بازدید 89270
تصاویری دردناک که در بیمارستان بزرگ دانشگاهی در تهران رقم خورده است؛

سهل‌انگاری مسئولان به قیمت پای دختر دانشجو

گلایه نه، شکایت دارد: «به من نرسیدند، نباید حتما نماینده مجلس می‌آمد تا رسیدگی می‌کردند. من دانشجوی دانشگاه تهرانم، من تحت پوشش بیمه‌ آن دانشگاهم. آن‌ها در قبال من مسئول بودند». ‌
کد خبر: ۳۵۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸ 30 October 2013
تا همین چند روز پیش در اتاق ۱۱۰ بخش ارتوپدی بیمارستان... بستری بود. اتاقی شلوغ با شش بیمار و تا دلتان بخواهد ملاقاتی؛ گوشه‌ای از اتاق هم ماریه با پایی متورم و سیاه روی تخت دراز کشیده بود؛ پایی که بیشتر به تکه‌ گوشتی گندیده شبیه بود تا پای انسان.

به گزارش «تابناک»، صبح روز دوم مهر امسال، «ماریه» در حال پیاده شدن از سرویس دانشگاه بود که ناگهان در اتوبوس زود‌تر از انتظار بسته شد و با حرکت اتوبوس، چادر ماریه هم کشیده شد. او به زمین خورد و دو چرخ اتوبوس یکی پس از دیگری از روی پاشنه پایش رد شدند تا حادثه‌ای رقم بخورد که او را تا امروز به جای صندلی دانشگاه بر تخت بیمارستان دوخته است.

پزشکان می‌گویند پای چپش تا محدوده لگن ‌کامل عفونی شده است؛ ضایعه‌ای که سبب شده ماریه پنج بار به اتاق عمل برود؛ اما گویا هنوز پرونده عمل‌های جراحی او بسته نشده و قرار است دو عمل جراحی دیگر بر پای او انجام شود. با این همه، هنوز پزشکان مطمئن نیستند ‌پس از انجام هفت جراحی، پای این دختر دانشجو بهبود می‌یابد یا نه!

این در حالی است که ماریه ‌رسیدگی نکردن پزشکان و کارکنان بیمارستان را دلیلی می‌داند برای عفونت پا و گسترش آن به دیگر نقاط بدن. غروب روز تصادف، پس از عکس گرفتن و معاینه و شست و شوی پا، ماریه به اتاق عمل رفت. اما پس از عمل، ماریه را در اتاقی شش نفره و کنار سطل زباله عفونی بستری کردند و همین سبب شد تا او علاوه بر عفونت شدید پا از نوک انگشت تا ناحیه لگن، دچار عفونت دستگاه گوارشی شود.

‌«رسیدگی‌ها کافی نیست، کسی به تب‌های شدید و اعتراض‌ها و نگرانی‌ها جواب نمی‌دهد»؛ این تصویری است که ماریه از بیمارستان... می‌دهد و به آن اعتراض دارد؛ «من به بیمارستانی که اجازه می‌دهد به جای دکتر‌ها، دانشجو‌هایش بیمارانی مثل من را که وضعیت بدی دارند، معالجه کنند اعتراض دارم».

«راه‌اندازي» يا «از پا اندازي»؟

سهل انگاری مسوولان بیمارستان به قیمت پای دختر دانشجوچهار روز پس از عمل پزشکان او را مجبور به راه رفتن کردند. آن‌ها اصطلاح «راه‌اندازی» را استفاده می‌کنند و وقتی می‌بینند ماریه زیر بار نمی‌رود، یک دانشجوی سال سوم تخصص به هر ترتیبی شده به عنوان پزشک معالج او، بی‌توجه به التماس‌های ماریه، او را روی ویلچر می‌نشاند.

خودش می‌گوید: «روی ویلچر نشستن‌‌ همان و ترکیدن هر چه تاول خونی زیر نشیمنگاه و ران، همان. من گفتم که پای آسیب دیده من به تنهایی روی ویلچر جا نمی‌شود، چه برسد به اینکه بخواهم دو ‌پایم را روی ویلچر بگذارم، اما دکتر من را به زور روی ویلچر نشاند».

این‌ها را می‌گوید و با نفسی تنگ ادامه می‌دهد: «دو روز بعد استاد آن پزشک (دانشجوی تخصص) آمد و گفت که این پا اصلا به درد راه‌اندازی نمی‌خورده و فقط باید آویزان شود»؛ اما آویزان کردن پا‌‌ همان و آسیب دیدن زانو، همان؛ متخصص ارتوپد می‌‍‌گوید زیر زانو هم با این کار نقرس شده است. از آن روز به بعد دیگر پا را آویزان نمی‌کنند... .

این درد‌ها تداوم داشت که یک شب درد معده امان ماریه را می‌برد؛ درد معده همراه با خونریزی ‌دستگاه گوارش. با دستور پزشک آندوسکوپی ‌شده و معلوم می‌شود معده وی عفونت کرده است. از اینجا به بعد تب هم به دردهای ماریه افزوده می‌شود و رسیدگی خوب نیست تا بالاخره یک شب تب و درد آنقدر بالا می‌رود که به ام-آر-آی فرستاده می‌شود؛ سینه‌ و پا کاملا عفونی شده‌اند، روند جدید کنترل عفونت با تجویز آنتی‌بیوتیک است.

نوشدارو پس از مرگ سهراب


روز نوزدهم مهر، نماینده بوکان در مجلس برای رسیدگی به وضعیت ماریه به بیمارستان رفت. قسیم عثمانی با دیدن وضعیت پای ماریه و میزان ناراحتی برادرش، شروع به نامه‌نگاری و پیگیری وضعیت او کرد.

عثماني پيشنهاد مي‌دهد كه با معاونت دانشجويي و سازمان خدمات دانشجويي دانشگاه تهران تماس بگيرند و بپرسند ‌چرا با اينكه در جريان وضعيت بودند، پيگيري نكرده‌اند و چرا با وجود اين همه اعتراض به کار بيمارستان، او را به بيمارستان ديگري منتقل نكرده‌اند؟

از فردای آن روز شرایط تا حدی تغییر کرده و برخی پزشکان و مسئولان به سراغ ماریه می‌روند تا ظهر روز بیستم که گویا مسئولان بیمارستان عمل فوری برای وی تدارک دیده بودند، ولی ‌‌دانشگاه مانع از این اتفاق شده و او را به بیمارستان سینا منتقل کردند.

حالا اتاق خصوصی‌اش در بخش وی-آی-پی بیمارستان آرام است و خبری از کثیفی و شلوغی و رفت و آمد نیست. اما ماریه هنوز‌‌ همان است؛ بیمار، ناآرام، با نفسی که درست مثل پیرزن‌های هفتاد ساله از زور گرفتگی، گاهی صدایش را قطع می‌کند.

در مدت بستری بودن در بیمارستان سینا، چهار بار عمل شده؛ گوشت را از پایش جدا کرده‌اند و شست و شو داده‌اند، اما هنوز دو عمل دیگر پیش رو دارد تا تازه به آنجا برسند که آیا می‌توانند گوشت‌ پای راستش را جدا کنند و به پای چپ پیوند بزنند یا نه.

از پرسنل بیمارستان سینا راضی ‌است، به او رسیدگی می‌کنند. اما شکایت دارد، گلایه نه، شکایت دارد: «به من نرسیدند، نباید حتما نماینده مجلس می‌آمد تا رسیدگی می‌کردند. من دانشجوی دانشگاه تهرانم، من تحت پوشش بیمه‌ آن دانشگاهم. آن‌ها در قبال من مسئول بودند»‌.

سهل انگاری مسوولان بیمارستان به قیمت پای دختر دانشجو
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۹۰
انتشار یافته: ۱۶۳
واقعا وحشتناک بود. من واقعا متاسفم برای پرسنل اون بیمارستان.نمیدونم چطور میخوان اون دنیا جوابگو باشن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
از درد سخن گفتن و از درد شنیدن / با مردم بی درد ندانی که چه دردیست ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
والله پرستارکمه. به خدا برای هر 5 نفر باید یه پرستار باشه نه هر 15 نفر . به خدا این پرستارا نمیرسن.گناه دارن طفلک ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
باید اون مسئول ی جوابگو باشه که یه پرستار رو برای ۲۰ تا بیمار تعیین میکنه! اون استادی باید جواب بده که نه تنها نبوده که رو کار شاگردانش چه دانشجو چه دستیار نظارت کنه بلکه حتی چیزی هم یاد اونا نداده که بتواند به مریض کمک کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
به نظر من باید اول راننده بی مسئولیت اون اتوبوس را توبیخ کرد که مطمئن نشده از پیاده شدن مسافر و در رو بسته و راه افتاده.
محمد از بلفاست
| Ireland |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
یکی از دانشجوهای دانشگاهی که من در اون درس میخوندم در انگلستان در آزمایشگاه دچار گاز گرفتگی شد و بعد از چند روز هم حالش خوب شد مثل روز اول اما دانشگاه بابت اون چند روزی که اون دانشجو نتونسته بود درست نفس بکشه و ضرری که به بدنش وارد شده بود علاوه بر تمامی هزینه های بهترین بیمارستان ، حدود 250 هزار پوند غرامت به اون دانشجو پرداخت کرد. تفاوت در مسئولیت پذیری را به وضوح میتوان دید.
کیارش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
اونایی که منفی زدن اگه خودشونو جای اون دختر بیچاره بذارن ...
معینی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
واسه این دختر معصوم ناراحت شدم واقعا که اسم مارو می زارن مسلمان انسانیت خیلی وقته رخت بربسته
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
سال گذشته پسر دوساله ام بیمار شد بردمش بیمارستان در ساری . اونقدر به بچه نرسیدن تا بخاطر تب دچار تشنج شد. ده روز بچه رو تو اتاق هایی نگه میداشتن که نفس ادم از بوی بد و کثافت بالا نمی اومد و سطل پوشاک بچه ها همه پر از کثافت وقتی اعتراض میکردم میگفتن بیماری از طریق بو منتقل نمیشه. به بهانه اینکه بچه ممکنه سرطان خون داشته باشه ازش نمونه مغز استخوان گرفتن و حالا بمونه که یک هفته طول دادن تا جواب بدن و پرستار یادش میرفت نتیجه ازمایشو بده دکتر متخصص ببینه. وقتی میخواستن ازش نمونه خون برای ازمایش بگیرن باچه وضعی الینکارو می کردن و بعد از ده دقیقه به بهانه اینکه دکتر یه آزمایش دیگه هم نوشته دوباره سوزن تو دست بچه میکردن خلاصه بعد از ده روز وقتی التماس های بچه رو دیدم اونو با مسئولیت خودم بردم به یه بیمارستان خصوصی اونجا بود که فهمیدم چه کلاهی سرمود رفته و آزمایش نمونه مغز استخوان بخشی از طرح غربالگری بیمارستان بوده و کم شدن پلاکتهای خونی در اثر انفولانزایی که پسرم داشت طبیعی بود. خلاصه پسرم بعد از سه روز فقط بخاطر مرقبتهای خوب اون بیمارستان حالش خوب و مرخص شد. من از اون موقع ب.د که فهمبدم تو این مراکز به اصطلاح آموزطشی از انسانیت خبری نیست و واقعا متاسفم که در یک کشور اسلامی با مردم اون کشور اینطور رفتار میشه
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
علاوه بر کمبود نیروی کاری بیمارستان ها یکی دیگر از دلایل کم کاری کارکنان، اختلاف دستمزد و درآمد بین پرستاران و پزشکان و متخصصان می باشد.متخصصی که فقط 4 سال بیشتر از یک پرستار تحصیل کرده است، حدود 30 تا 40 برابر درآمد دارد در صورتیکه بیشتر کارهای درمانی به دوش پرستاران زحمتکش می باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
خیلی حالم بد شد. من دخترم الان توی بیمارستان بستریه و خودم هم حسابی دلم پره. راستی حالا که نوشتم ازتون میخوام واسه دخترم دعا کنید چون احتمالا دیگه دخترم به خونه برنگرده فقط منتظر معجزه هستم. حال خانواده این دختر رو درک میکنم.
انشا ه . . . زودتر بهبود پیدا کنه ومسئولین بهتر عمل کنند ، ضمن اینکه حادثه محل شناس نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
خیلی دوست دارم بدونم اونی که منفی داده آیا انسانه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
کار با ایشالاه ماشالاه درست نمیشه برادر
خدای من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
مقصرینی که باید توسط سازمان بازرسی مورد بازخواست قرار گیرند و به دادسرا معرفی شوند عبارتند از
راننده
مدیریت بیمارستان
رئیس دانشگاه تهران
چنانچه یکبار به این ترتیب عمل شود، اینهمه سهل انگاری را شاهد نخواهیم بود.

2 سال پیش هم دختر دانشجویی در خوابگاهش زیر ماشین زباله فوت کرد
سال قبل از آن هم دختری را جلوی خوابگاهش تجاوز و مجروح کردند
و بقیه اش حافظه ام یاری نمی کند
به نظرم چیزی که در این بیمارستان ها

مهم نیست،سلامت آدم هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
نظرت درسته
مسولین بیمارستان ها ، نیروی انتطامی و تمام جاهایی که مردم به شکل اورژانس باهاشون روبرو می شن باید آموزش روانشناسی دیده باشن و همچنین آموزش برخورد درست اجتماعی.
فقط مي توانم بگويم متاسفم. 33 سال است با يك پا زندگي مي كنم اما پاي من با تير كين دشمنان قطع شد نه با دست پر مهر دوستان. از خداوند براي ايشان شفاي عاجل را طلب مي كنم هر چند تصوير نشان داده شده چيزي غير از دعا و خواسته من را نشان مي دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
آخه چرا به این منفی دادین دیگه،واقعا آدم می مونه چه آی کیو های دارن این مطالب را می خونن،راستی اصلا می خونین بعد مثبت منفی میزنید،شک دارم.
انشاالله خدا به اين جوان مسلمان شفاي عاجل عنايت فرمايد آمين
کارکنان بیشتر بیمارستانها همین طوری هستن!
پاسخ ها
ماهان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
ضمن آرزوی سلامتی برای این خانم باید گفت که بی انصافی است بخش کثیری از کارکنان بیمارستانها را مقصر بدونیم. با حجم عظیم مشکلات مدیریتی و کمبود بودجه در بیمارستانهای دولتی و تفاوت دریافتی 1000 برابری کارکنان به اعتراف مسئولان وزارتخانه مربوطه و کمبود شدید پرستار،حتی کمتر از میانگین کشورهای منطقه نباید این چنین از بیشتر کارکنان بیمارستانها که به دلیل پایین بودن شدید دستمزدها مجبور به کار در دو و یا گاها سه شیفت در چند مرکز درمانی هستند،قدردانی شود.
دادا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
جناب ماهان شما مثل اينكه گذرت به بيمارستانهاي آموزشي نيفتاده.
دلت خوشه عموجون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
میدونید من کارم ربطی به بیمارستان نداره ، ولی یه چیزی که هست ما ایرانی ها کم کم عادت کردیم یادمون می ره کاره خودمون حالا از هر صنفی که باشیم پر از ایراده، یکی کم فروشی می کنه یکی قسم دروغ می خوره یکی وقت رانندگی تو خیابون کورس می زاره با عابر پیاده تا بتونه زودتر از جلوشون رد بشه فلان مسئول راحت کلنگ فلان پروژه ای رو می زنه که اصلا بنا نیست راه بیفته خلاصه زیاده از اینا، راستی چرا ما همیشه خودمون رو بهترین می دونیم،دوست عزیز یه خورده فکر کن شاید خودتم کاری بدتر از این عزیزان کرده باشی،من که خودم رو پر عیب می بینم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
جناب ماهان با شما مخالفم .متاسفانه رفتار اکثر پزشکان و پرستاران رفتار مناسبی نیست و به هیچ وجه توجه ندارند که طرف آنها فرد یا افرادی با مشکات جسمی و روحی می باشند.
به نظر من کسی که وارد این حرفه می شود با علم واطلاع از وضعیت معیشتی و حرفه ای وارد شده و کمبودهای مالی و شغلی را نمی توان با برخورد بد با بیمار و بستگانش توجیه نمود
ضمن آرزوی بهبودی هر چه سریعتر این هموطن گرامی از درگاه ایزد منان و شکیبائی خانواده محترمشان . چرا مسئولین اجرائی وظایف خود را به نحو مطلوب انجام نمی دهند و باید از جائی دیگربه آنها هشدار بدهند.
پاسخ ها
mehran
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
دوست گرامی متاسفانه اکثر سازمانها و مراکز کشورمون همینوطوریه باید حتما زور بالای سرشون باشه یا اینکه یکی پارتی داشته باشه اونوقت بهش رسیدگی میشه!! انشاء الله خدا این هموطنمون را شفای عاجل عنایت بفرماید آمین!
الان کی پاسخگوئه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
دلت خوشه ها
وضع بیمارستان دولتی که دانشگاهی و آموزشی هستند همین است. رسیدگی کم، محیط آموزشی و درمان توسط دانشجو که متاسفانه بعضا با آزمون و خطا همراه است، شلوغی و کمبود پرسنل مجرب محیطی نامناسب جهت درمان است. بیمارستانهای خصوصی هم که مخارجش سر به فلک می زند. باید مجددا طرح جداسازی آموزش از درمان در مجلس تحت بررسی قرار گیرد.
این نمونه است.
ای کاش کمی بیمه ها مسئولیت داشتند.
ای کاش به جای 1000 جور بیمه و بیمه تکمیلی و مکمل بیمه تکمیلی و ... یک بیمه درست داشتیم.
ای کاش مسئولان به سوال مردم پاسخ می دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تو البته آنچه بجائی نرسد فریاد است.
به این میگن عفونت مقاوم! تو این وضعیت تک تک کسانی که آنتی بوتیک سرخود مصرف میکنند و تجویز نابجا می کنند و تسلیم اصرار مریض می شند هم مقصرند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
شما از کجا میدونید که عفونت مقاومه و این خانم انتی بیوتیک سر خود مصرف کرده ؟؟؟؟؟؟
دکتر امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
به ناشناس 20:37
منظور ایشون این نیست که این بیمار به صورت خودسر از آنتی بیوتیک استفاده کرده. منظورش سایر کساییه که واسه هر عفونت ساده ای آنتی بیوتیک استفاده میکنند و باعث میشوند که سویه های مقاوم میکروب ها ایجاد بشه که به هیچ آنتی بیوتیکی جواب نمی دهند و افرادی مثل این بیمار را گرفتار میکند.
کاش کمی مسئولان لااقل احساس مسئولیت بکنند..
خدايا به جواني اين دختر رحم كن.
اگر مجازاتهای سنگین برای پزشکان خاطی در نظر نگیریم خبرهای مرگ و میر و نقص عضو در بیمارستانها هر روز بیشتر از دیروز میشود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
من هم با نظر شما كاملا موافق هستم بايد با تمام پزشكان متخلف كه با جان ومال مردم بازي مي كنند به شدت برخورد شود تا حاشيه امني براي افراد متخلف وجود نداشته باشد.
حالا اگه بیماری نماینده نیاد بالا سرش . صداش به جایی نرسه حتما میمیره دیگه !! باید دید تا حالا چند صد نفر تا حالا این مشکلات براشون پیش آمده و صداش جایی درنیامده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
این بنده خدا دانشجوی دانشگاه تهران بوده و توی تهران این اتفاق براش افتاده. اگر کسی توی شهرستان این اتفاق براش بیفته که دیگه معلوم نیست چه بلایی سرش بیاد
استاد عثماني خيلي مردي ...استاد من در دانشگاه شهيد بهشتي .هرجا هستي موفق باشي
این وضعیت عادی بیمارستان های ماست. مستقیم مردم بروند قبرستان سنگین ترند.
این قضیه در اکثر بیمارستان های کشور همین جور است تو شهر ما (اراک) من یه مریض و ساعت 3 نیمه شب بردم یه بیمارستان مثلا خصوصی اول اینکه بگرد پزشک کشیک پیدا کن با گرفتن دستور بستری تا زمان اینکه بیمارو بستری کنند یک ساعت و نیم طول کشید تو این زمان هم مریض بیچاره از درد به خودش میپیچید هم زمان ما یه پدر و پسر اومدن که پسره هم درد شکم داشت و به زور راه میرفت وقتی پدرش درخواست معاینه پسرشو داشت با این جواب که اقا شما تو نوبت باید باشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدشم که ما پذیرش شدیم بگرد دنبال اتاق این تازه بیمارستان خصوصی
بیمارستان دولتی که واویلا
2 تا تصادفی و بردم بیمارستان دولتی در این حد بگم که اگه همراه بیمارا متوجه نمیشدن آمپول یه بیمار دیگرو بش تزریق میکننو
کلا همه تو بیمارستان دولتی فکر میکنن دکتر هستن اوضاع درمانی خیلی نا مرتب
البته شنیدم تو تهران یه بیمارستان هست فوقالعاده تمیز با پرسنل فوق العاده مودب و متخصص اینو یکی از دوستام که مادشو برای عمل قلب برده بود اونجا تعریف میکرد البته اون دوست ما هم از بیمارتان اراک نتیجه نگرفت که رفت اونجا
پاسخ ها
کمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
توی بیمارستان اراک سرم از دست بیمار که عمه عزیز من بود در میاد وآنقدر خونریزی می کنه تا فوت می کنه.در غفلت تمام مسئولین وقت بیمارستان.
با این کامنتت داغ منو تازه کردی.
اکثر بیمارستانها همینطور است چون پزشکان دنبال کار بیرون هستند و دانشجوها هم در حال آموزش نتیجه اش این می شود.
با تشکر لطفا چاپ کن
ایشالله که هر چی زودتر سلامتیشونو پیدا کنن...ولی یه سوال؟!
اگه خدایی نکرده پای ایشون دوباره مثل قبل نشه چه کسی پاسخگوی این قضیس؟!...تا کی باید تبعیض وجود داشته باشه؟!...تا کی نباید با مسببان چنین قضایایی برخورد قاطع کرد که دیگران به خودشون جرات ندن با سلامتی مردم بازی کنن؟
از تابناک تقاضا می کنم این موضوع رو به طور خیلی جدی پیگیری کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
ظاهراآقای راننده بی تقصیر بوده و همه تقصیرات متوجه پزشکان می باشد
کمی منصفانه نظر بدید نه احساسی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
چه ربطی داره دکتر؟ اتفاق چون افتاده پزشک باید قصور کنه؟
تمام بیمارستانهای دولتی همین وضعو دارن .چقدر بیمارایی هستن که بخاطر سهل نگاری وعدم رسیدگی میمیرن و هیچکس جوابگو نیست.تنها چیزی که ارزش نداره جون انسانهاست
اتوبوس از روی پاش رد شده؟!
وای خدای من تصورش هم برام سخته.
چه دردی کشیده، فقط خدا میدونه.
خدایا کمکش کن
از زير كار در رفتن و تنبلي بعضي از پرسنل مي تواند چنين شرايطي را براي هموطنان ما ايجاد نمايند .حداقل در مقابل حقوقي كه در يافت مي كنيم و اگر هم حقوقمان كافي نيست فضارا براي نيروهاي با روحيه بالاتر خالي كنيم .
کاش یکی پیدا میشد و وضعیت بیمارستان های دولتی رو سر و سامان میداد!!افسوس و صد افسوس!!
چشم مسئولین دانشگاه تهران روشن.
آنها هم بهتر بود یک مقدار هم به این دانشجو توجه می کردند تا این همه رنج بی توجهی مسئولان بیمارستان را تحمل نکند
در ایران اگر کسی سر و کارش به بیمارستان بیفتد همین که زنده از آنجا خارج بشود باید شکرگزار خدا باشد حتی اگر یک پایش را هم آنجا قطع کرده باشند.
این نه روش درمان است و نه روش آموزش پزشکی.
پس این وسط اون راننده بی احتیاط که اول بدون دقت در را بسته و دوم اتوبوس را راه اندازی کرده چیه باید کرد ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
اقا من شهرستانیم ولی هر وقت میام تهران و سوار اتوبوس میشم میبینم که بعضی از راننده واحدها خیلی بی ملاحظه و بی اعصاب هستند برای من که خیلی عجیبه!!!!یعنی سازمان اتوبوس رانی در تهران به راننده هاش نظارت نداره
تا کی باید این چیزا رو ببینیم و بشنویم .
یا هو مدد
پدر من هم پارسال بدلیل سهل انگاری و عدم مدیریت صحیح بیمارستانی در تهران و غرور بیش از حد پرستاران از خود راضی اون بیمارستان پارسال فوت کرد .بیمارستانی که رییس بخش ان اذعان میکرد که بدلیل داشتن تخصص، پزشکان فوق تخصص به درخواستش جهت مشاوره در ارتباط با بیماری پدرم اعتنا نمیکردن و فقط با ارسال پرونده توسط پرستاران به دفترشان انرا مهر و امضا میکردن و پول مشاوره رو از بیمارستان میگرفتند . در پایان میخواستم پیگیری کنم ولی بدلیل هرج و مرج در سطح وزارت بهداشت و سیستم منصرف شدم
خدایا کمکش کن
آفرین بر استاد بزرگوار دکتر قسیم عثمانی، آفرین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
من الان خودم استاد دانشگاهم اما سالها پیش دانشجوی ایشان بوده ام. و با نظر شما موافقم. دکتر عثمانی مرد بزرگیه
متاسفانه تنها چيزي كه در جامعه پزشكي ايران بسيار مشهوده بي مسئوليتي پزشكان و افراد مسئول در پروسه درمان است. و پيشنهادي كه مطرح مي شه ايه كه اون قسم فارغ التحصيلي حذف بشه تا حداقل مردم ميزان انتظار شون را از اين افراد بدانند. متاسفانه من هنوز حس مي كنم به دليل سهل انگاري 3 تا بيمارستان و پزشكان پدر من سال گذشته از دنيا رفت.
خیلی دردآوره ... باز خدا پدر این نماینده مجلس رو بیامرزه ... این نماینده ها بیشتر از اینکه وقت برای قانونگزاری بذارن وقت برای مشکلات مردم و حوزه انتخابیشون میذارن درحالیکه قانونا فقط قانونگزار هستند. انشاله خدا به این خانم چادری و محترم صبر و شفای عاجل بده ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
متاسفانه فرهنگ مردم ما نيز پايين است و به دليل بي سوادي و بي اعتمادي كه در جامعه ما وجد دارد اگر پرستار نيز كار خودش را درست انجام دهد باز برخورد ناشايستي از طرف همراهان بيمار و خود بيمار مي شود و آدم را بي انگيزه مي كند. من خودم پرستارم و در حداقل 10 تا بيمارستان كار كرده ام ولي برخورد برخي از همواهان بيمار واقعا مرا آزرده است به گونه اي كه تا چند شيفت مدام عصبي بوده ام. بنده هميشه دوست دارم در كارم بهترين و در ارتباط با بيمار نيز مهربانترين باشم.
از نماینده محترم بوکان که پیگیر هستن تشکر میکنم،
جان مردم کیلویی چنده بابا؟!
جالبه. افکار ضد کادر درمانی تا انجا در ذهن مردم رسوخ کرده که حتی مسبب این حادثه که راننده یا بی احتیاتی خود فرد فراموش و همه تقصیر اسیب به پا مربوط به کسانی است که سعی در نجات فرد دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
هیچ کس نقش مثبت جامعه علوم پزشکی را نمی بیند.
همه منتظر یک اتفاق هستند که جبهه گیری کنند.
و جالب است رسانه های چه نامردانه جو سازی می کنند علیه جامعه پزشکی!
قصور پزشکی را رد نمی کنم ولی صرف اتکا به ادعای یک طرف مسئله و نتیجه گیری مسخره است.
با آرزوی سلامتی برای هم وطن عزیز.
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
یعنی هرکی دچار حادثه شد و مقصر بود باید بمیره پس وظیفه کادر درمانی چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
بهروز عالی گفتی. نهایت نادانی است که بجای درمان بگیم چون کسی بی دقتی کرده پس حالا هر چی به سرش اومد اومد.
صابر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
دوست عزیز! فرد بیمار به حد کافی از قصور خود یا راننده عذاب می کشد و در بیمارستان به دنبال علاج است نه بیشتر شدن قصور های دیگران و عذاب بیشتر بیمار! مشکل اینجاست که پرسنل آنجا ظاهرا بر مبنای این خبر چه در تشخیص و چه در درمان قصورات زیادی داشتند. از عفونی شدن تا حرکت اجباری و ... واقعا اگر چنین مواردی صحت داشته باشد پس وای به حال بیمارستان دولتی! خدا همه ی بیماران را شفا دهد.
سعید
| United States |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
مقصر اصلی شرکت سازنده اتوبوس است که اتوبوس را اینجوری ساخته یا اگه این خانم محترم نمی رفت دانشگاه پاهایش هم این طور نمیشد.
مسعود جان یه اتفاق که می افتد ادامه ان یه چیز دیگس این اتفاق برای این خانم افتاد دلیل بر سهل انگاری کادر اون بیمارستان نیست
بهتر بگم چون جون انسانها(فقط مردم) متاسفانه برای مسئولین ما بی اهمیت است اینجا حرف ازجون ادمهاست یک اشتباه هم فاجعه است
من موقع تصادف در صحنه بودم، واقعا سرویس ها مقصرند، هنوز هم رعایت نمی کنند، خیلی از حوادثی که بر اساس رانندگی افتضاح سرویس ها اتفاق می افتد، فراموش می شوند. تورو خدا فکری به این سرویس ها بکنید.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
جانا سخن از زبان ما میگویی
چرا این پزشک یا هر مسئول دیگه ای که بی مسئولیتی کرده دادگاهی یا مجازات نمیشه ؟
یعنی ایران هیچ قانونی در مورد بیکفایتی نداره ؟!
الهی برات بمیرم ماریای عزیزم
به حق امام حسین که داره بوی خوشش محرم رو به مشام میرسونه ایشالا که زود خوب بشی عزیزم.واقعا برات ناراحت شدم
مسولین مملکت چرا بفکر یه دانشجوی مملکت نیستن که بشه این؟
براى سلامتى همه بيماران دعا مىكنيم
بيمارستان خصوصي با شبي كلي پول مي رفت الان سرپا بود و مشكلي نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
نه اين طور هم نيست آقا
من هم خواهر حافظ قرانم را به دلیل سهل زودحزکت کردن راننده ی سرویس دانشگاه ازاداز دست دادم و حالا خواهر دیگرم ماریا..........
در انگلیس دانشجو هستم و طبق قوانین اینجا حتی من به عنوان یک ایرانی که کشورم روابط خوبی هم با اینها نداره محق هستم که به صورت رایگان از خدمات درمانی و بیمارستانی اینجا استفاده کنم. از این گذشته نحوه برخورد پرسنل درمانی اینجا با بیماران و احساس مسئولیت فوق العاده شون رو همیشه تحسین کردم. در این خبر به نظر من بحث کمبود امکانات نیست. در ایران این عدم مسئولیت پذیریه که در اکثر لایه های جامعه وخود ما وجود داره و در این طور سوانح که به جان و سلامت ما مربوط میشه بیشتر نمود پیدا میکنه.
امیدوارم این خانم هم دوباره سلامتشون رو بدست بیارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
پس ما از نظر فرهنگي مشكل داريم و اين مختص جامعه پزشكي نيست.
خدایا تو رو به آبروی اما حسین همه مریض های ما رو شفا بده . الهی آمین
از همه مردم عزیز می خواهم برای سلامتی ماریا دعا کنند و از مسولان محترم قضایی خواهشمندم به این موضوع رسیدگی کنند و اگر سهل انگاری پرسنل بیمارستان وضعیت ماریا را به اینجا کشانده حتما با متخلفین برخورد شود.
مقصر اصلی وضعیت نامناسب سرویس هلی دانشگاه است.امسال با افزایش تعداد دانشجویان تعداد سرویس ها از 25 در سال گذشته به 12 عدد کاهش پیدا کرده.احتمالا حق دانشجوی دانشگاه تهران همین وقتی نتونه از حقش دفاع کنه.
حقیقت یه چیز دیگه ست اگه چندبار دانشجویان رزیدنت رو محاکمه کنند وتذکر بدن که وقتی وارد بخش میشی مسئولیت قبول کردی وفقط به حرف زدن مشغول نشن وپز رشته وموقعیتشونو به بیمارا و همراهان ندن همه چی حل میشه من مستقیم دیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
خانم دانشجوی پرستاری! مثل اینکه فراموش کردی مسوولیت بخش با استاد هست!
ایشالا خوب شه,تابناک بیخبرمون نزار
رئيس دانشگاه تهران بايد جوابگو باشد
خدا نکنه تو این مملکت بیماری بشی و گر نه بمیری بهتره.
جیگرم کباب شد
بسیاری از مراکز درمانی و بیمه ها فقط بنگاه پول درآوردن شدن من 5 ساله که هزینه بیمه تکمیلی 5 نفر(پدرمادرهمسرفرزند) را میپردازم به امیداینکه اگه خدای ناکرده احتیاج شد استفاده کنم. الحمدالله نیازی نشده! شهریورماه خداوند فرزندی بهمون عطاکرد تمام بیمارستانهاومراکز طرف قرارداد بیمه ایران در کرج دراقدامی هماهنگ برای افزابش تعرفه قراردادشون را با بیمه معلق کردند و مجبور شدم از جیب خرج کنم. پیگیرا هم نتیجه نداد . هر طرف گردن دیگری انداخت. این هم نتیجه اعتماد به بیمه
از صمیم قلب برای این خواهرمان بهبودی کامل را خواستارم .
بیمار با سنگ کلیه بدم بیمارستان یه مسکن زد گفت برو دو روز همینطور رفتیم اومدیم دیدم نمیشه
بردم خصوصی گفت بخوابون با لیزر همون شب خرد کردن مریزم راحت شد
پول نداری باید بمیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
ما که مریضمون رو بردیم بیمارستان دولتی لبافی نژاد سریع با لیزر سنگش رو شکستند و خوب شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
من از سنگ کلیه در کرج در خودم می پیچیدم رفتم بیمارستان می گفت تو صف ویسا همراهتم بره پولبریزه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
با ليزر كه خورد نمي كنند سنگ شكن ميكنند
واقعا ناراحت شدم.انشاالله خداوند همه مریضا و گرفتارا رو کمک کنه
فقط از روی عکس, بنظر میرسد که پای این بیمار به بیماری "گاز گانرین" دچار شده باشد که توسط باکتری بی هوازی بنام "کلستریدیوم پرفرینگنس" بعد از عملهای کم بهداشتی میتواند در اعماق زحم بیمار ایجاد عفونت کرده و زندگی بیمار را تهدید نماید.

آیا پزشکانش در این مورد مشورتی کرده اند؟
به احتمال زیاد پای این بیمار از روس سطحی و گوستس هم به تاثیر گذاری با اکسیژن تحت فشار احتیاج داشته باشد. آیا امکانش در این بیمارستان هست؟
اگر این اتفاق در آفریقا میافتاد شاید حرفی نبود و لی در ایران هم؟
من دو هفته است که مادر عزیزم را از دست داده ام و شاهد کم کاری بیمارستان دولتی بوده ام. متآسفانه یک پزشک مجرب در بخش اورژانس بیمارستان ها نیست. مادرم از تنگی نفس به خود می پیچید و انترن ها به نوبت می آمدند و شرح حال بیمار را می گرفتند بجای اینکه به داد مریض برسند. اینقدر وضعیت بیمارستان و رسیدگی اسفبار بود که به خانواده گفته ام اگر در حال مرگ هم بودم مرا به بیمارستان دولتی نبرند.
خدای هر چه زودتر سلامتی این خانم جوان رو بهش برگردون . التماس دعا
خدا شفا بدهد به حق خضرت زهرا انشالله
درود برجناب عثمانی عزیز وهمه ی کردهای غیور ،کردهایی که شجاع نترس غیور وبا اصالتند،من یک لرم اما افتخار میکنم به همه ی هموطنان کردم ،مردمی که ازنژادخالص آریایی هستندوهمیشه حرف حق را فریاد میکنند
پاسخ ها
هموطن کرد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
ممنون هموطنم
ما هم به کسی که حق رو بگه افتخار میکنیم مخصوصا جناب اقای عثمانی
برای این هموطنم آرزوی بهبودی کامل رو دارم
ان شاالله شاهد چنین خبرهای ناراحت کننده ای دیگه نباشیم....
متاسفانه بار چندم است که می بینم دخترخانمها و بخصوص مسن ترها در موقع پیاده شدن از اتوبوس به زمین پرتاپ می شوند یا اتوبوس زود حرکت می کند یا چادرشان لای در گیر می کند و این نمونه بد ترینش است خدا کمک کند و سلامتی را بدست اورد وگرنه ان دکترها و این بیمارستان کاری نمی کند
پاسخ ها
دريا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
بيشتر از ظرفيت هم مسافر سوار ميكنه اينو نگفتيا !!!
واقعا اسفبار است شرم اور است .چه کسی جوابگوی این مصیبت است.
واقعا سلامتی انسان به یه تار مو بنده.
خدای بزرگ هم این دختر درد دیده رو شفا بده هم من رو.و هم همه مریضا رو.
خدایا نعمت سلامتی رو بهمون برگردون
اون پزشک میدونه که هیچ برخوردی باهاش نمیشه با بیماران و یا حتی روزی خود شما اینطوری رفتار میکنه
همین پزشک که با تورم درآمدشون رو خودشون زیاد میکنن ولی کارمند و کارگر نه
پاسخ دهید لطفا
از خدا میخام که شفاش بده.
خیلی جالبه که اغلب خواننده هابدون کوچکترین سوادپزشکی حتی درموردتشخیص ونوع درمان اظهارنظرمی کنن!!وهمه هم متفق القول پزشک وکادردرمان رومقصرمیدونن!!برای این همه بی انصافی متاسفم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
شما که سواد پزشکی داری عزیزم به بنده بفرمائید دلیل عفونت به این شدت در حالی که بیمار تحت مراقبت می باشد به جز سهل انگاری چیست؟
هه ما فقط انتقاد میکنیم و وقتی خودمان مسول یا وظیفه انجام کاری را داشته باشیم همین عملکرد را داریم .به شدت فرافکنی میکنیم .جامعه از تک تک ما تشکیل شده.
به نظر مي رسد مقصر اصلي راننده سرويس مي باشد كه بدون توجه به پياده شدن مسافر حركت كرده و ايشان را به اين روز انداخته .با توجه به نظر كارشناسي دقيق مسببين بايد محاكمه شوند.؟؟
الان نزديك به بيست ويك سال است كه برادر من به دليل اشتباه يكي ازفوق تخصص هاي مشهور وجهاني دچار فلج كامل بدن شده ودرخانه بستري شده واقعا چه كسي جوابگوست؟؟؟
به نظرم ما آموزش را دست کم گرفته ایم و در مورد آن جدی نیستیم. اولا راننده اتوبوس باید آموزش ببیند که درست انجام دادن کارش مهم تر از سریع رسیدن به مقصد است. سوار و پیاده شدن مسافر از حساس ترین لحظات است. ثانیا در بیمارستان باید دستورالعملی وجود داشته باشد که هر کسی آمد بالای سر بیمار یک نظر ندهد. هر کسی وظیفه خودش را انجام دهد و در نهایت یک مسئولی وجود داشته باشد که تشخیص دهد باید بیمار را به بیمارستانی مجهز تر فرستاد. من با سیستم کار بیمارستانی آشنا نیستم اما آن چه این جا خواندم به نظرم اصلا سیستمی برای کار وجود نداشته و هرج و مرج کامل بوده است.
اميد وارم يك روز اين وضعيت بهتر بشه .
ولي من خودم تو بيمارستان بستري شدم بابت عمل آپانديس ولي اتق عمل كه بايد پك باشه و هيچ قطعه خارج از وسايل جراحي نبايد وارد بشه ولي تو دست تمام پرستاراي اتاق عمل گوشي مبايل بود گوشي كه هتا تو دستشوي هم همراشون هست و جالب اينجاست كه دكتر با شارژ گوشي وارد شد و مشغول خوندن پيامهاي خنده دار
متاسفانه ما هم توی دانشگاه داشتیم که اتوبوس زد به یه دانشجو و دانشجو مرد.

متاسفانه اتوبوس ها اصلا احتیاط نمیکنند انگار دنبالشون کردند.
اللهم اشفی انت شافی لا شفاء الا شفائک شفائا لا یغادر سقما.
هموطن عزیزم از خدای بزرگ براتون شفای عاجل می طلبم.خدا به بستگانت صبر و شکیبایی عطا کند.
ان شاءالله به سلامتی عافیت پیدا می کنی! الهی امین
میتونن برای درمان این خانوم از لارو درمانی استفاده کنند لارو رو هم میتونن از موسسات داخلی بگیرند
متاسفانه وضعيت اكثر بيمارستانها اينجوريه .
چقدروحشتناک بوداگراین اتفاق برای بستگان ان پزشک می افتاد ایشان چه کارمی کرد؟
پدر منم در بیمارستان تهران بستری شد سال 90 وهمون سال هم فوت کرد زخم بستر گرفته بودم به دلیل رسیدگی نکردن حالش بدتر وبرتر شد تا اینکه 8 ماه بعد فوت کرد سری اول که بردمش بیمارستان5 روز نگرش داشتند ومرخصش کردند گفتم هنوز زخمش خوب نشده وباید تو بیمارستان بمونه بدنش استریل باشه وو..... تا عفونتش خوب بشه نماینده یک شرکتی به من چندتا باند استریل برا زخم بستر اسمشو یادم رفته فروخت دونهای 7000خلاصه گفتند باید مرخص بشه بیشتر از این نمیشه نگرش داریم هزینه هاشو دولت نمیده گفتم مگه چیکار میخواید بکنید بازدید روزانه نهایتشزدن انتی بیوتیک ویک تمپول دیگه وهمین چیزها..بردمش خونه و هفته بعد دوباره افت بدنی کردو ردوبار بیمارستان فکر کنم 5برا بردیمش وضعیف تر وضعیف تر درصورتی که میشد همون دفعه اول سلامتیشو بدست بیاره ونمیره ..
استاندارد جهانی برای هر تخت 3 پرستار متاسفانه استاندارد ایران 1.7 است که متاسفانه اکنون برای هر تخت فقط 0.7 است
پرستاران مظلومترین قشر جامعه هستند
یک هفته پیش به بیمارستان شهرمان نکا جهت پذیرش پدرم به انجا مراجعه کردم دربخش اورزانس بستری شد نیازبه بخش سی سی یو داشت بعدازمدت 3ساعت به علت نبود تخت خالی بارضایت خودمان مرخص کردیم
لطفا نام پزشک معالج ایشان را اعلام کنید. اگر اینگونه اطلاع رسانی شود. از تکرار این سوء رفتار ها کاسته می شود. ضمنا شکایت و دریافت خسارت حداقل کار است. جراح با کوتاهی های خود در پیگیری باعث آمپوته شدن پای بیمار شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
موافقم اگر با کادر درمانی جدی برخورد بشه این مسائل ممکنه کمتر پیش بیاد .به نظرم هر نوع تخلف یا اهمال کاری با اختصار نام درج میشه به نظرم اسمو اگر کامل عنوان کنن شاید یه خورده به خودشون بیان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
دوست عزیز و همکار گرامی...
پزشک معالج؟؟؟ مگر در بیمارستانهی دولتی و آموزشی ما مفهومی به نام پزشک معالج وجود دارد؟ هر رزیدنت و اینترنی که شیفت باشد یا هر اتندینگی که روزی یک مرتبه ویزیت و راند داشته باشد را که نمیتوان پزشک معالج نامید....
پرتقال فروش چی شد ؟؟ ببخشید منظور راننده بود
متاسفم
خدا عاقبت همه ختم بهخير كند نمي دانم مسئول كيست
حرفی ندارم جز دو قطره اشک آویزان از مژه هایم به راستی ما کی رفتارمان درست می شود وای وای وای
خواهر عزيز برايت از خدا شفاي عاجل ميخواهم
و ميگويم صبر را پيشه کن
بنام خدا
مشابه همین اتفاق اوایل امسال در شهر اهواز روبروی ترمینال چهارشیر تکرار شد و خودم شاهد این صحنه بودم و اتوبوس از روی پای یک خانم عبور کرد صحنه واقعاً دردناک و وحشتناکی بود
هرروز شاهد بی مسئولیتی و رانندگی پرخطر و بدرفتاری راننده های اتوبوس هستیم تاوان نارضایتی انها را باید مردم بدهند طراحی نامناسب اتوبوس های شهری هم مزید بر علت شده
چه کسی جوابگوی این کارهای غیر انسانیه؟دیگه چی جای پای اون بیچاره رو میگیره؟عذابهایی که اون کشیده رو کی میخواد جواب بده؟راننده ی اتوبوس که قبل از اطمینان از خروج همه ی مسافران درو بسته؟یا پزشکی که حتی نفهمیده شرایط پای اون برای راه اندازی هنوز مساعد نیست؟یا رزیدنتی که نفهمیده اون نمیتونه بشینه رو ویلچر؟یا پرستاری که به دردهای اون رسیدگی نمیکرده؟یا مستخدم که آلودگی ها رو از اونجا دور نمیکرده؟
بنظرم همه و همه و همه مسوولن.فقط امیدوارم رسیدگی شه و هزینه های بیمارستانش داده شه.این کمترین کار برای اونه
براش دعا میکنم. خدایا سلامتی رو بهش برگردون. بدن سالمشو بهش برگردون ;'(
خدا ازشون نگذره که این بچه رو کردن موش آزمایشگاهی و هر کی هر بلایی خواست سرش آورد
هم باید راننده سرویس خاطی وهم پزشکان بی مسؤولیت جوابگو باشن لطفا با بخش مشروح خبر بیست شبکه خبر تماس گرفته تا خبرنگار دلسوز آقای فرهادی گزارش تهیه کنه اگه رسانه ای شود امکان رسیدگی‌های بیشتر هست آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت دخالت شما واجب شده ،یه دختر بیگناه خدا کمکش کنه،
سر درد گرفتم! این راننده و دکترها می تونن با خیال آسوده بخوابن؟خدا برای هیچ کس نیاره و به این هم وطن عزیز و خانواده اش رحم کنه
خدایا خودت به دادش برس.بنده هات نمیدونن دارن چیکار میکنن
خدایا شفاش بده.. آمین کاری دیگه از دستم برنمیآید
خدا کمک کنه که درمانش با موفقیت انجام بشه.
واقعا این پزشک ها درمورد بیمارشون چی فکر میکنن؟؟
اگه تو بیمارستانها آشنا نداشته باشی تحویلت نمیگیرن ولی اگه پارتی داشته باشی اونوقت تمام امکانات در اختیارته.... واقعا برای هممون متاسفم ...!
تابناک!
واقعا فکر می کنی سهل انگاری شده؟
به جاي نظر دادن درباره افزايش جمعيت ،بهتره به فكر سلامتي همين جمعيت موجود باشيم.
فقط یه کلمه...
جواب آینده ماریا رو کی قراره بده
حق زندگی . حق پیشرفت .
متاسفم ...
من خواهر زاده ی ماریا هستم چیزیکه واسش پیش اومد واقعا هممونو نارحت کرد واقعا نمیدونیم باید چیکار کنیم...
کی رو باید مقصر دونست؟؟؟؟....
واسش دعا کنید که زودتر حالش خوب شه و خدا این فرشته ی مهربونو دوباره باسلامت کامل به خونوادمون برگردونه...
ماریاجون خیلی دوست داریم عزیز دلم
متاسفم.....................
باسلام وقتی که راننده اتوبوس بدون گزینش وآزمون .دست به هر کاری زده که درنگرفنه راننده اتوبوس واحد میشه وباید بی مسئولیت هم باش .
در تمامی مراکز دولتی، چه بیمارستان و چه مراکز دیگه، همه می خوان کار و از سرشون باز کنند، نه اینکه کارشون رو درست انجام بدن! این در کشورمون به یه اپیدمی بزرگ تبدیل شده و همه ازش ضربه می خوریم، هممون...
ضمنا مقصر اصلی فراموش نشود مگر بستن در با زدن شستی توسط راننده انجام نمیشود ؟ چرا زودتر در بسته شده است .مسایل پزشکی هم در جایگاه خودش باید مورد بررسی وارزیابی قرار گیرد ولی فعلا نجات پای این جوان مهم است از تیم متخصص باید استفاده شود
مشكل ازاينجا شروع ميشه كه كادر پزشكي و مخصوصا دانشجوهاي رشته پزشكي براي ديگران اصلا قايل به احترام نيستند و به محض اينكه به عنوان پزشكي ميرسند خودشان را ازهمه برتر ميبينند و ديگران را حقير ؛وهمين رفتارها كه حالاديگربه يك فرهنگ در پزشكان و دانشجويان پزشكي تبديل شده نتيجه اش بي توجهي به بيمارزيردست آنهاست.واينكه متاسفانه درقبال رفتارهاو تصميمات اشتباه خود خودرا مسئول نميدانند.بياييد خودمان را در قبال هرنوع وظيفه و نقشي كه درجامعه داريم مسئول بدانيم وبه اين جمله گهرباربرسيم كه:هرچه را براي خودميخواهيم براي ديگران هم بخواهيم .
واقعا باعث تاسف هست برای این دکتر متخصص ندانم کار!! مردم که موش ازمایشگاهی نیستند ادم غیر متخصص!
خیلی وحشتناکه
واقعا جاي تاسف است در يک کشور اسلامي که همه خود را به حس انسان دوستي و دستگيري افراد دعوت ميکنيم واين مسائل پيش مي ايد فقط در حرف زدن استاديم در عمل صفر .
با سلام
من با خواندن این مطالب چیزی جز تاسف خوردن نمی توانم بگویم
من یک پزشک هستم و در سیستم دولتی حدود شش سال است که کار میکنم و کل دریافتی یک ماه من با اضافه کار و ما بقی یک میلیون و سیصد هزار تومان است و چون حق محرومیت از مطب که حدودا صد و شصت هزار تومان است هم در حقوق من گنجانده شده است مطب هم نمی توانم بزنم.اما،این دلیل نمی شه که مسوولیت و وجدان خودم را به پای کم پول گرفتن از سیستم بگذارم.آن انسان که به عنوان بیمار به من مراجعه میکند من را امین خود قرار داده و من باید پاسخگوی این امانت باشم.متاسفانه دیدگاه پزشکان همکار من در خیلی از موارد مادی شده است و ان استادی که باید صبح به صبح بیاید و کار دانشجوی کشیک شب قبلش را ارزیابی و به قول ما پزشکان راند صبحگاهی بگذارد ،کجاست؟چرا فقط رزیدنت و اینترن و نرسینگ بیمارستان را مقصر میدانیم؟خطا و خستگی در هر انسانی وجود دارد اما مهم این است که هر جا که نظارتی نباشد طبیعتا کارایی پایین می آید.اتند یا استاد دارد در قبال هیات علمی بودن و راند و نظارت بر کار دانشجویش حقوق میگیرد هر چقدر هم این مبلغ اندک باشد این استاد پذیرفته و قبول مسوولیت کرده.باید وجدانش و کلاهش را قاضی کند.
امان از ضعف مدیریت ؟
حرمت انسان و انسان دوستی کجاست؟
بنی آدم اعضای یک پیکرند ....در فرهنگ ما کجا جا دارد؟
اگر این حادثه در یک شهر دور افتاده بوقوع پیوسته بود بیمار چه وضعی داشت؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست