بازدید 27877
«پنجمعه با «تابناک»

فیلم: سه «سه تار نوازی» حسن کسایی را ببینید و بشنوید

پیش از آن دعوت تان می‌کنیم تا از استاد حسن کسایی نی نواز شهیر کشورمان، این بار سه قطعه سه تارنوازی را تماشا کنید.
کد خبر: ۳۵۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶ 30 October 2013
هفته ای که سپری شد برای اهل فرهنگ بالاخص اهالی موسیقی سراسر اتفاق بود و آخر هفته پیش رو نیز فرصتی برای پیگیری برخی دیگر از اتفاقات فرهنگی که برخی از آنها را در این پنجمعه پیش رویتان می‌گذاریم تا انتخاب با شما باشد اما پیش از آن دعوت تان می‌کنیم تا از استاد حسن کسایی نی نواز شهیر کشورمان، این بار سه قطعه سه تارنوازی را تماشا کنید.

به گزارش «تابناک»، یکی از کشمکش‌های همیشگی درباره موسیقی در هفته‌ای که سپری شد، بار دیگر به میان آمد و پس از گفته‌های داریوش پیرنیاکان درباره اصل عدم حرمت موسیقی و البته موضوع حساس لزوم زمینه سازی برای مشروعیت تک خوانی بانوان، جنجالی به راه افتاد که با استعفای او از سخنگویی خانه موسیقی همراه شد و حتی دامان وزیر فرهنگ و ارشاد را نیز گرفت اما حالا در این آخر هفته خبری مبنی بر اینکه استعفای داریوش پیرنیاکان از سمت دبیر و سخنگویی خانه موسیقی پذیرفته نشده، منتشر شده است.

محمد سریر - رییس هیئت مدیره خانه موسیقی - متنی را تنظیم کرده که در آن نوشته شده است: «متعاقب جلسه فوق‌العاده روز شنبه هیئت مدیره خانه موسیقی به منظور بررسی استعفای آقای داریوش پیرنیاکان از سمت دبیر و سخنگویی این نهاد، با عدم پذیرش این استعفا و احاله موضوع به شورای عالی، جلسه شورای عالی خانه موسیقی در بعدازظهر شنبه تشکیل و ابعاد مختلف برنامه‌های اجرایی جشن چهاردهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی که در تاریخ 22 مهر ماه در تالار وحدت برگزار شد، برررسی گردید. علیهذا شورای عالی پذیرش استعفای مشارالیه را در شرایط کنونی به مصلحت ندانسته و قرار شد جنبه‌های فرهنگی و هنری موارد مطروحه و چگونگی برداشت‌های غیرواقع در چهارچوبی توجیهی طی بیانیه‌ای جامع به اطلاع جامعه فرهنگی هنری و علاقه‌مندان رسانده شود.»

از دیگر اتفاقات جالب و البته مهم هفته که از تغییر رویکردها حکایت دارد، حضور معاون هنری و مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد کشورمان در حراج کریستی دوبی است تا رصد حراج آثار هنری و رایزنی هایی که در حاشیه چنین برنامه هایی قابل وقوع است، در بالاترین سطح ممکن پیگیری شود و چه بسا دیر یا زود شاهد یک حراج معتبر بین المللی در تهران نیز باشیم که جایگاه به مراتب جدی تر از حراج تهران را داشته باشد.


به تماشای دوستی دو کودک ایرانی و روس بنشینید

«خاک و مرجان»، «آزادراه» و «تنهای تنهای تنها» آخرین آثاری هستند که در سینماهای تهران و شهرستان‌ها اکران شده اند و طبیعتاً هیچ کدام ظرفیت بلیت فروشی بالایی ندارند اما در میان آنها، توصیه می‌کنیم «تنهای تنهای تنها» را تماشا کنید و از تماشایش لذت ببرید. این فیلم جزو معدود آثار کم هزینه سینمای ایران است که علی رغم بومی بودن کاراکتر و داستان و البته از جنبه‌هایی ملی بودن ماجرا، می‌تواند با مخاطب عام حتی در تهران ارتباط ویژه ای برقرار سازد و قطعاً یک اثر بی کیفیت نیست.

پس از اکران این فیلم در کاخ جشنواره سی و یکم فیلم فجر و در نشست خبری این فیلم، بازیگر کودک این فیلم که برای نقش آفرینی مقابل دوربین بخش اعظمی از وزن بدنش را کاهش داده بود تا به فرم ایده آل برای کاراکتر مدنظر کارگردان برسد، به شدت مورد تشویق و تحسین قرار گرفت، هرچند به زعم برخی منتقدان، او خود را بازی کرده که برای قضاوت در این باره باید دید آیا این کودک در آینده نیز فرصت های مشابهی برای نقش آفرینی آن هم در جایگاه نقش اول خواهد یافت یا این نخستین و آخرین درخشش او روی صحنه سینما خواهد بود که فرصت تماشایش برای مخاطب عام فراهم شده است.

فیلم: سه «سه تار نوازی» حسن کسایی را ببینید و بشنوید

بر اساس داستان این فیلم «رنجرو» که در محله‌ای اطراف نیروگاه اتمی زندگی می‌کند با «اولگ» پسر روسی رفیق می‌شود. جهان دستخوش اتفاقاتی است و جریان دوستی این دو حکایت جداگانه‌ای و همین اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهد منجر به تغییر سطح این دوستی می‌شود و در نهایت شرایط جالبی را رقم می‌زند. در این فیلم، احسان عبدی پور در مقام کارگردان، میثم فرهومند، آرمن هوانسیان، آنا پانوسیان، عباس باک، تیگران الکسانیان را مقابل دوربین برده و چنان مسلط خروجی گرفته که این پروژه که قرار بوده یک تله فیلم باشد، تا سطح یک فیلم سینمایی ارتقاء یافته است.

علاوه بر این فیلم‌ها، اکران میراث چینی سه بعدی با بازی جکی چان، بشارت به یک شهروند هزاره سوم، گناهکاران، دربند، هیس! دخترها فریاد نمی زنند، دهلیز، کلاس هنرپیشگی، به خاطر پونه و پل چوبی نیز ادامه دارد و می‌توانید از میان این فیلم‌ها، یک یا دو اثر را پنجشنبه و جمعه شب در سینماهای پایتخت و برخی شهرستان ها به تماشا بنشینید.

در گالری‌ها چه می‌گذرد؟

نمایشگاه نقاشی‌های حبیب‌الله صادقی روز جمعه سوم آبان ماه در گالری ساربان افتتاح شد. نمایشگاه «باغ ارغوانی» 20 آبان ماه همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 دایر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر میزبان نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های «مردم‌نگاری» حسن غفاری خواهد بود. نمایشگاه «کهکیلویه و بویراحمد: دهه‌ هفتاد» در پنجم آبان ماه در این موزه افتتاح شد و تا روز 18 آبان از ساعت 9 تا 17 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. موزه عکسخانه‌ شهر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز پذیرای علاقه‌مندان به هنر قرار دارد.

نمایشگاه خط خوشنویسی غلامرضا فریدونیان در فرهنگ‌سرای بهمن در معرض بازدید عموم قرار دارد. در این نمایشگاه که تا روز ۱۲ آذرماه درگالری شماره یک این فرهنگ‌سرا برپا است، ۳۰ تابلو اثر خوشنویسی به شیوه نستعلیق، نسخ، ثلث، شکسته نستعلیق و... از غلامرضا فریدونیان هنرمند اصفهانی درمعرض بازدید عموم است. علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۸ تاریخ ذکر شده به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، گالری شماره یک مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس و ویدئوآرت علی سعادتمند با عنوان «عروسی خون» در گالری سین گشایش یافته است.این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه انفرادی وی است که شامل 10 عکس با ابعاد 120 در 80 است. موضوع عکس‌ها برگرفته از نمایشنامه‌ی فدریکو گارسیا لورکا به همین نام است. نمایشگاه عکس «عروسی خون» از سوم تا دوازدهم آبان‌ماه در گالری سین واقع در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، کوچه ۱۲، شماره 16 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

اولین نمایشگاه انفرادی عکس‌های رکسانا فاضلی با عنوان «میکرو خیابان» در گالری آتبین افتتاح شد. در این نمایشگاه تعداد 18 عکس با ابعاد مختلف و به صورت چاپ روی بوم و کاغذ عکس به نمایش گذاشته شده‌اند. نمایشگاه «میکروخیابان» از سوم تا 14 آبان ماه در گالری آتبین واقع در خیابان ولیعصر، ضلع جنوبی چهارراه پارک‏‌وی، خیابان خاکزاد، شماره 42 از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «گوشه‌ای از مستند نگاری ۱۳۵۷-۱۳۹۲» با آثاری از بهمن جلالی، کاوه گلستان، رعنا جوادی، هنگامه گلستان، مهشید نوشیروانی، پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری، علی رنجبران، مزدک عیاری، محمدرضا سلطانی، تهمینه منزوی، البرز کاظمی و هاشم شاکری در گالری راه ابریشم برگزار شده است.

این نمایشگاه از ۳ تا ۲۷ آبان هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محل گالری راه ابریشم به آدرس تهران - خیابان شهید لواسانی(فرمانیه) - پلاک ۱۰۳ دایر است.

نمایشگاه عکس میترا محاسنی با عنوان «گذرگاه خورشید»، پنجشنبه (دوم آبان‌ماه) افتتاح شد. «گذرگاه خورشید» عنوان نمایشگاه تازه‌ی عکس‌های میترا محاسنی است که تا یکشنبه (12 آبان) در گالری آریا واقع در سه‌راه دکتر بهشتی (عباس‌آباد)، خیابان ولی‌عصر، کوچه زرین، پلاک 10 ادامه دارد.

نمایشگاه گروهی کارتون و کاریکاتور با عنوان «دورهمی» از جمعه (سوم آبان ماه) در گالری مهروا به‌نمایش درآمده است. این نمایشگاه با نمایشگاه گردانی «آروین»‌ آثاری از کامبیز درم‌بخش، جواد علیزاده، داوود شهیدی، علی جهانشاهی، جمال رحمتی، حسن کریم‌زاده، فیروزه مظفری، هادی حیدری، سیامک پورجبار، بهزاد باشو، ایلیا تهمتنی، آروین، پیام برومند، سارا طبیب‌زاده و مهدی کریم‌زاده را به‌نمایش گذاشته است. نمایشگاه دورهمی تا 19 آبان‌ماه هر روز به‌جز پنجشنبه‌ها در گالری مهروا به آدرس تهران – کریم‌خان زند – خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) پلاک 38 برپا است.

36 عکاس برجسته ایرانی به دعوت گالری پردیس ملت و نمایشگاه‌گردانی مهدی مقیم‌نژاد نمایشگاه «به روایت عکاسان معاصر ایران» را روز شنبه یازدهم آبان ماه جاری برپا می‌کنند. این رویداد با حمایت «موسسه تصویر شهر شهرداری تهران» حدود ٧٢ اثر از شاخص‌ترین مجموعه عکس های جمعی از هنرمندان پیشرو این عرصه را به تماشای عموم می گذارد.

علاقمندان می‌توانند همه روزه تا ٢٢ آذر از ساعت 11 تا 21 از این نمایشگاه واقع در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، رو به روی کردستان سینما گالری پردیس ملت، طبقه دو دیدن کنند.

نمایشگاهی از عکس‌های مهسا دهقانی با عنوان «بلندای کوه به وسعت زمین» از جمعه ۱۰ آبان در گالری صدرنگ به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه شامل ۱۴ اثر کار سیاه و سفید در ابعاد ۴۰ در ۴۰ است. این نمایشگاه از 10 تا 15 آبان ماه در گالری صدرنگ واقع در پاسداران، خیابان شهید گل نبی، نرسیده به حسینیه ارشاد، پلاک ۳۷ برپا خواهد بود.

تازه‌ترین نقاشی‌های سیاوش مظلومی‌پور با عنوان «موسیقی رنگ‌ها» عصر جمعه، دهم آبان ماه بر روی دیوار گالری شکوه آویخته می‌شوند. این نمایشگاه شامل 18 اثر است که فضایی نیمه آبستره و انتزاعی دارند. آثار وی در این نمایشگاه را به لحاظ تکنیکی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ یکی آثار اکرلیک روی بوم با ابعاد140×100 که 10 اثر این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند و دیگری آثار آبرنگ روی کاغذ با ابعاد 70×50 که شامل هشت اثر هستند.

نمایشگاه نقاشی های سیاوش مظلومی پور تا 18 آبان‌ماه در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از این آثار درخیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو،کوچه سلیمی شمالی کوچه امیرنوری،شماره 19 گالری شکوه دیدن کنند.

تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های سمیه محرمی با عنوان «زیر پوست» در نگارخانه والی از روز دهم آبان‌ماه گشایش می‌یابد. 10 تابلوی نقاشی با ابعاد 100 در 100 سانتی‌متر و با تکنیک اکریلیک و رنگ‌روغن روی بوم در این نمایشگاه روی دیوار خواهند رفت. نمایشگاه «زیرپوست» از روزهای 10 تا 21 آبان‌ماه در نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

دانلود


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
بسیار زیبا..............
خدا رحمت کند این استاد بی بدیل را. بعد از رحلت اساتید کسایی و شهناز، مکتب موسیقی اصفهان دچار ضایعه جبران ناپذیری گردید.
تابناک خیلی دلت خوشه
با کدوم سرعت 86 مگ را دانلود کنم
دو مگش هم به زور باز میکنه
یادش گرامی باد. همچون درختی پربار مثمر وبی تکلف! سپاسگزارم
یاد باد صحبت ان شبها که با نوشین لبان بحث سرعشق وذکرحلقه عشاق بود.سپاس فروان خواهشمندم از استاد شهناز و استاد محمد رضا شجریان اثر بگذارید
گوی توفیق و کرامت در میان افکنده اند ـ کس به میدان در نمی آید سواران را چه شد. تابناک جان همه ای اساتید برای ما ایرانیان عزیزند ولی دوست من هنرمند زنده را عشقه . چی میشه یه پنچشنبه هم از خسرو آواز ایران بشنویم؟
عکسی از تغذیه نامناسب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
چه ربطی داشت برادر عزیز، تو مو بینی و من پیچش مو
سپاس...
یاد استاد کسایی, گرامی و راهشان پر رهرو
نسل طلایی موسیقی ایران
بسیارجالب توجه و حتی حیرت انگیز است که بیشتر هنرمندان موسیقی ما از خواننده و نوازنده گرفته تا هنرمندان
دنیای نمایش،اپرت و حتی تعزیه تا نقالی
در قهوه خانه ، از اصفهان برخاسته اند.
خشک سیم و خشک چوب و خشک پوست از کجا می آید این آوای دوست...
خداسید حسن کسایی استاد بی بدیل نی رارحمت کنه...
سپاس از شما
عالی بود.
چه کسانی می خواهند جای ایشان را بگیرند.خدا همه انها را بیامرزاد.
از اینکه در این وانفسای جایگزینی بی هنری بجای هنر مردمی ، یادی از مفاخر گرانقدر موسیقی اصیل این خاک و بوم کرده اید صمیمانه سپاسگزارم
با تشکر فراوان ازتابناک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار