بازدید 33693

آماده شدن آمریکا برای حمله به سوریه در پناه ادعای پر از گاف مخالفان

ایالات متحده در حالی ناوگان خود در مدیترانه را برای کسب مجوز حمله به سوریه از اوباما آماده می‌کند که دولت روسیه، شواهد جالبی در‌باره ادعای حملات شیمیایی در سوریه مطرح کرده است. در همین حال تلویزیون دولتی سوریه مدعی کشف عوامل شیمیایی در تونل‌های مخالفین شده است
کد خبر: ۳۴۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶ 24 August 2013
آماده شدن آمریکا برای حمله به سوریه در پناه ادعای پر از گاف مخالفان

به رغم رویکرد احتیاط‌آمیز اوباما نسبت به مداخله نظامی در سوریه، پنتاگون مشغول آماده‌سازی مقدمات حمله با موشک کروز به نیروهای دولتی سوریه است.

به گزارش «تابناک»، انتظار می‌رود که ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز شنبه گزینه‌های چنین حمله‌ای را در جلسه‌ای در کاخ سفید به اوباما ارائه کند؛ این خبر را شبکه تلویزیونی سی بی‌اس روز جمعه منتشر کرده است.

بر همین اساس، چاک هگل، وزیر دفاع آمریکا، نزدیک شدن نیروی دریایی این کشور به سوریه برای اقدام احتمالی را مدنظر قرار داده ‌و‌ گفته است: وزارت دفاع مسئول فراهم کردن گزینه‌های ‌گوناگون برای رئیس جمهور است و استقرار نیرو‌ها و آماده کردن امکانات برای انجام اقدامات متفاوتی که ممکن است مد نظر رئیس جمهور باشد از وظایف ماست.

اوباما روز جمعه که در مورد مسائل مصر و سوریه طرف گفت‌وگوی سی ان ان قرار گرفت اظهار داشت، ایالات متحده باید مواظب کشیده شدن به مداخله نظامی بسیار گران، سخت و پرهزینه دیگری که شاید باعث افزایش نفرت از آمریکا شود، باشد.

وی ‌تمایل نداشتن خود به درگیر شدن در سوریه بدون اجماع جهانی را اظهار داشت و گفت: اگر ایالات متحده بدون مجوز شورای امنیت و دلایل قابل ارائه، دست به هر حمله‌ای بزند، آن‌گاه درباره تطابق آن با حقوق بین‌الملل و نیز امکان ایجاد ائتلاف برای این کار پرسش پیش خواهد آمد. این در حالی است که برخی سناتورهای آمریکایی و از جمله جان مک‌کین، طرفدار جدی مداخله در سوریه هستند.

پایگاه اسرائیلی دبکا سه گزینه مطرح برای حمله به سوریه را چنین بیان کرده است:

۱ـ حمله به واحدهای سوری متهم به حمله شیمیایی روز چهارشنبه،

۲ـ تخریب سه انبار تسلیحات شیمیایی سوریه،

۳ ـ و حمله هماهنگ به دو هدف نامبرده.

در همین حال بی‌بی‌سی، حادثه حمله شیمیایی در نزدیکی دمشق در 21 اوت را به صورت زیر توصیف کرده است:


ساعت ۱:‌۱۵ روز ۲۱ اوت: صفحات فیس‌بوک مخالفین سوری درگیری شدید در منطقه الغوطه را گزارش کردند.

ساعت ۲:‌۴۵ همین روز: مخالفان در فیس‌بوک مدعی گلوله‌باران شیمیایی منطقه‌ عین ترما در الغوطه شدند.

ساعت ۲:‌۴۷: مخالفین در مطلبی دیگر در فیس‌بوک مدعی حمله شیمیایی در زملکا در الغوطه شدند.

گزارش‌های تأیید نشده دیگری هم از کاربرد سلاح شیمیایی در مناطق عربین، جوبر زملکا و عین ترما و همچنین در المعظمیه در غرب دشمق وجود دارد. دولت سوریه تهاجم به الغوطه را می‌پذیرد، ولی استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد می‌کند.

همه این ادعا‌ها در حالی است که وزارت خارجه روسیه، ایراد جالبی از فیلم‌های ادعایی مخالفین سوری مطرح کرده است.

فیلم‌های ادعایی مخالفان در مورد حمله شیمیایی به دست نیروهای سوری پیش از زمان وقوع حمله ادعایی در سایت‌های اشتراک ویدئو بارگذاری شده است. الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته ‌که این کشور در حال بررسی ادعاهای مطرح ‌درباره حمله شیمیایی در سوریه است.

وی اظهار داشته است: «ما در حال دسترسی به شواهد بیشتر از ‌ماهیت تحریک‌آمیز این عمل جنایتکارانه هستیم؛ به طور خاص، ما گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که ویدئوهای مرتبط با حملات ادعایی، ساعت‌ها پیش از وقوع این حملات در اینترنت قرار گرفته است؛ بنابراین، این یک کار از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است».

زمان فرستادن سه ویدئوی ادعایی در سایت یوتیوب در بیستم اوت بوده، در حالی که مخالفین مدعی حمله در 21 اوت هستند. با در نظر گرفتن اختلاف زمانی هفت ساعته سوریه و ایالات متحده که محل استقرار یوتیوب است، باز هم متخصصین در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین حال تلویزیون دولتی سوریه مدعی کشف عوامل شیمیایی در تونل‌های مخالفین شده است

به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، نیروهای ارتش این کشور هنگام ورود به تونل‌های مخالفین در جوبر در حومه دمشق با عوامل شیمیایی مواجه شده‌اند و بعضی از آنها دچار خفگی شده‌اند و آمبولانس‌ها برای تخلیه مصدومین وارد منطقه شده‌اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۹
انتشار یافته: ۳۸
حمله به سوریه حمله به یک کشور نیست، جنگ همه منطقه رو درگیر میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
فکر نکنم.همه ضد سوریه هستن.نقشه عربستان داره کامل میشه.اول بحرین دوم مصر سوم سوریه .اخر سر هم حمله به جنوب لبنان .کی میدونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
شکی نیست که آمریکا بالاخره با فشار لابی صهیونیستها بالاخره به سوریه حمله خواهد کرد و جنگی بزرگ در خواهد گرفت که دامن کل منطقه را میگیرد ولی بازنده اصلی این جنگ به حول و قوه الهی اسرائیل و آمریکا خواهند بود. اسرائیل برای همیشه از صحنه روزگار حذف خواهد شد و آمریکا با انزوای شدید دچار یک فروپاشی شدید و بدتر از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی خواهد شد. ایالتهایش جدا گزدیده و بالطبع دچار یک جنگ بزرگ بین ایالتی خواهد شد که در آن خونهای بسیاری ریخته میشود.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
جناب ناشناس دوم شما از مسائل درون آمریکا خبر نداری، مردم آمریکا خیلی متحدتر از مردم شوروی سابق هستند و در ایالتهایی هم که جدایی طلب‌ها زیاد هستند حتی به نیم درصد جمعیت اون ایالت هم نمیرسن.
تا زمانی که سلفی ها جور امریکا را در منطقه می کشند لزومی به حمله امریکا نیست. سلفی ها ارتش پنهان امریکا با سربازان محلی میباشند که دو هدف اصلی دارند نجات جبهه امریکایی در منازعات محلی و دوم نابودی شیعه گری ضد امریکایی. البته القاعده بعنوان اسلام انحرافی و اخوان نیز بعنوان اسلام افراطی فعال بوده که البته بسته به محل کسب و کارشان هر سه و یا دو تایی با هم شریک میشوند. عربستان و قطر از سلفی ها گاهی از هر دو و گاهی بسته به محل از هر سه حمایت میکنند اما ترکیه از اخوان و سلفی ها حمایت میکند.
باید هر طوری شده مسئولین حملات شیمیایی شناسایی و نابود بشوند
بدون شک این حمله شیمیایی یک خود زنی آشکار از طرف مخالفان اسد هست. که بتونن امریکا را نیز وارد بازی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
بابا اطلاعات !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
شما بدون تعصب یک لحظه از روی انصاف قضاوت کن.
اگه اون تصاویر رو که کودکان جلوی پدر و مادرشون پرپر شدن اینگونه قضاوت نمیکردی.
آخه ظلم و قصاوت چقدر؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
قساوت
نفرین بر مزدوران اسرائیل که هیچ هدفی غیر از کشتار هر چه بیشتر مسلمانان ندارند.
این تروریستها همگی خونخوارانی هستند که اهداف اسرائیل را اجرا میکنند.
عین روز روشن هست که دولت سوریه در حالی که از بازرسان دعوت کرده بود و در دمشق بودن نمیاد تا این حد تابلو به ضرر خودش کار کنه و بمباران شیمیایی کنه...یعنی واقعا با این ادعا هاشاون دنیا رو احمق فرض کردن؟ البته با این ادعاهای مسخره، امریکا و و غرب تهدید به جنگ کردن...یا کار تکفیری های القاعده هست و یا کار تکفیری های مورد نفوذ اسرائیل...اگر حمله بشه به سوریه کل منطقه منفجر میشه حتی ترکیه و عربستان
آمریکا برای اجرای نقشه های منطقه ای خودش هر دروغی بتواند سر هم می کند تا افکار عمومی دنیا را فریب بدهد. این داستان حمله شیمیایی دولت سوریه هم از همان نیرنگ هاست برای توجیه دخالت نظامی در سوریه. هیچ دولتی نمی آید در محدوده سرزمینی خودش سلاح شیمیایی استفاده کند چون سلاح شیمیایی دشمن و دوست نمی شناسد و همه را نابود می کند. فقط تروریست ها ممکن است از این سلاح استفاده کنند چون آنها برای رسیدن به هدفشان هر کاری می کنند و جان مردم عادی و غیر نظامی برایشان اهمیتی ندارد.
براساس آن چه در فيلم ها ديده مي شود معلوم است تعدادي افراد بي گناه را در يك محوطه بسته تحت تاثير گازهاي شيميائي قرار داده اند در فيلم ها عده اي حضور دارند كه هرگز صورت آن ها نشان داده نمي شود و احتمالا مجهز به ماسك مي باشند اصولا مشخص است كه از ابتدا با يك سناريوي مشخص فيلم برداري صورت گرفته است مشخص است كه خود فيلم بردار داراي تجهيزات ضد گاز مي باشد زيرا از زمان شروع انتشار گاز در صحنه حضور دارد. مسئول اصلي اين بي رحمي شخصي است كه پيش شرط مداخله را استفاده از سلاح شيميائي قرار داد و باعث شده كه تاكنون چندين بار استفاده از اين سلاح در دستور كار مخالفين قرار بگيرد تا غرب را مجبور به مداخله نظامي كنند.
دنیا بهم ریخته ما الان اگاه شدیم:)
امریکا دنباله بهانه برای حمله به سوریه بود که بهونه دستش اومده
خطر جریان سلفی و تکفیری از اسرائیل کمتر نیست
به نظر من این کار خود آمریکاست و برای مهیا کردن زمینه حمله چن طرحی را پی ریزی کرده است چرا که این کشور در سالهای اخیر با ادعای وجود سلاحهای شیمیایی به کشورهای منطقه حمله نظامی کرده است
یکی از اهداف حمله شیمیایی مخافان در سوریه نحراف و به بیراه کشدن عملیات تجسس و شناسایی گروه اعزامی سازمان ملل به منظور فریب افکار عمومی جهان می باشد بنظر من غرب با حمایت از این عملیات مخالفین قصد کتمان حقیقت و اجرای برنامه قتل و کشتار خود را دارد
به نظر بنده اینکه کدام طرف حمله شیمیایی انجام داده برای غرب و جامغه جهانی مهم نیست. در هر صورت باید به این جنگ فرسایشی خاتمه داده بشه .
اینکه حمله شیمیایی از طرف چه کسی بوده مهم نیست و عکس العمل مدافعین حقوق بشر را بدنبال داره بنابراین ایران هم برای نشان دادن خودش در حمایت از حقوق بشر باید وارد میدان بشه
ان موقع که بیش از 400 زن و کودک کرد در سوریه توسط مخالفان به بد ترین وضع توسط مخالفان اسد کشته شدند دولت ترکیه به خصوص اردوغان امریکایی سکوت کردند الان هم همین کار را مخالفان کردند تا پای امریکا به میان بیاد و ضربه به ایران و حزب الله لبنان باشد ترکیه قطر عربستان هم پیاله اسراییل برای نابودی دوستاران اهل بیت هستند
اگر امریکا وارد جنگ شود روسیه هم وارد می شود
وجنگ خاورمیانه را نابود میکند
چه راحت نقشه حمله به سوریه را می کشند و چه راحت تصمیم به حمله می گیرند در حالیکه همه میدانند همه تروریستهای داخل سوریه که آن کشور را به جنگ داخلی کشانده اند اساسا و اصلا سوری نیستند و همه ی آنها تندروهای بی دین و بی اصل نصب کشورهای عرب منطقه و حتی اتباع برخی کشورهای اروپایی هستند. عربستان و قطر و مصر که همگی عمال انگلیس هستند.
كاش بشار اسد همون اول بصورت نمادين هم كه شده از قدرت كناره گيري مي كرد و انتخابات برگزار مي شد تا بهانه به دست مخالفها داده نمي شد، شايد حداقل وضع سوريه ديگه اينقدر فجيع نمي شد، مردم چه گناهي كردن، فقط اين وسط مردم عادي دارن قرباني ميشن، اميدوارم قبل از وارد شدن آمريكا و بقيه ، وضع سوريه هرچه سريعتر درست بشه،‌ مرگرنه ماجراي عراق دوباره تكرار ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
بعدش اگه یه چیزی شبیه افغانستان و حتی بد تر از اون درس می شد شما نمی گفتی اسد ترسو نباید به این زودی ها کشور رو تقدیم تروریستها می کرد ؟
همت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
بنازم این تحلیل سیاسی شما رو،بشار اسد استعفا بده حکومت و سرنوشت کشورش ومردم سوریه را تحویل یک مشت تروریست خارجی بده؟آزادی وعزت بهایی داره که جز با خون دادن وایثار جان ومال بدست نمی یاد
جوسازی میکنه از حرف تا عمل فاصله زیاده
هیچ عقل سلیمی باور نمی کند دولت سوریه درست موقعی که بازرسان سازمان ملل را به کشورش جهت تحقیقات اورده خود دست به چنین کاری بزنه،اولا که از نظر نظامی گرو غالب نیاز به این کارهانداره ،پیروز میدان با دست خود برا خودش چاه نمی کنه ،واقعا بایستی به عقل همه دشمنان سوریه شک کرد که اینها اصلا عقل ندارندچرا که ادم عاقل کشورو مردمش را به نابودی نمی کشانه ،تازه با این کار میخواهند پای امریکای جنایتکار
وحامیان غربی وعربی شون رو به سوریه بکشانند تا خودشان را از چنگ ارتش سوریه وحزب الله خلاص کنند ، ومکرو ومکرالله و...........دیگر نمی دانند مکرشان رو شده بترسید از مکر ذات قدسی الهی ،الله نورالسموات والارض
با سلام
وقتی سلفی ها با خود رو های بمب گذاری شده ده ها انسان بیگناه را به خاک وخون می کشند برای آنان حمله شیمیائی هیچ قبحی ندارد بویزه وقتی از سوی غربی ها هم حمایت شود . لعنت خداوند بر آدم کش های مزدور که برای چند روز زندگی حیوانی دوزخ را برای خود می خرند و از انسانیت هم بوئی نبرده اند ، جا دارد که منتقدین سوری حساب خود را از این جانیان جدا وبه آغوش ملت برگردند.
ضمناً اگر جنگی در منطقه در گیرد رژیم صهیونیستی که هیزم بیار معرکه است ،در امان نخواهد ماند.
آن که حسابش پاک است ازمحاسبه چه باک است دولت سوریه برای شناسایی عاملان جنایت واثبات به جامعه جهانی اجازه ورود به مناطق شیمیایی رابه نمایندگان سازمان بین الملل بدهد
دلایل احتمالی برای حمله آمریکا به سوریه :
1- ترس از به قدرت رسیدن عده افراطی وخارج کردن آن گروهک های تروریستی افراطی از هسته قدرت و به دست گرفتن مرکزعملیات و ضربه زدن به تاسیسات اصلی ارتش سوریه از طریق هوا به زمین ( کمبود نیروهای مخالف بشار اسد در میدان جنگ ) و پایان دادن ای نبرد به نفع خود ..
2- مناسب دیدن شرایط جنگ به دلیل پراکندگی و فرسایشی شدن جنگ برای دولت سوریه و مغتنم شمردن این فرصت برای تقویت وزن قدرتش در منطقه و بقای رژیم صهیونیستی و به خیالشان تحقق بخشی از شعار رژیم اشغالگر قدس ( از نیل تا فرات ) و استفاده روانی برای تحقق کامل این آن در اذهان عمومی عرب و دولت های ترسو و زنده مانده از نفتشان ...
**(دولت سعودی همگام با منافع رژیم صهیونیستی تلاش گسترده ای برای جلب نظر روسیه نسبت به عدم حمایت از دولت بشار اسد را آغز کرده است ...)
این جنگ،آغازگر جنگ جهانی سوم است...و ما باید به سوریه کمک کنیم...وگرنه بعد از سقوط بشار اسد صد در صد به ایران حمله می کنند. و اون موقع دیگه کاری نمی شه کرد.
اين جنگ مسلمانان شيعه و سني عجب بساطي تو دنيا راه انداخته ها.همه رو درگير خودش كرده.
چنانچه آمریکا به سوریه حمله کند لطفا" راهکاری پیش پای ما بذارید تا بتوانیم به سوریه اعزام شویم و از سوریه و اماکن مقدسه دفاع جانانه کنیم .
این حمله شیمیایی همانند واقعه 11 سپتامبر خودزنی است برای رسیدن به اهداف شوم و توجیه اشتباهاتشان.
امريكا درمنطقه درحال بازي باآتش است وخود ميدانندكه كارتروريستهاي تربيت يافته خودشان است
من معتقدم که خطر تروریستهای مسلح که از سراسر جهان منجمله اروپا به سوریه اعزام شده اند از سوی امریکا و اروپا احساس شده چون اگر اونا به کشورهای مبدا برگردند دیگر غیر قابل کنترل هستند . فلذا امریکا با حمله به سوریه هم از دست بشار اسد راحت میشه هم از دست تروریستها و هم اینکه میتونه امنیت پایدار رژیم غاصب صهیونیستی رو تامین کنه. فرصت طلایی و مغتنم است ولی باید اوباما این نکته رو هم در نظر داشته باشه که شاید پایان جنگ دست اونا نباشه و معادلات اونا بهم بخوره. با توجه به مواضع ایران - حزب الله - روسیه
الله اعلم
اینا دنبال بهانه میگردن که حمله کنند. من که فکر نمی کنم براشون جون انسان ها مهم باشه. موقعی که صدام حسین از سلاح های شیمیایی این اقایون کجا بودند، مگه همینا نبودم که به عراق سلاح و پول می دادند.
برچسب منتخب
# انتخابات # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری