعه میکند تصور میکند شرایط خاک یا سازه مجاور مشابه حالات قبلی است که بدون صرف هزینه برای سازه نگهبان ،گودبرداری انجام شد و میتوان بدون سازه نگهبان که انگار مهندسها برای ژست گرفتن مد کرده اند این بار نیز گودبرداری کرد. ولی شرایط خاک و سازه مجاور تغییر کرده و او این را نفهمیده و یا نخواسته است که بفهمد .

بدبختانه از بزرگترین معضلات ساختمان سازی ما اعتماد به سازندگان ناشی و یا فاقد صلاحیت حرفه ای است.
گودبرداری غیراصولی چون به آسیب و دردسر آنی منجر میشود خبرساز میشود ولی متاسفانه کیفیت ساختمانسازی در تمامی بخشها (بویژه در ساختمانهای کوچکتر) در ایران پایین است که نمود اولیه ندارد. ساختمان بزرگتر مهندس مجری دارد ولی ساختمان کوچکتر مهندس مجری ندارد و مهندس ناظر قادر نیست تمامی مراحل ساخت را جز به جز کنترل کند چون این به معنای مقیم بودن مدام است و در قانون نیز چنین وظیفه ای بر دوش ندارد. ساخت درست وظیفه سازنده صاحب صلاحیت است.
سازنده ناشی و یا بی مسئولیت بدبختانه در زمان حضور نداشتن مهندس ناظر ساختمان را بیکیفیت میسازد و درد بزرگتر اینکه اکثریت مردم ما به نما بیرونی بیشتر از کیفیت ساخت توجه میکنند.
lمشابه اتفاق توضيح داده شده حدود 2 سال پيش در خيابان بابا طاهر-تهران نو افتاد كه در اثر عدم نظارت شهرداري و گود برداري غير اصولي ساختماني فرو ريخت و 3 نفر كشته شدند و يك نفر هم قطع نخاع شد و بقيه ساكنين منازل مجاور مدتها اواره بودند
وبعد از ان هنوز اين زمين گود برداري شده غير اصولي رها شده و شهرداري منطقه هم خودرا مسيول نميداند و ميفرمايد كه بايسيتي دادگستري تعيين تكليف نمايد/ در عين حال ساختمان قسمت شرق زمين مورد بحث در خطر قرار دارد زيرا در اثر گودبرداري غير اصولي به قسمت زيرين ساختمان شرق ساختمان ريزش كرده خسارت وارد شده و اگر باران بيايد ساختمان شرقي هم در خطر قرار دارد/ تاكنو ن از طرف اهالي مكاتباتي انجام شده ولي تاكنون اقدامي بعمل نيامده
جانم برات بگه که اگر مردم خطا کردند جریمه را خودشان باید بدهند و اگر هم دولت هم خطا کرد باز هم مردم باید جریمه اش را بپردازند.
تو این عکسها که این بنده خدا گودبرداری نکرده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
از تراز زیر پی همسایه پایین تر رفته حدود 1.5 تا 2 متر
ناشناس
| Spain |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
عجب! حتما باید خونه رو می ساخته بعد گود برداری می کرده! ممنونم استاد..
باعث تاسف است.
آنطور كه از عكس پيدا است ملك در حال ساخت حتي درز انقطاع بين دو ساختمان را هم رعايت نكرده و ستونها كاملا چسبيده به ملك مجاور اجرا شده
اينا كي ميخوان ياد بگيرن معني كلمه " مسئول" يعني مسئوليت پذيري
در اهواز هم چنین اتفاقی افتاد آب هم از آب تکون نخورد
تا زمانی که تلفات جانی رخ ندهد کسی پیگیری جدی نمیکنه .
تا وقتی مجری ذیصلاح جهت احداث ساختمان وضع نگردد در سایر شهرهای کشور نیز این اتفاق خواهد افتاد و آب از آب تکان نمیخورد .
نوشداروی بعد از مرگ سهراب.پس مسولین شهرداری و مهندسین ناظر برای چه پول می گیرن؟
شوخی می کنی تابناک؟ کجای دنیا اینطوریه؟ واقعاً فقط بهشون گفتن جانتون پای خودتون و برید هتل؟ همین؟
آقای قالیباف (با تمام احترامی که برای او قائلیم) باید جوابگو باشند. وقتی این اتفاق یک بار بیفتد می گوییم تقصیر عوامل اجرایی یا ناظرین آن ساختمان بوده اما وقتی این اتفاق مرتب تکرار می شود یعنی یک جای کار از اساس اشکال دارد و آقای قالیباف باید راه حل مطمئنی بیابند
16 سال پيش من مهندس ناظر به اين نتيجه رسيدم كه تنها راه كار ،كنار گذاشتن شغل نظارت است چون يا بايد با افراد مسئولي كه از ساختمان سازي چيزي نمي فهمند و دنبال سودجويي هستند سرشاخ شوي و يا بايد عذاب وجدان داشته باشي .
شهرداری(درتمام شهرها) مسولند وبایستی جواب دهند،کانون مهندسی،مهندس ناظر ،شهرداری و...دراین مشکلاتی که برای مردم ایجاد میشود مسئولند.
یعنی مشکلی به این سادگی راه حل ندارد . نمی شود پس از صدور مجوز ساخت و ساز از درخواست کننده تعهد اخذ شود که در صورت وارد نمودن ضرر و زیان ناشی از ساخت به هر یک از همسایگان مجاور مسولیت خواهید داشت و در صورت بروز حادثه جانی , قتل عمد محسوب و قابل پیگیری است . فکر می کنید در این صورت سازنده ملک حاضر به ایمن سازی نیست ؟ اگر بدون هیچ شرطی سازنده تعهد پرداخت خسارت به همه همسایگان را بنماید که در اثر کار ایشان کمترین آسیبی به آنها وارد شده , به راحتی در قبال کار خود احساس مسئولیت خواهد نمود.
قوانین ما ناقص بوده و متولیان آن هم یک بام و دو هوا عمل میکنند .
بطور مثال ملکی در منطقه 3 شهرداری با اجرای عملیات نیلینگ (گرانترین روش مهدسی و اجرایی محافظت از گود) از ساختمان همسایگان محافظت شده و هیچگونه اسیبی متوجه ملک همسیگان نگردیده ولی در مرحله شروع اجرای دیوارهای حائل توسط شکایت یکی از همسایگان ، توسط شهرداری و پلیس و نظام مهندسی متوقف گردید .
حال پرسش این است با توجه به توقف کار در این مرحله ، در صورت ریزش هر کدام از ساختمانهای مجاور با گذشت نزدیک به یک سال ، مقصر چه کسی میتواند باشد !!!!!!!!!!
ارگانهای دولتی خود را پشت مالک مخفی کرده و مالک به اتفاق همسایه خود مدتها در مراکز قضایی وقت خود را تلف خواهند نمود .
سلام
ممنون از این گزارش ، می خواستم بگم این موضوع جدیدی نیست برای ما هم پیش آمد در منطقه 4 (تهرانپارس)وقتی به شهردار مرجعه کردیم گفتند ما فقط میتوانیم تذکر بدهیم و اهرم اجرای نداریم ببه سازنده اعتراض کردیم گفت مامور شهرداری بیاید 200 تومان خرج دارد حالا برو هر کار متوانی انجام بده شکایت هم حدود 6 ماه بطول کشید.
حالا در نظر بگیرید اگر خدای تاکرده اتفاقی بیفتد کی مقصر است اصلا فرض کنید مقصر را مجازات کنند چیزی عوض میشود و به حالت قبل بر میگردد ؟
فقط جای تاسف دارد ،
یک نمونه بی نتیجه حتی باشکایت خیابان گاندی کوچه هشتم یک ساختمان گود برداری شده با عمق 20 متر در سمت غرب با دو سال ماندگی و تخریب ساختمان با گود برداری و10 متر عمق در شرق ساختمان آماده گزارش
بهتره که خودمون مواظب جون خودمون باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
و بهتره كه همه اعتراضمان را به اين همه مسئله ابراز كنيم و از هم حمايت كنيم.
شهرداري موقع ساخت و ساز فقط بلد است حق و حقوق خود را نقدا و بدون هيچ گونه ملاحظه دريافت كند. ولي پس از آن ديگر هيچ مسئوليتي را متوجه خود نمي بيند.
تا وقتی ساختمانها نریخته آدم ها باورشون نمیشه که این اتفاق نا ممکن نیست
و اینکه الان آدما بیمه اند یعنی چی؟
آدمهای شرکت از بین رفتند دیگه بیمه بودن چه ارزشی داره؟
با سلام طرحهای کاملا غلط که باعث شد تهران یکدفعه در عرض چند سال چهار ویا بیشتر طبقه شود تا نتوان در موچه وخیبان هم حتی پیاده راه رفت
انهائی که اپارتمان را برای مردم ارمغان پول دار شدن کردند باعث شدند خانه های سالم وصددر صد قابل سکونت را در منطق جدید تهران خراب کنند مثل جنت اباد ویا پونک ویا سعادت ابادو کامرانیه چیذر ونیاوران وزغفرانیه خراب کردند ایا انها سرمایه ملی نمیباشند

اینها باعث میکردد که فقط فقط پول هدف باشد نه رفاه مردم ویا راحتی مردم
بدبخت مهندس ناظر ،وقتي ساختمان ها مجري صاحب صلاحيت ندارند وعملا هر كسي از بقال ،آهنگر ونمايشگاه دارو دكترو... شدن ساختمان ساز وهيچ كسي هم جلوي اين كارونميگيره از اين مهندس ناظر كه خيلي هنر كنه هفته اي يك بار سرساختمون سر ميزنه چه انتظاري داريد بيچاره اين مهندس بدبخت بخاطر چندر قاز مسئوليت كاري رو به عهده گرفته كه عملا هيچ كاره است ولي هر اتفاقي بيفته اولين نفري كه گيره ناظر بخت برگشته است جالبه كه تواين ساختمو ن سازي كه داريم همه از راننده ميكسر گرفته تا اپراتور پمپ بتن وكارخونه بتن وبيشتر عوامل اجرايي و... همه در جهت خراب كردن كار حركت ميكنند واين ناظر احتمالا بايدسوپر من باشه كه با همه بجنگه و24 ساعته بالاي سر كارباشه شايد بتونه قسمتي از خرابكاري هاي عوامل توليد ساختمونو جلو گيري كنه بعد هم دستمزدش هم به اندازه دلال فروش يك واحد از اين آپارتمان ساخته شده كه هيچ مسئوليت حقوقي هم نداره ودر چند ساعت هم انجام ميشه نيست حتما يه جاي كار مي لنگه واونم اينه كه مهندس ناظر با اين شرايط نبايد از نظر قانوني مسئول هيچ كدوم ازاين كارا باشه ومسئول همه اين كارها بايد مجري صاحب صلاحيت ساختمون باشه كه متاسفانه در ساختمان سازي ما وجود خارجي نداره پس خواهشا اين قدر از اين آدم بخت برگشته به نام مهندس ناظر بد نگيد وحداقل شماها اونو مقصر ندونيد
در كشورهاي پيشرفته حداقل يك درصد هزينه تمام شده ساختمان مربوط به خدمات مهندسي مي باشد در حاليكه در ايران بخصوص در تهران حتي به يك هزارم هم نمي رسد. ديگر چه توقعي از مهندس معمار و طراح و ناظر و برق و مكانيك و ...داريد؟ از طرفي اكثر ساختمانها مهندس مجري ندارند. سبزي فروش محله ما چون پولدار است ساختمان سازي مي كند چون هيچ جا جوابگو نيست ولي چرا طبابت نمي كند؟
شکایت در کلانتری و....راه به جایی نمیبره .
بهترین مرجع رسیدگی به چنین تخلفاتی دیوان عدالت اداری هست .
کارمندان این دیوان به شدت سخت گیر بوده و نمی گذارن حقی از کسی ضایع شود .
هرچند تخلفات ساختمانی در ایران بسیار زیاد هست و شهرداری هم با دریافت ........از این تخلفات چشم پوشی میکند .
ولی از راه این دیوان زودتر و بهتر به نتیجه میرسید .
در خیابان محل سکونت ما ساختمانی ساخته شد که سر تا پا تخلف بود .95درصد ملک رو ساخت بدون پارکینگ .2 طبقه بیشتر از ارتفاع مجاز ساخت جالبتر اینکه با ساختمانهای مجاور هیچ درز انقطاعی نگذاشت از میلگرد ستون و فونداسیون دزدید و خلاصه تا دلتون بخواد از همه جاش دزدی کرد و .پایان کارش رو خیلی راحت گرفت.
متاسفانه مهندس ناظر هیچ نظارتی برای تخریب ندارند
شهرداری شیراز هم غالبا نظارت بر بساز و بفروشها و در روها نمیکند.منزل مجاور ما را دارند خراب میکنند.هیچ وسیله ایمنی نگذاشته اند .نخاله های بزرگ شاخه های درختان 50 ساله حیاطمان را شکسته و حیاطه پر از نخاله است.شیروانی روی دیوار منهدم شده .چراغهای روی دیوار حیاط از بیخ کنده شده و ما جرات عبور از تنها راه خروج از منزل را نداریم و فقط لطف کردند و اطلاع دادند که اتومبیل هایتان را در خیابان که ایستادن ممنوع است بگذارید که اجر و بلوک روی ان نیافتد.گرد و خاک که یاد اور بمبارانهای زمان جنگ است و صدای ماشین های تخریب که از صدای خمپاره بیشتر است و..وو و بحاب نمی ایند.حداقل قبل از تخریب یا هنگام ان اب پاشه درست نمیکنند.
سلام وقت بخیر منم یه سوال داشتم ماخونمون رو تازه خریدیم طبقه چهاریم گاهن اینطوری حس میکنیم که زمین هی میلرزه از پایین یه صداهایی حس میشه این از میتونه باشه یعنی اونقد لرزمیخوره که خونمون کلا دیواراش ترک برداشته
خانه ها باید حداقل 2 متر از هم فاصله داشته باشه چرا همه رو بهم وصل می کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی