بازدید 35246

دیپلمات‌ها از سفارت ایران در رومانی بیاموزند (گفت‌و‌گوی آنلاین)

چرا سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور نمی‌توانند شتاب خود را با تحولات پدید آمده در کشور هماهنگ کنند؟ چرا سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور به یک اداره رسمی تبدیل شده‌اند؟ چرا یک سفیر می‌تواند در حد بضاعت اندک، ایران و ایرانیان را در اروپا نمایندگی کند، ولی سفیر دیگر با امکانات فراوان به خواب رفته است؟ درباره موضوع این گزارش گفت‌و‌گو کنید. تابناک تا ساعت ۱۶ گفت‌و‌گو‌های شما را منتشر می‌کند.
کد خبر: ۳۵۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰ 26 October 2013
دیپلمات‌ها از سفارت ایران در رومانی بیاموزند (گفت‌و‌گوی آنلاین)
گفت‌و‌گوی آنلاین تابناک، مخاطبان را به ارائه دیدگاه و گفت‌و‌گو درباره نظریات هم دعوت می‌کند. تابناک ‌‌لحظه‌ای این گفت‌و‌گو‌ها را تا ساعت ۱۶ منتشر می‌کند.

شاید یکی از وظایف سفارتخانه‌ها در کشورها‌‌، ایجاد آشنایی و شناساندن کشور‌های خویش به میزبانانشان باشد؛ بنابراین، این ‌سفیر است ‌که می‌تواند در مرحله نخست، سیاسیون کشورهای میزبان را علاقه‌مند به کشور خود کند و تا آنجا که می‌شود، امکان ایجاد یک ارتباط منطقی و مبتنی بر تحصیل منافع را با جامعه میزبان فراهم ‌آورد و هم اوست که در مرحله دوم با ‌ابزارهای متنوع دیپلماسی عمومی و فرهنگی جامعه، میزبان خود را به مردم، جامعه، فرهنگ و... کشور خود علاقه‌مند کند.

به گزارش «تابناک»، متأسفانه در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور، کمتر چنین اتفاقی می‌افتد و سفرای ایران به رغم همه زحماتی که می‌کشند، به دلایل گوناگون نمی‌توانند فعالانه ایران بزرگ را نمایندگی کنند؛ آن هم در دورانی که ایران‌هراسی به یکی از اولویت‌ها در برخی ‌کشور‌ها تبدیل شده ‌و عدم حضور فعالانه سفارتخانه‌های ایران، ایران‌هراسی را تقویت کرده است.

در روزهای گذشته، اما ‌سفارتخانه ایران در رومانی ‌فعالانه وارد گود شده ‌و تحرک دیپلماسی کشور را در رومانی بازتاب داده است و با برگزاری کنفرانسی به نام اتحادیه اروپا و خاورمیانه از دیدگاهی ایرانی، جمعی از اندیشمندان ایرانی و اروپایی را گرد هم آورده است تا هم آنان درباره ایران سخن بگویند.

افزون بر این با دعوت از هنرمندان ایرانی و معرفی صنایع دستی ایرانیان در قلب رومانی، زمینه ‌ارتباطات بیشتر ایرانیان و مخاطبان اروپایی ‌فراهم آمده است. نیز چنین کنفرانسی طبیعتا با یک سازماندهی مناسب، بازتاب‌های مطبوعاتی فراوانی می‌یابد و ‌‌خودکار پیام ایران و ایرانیان منتقل ‌و تصویر ارائه شده مخدوش از ایران خود به خود اصلاح می‌شود.

تصور کنید همه سفارتخانه‌های ایران در اروپا و آمریکا، کم و بیش چنین ابتکاراتی را رقم بزنند؛ در یک فرصت زمانی مشخص، می‌توان انتظار داشت که نه تنها تحرک دیپلماتیک ایران ‌در دل ساختمان وزارت خارجه، بلکه در قلب کشورهای گوناگون ضربان ‌‌گیرد.

تابناک به زودی گزارش تفصیلی این رفتار سفارت ایران را منتشر می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۰
انتشار یافته: ۷۲
سفارت ایران در بلگراد (یوگوسلاوی) نیز در بعد فرهنگی یکی از سفارت خانه های بسیار موفق ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خدا بیامرزه یوگوسلاوی رو، احتمالا منظورتون صربستان بود!
شريفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
ناشناس عزيز! اگه دقت کرده باشي نوشته بلگراد و داخل پرانتز توضيح داده که مربوط به يوگسلاوي سابق ميشه.
دیگر سفارتها و نمایندگی های ایران از این مراسمات به صورت دوره ای برگزار می کنند. بنده به شخصه در خیلی از این مراسمات در اروپا و ژاپن شرکت کرده ام. معمولا مراسم ها در دهه فجر با حضور هنرمندان ایرانی برگزار می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
مراسمات! مراسم عزیزم
جواد محسنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
علی جان کلمه مراسم خود جمع است و شما که دیپلم ماتی نباید اونو جمع ببندی و بگی مراسمات یا مراسم ها.
ناشناس
| - |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
جواد جان از شما بعیده که معلمی!!؟
مراسم جمع نیست اشاره به مکان و یا جشنی داره که در اون رسم و آیینی برگزار میشه بنابراین میتونیم از مراسم ها هم استفاده نماییم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
شما احیانا اسمت مجید نیست ؟ دلبندم
عزیزم این کارها هزینه دارد شما در مورد هزینه این کار هم تحقیق کنید ببینید برای سفارت خانه های دیگر هم مقدور هست یا نه.
پاسخ ها
رهاموزیک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
عزیزم (دوبار!) این کارها هزینه نیست سرمایه گذاری برای اعتلای ایرانیان است
سفارت ایران در ترکیه هم خوب عمل میکند
نداشتیم چونکه در این سالهای اخیر روسای ما به این مسایل باورنداشتند و بجای تعامل ، میخواستند از سر اقتدار با جهانیان برخورد کنند و جهان را به خیال باطلشان مدیریت کنند . در این راه از همه چیزمردم صرف کردند از خزانه تا آبرو و ...
سلام
کاملا درست می فرمایید، اگر خاطر مردم باشه حتی تا 1 ماه پیش روی سایت برخی از سفارت خانه های ایران عکس آقای صالحی به عنوان وزیر امور خارجه بود، خب ین کار که دیگه نه هزینه داره نه هیچی...

نمیخوان کار کنن آقا، فقط چند صباحی اسمی یدک بکشن و خوش باشن..کافی
مشکل اصلی این است که کسانی که به عنوان نمایندگان ج. ا. ایران در سفارت ها یا نمایندگی ها مشغول به کار هستند افراد دارای صلاحیت از نظر دانش سیاسی و اقتصادی و مسلط به زبان نیستند، بعضیهایشان واقعا انسانهای محترمی هستند اما توانایی انجام خیلی از کارها را در سفارتخانه یا نمایندگیها ندارند.
همه ی سفارتخانه های ایران در اروپا اینگونه برنامه ها را که هیچ خاصیتی هم نداشته و ندارند برگزار می کنند، حال سوال این است که چرا تابناک باید این مورد خاص را آن هم با این همه آب و تاب بازتاب دهد، نفع تابناک در این ماجرا چیست؟ چرا باید جناب سفیر ایران در رومانی اینگونه توسط تابناک مطرح شود؟ دلیل این گونه عملکرد خودجوش تابناک چیست؟
ان شا الله که تابناک معرفت داشته باشد و این نظر را سانسور نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
به خاطر اینکه این مورد خاص کار انجام داده است موردهای خاص دیگر هم کار انجام دهند تا تابناک منتشر کنند .نکند مشکل تان با آقای سفیر است؟
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
نمیدانم منظور شما از خاصیت چیست؟ وظیفه ی سفارت و رایزنی های فرهنگی شناساندن کشور مطبوع خود به مردم یک کشور دیگر است. آیا این از خاصیت های اینگونه برنامه ها نیست؟
شما که جنبه انتقاد نداری نظر نده!!!!!!!!!!!!
سلام.سفارت ایران تو اسلوونی بسیار فعال و موفق عمل میکنه.هفته فرهنگی ایران خیلی خوب بود.کارمندان سفارت و شخص سفیر هم بسیار انسانهای شریف و زحمتکشی هستند.
سلام.سفارت ایران تو اسلوونی بسیار فعال و موفق عمل میکنه.هفته فرهنگی ایران خیلی خوب بود.کارمندان سفارت و شخص سفیر هم بسیار انسانهای شریف و زحمتکشی هستند.
جالبه همه اهالى سفرت خانه ها ىك كامنت گذاشتن ىعنى ماهم خوب عمل ميكنيىم ولى واقيت اىنه كه همشون ترس ورشون داشته كه عوض نشن اگه واقعا سفارت بخواد مىتواند درنشان دادن وضعيت موفق عمل كند ،
سفارت ایران در هلند در این زمینه بسیار فعال است و برای نمونه می توانید اخبار آن را رصد کنید. از شما در شگفتم که فقط به یک نقطه که دوست دارید نگاه می کنید اما از بقیه جاها خبری ندارید.
سفارت ایران در امارات یکی از بی کفایت ترین سفارتها میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
آی گفتی
سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند همزمان با سالگرد پیروزی انثقلاب اسلامی ایران هر ساله چنین نمایشگاه و مراسمی را برای نمایندگی های خارجی و اندیشمدان این کشور برگزار می کند. یعنی اغلب سفارت خانه این کار را می کنند و چیی جدیدی نمی باشد.
راستی تکلیف مسکن مهر ونزوئلا چیه ؟ اونم کنسل ؟ بیچاره ننه چاوز ؟
این گزارش البته مغرضانه به نظر می رسه چون وظیفه سفارت و رایزنی همین است. البته سفارت ایران در صوفیا جزء بیکار ترین هاست .نه مراسمی برای ایرانی ها نه برای شناسایی ایران به بلغاری ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
با نظرتون موافقم…اين كارها در خيلي از سفارتخانه هاي ديگر هم انجام ميشه دليل اينهمه بزرگنمايي رو متوجه نميشم.ولي اصل طرح سوال خوبه
تابناک عزیز، هیچ کس هم نداند ما که می دانیم داری از رفیقت حمایت می کنی. وقتی همین سه چهار ماه پیش سفارتخانه های ایران در پاریس، هلسینکی، و لاهه، سمینارهای بین المللی بزرگی را در خصوص تحریم ها علیه کشورمان مدیریت کردند شما کجا بودی؟ سمینار رومانی موضوعی درباره خاورمیانه است در حالیکه سمینارهای یادشده درباره کشورمان بود و ده ها حقوقدان و استاد بین المللی در آنها شرکت کردند.
صرفا جهت اطلاع آن جناب ناشناس که گفته است:
"موردهای خاص دیگر هم کار انجام دهند تا تابناک منتشر کنند"
موردی را سراغ دارم که در یکی از کشورهای اروپایی برنامه ی فرهنگی معظم که تمام کارهای آن با وجود مشقت های دوره ی انزوای ایران تمام شده بود، به دلیل اینکه در ایران 10000 یورو بودجه لازم برای اجاره ی محل برگزاری مراسم تصویب نشد، برنامه در آستانه ی لغو شدن بود که سفیر محترم آن مبلغ را از حساب شخصی خود تقبل نمود!
اگر كه كارمنداي وزارت امور خارجه فقط سردست نشكونن كه به هر ترتيبي شده راه به مآموريتهاي خارج از كشور نبرن و فقط درآمد ارزي ش براشون مهم نباشه، ميشه از سفارت خانه‌هاي خارج از كشور اميد داشت كه نه تنها معرف فرهنگ ايراتي باشند بلكه در خيلي لز زمينه هاي ديگه هم فعاليت كنند...
سفارت ایران در اذربایحان و نیز کنسولگری عملا در استیفای حقوق هموطنان در باکو کاملا منفعل هستند و حتی برخورد بسیار نامناسبی با مراجعه کنندگان ایرانی در ان کشور دارند . در ضمن شخصیت و تیپ ظاهری سفیر در شان ایران عزیز نیست .
به نظر من سفارتخانه هاي ايران در ديگر كشورها منفعلند چون انها هم بخشي از سيستم اداري ما هستند. خيلي از شركتهاي دولتي بازدهي ندارند و فشل هستند كارها به كندي پيش ميروند. همين روحيه هم به صورتي ديگر در سفارتخانه هاي ما وجود دارد. افراد در ادارات بر اساس رابطه و نه ضابطه بالا مي روند. و مديران هم دنبال دردسر نيستند. كار نو تازه يعني ايجاد چالش با سيستم قديمي و مديران هم حوصله چالش ندارند. لذا همان روش اسلاف خود را ادامه مي دهند.متاسفانه همين روحيه هم به سفارتخانه ها منتقل ميشود. كاركنان سفارت خود را كارمنداني مي پندارند صبح بايد سر كار حاضر شوند و وقت بگذرانند تا ساعت اداري تمام شود. در حالي كه در يك سفارتخانه فعال همه بايد در جنب و جوش باشند و مهمتر از همه در وظيفه خود متخصص باشند. آيا رايزنها فرهنگي ما در كشورهاي مختلف واقعا جزو افراد فرهنگي هستند و اگر فرهنگي هستند آيا مدير هم هستند؟ چون به نظر من يكي بدون ديگري ثمري نخواهد داشت. حتي اگر فرد خيلي هم كوشا و زحمت كش باشد.

نمونه خنثي بودن هم مساله اي است كه در مورد ايرانيان زنداني در مالزي پيش آمد و مي توانيد اخبار رو مرور كنيد و بيبينيد كه ايرانيهاي زنداني از بي توجهي سفارت ايران گله داشتند.
به نظر من می بایستی بطور دوره ای در هر یک از سفارتخانه ها و نمایندگیها برنامه اجرا کرد تا سایرملتها ببینند ما مردم اخمو و بی احساسی نیستیم وبا شناساندن فرهنگ و هنر ایرانی -اسلامیدیپلماسی موفقی را در پیش بگیریم
از کامنتهای بالا میشه متوجه شد که سایت تابناک بین کارمندای سفارت حانه های ایران در خارج خیلی مشتری داره. پاسخ سوال تابناک هم خیلی آسونه علت آن ,بی کفایتی و گاها بی مبالاتی پرسنل علی الخصوص سفرا است. روزهای اول کمی خودشان را پر کار و حساس نشان میدهند ولی کم کم که می بینندنظارتی وجود نداره دچار روزمرگی می شوند.
کنسولگری ایران در فرانکفورت کار فرهنگی‌ خاصی‌ نمیکنه و اگه هم چیزی باشه فقط اعضای کنسولگری و خانواده‌شون رو دعوت می‌کنن و مردم عادی اصلا دعوت نمیشن!ماهی‌ چند هزار یورو پول خرج می‌شه ولی‌ بدون اثر!
من فکر می کنم سفارت ایران در رومانی خیلی خوب کار نکرده است. من در سال 2010 به همراه تعدادی اساتید از دیگر کشورها برای بازدید از معادن رومانی می رفتیم در مرز زمینی مجارستان و رومانی تا مرزبانان فهمیدند من ایرانی هستم از من خواستند تا فرم هایی را پر کنم و دقیقا محل اقامت و مدت اقامت ام رو مشخص کنم و حدود یک ساعت ما را معطل کردند و من خیلی از کارشان شرمنده شدم و به خاطر تاخیر به خاطر من، از همه همراهان عذرخواهی کردم. رومانی ها که کشور خیلی درجه یکی هم در اروپا نیستند خیلی از ما ایرانی ها می ترسند.
دمش گرم، سفارت ایران در مالزی یاد بگیره که متاسفانه چهره ایرانیان نزد مالزیاییها تغییر کرده به چهره ای هنجار شکن
کلا بحث مهمی که سفارت خانه های ما از آن غافلند و با عرض معذرت بلد نیستند بحث روابط عمومی یا PR و دیپلماسی عمومی یا PD است. اینکه ما چگونه افکار عمومی مردم کشورهای دنیا را به نفع خودمان تغییر دهیم اینکه چگونه آنها را اقناع کنیم و اینکه حتی چگونه احساسات انسانی و نوع دوستی آنها را به نفع خودمان جلب کنیم ، همه بحث های روابط عمومی است. اینکه مسلط به زبان کشور مقصد (کشوری که ماموریت در آن داریم ) و یا حداقل مسلط به زبان انگلیسی باشیم و مستقیما و بی کم و کاست نظراتمان را با رسانه ها در میان بگذاریم، اینکه هر از چندگاه در روزنامه ها و نشریات معتبر کشور محل ماموریت مقاله بدهیم و غیره.
متاسفانه تجربه شخصی اینجانب از اغلب سفارت خانه های ایران این است که اکثر آنها کارمندانی هستند که صبح به سرکار می روند و عصر به منزل بدون اینکه هیچ خلاقیتی و یا کار مفیدی انجام دهند. خلاصه اش همه دنبال حق ماموریت دلاری خود هستند و خیلی به اینکه تحولی ، خلاقیتی ، کار مهمی انجام دهند نیستند. یکی از دوستان ما که رایزن بازرگانی بود تعریف میکرد که اوایل کارش در یکی از کشورها دیگر همکاران دیپلماتش گفته بودند که بابا خیلی کار می کنی اینقدر تلاش نکن، چون ما هم مجبور می شویم خیلی کار کنیم !!! یعنی اگر کسی هم به طور خودجوش پرکار و پرتلاش باشد و خلاصه بخواهد برای کشورش قدمی بردارد زود هشدار لازم را به او می دهند و احتمالا زیرآبش هم خواهد خورد!!
سفارت ما در هر کشور باید بازتابی تابناک از تمام تمدن وفرهنگ ونیز شاهرایی اقتصادی برای تجارمان باشد.در صورتی که پتانسیل فرهنگی ما در سفارت خانه ها فعال باشد اقتصاد خصوصی ما نیز براحتی می تواند اسپانسر هزینه های آن باشد تا هر دو سود کافی ببرند و بلندگوهای تبلیغاتی غرب نیز از کار بیفتند.
سفارت خانه یک کشور در کشوری دیگر به منظله نماینده حقوقی آن کشور است و تمامی ابعاد فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و غیره را نمایندگی می کنند بنابر این سفارتخانه ها باید در جهت شناساندن همه ابعاد مختلف کشور مطبوع خود به ساکنین کشور هدف برنامه ریزی و اجرا داشته باشند و فقط کارشان معطوف به کارهای سیاسی نباشد
این گزارش هم از جنس گارهایی بود که کارهای نرمال و وظایف را بعنوان شق القمر معرفی می کرد. عزیزم این وظیفه همه سفارت خانه ها هست و همه سفارت خانه انجام می دهند ولی تو بوق نمی کنند
در مورد تحریم ها هم سفارت هانه های دیگر هم کار کردند و سمینار و جلسه برگزار کردند ولی تو بوق نکردند
با سلام. امیدوارم همچنان آقای امینیان سفیر ایران در رومانی باشند. ما دو بار همایش بین المللی محیط زیست و ژئوپلیتیک خلیج فارس را درسال ها 91 و 92 دعوت کردیم و دو مهمان از کشور رومانی داشتیم. هر دو بار، سفارت کشورمان و صرفاً از طریق تلفن، بیشترین همراهی ممکن را در روز تعطیل انجام داد و شخص وزیر مسئله ویزای مهمانان ما را پیگیری کرد و آن قدر خوب با مهمانان ما برخورد کرد و سریع کار آنها را راه انداخت که یکی از مهمانان(رئیس انستیتو مطالعات آسیا-اروپای رومانی) به من میگفتند که چنین سفیری برای شما یک نعمت است که تصویری خوب و انسانی از کشور شما ارائه میدهد. خواستم از این طریق و به عنوان دبیر اجرایی آن همایش، از سفیر و اعضاء محترم سفارتخانه کشورمان در رومانی تشکر کنم
کنسولگری ایران در فرانکفورت کار فرهنگی‌ خاصی‌ نمیکنه و اگه هم چیزی باشه فقط اعضای کنسولگری و خانواده‌شون رو دعوت می‌کنن و مردم عادی اصلا دعوت نمیشن!
باسلام. لطفا تفاوت سفارت ایران در بغدادوسفارت عراق درتهران رابررسی کنید.متوجه عدم نظارت کافی بر اوضاع نگهداری و نظافت وظاهر ساختمان ومحیط کاری انها خواهید شد. واقعاا افسوس.دریغ از یک جاروی روزانه ؟؟؟؟؟
سفارت ایران در استرالیا که ماشاا... خیلی در زمینه فرهنگی تلاش می کنه !!!
حرکت بسیار خوبی بود که سفارت ایران انجام داد . باید تحولات بهتر از این را در دولت آقای روحانی نوید داد .
به نظر من سفیرهای ایران نمایندگان واقعی ایران و فرهنگ ایرانی نیستند
به هر حال بودجه سفارت خانه های ما، قدر مسلم صرف امورات غیر فرهنگی و سیاسی میشه و لی جالب هست که این خبر فقط در تابناک منتشر شده شاید که سفارت ما در بوخارست با تابناک.......
سفارت ایران در کپنهاگ دانمارک نیز البته ظاهرا سفیر خوبی دارد ولی کارمندی دارد بسیار بی ادب و عصبانی که بارها پاسپورت ایرانیان مراجعه کننده که مدارکشان ناقص است را پرت کرده است. با این کارمندها دیگر جمهوری اسلامی نیازی به دشمن ندارد
چند نکته:
1) کار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست شایسته تقدیر است.
2) رومانی خوبه ها ولی این کارا بهتره در جاهای مهم تر از رومانی انجام بشه. مثلا در انگلستان (ببخشید اونجا که سفارت خانه نداریم) یا آمریکا(!) یا کانادا( ببخشید اونجام که...) یا غیره
3) آقا وزیر خارجه رو در حین ماموریتی که خودشون بهش دادن، برکنار می کنن اونوقت شما توقع داری... تاااااابنااااک؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سفارت یعنی حافظ منافع و خاک کشور نماینده در کشور میزبان.
سفیر یعنی نماینده انتخاب شده منتخب ملت.
بنده در مالزی چون از ایرانیها پول نمی گیرند با پاسپورت ایرانی راهی شدم. در آنجا به یک هتل مراجعه کردم که اتاق بگیرم ، کارمند آنجا گفت داریم و من را به مسئول رزرو اتاق معرفی کرد و رفت، طرف که پاس من را خواست و دید ایرانی هستم گفت اتاق نداریم، بنده گفتم که همکارتان و خود شما گفتید دارید و گفت نه اشتباه کردم، من گفتم اشتباه یعنی چه و من را تهدید به تماس با پلیس کرد، بنده با شماره سفارت ایران تماس گرفتم و بعد از کلی بدبختی جواب دادن و ماجرا را گفتم و فرمودند دنبال دردسر نگرد و به سفارت ربطی نداره و به جای دیگر مراجعه کن و قطع کردن.
بنده چون پاس آمریکا را هم دارم با سفارت آمریکا تماس گرفتم و کد شناسه خود را دادم، از من نام هتل را خواستن و یکنفر را ظرف 15 دقیقه فرستادن و با برخورد با مدیر هتل اتاق را برای من گرفتن و مدیر هتل گفت من نمی دانستم که ایشان امریکایی هستن و برای عذرخواهی یک شب اتاق رایگان و در بهترین اتاق به بنده اعطا کردند.
نماینده سفارت امریکا شماره تماس مستقیم خود را داد و گفت هر مشکلی که پیش آمد با من در تماس باشید.
خوب این میشه فرق سفارت.
نمونه دیگر در سفارت ارمنستان بوده که پاس بنده را پس نمی داد و پول بیشتر میخواست که سفارت ایران جمله دنبال دردسر نگرد و بیخیال بشو ، اینجا کشور غریب است را تحویل بنده داد و من آنوقت هنوز پاس امریکایی نداشتم تا حال طرف را بگیرم .
سفارت در ایران یعنی محلی برای اقوام نزدیک که بروند در یک کشور دیگه تا حقوق دلاری بگیرند و یک مدتی حالی کنند.
حال با توجه به داستان فوق موضوع در بقیه موارد قابل بررسی است. کار معرفی کشور که کار عبثی است و احتمالا دشمن مانع تراشی کرده است.
کار فرهنگی هم به جشنهای انقلاب خلاصه میشود که آن هم یعنی دور هم جمع شدن و کادو دادن و ناهار دادن و ....... یعنی پول در چاه ویل ریختن.
البته از حق نگذریم در ایام محرم بجای معرفی دیدگاه امام بزرگوار و انطباق آن با موضوعات روز ، ما فقط دوباره دادن ناهار و روزه خوانی و سینه زنی را در سفارت انجام می دهیم.
خلاصه این داستان سفارتهای جمهوری اسلامی
در یک کلام : سفارت یعنی ناهار دادن، ویزا دادن، روضه خواندن وای که خسته شدم اینقدر کار کردیم تو سفارت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
مسول مربوطه باید با قوانین آشنا میبودن و در برخورد با این مسله راه کار قانونی رو بهت حداقل راهنمایی میکردن .
من یکی از ایرانیان مقیم رومانی هستم و توانستم در دو جلسه از چهار جلسه کنفرانس مورد اشاره در بوخارست شرکت کنم. آقایی از ایران آمده بود که اسمش را نمی دانم، درخصوص انرژی و رابطه ایران و اتحادیه اروپا در مورد انرژی صحبت کرد. دستش درد نکند. صحبت او خیلی منطقی و جذاب و زبان انگلیسی او عالی بود. امیدوارم دولت ایران قدر این افراد را بداند. نمایشگاه صنایع دستی حاشیه کنفرانس نیز کوچک اما خیلی جالب بود. گروه موسیقی سنتی هم فوق العاده بود. دست مریزاد.
بخشهای بازرگانی سفارتخانه ها یکی از بازوهای قوی در کسب اطلاعات اقتصادی و گزارش آن به کشورهای خودشون هستند
که لازمه بهش اهمیت داده بشه و چهار چوبی تهیه و گزارشات خود را ماهانه به طور منظم به کشور ارسال کن و مردم ومسولین نیز از آن اطلاعات استفاده کنن .
سفارتخانه ها را میبایست برمبنای عملکردآن در حوزه های مختلف سنجید و جایزه و ترفیع داد.
بخشهای بازرگانی سفارتخانه ها یکی از بازوهای قوی در کسب اطلاعات اقتصادی و گزارش آن به کشورهای خودشون هستند
که لازمه بهش اهمیت داده بشه و چهار چوبی تهیه و گزارشات خود را ماهانه به طور منظم به کشور ارسال کن و مردم ومسولین نیز از آن اطلاعات استفاده کنن .
سفارتخانه ها را میبایست برمبنای عملکردآن در حوزه های مختلف سنجید و جایزه و ترفیع داد.
آقای امینیان سفیر ما در رومانی از نیروهای با کفایت ومتعهد است ایشان در سمت ریاست دانشکده وزارت خارجه هم خوش درخشیدند
اغلب قضاوتها دور از واقعیت است. به عنوان مثال سفارت ایران در عراق با سفارت عراق در تهران اگر چه ساختمان سفارت عراق نظم و ترتیبت بهتری دارد ولی از نظر کار دیپلماسی و حجم کار واقعا قابل مقایسه نست و کار سفارت ایران در عراق به اندازه چندین سفارتخانه است شما این را می توانید بررسی نمایید
با نقل یک خاطره یا عملکرد یک مامور دولت که به وظیفه خود آشنا نیست نمی توان همه کارکنان سفارتخانه های ایران در خارج را متهم به کم کاری یا آشنا نبودن با وظایف نمود.
وزارت خارجه از نظر نیروی دارای بیشترین نیروهای دارای آموزشهای سطح بالا و متخصص است.
تحصیلات، تخصص، تجربه و منش آقای سفیر طبیعتا چنین عملکردی را هم می طلبد. با آرزوی موفقیت بیشتر
چرا جاهای دیگر اینجور نیست
جای تعجب است که تابناک یک گزارش کاملاً اداری از یک وظیفه کاملاً معمولی سفارتخانه ها را اینجوری توی بوق کرده مثل اینکه شق القمر شده. طبق برنامه سالانه نمایندگی های ایران در خارج هر یک در زمان خاصی چنین برنامه هائی دارند که البته به سطح و کیفیت روابط هم ارتباط دارد
آقا این موضوع درسته مهمه اما مسائل مهمتریم بود که تابناک میتونس براشون گفتگوی آنلاین بذاره..
تنها کارمندان سفارت نیستند با گذشت زمان انرژی خدمتشان تحلیل می رود بعضی از معلمان و مخصوصا مدیران آموزش و پرورش هم همین طورند با گذشت زمان چون نظارت کافی نمی بینند تمام تلاششان برای حفظ وتمدید ماموریت خود و دایره دوستانشان در کشور محل ماموریت است سرپرستی امارات از ان جمله است
امیدوارم این روند با انرژی بیشتر و هدفمند -نه فقط برای عقب نماندن از بقیه- توسط همه سفرا و با کمترین هزینه تحمیلی به کشور و مردم ادامه پیدا کند
از آنجایی که اطلاع رسانی و به روز بودن نقش مهمی در روند شناخت فرهنگ و دیدگاه های ایران دارد و این امر وقتی تحقق می یابد که حرکت و تلاشی صورت گیرد.
برگزاری موفقیت آمیز چنین کنفرانسی نه تنها در رومانی که در هیچ کشور اروپایی هم اتفاق نیفتاده بود و بنده که از نزدیکان زندگی آقای سفیرم شاهد تلاش و پیگیری کارها جتی در روزهای تعطیل از جانب ایشان هستم. بدین وسیله از ایشان،سخنرانان محترم کنفرانس و تمام افرادی که یار وهمگام بودند، صمیمانه تشکر می کنم و برای هر یک توفیقات روز آفزون در سایه الطاف بی دریغ الهی را خواهانم.
از اين كارا تقربيا توسط تمام سفارت خانه ها و بخصوص رايزني فرهنگيهاي ايران در خارج از ايران انجام ميشه يا تابناك خواب بوده تا حالا يا يه چيزي پشت اين قصه است كه بعدا صداش در مياد!
تابی جان این موضوعات از امور عادی و وظایف اولیه وساده سفارتخانه هاست.منتها مثل رومانی به شما گزارش نمی دهند.آنها به وزارتخانه مربوطه گزارش می دهند
مشکل زیربنائی است. تابناک باید بیشتر در این زمینه مطالعه کند.
سفارتی که اخیرا بی کفایتیش اثبات شد. سفارت ایران در مالزی بود. حتی نتونست کاهش ویزای سه ماهه به 2 هفته رو حد اقل اطلاع رسانی کنه. هرکدوم از کارمندهای سفارت روش مخصوص به خودشون رو در انجام خدمات دارن . یکی اصل شناسنامه رو هم می خواد یکی می گه فقط پاسپورت کافیه !؟
انشاالله با آمدن آقای ظریف وهمراهان ایشان تمام سفارتخانه های ما واقعا سفارتخانه بشوند وبقول دوستان بالا همه زبان بلد باشند و راندمان سفارتخانه ها بالا باشد وشاهد باشیم که هرسفارتخانه هر روز یک خلاقیت داشته باشد وهمه این کارها در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران باشد . انشالله.
از این جلسات همیشه در داخل ایران با دعوت از میهمانان خارجی و صرف بودجه های کلان و به موازات اون درخیلی سفارت ها هم برگزار میشه و تازگی هم اصلا نداره اما می بینیم که نتیجش تا الان گسترش تحریم ها بوده. معمولا سفارت حانه های دیگر کشورها وقتشونو برای برگزاری مراسم های بی نتیجه نمی گذارن و به امور صرفا سیاسی و دیپلماتیک می پردازن. ضمتا سازمان فرهنگ و رایزنی های فرهنگی با بودجه های کلان در خارج چه کاره اند و کجا هستند که یک سفارتخانه که باید کار سیاسی بکنه داره کنسرت برگزار میکنه. احتمالا اونها مشغول انجام امور سیاسی هستند.متاسفانه مشکل ما نپرداختن به کار اصلی و وظیفه واقعی هست که نتیجه اش میشه این چیزی که در اقتصاد و فرهنگ و سیاست داخلی و خارجی باهاش روبرو شده ایم.
کنسولگری ایران در باتومی هم خوب عمل می کنه،
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی