بازدید 3993

رونق صادرات ماهی با توسعه صید صنعتی

کد خبر: ۳۵۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷ 12 October 2013
نماینده مردم لنگرود درمجلس، با تأکید براینکه 90 درصد ازمراکز پرورشی میگو از تسهیلات بانکی برای شروع کارخود استفاده کرده اند، گفت: متأسفانه وام های بانکی با بهره های چند برابر و نبود تسهیلات ارزان قیمت وکمبود نقدینگی باعث تعطیلی دوسوم ازمراکز پرورشی میگو شده است.

مهرداد بائوج لاهوتی درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به این مطلب که از حدود 12 هزار هکتار استخرهای پروش میگو متأسفانه درسال جاری سطح کشت فعال این آبزی به4800 هکتار رسیده است، گفت: سرانه مصرف ماهی دردنیا حداقل 15 کیلوگرم می باشد که متأسفانه سرانه مصرف ماهی درکشور حدود 10کیلوگرم پایین ترازسرانه مصرف آن در دنیا است.

رونق صادرات ماهی با توسعه صید صنعتی

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی، با تأکید برعملکرد ضعیف وزارت بهداشت و درمان دولت دهم، تصریح کرد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه وزارت بهداشت و درمان موظف به آموزش فرهنگ تغذیه به مردم است که متأسفانه به علت عملکرد ضعیف این وزارتخانه تا به امروز شاهد مصرف فقط 5 کیلوگرم ماهی درسبد غذایی خانوارها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه صنعت شیلات کشورفقط معطوف به بحث پرورش میگو نیست، اظهارداشت: متأسفانه تا به امروز آن طور که باید و شاید به صنعت شیلات کشور توجه بسزایی نشده به طوری که عدم بی توجهی مسئولان به ویژه سازمان شیلات باعث تعطیلی  70 مرکز پرورش ماهی از جمله ماهی های سردآبی و قزل آلا و در حال حاضر توقف دوسوم از مراکز پرورشی میگو شده است.

دولت درتخصیص بیمه به ماهی سراها عجله کند

بائوج لاهوتی،با انتقاد از اینکه متأسفانه تا به امروز حمایت جدی ومؤثری در خصوص ماهی‌سراها صورت نگرفته است، افزود: بسیاری از ماهی‌سراها به علت سوانح طبیعی از جمله سیل از بین رفته اند و متأسفانه  تا کنون بیمه ای برای جبران خسارت این ماهی سراها اختصاص داده نشده است.

تعطیلی دوسوم از مراکز پرورشی میگو در گرو کمبود نقدینگی

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تأکید براینکه 90 درصد از مراکز پرورش ماهی از جمله مراکز پرورشی میگو از تسهیلات بانکی برای شروع کارخود استفاده کرده اند، تصریح کرد: متأسفانه بانک ها با قراردادن شرایط و تعهدات گسترده و نیز بهره های چند برابر درضمیمه وام های خود، تولید کنندگان با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی موجود دراین حوزه توانایی پرداخت بدهی خود را به بانک ها از دست داده اند به همین جهت به منظور جلوگیری از ورشکستگی اقدام به تعطیلی مراکز پرورش ماهی خود کرده اند به طوری که کمبود نقدینگی باعث تعطیلی دوسوم از مراکز پرورشی میگو شده است.

نماینده مردم لنگرود درمجلس، با تأکید بر اینکه مسئولان دولتی و سیستم بانکی کشور باید به کاهش بهره های بانکی اقدام کنند، گفت: امیدواریم ازسوی مسئولان دولتی درجهت توسعه این صنعت ارزشمند عملکرد مؤثروجدی مشاهده کنیم تا بتوانیم با بازاریابی مناسب علاوه برتأمین نیاز داخلی صادرات میگوهم داشته باشیم.

هنوزسیستم صیادی کشور به صورت سنتی است

این نماینده مردم در مجلس نهم،ربا انتقاد ازاینکه متأسفانه هنوزسیستم صیادی کشور به صورت سنتی است، اظهار داشت: فقط درنقاط محدودی از بندرانزلی و مازندران صید ماهی به شیوه صنعتی انجام می شود که متأسفانه تا به امروزعملکرد مؤثری از سوی سازمان شیلات کشوربه منزله توسعه سیستم صیادی صنعتی مشاهده نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: شیب دریاچه خزرچون به طرف کشورهای آسیا میانه است سهم این کشورها از برداشت ماهی بیشتر خواهد بود به همین جهت اگرسیستم صیادی کشورصنعتی شود با افزایش میزان برداشت ونیز توسعه پرورش این نوع ماهی ها علاوه برتأمین نیازداخلی می توان صادرات ماهی به سایرکشورها هم داشته باشیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی