بازدید 24804
۳

آیا وزرای پیشنهادی سه وزارت باقی مانده فردا معرفی می‌شوند؟

اگر رئیس‌جمهور فردا (یکشنبه سوم شهریور ماه) به معرفی وزرای پیشنهادی اقدام کند، مجلس یک هفته فرصت دارد تا ‌بررسی کند و بنابراین، روز یکشنبه هفته آینده مجلس جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی را خواهد داشت.
کد خبر: ۳۴۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵ 24 August 2013
زنگنه از قسم خلاف خوردن تا افتخار مدیریتی کشورپس از معرفی وزرا از سوی رئیس‌جمهور و برگزاری نشست رأی اعتماد به کابینه و پانزده تن از وزرا و جا ماندن سه وزیر پیشنهادی، مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تعطیل شد.

به گزارش «تابناک»، از آنجا که در نشست رأی اعتماد مجلس، سه ‌تن از هجده وزیر پیشنهادی نتوانستند موفق به جلب نظر نمایندگان شوند و با رأی عدم اعتماد نمایندگان روبه‌رو شدند، کابینه روحانی بناچار با پانزده وزیر و سه سرپرست ـ که رئیس‌جمهور خیلی سریع اقدام به انتصاب آن‌ها نمود ـ کار خود را آغاز کرد.

بنا بر این گزارش، با توجه به این که رئیس‌جمهور از‌‌ همان آغاز به کار، یعنی معرفی کابینه پس از تحلیف، ثابت کرد زمان را به درستی قدر می‌داند، بنابراین و بنا به گفته برخی‌ افراد نزدیک به دولت، شاید در نخستین نشست مجلس پس از تعطیلات نمایندگان، وزاری پیشنهادی را برای تصدی وزارت‌خانه‌های علوم، وزرش و آموزش و پرورش ‌به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

جدا از این که پس از جلسه رأی اعتماد به وزرا، حرف و حدیث‌های بسیاری در‌ نوع رأی‌گیری و سو‌گیری برخی نمایندگان درگرفت، دو وزارت‌خانه از سه وزارتخانه‌ای که به دست سرپرست اداره می‌شود، آموزشی بوده و اکنون که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، قرار گرفتن وزیر در مدیریت این وزارتخانه‌ها‌، اهمیت خاصی دارد.

هم‌اکنون گزینه‌های بسیاری برای تصدی وزارتخانه‌های باقی مانده وجود دارد؛ اما با توجه به سابقه تاریخی، معمولا در این گونه‌ موارد، رئیس جمهور افرادی را که به ‌سرپرستی معرفی کرده، به عنوان وزیر به مجلس پیشنهاد می‌کند.

گفتنی است، پیش از این، جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در برخی ‌مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها به این موضوع اشاره نموده و تلویحا از معرفی سرپرستان وزارتخانه‌ها در حکم ‌وزیر پیشنهادی یاد کرده است.

هر چند افراد دیگری نظیر امیدوار رضایی، دادکان و داور زنی برای وزارت ورزش و شفیعی و مکنون برای وزارت علوم و همچنین افروز و فانی برای وزارت آموزش و پرورش در برخی‌ رسانه‌ها مطرح شده‌اند، گویا‌ اصلی‌ترین گزینه‌ها برای این وزارتخانه‌ها، سرپرست‌های آن‌ها (صالح امیری برای وزارت ورزش و جوانان و فانی برای وزارت آموزش و پرورش و توفیقی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) هستند.

در این میان، انتظار می‌رود، مجلس شورای اسلامی نیز ‌در مورد رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی با دقت نظر وارد شود و برنامه‌ها و رویکردهای وزرای پیشنهادی را ‌بررسی کند.

در پایان باید گفت، اگر رئیس‌جمهور فردا (یکشنبه سوم شهریور ماه)‌ وزرای پیشنهادی را  معرفی نماید، مجلس یک هفته فرصت دارد، ‌بررسی ‌کند؛ بنابراین، ‌یکشنبه هفته آینده، مجلس جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی را خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۳
انشاالله تعالی
امیدوارم هر سه وزیر پیشنهادی توسط رییس جمهور با اقتدار رای اعتماد خود را از مجلس کسب کنند
انشاالله توفیقی برای وزارت علوم رای اعتماد بیاورد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی