بازدید 27474
زور دولت به شرکت مخابرات می‌رسد یا خیر؟

پای لنگ بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی کشور با ۴۵۰ میلیارد تومان بدهی!

هنگامی که مشتریان شرکت مخابرات ایران در پرداخت بدهی‌های خود تأخیر می‌کنند، آن شرکت فوری ارتباط مشتریان‌ را قطع کرده و علاوه بر جریمه، حتی هزینه قطع و وصل دوباره را از آن‌ها می‌خواهد‌ و تا بدهی خود را نپردازند، ارتباط آن‌ها را برقرار نمی‌کند، در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت با احترام به مشتریان خود تاکنون هیچ‌ گاه این گونه رفتار نکرده است.
کد خبر: ۳۵۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰ 18 October 2013
از آغاز واگذاری شرکت مخابرات ایران به یک کنسرسیوم، صدای اعتراض بسیاری بلند شد و حتی کار به جایی کشید که مجلس تلویحا این واگذاری را صوری خوانده و حتی بعدها برخی از فشار نهادهای امنیتی را عامل شکل‌گیری این خصوصی‌سازی بگویند اما همه این بحث‌ها در یک مبنا مشترک بودند و آن‌ چیزی نبود جز سودآوری سرشار این شرکت که یا امروز از بین رفته یا اینقدر برداشت از آن زیاد شده که سهم دولت هم پرداخت نشده می‌ماند!

به گزارش «تابناک»، با گذشت بیش از پنج سال از واگذاری پر حرف و حدیث شرکت مخابرات به بخش خصوصی، نه زمانی که مخابرات از جایگاه حاکمیتی در شاهراه ارتباطی PAP ها و مشترکانشان نشسته بود و سنگ‌اندازی می‌کرد، نه هنگامی که نوع و تعرفه خدمات این شرکت به تصمیم مدیران آن و بدون کسب نظر نهادهای نظارتی تغییر کرده و افزایش می‌یافت، نه موقعی که اطلاعات مشترکان به شرکت‌های ارسال پیامک انبوه فروخته می‌شد و نه وقتی که مجلسیان در پی تحقیق و تفحص از این شرکت برآمدند، هیچ کدام در نشان دادن معایب این واگذاری به ماجراهای پیش آمده در روزهای اخیر کافی به نظر نمی‌رسید.

پای لنگ بزرگترین خصوصی‌سازی کشور با 450 میلیارد تومان بدهی!ماجرا از این قرار است که در میانه‌های هفته گذشته، مجید خباز، معاون جدید توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت در تشریح برنامه‌های جدید آن معاونت، شفاف‌سازی در معاملات مالی و فنی و وصول مطالبات از مشتریان زیرساخت را ‌تأکید کرد و با برشمردن شرکت مخابرات ایران و گروه شرکت‌های مخابرات استان‌ها، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، سازمان صدا و سیما، شرکت‌های PAP، نیروهای مسلح و دیگر اپراتورهای مخابراتی به عنوان مشتریان عمده، شرکت مخابرات ایران و همراه اول را دارای بیشترین بدهی به شرکت ارتباطات زیرساخت معرفی کرد.

وی با تأکید بر این که این شرکت‌ها باید بدهی خود را به شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده بخش حاکمیتی دولت بپردازند، میزان بدهی شرکت مخابرات ایران و همراه اول را مبلغ قابل توجه 4500 میلیارد ریال (چهارصد و پنجاه میلیارد تومان) ذکر کرد و در بزرگ‌منشی شرکت متبوع خود در قیاس با شرکت‌های بدهکار گفت: هنگامی که مشتریان شرکت مخابرات ایران در پرداخت بدهی‌های خود تأخیر می‌کنند، آن شرکت فوري ارتباط مشتریانشان را قطع کرده و علاوه بر جریمه، حتی هزینه قطع و وصل دوباره را از آن‌ها می‌خواهد و تا بدهی خود را نپردازند، ارتباط آن‌ها را برقرار نمی‌کند؛ در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت با احترام به مشتریان خود تاکنون هیچ گاه این گونه رفتار نکرده است.

اشاره به جای این مدیر از آن رو جالب توجه است که چند سالی است شرکت‌های مخابرات و همراه اول بدون آن که هزینه‌هایی مانند آبونمان را ـ که برای اموری همچون صدور و توزیع قبض در نظر گرفته می‌شود ـ حذف کنند، صدور قبض را تقریبا لغو کرده و جالب این که به ازای مبالغی ناچیز‌ بدهی (گاه تا پنج هزار تومان)، ارتباط مشترکان خود را قطع می‌کنند؛ حال آن که در مقوله تلفن همراه، بسیاری از مشترکان مبلغی بالایی به عنوان ودیعه نزد ایشان دارند که نه می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند، نه سودی از محل آن می‌برند و نه حتی به حرمت آن، قطع ارتباطشان در صورت پرداخت نکردن هزینه به تأخیر می‌افتد!

پای لنگ بزرگترین خصوصی‌سازی کشور با 450 میلیارد تومان بدهی!

هنوز ساعاتی از اعلام این بدهی نگذشته بود که خبر رسید در پی پرداخت نشدن این بدهی و احتمالا به دلیل بی‌توجهی مدیران مخابرات و همراه اول به هشدار‌ها، شرکت زیر ساخت فروش و ارائه خدمات جدید به شرکت مخابرات را متوقف کرده، اما فروش خدمات سابق به مخابرات و همراه اول ادامه دارد؛ به این معنا که در سرویس اینترنت مشترکان مخابرات خللی وارد نخواهد شد، ولی با قطع فروش اینترنت به مخابرات، این شرکت نمی‌تواند پورت ADSL جدید واگذار کند.

این در حالی است که بدهی این شرکت‌ها به زیرساخت تنها منحصر به این اعداد چند صد میلیاردی نیست، بلکه این شرکت به ظاهر خصوصی ظاهرا آنقدر قدرتمند است که افزون بر این بدهی‌های کلان، در جای دیگری هم به نهاد دولتی و بالا‌دست خود اجحاف روا داشته و جالب این که در سالیان گذشته، دولتی که متولی اجرای این بزرگ‌ترین خصوصی سازی تاریخ کشور بوده، نه در اجرای شرایط واگذاری موفقیتی به دست آورده و نه حتی کوچک‌ترین اعتراضی به پیمانکار خود (هرچند سخت است بپذیریم چنین شرکت‌هایی پیمانکار بوده‌اند و دولت وقت کارفرما!) داشته است!

این موضوع هنگامی آشکار می‌شود که بدانیم به رغم گذشت زمانی طولانی از واگذاری مخابرات، هنوز برخی از املاک و تجهیزاتی که باید از زیرمجموعه مخابرات جدا شده و به نماینده دولت در این حوزه بپیوندند، در اختیار این پیمانکار قدرتمند مانده است تا معاون جدید شرکت ارتباطات زیرساخت بگوید: شرکت مخابرات ایران پس از واگذاری به بخش خصوصی از واگذاری بخشی از املاک، ساختمان‌ها و تجهیزاتی که بر ضوابط تعیین شده باید در حوزه حاکمیت و شرکت ارتباطات زیرساخت می‌ماند، خودداری کرده است.

با این تفاسیر، گویا ریشه واریز نشدن سهم دولت در بهره‌برداری شرکت مخابرات و همراه اول از منابع زیرساخت و تلنبار شدن بدهی‌ها به این شرکت تا رسیدن به سقف ۴۵۰ میلیارد تومان، ناتوانی بخش دولتی در بازگرداندن حقوق خود بوده که می‌تواند برگرفته از عوامل گوناگونی باشد اما از این رو، روشن است که اگر غیر از این بود، دست‌کم املاک و ساختمان‌های متعلق به زیرساخت، بر پایه ضوابط واگذاری به مالک تحویل داده می‌شد تا شروط اولیه خصوصی سازی رعایت شده و تا ثریا دیوار کج نرود.

پای لنگ بزرگترین خصوصی‌سازی کشور با 450 میلیارد تومان بدهی!

این مهم از این روی قابل اثبات به نظر می‌رسد که حالا که مدیران جدید دولتی در صدد احقاق حقوق خود و دریافت هر چه زودتر معوقات برآمده‌اند، نه جریمه خاصی برای بدهکاران کلان در نظر گرفته‌اند و نه حتی روشی برای پس گرفتن املاک و تجهیزات خود از بخش خصوصی در دستور کار قرار داده‌اند؛ بماند که چه بسا به لحاظ حقوقی می‌توانستند بابت همین تخلف، جریمه سنگینی برای مخابرات در نظر گرفته و یا دست‌کم اجاره بهای این مدت را از ایشان بخواهند.

اما بشنوید از واکنش عجیب‌تر مسئولان مخابرات که در واکنش به این همه ادعای مطرح ‌توسط زیرساخت، به گونه‌ای سخن می‌گویند که ظاهرا تکذیب برخی مسائل است، ولی بوی تأیید همه چیز از آن به مشام می‌رسد: «امروز طبق رویه معمول و نه بر اساس اخبار منتشره و خط و نشان‌ها، مخابرات بابت بخشی از حساب‌ها یک چک ۷۵ میلیاردی به زیرساخت داده است»، «شرکت زیرساخت و مخابرات در بحث پرداخت‌ها اختلاف اساسی ندارند و آنچه ‌حقوق زیرساخت است ‌مرتب و ماهانه پرداخت می‌شود؛ اما در بخشی از حساب‌ها اختلاف نظر وجود دارد‌».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۱۰
انتشار یافته: ۷۹
چرا هيچكس هيچكار نميكنه؟؟!!

توي اين حوزه هيچ سازماني واسه حمايت از حقوق مصرف كننده نيست؟؟؟

چرا مردم كه از خدمات مخابراتي و اينترنتي استفاده ميكنن بايد گروگان مخابرات و اينجور شركت ها باشن؟؟؟!!!!

چرا زورشون به اين شركتها نميرسه؟؟؟؟؟

چرا اين شركتها هركاري بخوان ميتونن بكنن ولي "مردم" نميتونن كاري بكنن؟؟؟

چرا چرا چرا؟؟؟؟
ضمن تشکر از سایت وزین تابناک:
این حق ملت است که به ناحق ....، امیدوارم آنهایی که حافظ بیت المال هستند و دلشان به ملت می سوزد، این حق به ناحق گرفته را به ملت باز گردانند.
پاسخ ها
ناظر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
بیشتر حرفهای ما در تماس تلفنی ضرورت فوری ندارد . دو هفته از تماسهای غیر ضروری خودداری کنیم تا بفهمند ما هم آدمیم .
به نظر من بايد مخابرات ايران با همت وزير به

صاحبان اصلي (مردم) باز گردانده شود تا

شركت زير ساخت بتواند طرحهاي توسعه زير

ساختي كشور را به اجرا در اورد و مردم هم

به حق خودشان(وديعه هاي تلفن)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
دوست عزيز بهتره بدوني در حال حاضر امكان گرفتن وديعه از مخابرات فراهم هست ولي قبل از خصوصي سازي شما اين امكانو نداشتي.
در ضمن دعوا سر چيزه ديگس بقيه بهانه است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
به همین خیال باش داداش
مخابرات ناعادلانه واگذار شد . لغوش کنید این معامله صوری را.
پای لنگ نظارت در بخش پرداخت پاداش های بی حد و حصر به مدیران مخابرات دیده می شود به طور مثال ملاحظه فرمایید شخصی که .... و هیت مدیره ... بود از کجا به کجا رسید و یا بپرسید منزل مدیران مخابرات از کجا به کجا رفت و یا یک ارگان نظارتی دولتی به حیف و میل دارایی های مخابرات رسیدگی نکرد و ایا کسی دید خواهر زاده فلان مدیر اقدام به استفاده از رانت و تاسیس شرکت .... نمود تا سرپوشی برای ثروت اندوزی پشت پرده نشینان باشد قراردادهای کلان پورسانتهای انچنانی مدیران یک شبه بیزینس من شده ا...اکبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
این را موافقم موقعی که پرداخت پاداش ها بی حد و حساب باشد همین میشه مگر میشه گفت شرکت مخابرات ایران درآمدی ندارد یا در حال ورشکستگی است . فقط پرونده پرداختها را بررسی کنند و جمع آنها را بیان کنند متوجه بی در و پیکر بودن آن می شوید
درود بر اقاي خباز كه براي گرفتن بيت المال

اقدام مي نمايد درودددددددد
قربانی این بازی ها مردم بینوا مثل من هستند که دو روز پیش اینترنتم رو برای 3 ماه شارژؤ کردم . بعد از کلی فطع و وصلی حالا تو صفحه اشتراکم پیغام داده زمان اشتراک شما به پاان رسده !!! جالب اینکه ترافیک باقی مانده ام رو منفی 15 مگابایت نشون میده !! اصلا ترافیک منفی مگه میشه ؟!! به اون شماره 2020 هم تماس می گیرم می گه نوبت شما در صف انتظار 40 بعد که نیم ساعت منتظر می مونم و نوبتم به 20 میرسه فطع میشه !!! الان من و امثال من باید حقشونو از کجا و کی مطالبه کنند؟
تابناک لطفا این نظر رو تایید کن
واقعا این نکته مدتهاست برای من سوال است
بنده ای که حدود ۳۰۰- ۴۰۰ هزار تومن ۱۰ سال پیش پش مخابرات ودیعه گذاشتم نباید حداقل به اندازه ۲۰۰ هزار تومن بتوانم بدهی داشته باشم؟!!!!
پس کاربرد ودیعه چیست؟
اصلا فرق مشترک دايمی و اعتباری در چیست اگر قرار باشد سر چند روز تاخیر بدهی ناچیز تلفن قطع شود؟!
چه کس قرار است جلوی این کلاهبرداری را بگیرد؟
بخدا هم اونهايكه اين سرمايه كه متعلق به مردم و به وكالت دولت را به خواص واگذار كردند ، خيانت كردن و هم كسانيكه با اين خواص دارن ملايمت نشأن ميدن خيانت ميكنن !! اين سرمايه ها از پرداخت ماليات حقوق بگيران، فروش سرمايه هاي ملي مثل نفت و كاز و محصولات پتروشيمي و........... شكل گرفته و هبه كردن ان به كسانيكه تا خر خره از خون اين مردم سرريز شدن !! وإلا خيانت هست ! از جيب مردم نبخشيد ، وإلا هركس تو اين مملكت سر بي شام ، بدون سرپناه مناسب ، بدون وحقوق بيكاري و........ را تحمل كنه ! اون كسانيكه مسئول هستن نبايد ساكت بشينن ! اگر غير از اين كنند وكالت مردم به انها شرعا باطل ميشه و اونها دو مكان غاصبين قرار خواهند گرفت .
اقايان مسئول سايت بازتاب ، ميدونم كه هيچوقت مطالب إرسالي من را منعكس نميكنيد ! اما إنصافا به گوش اونهاي كه خودتون بهتر ميشناسيد برسونيد ! اگه يك درصد اون چيزي كه ميگن باشن ! شايد مورد توجه قرار گيرد
moshkel asli zaaf modiriyat hast.
مصداق کامل فساد و قدرت نمایی
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
باید بگی مصداق کامل انحصار ی بودن و عدم رقابت و نظارت .
کدام خصوصی سازی؟
اون روز که اخبار اعلام کرد بعد گفت مشترکین میتونند از بقیه 11 شرکت ای دی اس ال تهیه کنند.
یکی نیست بگه خیلی جاهای کشور و حتی شهرهای بزرگ فقط مخابرات میتونه ارائه بده چیکار کنند؟
یعنی اونها خطشون قطع میشه و بدون اینترنت میمونند؟
از همان ابتدا خصوصی سازی مخابرات بوی مشکوک میداد.
وقتی رانت مثل موریانه و خوره به جان دولت و بیت المال می افته نتیجه همینه.
خواهش مکنم یه فکری برای انحصار واگذاری اینترنت به افرادی که خط تلفن اونها فیبر نوری هست هم مطلب فکری بکنین که مطلقن در اختیار مخابراته
یعنی تابناک یه دونه هستش
با سلام
بنده مدیر شبکه ارتباطی بانک ... استان .... هستم. متأسفانه مخابرات به دلیل انحصاری بودن کمترین سطح خدمات را در اختیار مشتریان کلانی چون ما می گذارد، چه رسد به مشتریان حقیقی. با این وجود نرخ این خدمات پسیار بالا بوده و حتی هزینه تأمین تجهیزات خود شرکت مخابرات هم به صورت همیاری از ما دریافت می گردد. از طرفی تعرفه خدمات کاملاً در اختیار شرکت مخابرات ایران بوده و حتی تعزیرات حکومتی هم در این زمینه کاری نمی تواند بکند. برای مثال ما برای نصب یک دستگاه به اندازه پخش کننده دی وی دی و سی‌دی (فیبرلاین) که متعلق به خودمان است و در مرکز مخابرات نصب شده است و به همان اندازه پخش کننده‌ی دی‌وی‌دی هم برق مصرف می کند، برای مدت چهار ماه باید به شرکت مخابرات بیش از 2400000 تومان اجاره برق و فضا بپردازیم که در مقایسه با ابعاد این دستگاه و برقی که مصرف می کند بسیار عجیب است. در صورت لزوم می توانم تصویر صورت حساب مخابرات را برای این سایت ارسال کنم.
با تشکر از پیگیری شما
خانه خصوصی سازی از پای بست ویران است. زیرا که خودمانی سازی بود نه خصوصی سازی!!!!
جالبه من سه شنبه یک پورت جدید از مخابرات برای اینترنت دریافت کردم پس همه اینها حرفه حرفه . . . . .
بهتر است سوال شود خريدار واقعي مخابرات چه كسي است ان وقت جواب سوالتان را خواهيد گرفت!!
نه که نمی رسه همنطور شکایت شرکتها pap نرسید
اینها همه اش جنگ زرگری است والا از زمان خصوصی سازی به بعد بیش از 5 هزار میلیار تومان پول به جیب دولت رفته در واقع چیزی از مخابرات برای بخش خصوصی باقی نمانده است واز سوی دیگر مگر دولت در همین سالها چقدر سود از شرکتهای گاز وبرق واب و نفت میگیرد ؟؟؟؟در جریان خصوصی سازی قطعا دولت سود هنگفتی کرد ! برای اثبات اظهاراتم هرکسی میتواند گزارش حسابرسی مالیاتی شرکتهای دولتی مثلا برق وگاز ونفت وزیرساخت را از سازمان حسابرسی واداره مالیاتی بگیرد تا متوجه بشه که خصوصی کردن شرکتها برای دولت خوب است یا دولتی ماندن؟؟؟
این پولهایی که از مردم میگیره کجا میره گرونترین اینترنت و مکالمه یا در حال اختلاسه زودتر خبر بدین مردم بدونن
این قرارداد ننگین باید هر چه سریع تر لغو شود. حقوق تضعیع شده مردم به انها برگردانده شده و خصوصی سازی به صورت درست و عادلانه انجام شود. کسانی که سیم کارت های ملیونی خریده و هزینه توسعه زیر ساخت همراه اول را داده اند سهام داران واقعی تلفن همراه اند.
شما میگی بخاطر پنج تومن، بخدا یه خط ثابت مونو برای 1800 تومن قطع کردن!
الان که بحث مخابرات شد ، لطفا از ان شرکت محترم بپرسید کسانی که امثال من سیم کارت دائم به مبلغ 600 هزار تومن خریده ایم که 450 هزار تومن ان ودیعه بوده الان بیشتر از 15 سال است ، تکلیف این ودیعه چی شده ؟ چرا با یک بدهی کم قطع میکنند ولی نمیگند این 15 ساله ودیعه با دلار 800 تومن یا کمتر اینجا داره
کی به فکره؟
آقا این به اصطلاح ADSL مخابرات ما رو نابود کرده!
ما مثلا 256 خریدیم به اندازه ی 128 هم سرعت نداره بدبختی چون خط تلفنمونم روی فیبر نوریه از بقیه ی شرکت ها هم نمی تونیم ADSL بگیریم!
اسم این واقعه را فقط می توان کم فروشی گذاشت تا الانم هزار بار زنگ زدیم اعتراض کردیم ولی انگار نه انگار!
سلام
ممنون و تشکر از تابناک لطفا گزارشی هم از سرویس اینترنت ای دی اس الی که ارائه میدن تهیه کنید ببینید که چطور پول ملت رو میخورن و کسی هم چیزی نمیگه؟
تابناک عزیز از شما ها خواهش میکنم که برای رضای خدا اینکارو بکنید بنده توضیحاتی میدم در ان مورد و برای تمام حرفهای که میزنم مدرک قاطع ارائه میدم،البته خودم از این سرویس مخابرات استفاده نمیکنم ولی چون با چشمهای خودم میبینم مال مردم رو میخورن و مسئولین مربوط هم کاری نمیکنند واقعا عذاب وجدان میگیرم،امیدوارم که شما هم همکاری کنید و همراه مردم بودن خود رو بار دیگر نشان بدید؟؟
اینترنت پرسرعت مخابرات جز کلاه برداری چیزی نداره؟پیمانکارانی که کار واگذاری اینترنت رو انجام میدن کلیه تجهیزاتشون مشکل دارن و خراب/
یک موردش که برا ی هرکسی اتفاق افتاده اینه که اعتبار حجمی مشترک یکباره میپره با پشتیبانی که تماس میگیرن اپراتور جواب میده که شما دانلود داوشتید،شاید ویندوز آپدیت شده یا نرم افزارهای دیگه از اینترنت استفاده کردن؟؟
و مشتری مجبوره باره خرید کنه(در صورتی که تما م مسئولین قسمت ها به اپراتورها تاکید میکنن که هر طوری که هست مشکل رو به عهده مشترکین بیندازید. با هر ترفندی که شده؟؟)
کیفیت سرویس ها که واقعا افتضاحه
جالب اینجاست شما اگر بخوای سرویس ای دی اس ال مخابرات رو جمع کنید و از شرکت دیگه ای استفاده کنید همه اپراتورها دستور دارن به هیچ عنوان دستور جمع آوری خط رو ندهند؟؟؟؟یعنی به زور طرف رو مجبور میکنن از اینترنت مخابرات استفاده کنن؟فقط کسانی که حضوری مراجعه کنند و دعوا کنن کارش رو انجام میدن؟؟؟
و هزاران سو استفاده دیگه از اعتماد مردم که انجام میدن


مطالبی رو که گفتم شاید باور نکنید ولی خداوکیلی با چشمهای خودم میبینم؟چون اپراتورهای اونجا از همکارهای خودم هستن و به همه این چیزها شاهد هستم.

بنده و همکارانی که هستیم همه ما کارمون دیگه برامون مهم نیست و اگر هر روزنامه سایت یا خبرنگاری بخواد انصافا و خداوکیلی حق مردم رو پیگیری کنه قید کار رو خواهیم زد و راست و حسینی کمک میکنیم تا حقیقت فاش بشه.تادیگه به مردم ظلم نشه

کسی از مسئولین و حمایت از مصرف کننده که پیگیر نیستن در راه خدا شما کاری بکنید ومطمئن باشید با مدارکی که میدیم خیلی زود به نتیجه میرسید؟و مردم دعاگوی شما میشن
اگر لازم بشه حضوری توی دادگاه شهادت میدیم!!!!
خودمون باید فکر خودمون باشیم لطفا به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و رابطه ای این کارو بکنید تا خدا از شما راضی بشه

پیشاپیش تشکر میکنم

در ضمن بنده هر کجا که لازم باشه همین هارو میگم شاید کسی پیدا بشه و کمک کنه به خودش و مردم عزیزمون
شرکت مخابرات بخشی از سرمایه این مردم است و بایستی دولت جدید آن را از این به ظاهر شرکت خصوصی پس بگیرند و در صورت تمایل جهت واگذاری به شرکت های خصوصی حقیقی واگذار گردد.
خصوصی سازی مخابرات بزرگترین اشتباه دولت قبلی بود.
دلایل
1- شرکتی که رقیبی ندارد خصوصی سازی آن آیا معنا دارد.
2-وقتی مخابرات با افتخار اعلام می کند از زمانی که خصوصی شده است حتی به یک روستا حاضر نیست خدمات برساند . چقدر انتن هایی هستند که در مکان های دور افتاده خاموش اند و یا جمع اوری شدند.
3 خدا پدر ایرانسل را یامرزد که اگه نبود الان سیم کارت های همراه اول از دلار و ارز و غیره جلوتر می رفت و الان قیمت های میلیونی داشت
4- کاش با این همه درامد به کارمند های قراردادی شان هم رسیدگی می کردند
5- کاش کسی بود و جلوی فروش املاکی که برای همه مردم ایران است را می گرفت.
6-کاش مخابرات رقیبی می داشت تا به نفع مردم باشد
7 و کاش و کاش.....
پاسخ ها
mohamad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
ن سال 1378 یک سیم کارت خریدم 1200000تومان و در مباحث بود که خرید سیم کارت ها به عنوان سهم مردم از مخابرات در نظر گرفته میشود
و به شکل سهامی عام در خواهد امد . این واگذاری اموال مردم بود به چه کسی .

درست سهام مردم را در نظر میگرفتند بعد چون مخابرات مصالح نظام درش بود برای اداره اش میدادین اون که مصلحت بود نه این که اموال مردم را احمد جون به تاراج داد؟
وفتی خصوصی سازی بدون رقیب صورت گیرد از این بهتر نمیشود.
امید وارم خصوصی سازی در ایران تبدیل به روند سرمایه داری نشه که متاسفانه نشانه های زیادی از همین اول کار اشکار شده.خصوصی سازی واقعا تا حالا به نفع همه نبود و واقعیت این هست که داره تبدیل به زور میشه.مثلا موسسات مالی خصوصیو کسی دیگه نمیتونه کنترول کنه.
سالهاست در منزل ما موبایل خط نمی دهد و هرچه اعلام کردم فقط وعده چند ماه بعد را دادند و روز بروز هم هزینه ها را بالا می برند عدم خط دهی موجب چند بار شماره گیری و هزینه مضاعف است کلاً راضی نیستم پولی که میگیرند حرام است .
در ضمن مخابرات مال مردم خاصی است که خط تلفن و موبایل دارند و سهم هریک نیز با توجه به وجوه پرداختی که در سالهای قبل رقم قابل توجهی بود کاملاً مشخص است ولذا واگذاری آن بدون رضایت صاحبان خطوط غیر قانونی و حرام بعلت فروش مال غیر میباشد .
طبق مقررات مخابرات حق نداردبدون ارائه قبض كه دربردارنده ريزخدمات ارائه شده به مشتري مدعي باشدوخطوط مشتري راقطع كند تمام فروشندگان بايددرقبال خريدمشتري به اوفاكتور ارائه نمايددرغيراينصورت مجرم است اين وظايف تعزيرات حكومتي است كه بايدبه اينگونه مسائل رسيدگي كند
مسئول محترم تابناک شرکت مخابرات نه تنها به دولت مقروض است بلکه حق وحقوق قانونی کارمندان که در مجمع تصویب شده را نیز به کارکنان پرداخت نکرده و متاسفانه در این دعوا چیزیکه مطرح نیست حق وحقوق کارمندان است و بنده عاجزانه تقا ضا دارم دولت محترم ونمایندگان محترم این مسئله را نیز مد نظر داشته باشند وخواهشمندم این نظر بنده که خواسته اکثریت کارمندان مخابرات است چاپ شود
سالهای قبل از مدیران زیرساخت شنیده بودم مخابرات 750 ملیارد تومان بدهکار است در این صورت احتمالا تاکنون بدهیش کاهش یافته یعنی زیرساخت توانسته نیمی از آن را وصول کند. برای آنکه گزارش شما کامل و دقیق باشد خوب است میزان بدهیهای مخابرات به زیر ساخت را به تفکیک سال بیاورید تا مشخص شود روند بدهیها چگونه است ثانیا توضیح نداده اید آیا این مبلغ شامل بدهیهایی است که قطعی شده و مخابرات هم پذیرفته یا ممکن است محل اختلاف باشد. البته در اینکه مخابرات در حق مشترکانش اجحاف میکند و نوع واگذاری هم مشکوک و شتاب زده و سیاسی بود حرفی نیست و امیدواریم رسیدگی شود و اگر به دولت هم برنگردد حداقل به صورت بلوکهای کوچکتر چند درصدی به چند شرکت معتبر واگذار شود تا از انحصار گروهها و باندها و جریانات خاص خارج شود و شاید همان منشاء ایجاد چند شرکت رقیب گردد
ظاهرا كم ظرفيت تر ازمخابراتي ها نداريم.رسم كار با مشتريان دايم اين نيست!
من كه واقعا خسته شدم قبضي كه نمي آيد ويكريز به صورت اتوتيك زنگ ميزنند تلفن شما در نوبت قطع قرار گرفته است در حالي كه سه روز است اينترنتي پرداخت كرده ام .
قبض موبايل را هم مرتبا پرداخت كرده ام ولي اين بار بدهي قبلي ذكر شده مردم بيچاره هم كه قبضي دريافت نمي كنند كه بررسي كنند.
شرکت مخابرات در این اواخر در مشهد قیمت فروش زمان را به دو برابر افزایش داده است؛ یعنی قبلا برای تمدید زمان Adsl ماهیانه 4000تومان می گرفت ولی الآن ماهیانه 8000تومان از مشتریان می گیرند! لطفا در این باره هم روشنی بیندازید. که این کارشان قانونی است یانه؟
چرا اموال مردم در دست عده ای قلیل قرار میگیرد. مخابرات و دیگر شرکت های دولتی که متعلق به عامه مردمند واقعا خصوصی شده اند چون تعدادی افراد یا سازمان به طور خصوصی خصوصی از آن استفاده میکنند!!!!
هر چي بريزي تو آش مياد تو قاشق بي اعتماد كردن مردم بدون هزينه نيست!
بعضی ها فک میکنند اینها ارثیه باباشونه

و کسی هم حقه اظهار نظرم نداره

در همین حد سر بسته.....!!!؟؟
صاحبان فعلی مخابرات به خوبی می دانند که چه گنج بزرگی را در اختیار گرفته اند. اگر جانشان را هم از آنها بگیرید ، برایشام مهم نیست. مخابرات معدن تولید پول است. چرا؟
چون اگر دستگاهی خریدند :کمتر از 3 ماه هزینه دستگاه و سود اولیه آن باز پرداخت خواهد شد.اگر خدماتی دادند نقدا" هزینه اش را گرفتند. شما تصور کنید که طی داستان مغایرت تعرفع آنهگ پیش واز چند ملیار توامن پول جابجا شد؟

هزینه ها را هم فقط مردم می دهند. با را ندازی سامانه 1818 هم مردم به درستی نمی دانند که چه هزینه هاییرا پرداخت می کنند. جالب اینکه خدمات مشترکین مبتنی بر شبکه اینترنت مخابرات حتی از اداره آب و فاضل آب و شرکت گاز هم عق افتاده تر است. (شماره اشتراک خودتان را به سایت اداره گاز بدهید .تمام قبوض گاز و با تمام جزیات آن را برایتان اعلام می کند).
من هم اگر چنین گنجی نصیبم شده بود ناز می کردم. هنوز بیمه کارگزاران ماخبراتی به درستی اجرا نشده.
ماهی 120،000تومان هزینه مکالمه میدم بدون اخطار تلفن را قطع میکنند درد اور بدونید من این خط رو 850 دلار اون وقت خریدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
مگه با دلار حقوق میگیری که با دلار میخری ؟
متاسفانه هميشه يك طرف كار مي لنگد ولي اين بار دو طرف كار مي لنگد.
عدم وجود گروه كارشناسي خبره در دو طرف باعث خواهد شد تا در بلند مدت دود آن به زير ساخت هاي كشور برورد (البته زير ساخت نه به معناي شكت زيرساخت بلكه به عنوان يك خدمت همگاني) جالب آن است كه در كشور كسي در پاي شركت خصوصي ديگر نمي كند چون بيشتر پول آن دلار مي شود و به آن طرف مرز مي رود و يك سهم آن هم به اسم يكي از مردم عادي نيست.
باور كنيد بلايي كه به سر آب وبرق و گاز آمد به سر مخابرات مي آيد چون پا به پاي تورم به آنها رسيدگي نشد .
مخابرات خصوصي است ولي 60 درصد درآمد تحت قالب ماليات - سهم رگولاتور - سهام عدالت و ... به جيب دولت مي رود .
نكته آخر آنكه ديد برنامه ريزان كلان كشور آنقدر كوتاه است كه مي خواستند ارتباطات مخابراتي را در ارتباطات جاده اي (وزرات راه ) ادغام كنند.
كدام خصوصي سازي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
مردم را مسخره كردين
دم زیر ساخت گرم.
هیچ کس زورش به مخابرات نمی رسید.
خیالتان راحت! در مملکت ما هیچ کس زورش به مخابرات نمی رسد و البته به خودروسازان هم همینطور
بله دیگه موقعی نیروهای مسلح(به خصوص ...) دست توی همه چیز بکنن همین میشه...
شركت خصولتي مخابرات
كه معلوم نيست كي دولتي و كي خصوصي است . علي رغم منع قانوني در ورود به بعضي حوزه ها باعث ورشكستگي دهها شركت خصوصي شده است.
نمي دانيم به كي شكايت كنيم!؟
از خودشان به خودشان كه نميشه!!
کاش یکی هم پیدا میشد اینطوری با ما معامله میکرد و ملک رو میگرفتیم و سودش رو میخوردیم و بدهی مون هم نمیدادیم
این بلا بسر ما حق ماست مگر پاکستان غیر از این خدا سایه شرکت خصولتی را از ما بندگان ازاد نشده ( موالی) کم نکند
سلام.من یکی از کارمندان مخابرات ایران هستم و کاملا در جریان این قضایا هستم.متاسفانه شرکت ارتباطات زیرساخت در این قضیه یک طرفه رفته است.من فقط از این آقا یک سوال دارم.در قطعی که در دیماه 91 اتفاق افتاد و کل کشور به دلیل بدهی شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت خارجی 15 روز دچار اختلال اینترنت بود،همین شرکت ارتباطات زیرساخت چقدر خسارت به مشترکینش پرداحت کرد؟؟؟؟
این واگذاری از ابتدا با قوانین خصوصی سازی کشور مغایرت داشته.
درزمان نقل وانتقال مخابرات تا یاد دارم اعتراضاتی در رابطه با خطرهای آن شد ولی معترضین قدرت نداشتند که جلوی این نقل وانتقلات را بگیرند حال باید موافقین آن زمان بیایند ومشکلی که بوجود آورده ان حل کنند. امید وارم دیگر چنین سوء استفاده هایی صورت ن گیرد.انشاالله.
خدا وکیلی شرکت مخابرات با انحصاری که داره پدر مردم رو در آورده و ظاهرا هیچ کس هم توان بازخواست از صاحبان آن را ندارد
امیدوارم رسانه ها به وظیفه خود در این زمینه رسیدگی کنند
با مراجعه به سایت بورس سهام تهران میبینید که سود سالانه شرکت مخابرات ایران عدد 2133 میلیارد تومان است که این بدهی فقط 20 درصد سود این شرکت (و نه کل درآمد که خیلی بیشتر است) را تشکیل میدهد که خیلی راحت میتواند آنرا پرداخت کند.
تلفن ثابت منو که 8 سال پیش به قیمت 400 هزار تومان خریده بودم بخاطر 11 هرزار تومان بدهی صلب امتیاز کردن وقتی اعتراض میکنم میگن خط ات رند په برو یک و نیم میلیون به حساب بریز تا شاید دوباره بهت بدیم .
ظلمهای شبیه این و بسیار بدتر از این در این مملکت بسیاره
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم که خوابه وقتی بیدار میشه فقط بیانیه میده پس کو واحدهای نظارتی و اعمال قانونتان؟؟!!
از ودیعه ما چه خبر از سال ؟؟؟؟ خوب خوردن
با سلام
چندروز پیش تلفن منزل مارا قطع کردند وقتی به مخابرات زنگ زدیم که شما به ما فیش نداده اید اعلام کردند این مبلغ را بریزیدما هم اجبارا مبلغ مذکور را پرداخت کردیم بعد از دوهفته فیش آمده است و مبلغ پرداخت شده ما را به عنوان بستانکار منظور نموده و ودرعین حال 1000تومان به عنوان قطع و وصل مجدد به حساب ما منظورنموده اند.
من بعنوان کارمند مخابرات خواهان برگشت شرکت به بخش دولتی هستم
نکات قابل توجه در واگذاری
- میزان کل ودایع مردم از مبلغ واگذاری بیشتر است ؟؟؟؟؟
- میزان تجهیزات خریداری شده دریکی دو سال آخر بمراتب از میزان مبلغ واگذارس بیشتر بوده ؟؟؟؟؟
- علیرغم اینکه در چندساله اخیر حجم زیادی از کارکنان رسمی بازنشسته شده اند ، پروژه عمرانی وجود نداشته ، کلیه اموال و مستغلات از طریق مزایده (؟؟؟؟؟) بفروش رفته اما در برخی از استان ها هرساله زیان داشته است
- در زمان واگذاری بموجب تعهدات مربوط به خصوصی سازی تعدادی سهام به کارکنان واگذار شد اما علیرغم اینکه این سهام بنام افراد بود و امانت نزد مخابرات اما سال گذشته خوسرانه تعداد سهام کارکنان کاهش داده شد و متاسفانه شکایت کارکنان هم به جایی نرسید
متاسفانه اين وضعيت نتيجه عملكرد نسنجيده و غير كارشناسي ومشكوك دولت قبل بود كه فلسفه خصوصي سازي را نيز به زير سوال برد اگر در همه جاي دنيا خصوصي سازي درراستاي افزايش شفافيت,افزايش كارائي ,ايجاد انگيزه در كاركنان ودهها دليل موجه ديگه انجام ميشه حالا وقتشه كه آقايون بشينند و كلاه خودشونو قاضي كنند كه واقعا چيكاركردند درروند اين خصوصي سازي.
تلفن ثابت ما بدون هیچ اخطار یکطرفه شد مراجعه کردیم گفتند بدهی بیش از 20 هزار تومان دارید! گفتیم تمامی قبض ها را پرداخت کردیم... بعد گفتند قبض بدست شما نرسیده ربطی به ما ندارد؟؟!! در زمان مراجعه عده دیگری مشابه من در مرکز تلفن شهدای گمنام همین مشکل را داشتند.
در انتقادات جدی واساسی که به شیوه واگذاری شرکت مخابرات وجود دارد شکی نیست ولی باهمه این اشکالات این شرکت مبالغ هنگفت چند هزار میلیاردی بابت عوارض و مالیات وحق امتیاز به دولت پرداخت می کند که در دوره قبل از واگذاری وجود نداشته است به اضافه اینکه هنوز هم نزدیک به نصف سهام این شرکت دراختیار دولت است ونیمی از سود خالص را دریافت میکند بدون انکه در گیر ادره شرکتی با بیش از چهل هزار نفر پرسنل باشد
من در شهرستان تنکابن زندگی میکنم . برای ساختمانی که توش زندگی میکنم درخواست تلفن دادم و مخابرات گفته باید هزینه 150 متر کابل و تیر رو پرداخت کنم تا بتونه برای ما تلفن رو وصل کنه .
ممنون از تابناک که این بار به سراغ این مطلب رفته.دوستان چند سال است که شرکت مخابرات برای مشترکان تلفن ثابت سقف گذاشته به محض اینکه بدهی مثلا" به پنجاه هزار نومان برسه بدون اطلاع مشترک اقدام به یک طرفه کردن خط تلفن میکنند .مشترک وقتی برای دریافت قبض به دفاتر خدمات تلفن مراجعه میکنه مبلغ پانصد تومان باید پرداخت کنه و وقتی بدهی خودش رو هم پرداخت میکنه باید مبلغ هزارو پانصد تومان دیگر برای وصل مجدد پرداخت کنه!!وقتی هم که اعتراض بکنه مسئول دفتر میگه من کارمندم و اگه اعتراض داری برو به مخابرات بگو!!شاید مبلغ دو هزار تومان خیلی زیاد نباشه ولی وقتی تعداد زیاد میشه و برای همه این مسئله اضافه پرداخت پیش میاد تبدیل به چه درآمدی میشه؟آیا ملت حق دارن بپرسن این پولهای اضافه تو جیب چه کسایی میره؟
مخابرات تهران، خط تلفن منو با 10 هزار تومان بدهي تخليه كرد. در صورتيكه 90 هزار تومان وديعه داشته.
هر كي هر كيه.
خصوصي سازي يعني ايجاد رقابت. بعدشم كسي نتونه كاري كنه. پس واسه چي خصوصيش كردين؟ قبلا كه بهتر بود
تنها راه حل اين مشكل ورود مجلس است .
اون موقع اگه پولی رو که برای خرید سیم کارت دادیم برای خرید سکه مصرف میکردیم حداقل پنج تا سکه میتونستیم بخریم. حالا سیم کارت ما به اندازه یک ربع سکه هم ارزش نداره. همه مردم در ساختن مخابرات سهیم هستند پس باید به اندازه پولی که اون موقع دادن به اونا سهام بدن تا جبران مافات بشه.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی