بازدید 80606
فرصت‌سوزی بزرگ در پایتخت و توجیه عجیب؛

«اراذل و اوباش»، دستمایه تعطیلی بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی!

وقتی از نگهبانان مجموعه علت را جویا می‌شویم، پس از آن که مطمئن می‌شوند ‌خبرنگاریم‌، خود را مأمور به اجرای اوامر رؤسا دانسته و ریشه این تصمیم عجیب را در هجوم شبانه اراذل و اوباش به پارک ‌می‌دانند و البته نه اعتقادی به کمبود نیرو برای مقابله با مزاحمان دارند و نه از نگهبانی دادن تا صبح برای جلوگیری از ورود مردمانی که برای تفریح آمده‌اند، دلخوش به نظر می‌رسند.
کد خبر: ۳۳۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰ 31 August 2013
اینجا «سعید صحنه» نیست که کلونی معتادان و مواد فروشان به حال خود رها شده باشد تا به این خیال که می‌کشند و در نهایت خود را می‌کشند و ...، همه چیز به فراموشی سپرده شده باشد؛ اینجا دریاچه‌ای بزرگ است که به تهران وصله زده شده تا در کنار مزایایی که برای آن به ارمغان خواهد آورد، قلب تفریح مردمان دود زده پایتخت باشد و چه بسا کانون گردشگری آن، ولی ...!

به گزارش «تابناک»، چند ماهی از افتتاح بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور به نام شهدای خلیج فارس در شمال پارک جنگلی چیتگر نمی‌گذرد که خبر می‌رسد، به تشخیص برخی مسئولان، استفاده از این مجموعه بزرگ به محدودیت‌هایی خورده و از نیمه شب تا صبح ممنوع است.

برای آگاهی یافتن از این تصمیم عجیب، نه مراجعه به اخبار و رسانه‌ها سودمند خواهد بود و نه آگاهی از قوانین و مقررات جاری در حوزه خدمات عمومی، بلکه می‌بایست در این روزهای گرم تابستان، قدم رنجه کرده و حوالی نیمه‌های شب، به مجموعه بزرگ و کمی دور از دسترس دریاچه سری بزنید؛ به ‌این طمع که در سواحل وسیع و گران قیمت پیامون آن، به یاری پهنه بزرگ آبی فراهم آمده، خنک شده یا زمانی را به همراه خانواده و یا حتی میهمانانتان بگذرانید؛ اینجاست که درخواهید یافت حراست مجموعه حتی مانع از ورود شما به فضای سبز پیرامون پارکینگ‌های ورودی مجموعه خواهند شد!

وقتی از نگهبانان مجموعه علت را جویا می‌شویم، پس از آن که مطمئن می‌شوند ‌خبرنگاریم‌، خود را مأمور به اجرای اوامر رؤسا دانسته و ریشه این تصمیم عجیب را در هجوم شبانه اراذل و اوباش به پارک ‌می‌دانند و البته نه اعتقادی به کمبود نیرو برای مقابله با مزاحمان دارند و نه از نگهبانی دادن تا صبح برای جلوگیری از ورود مردمانی که برای تفریح آمده‌اند، دلخوش به نظر می‌رسند.

«اراذل و اوباش»، دستمایه تعطیلی بزرگترین دریاچه مصنوعی!

یکی از نگهبانان موتور‌سوار مجموعه که ظاهرا مسئول نگهبانان شیفت شب است، اعمال این ممنوعیت را به دستور مهندس «ب»، مدیر مجموعه خوانده و این دستور را با نظر آقای «م»، شهردار منطقه، هماهنگ توصیف می‌کند، ولی نظری ندارد که اگر تأمین امنیت شهروندان دشوار بوده، چرا از نیروی انتظامی بهره گرفته نشده تا ‌‌سرانجام یک شرکت خصوصی، عهده‌دار اعمال ممنوعیت ورود مردم و بلااستفاده شدن مجموعه عظیم ساخته شده از محل مالیات همین مردم و البته بیت‌المال شود؟!

این در حالی است که گویا اعمال این تصمیم عجیب، عمر زیادی نداشته باشد، چراکه تا هفته گذشته و همزمان با جاری بودن ماه مبارک، حجم مردمانی که ساعت‌ها پیش از افطار، به مجموعه می‌روند تا شاید جای مناسبی برای شب نشینی پیدا کنند، آن چنان ازدحامی به همراه می‌آورد که تا اذان صبح، نشانه‌های آن محو نمی‌شد، ولی ظاهرا با پایان ماه رحمت، مدیران مجموعه تصمیم گرفته‌اند تا بهره‌مندی از موهبت دریاچه را در طول روز جیره‌بندی کنند و البته در این راه به خوبی از «اراذل و اوباش» بهره جسته‌اند!

با این رویکرد، قطع به یقین باید نتیجه گرفت که اگر جایی محل رفت‌وآمد اراذل شد و یا حتی اگر حوادثی به دست این افراد رقم خورد، باید تیشه به ریشه صورت مسأله زد، نه اینکه برای مقابله با این قانون شکنان کوشید و تلاش کرد ‌نعمت امنیت امنیت را تأمین نمود!

تصور کنید تمامی مسئولان این گونه بپندارند که چون در فلان پارک جنگی، حادثه ای ـ چه بسا بسیار دلخراش ـ برای هم‌وطنی رخ داده، می‌بایست پارک‌های جنگلی را سراسر تعطیل کرد؛ اگر محل حادثه پارک معمولی بود، برای پارک‌ها باید چنین ممنوعیتی اعمال کرد و اگر حادثه در خیابان روی داده بود ... .

هرچند این دست تصورات بیش از اندازه به نظر می‌رسند، ‌قطعا شباهت ‌انکارناشدنی با آنچه به تشخیص چند مسئول برای قلب مراکز تفریحی تهران رقم خورده خواهند داشت، چراکه دریاچه شهدای خلیج فارس حاصل طرح مدون و دور اندیشانه‌ای از سالیان بسیار دور برای پایتخت کشور است که به مرور زمان به پختگی و اجرا رسیده و با برنامه‌های مدون که برخی در دست اجرا هستند، قرار است در کنار فوایدی همچون مطبوع کردن هوا، تقویت سفره‌های آب زیر‌زمینی، مقابله با روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها و...، تنها بخشی از مجموعه بزرگ تفریحی تهران، شامل پارک جنگلی، مجموعه‌های بزرگ شهربازی، جزیره‌های تفریحی، مجتمع‌های تجاری و بازار خرید و خلاصه سرزمین توریستی بزرگ در مجاورت پایتخت باشد.

«اراذل و اوباش»، دستمایه تعطیلی بزرگترین دریاچه مصنوعی!

این یادآوری از آن روی بااهمیت است که گسترده بودن مجموعه و بهانه دشواری در برقراری امنیت در حاشیه دریاچه را رنگ باخته خواهد کرد، زیرا اگر امروز بخواهیم به بهانه اراذل و اوباش، ممنوعیتی اعمال کرده و شهروندان را از حق خود محروم کنیم، فردای روز که کل مجموعه مورد بهره‌برداری قرار گیرد، آیا راهکاری برای نگهداری از آن ‌داریم؟ اصلا با وجود چنین چالشی، چه ضرورتی برای ساخت این مجموعه یا تداوم عملیات توسعه مجموعه وجود دارد؟

از این بعد ماجرا که بگذریم، این که چگونه مدیری ـ ولو با همراهی مدیر مافوق ـ اقدام به اعمال چنین ممنوعیتی کرده است، خود پرسش بزرگتری به ذهن ‌خواهد آورد که حتی می‌تواند در ابعاد حقوقی ‌کنکاش و بررسی شود، زیرا سوای آن که تلویحا توانایی‌های نهادهای امنیتی مانند ناجا در تأمین امنیتی منطقه‌ای کوچک ـ‌ به نسبت وسعت پایتخت ـ با ‌چنین تصمیمی زیر سؤال برده شده، بلکه به لحاظ حقوق شهروندی، اعمال این گونه محدودیت‌ها به تشخیص یک مدیر (ولو با قید اطلاع مافوق وی)، هیچ شباهتی به رعایت قوانین نداشته و حتی این دست تصمیمات خلق‌الساعه، مسبوق به سابقه نیست.

اکنون کافی است به پیامدهای ناخوشایند این گونه اعمال سلیقه‌ها بیندیشیم و برای نمونه به یاد بیاوریم که تصمیمات مدیران پایتخت، به سرعت و به دور از راست آزمایی و بررسی و تدقیق، در بسیاری از شهرهای کشور کپی می‌شود؛ اینجاست که بر اهمیت ماجرا افزوده شده و مقابله با این گونه بدعت گذاری‌ها، اولویت خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۹۶
انتشار یافته: ۵۵
کلا که تعطیل نکردند ؟

اگه فقط نصقف شب ها تعطیله بنظرم خیلی هم کار درستی هست
چی مون درست هست که اینمون درست باشه !
نفرمایی قربان نیروی انتظامی وقت این کارا رو نداره به کارای مهمتری مثل ارشاد و گشت ارشاد جوانان مشغول هست که همگی به بهشت برین برویم انشاالله
چقدرروده درازی کردی وآسمون وریسمون رابهم بافتی که بگی امنیت نیست این روکه هرننه قمری میدونه
یک نفر هم که کار میکنه رو می خواین کاری کنین که دیگه نباشه
پاسخ ها
دانش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
ناشناس گرامی،اگر یکی در این زمینه کاری میکند وظیفه ش هست و بی مزد که کاری نمیکند.کار را درست انجام بدهد میخواهد یک بوستان کوچک باشد یا یک مجموعه بزرگ.وقتی با پول مردم کار میکنی نباید آنچه حق مردم هست را ازشون دریغ کنی
یک واقعیت. خلاف کاران همیشه و در همه جای دنیا یک قدم از نیروهای انتظامی جلوترند. زیاد حرص نخورید
چقدر ساده ای بعضی از آقایان به همراه تعدادی از سازمان های دولتی و شبه دولتی اونجا بالای دریاچه مشغول ساختمان سازی هستند. اومدن .... زدوبند کردند دریاچه ای که خیلی امکانات امنیتی و خیلی چیزهای دیگه نیاز داره را پیش از آماده سازی کامل آب گیری و افتتاح کردند. به خاطر چی الان خدمت شما عرض می کنم یک سری به همون بنگاهای املاک اطراف بزن متوجه عرض بنده می شوی. آپاراتمان نساخته شده اسکلت را الان دارند به بهانه دریاچه متری 8 الی 10 میلیون به مردم می فروشند. شما کجای کاری دوسال پیش یک آپارتمان دقیقا نیمه کاره در همین برچ ها به مساحت 100 متر را کلا 50 میلیون می دادند چون پروژه پیشرفتی نداشت. الان همون آپارتمان بدون هیچ پیشرفت کاری 800 الی 1000 ملیون قیمتش شده. یکسری هم جو گیر شدن توی این مدت خریدن و مشغول خرید از سازنده ها و اعضای همون تعاونی ها هستند.!!
حالا گندکار در آمده خواستن تا اتفاق ناجوری برای کسی نیافتاده در دریاچه، اومدن جمعش کردند حالا، حالا ها هم مجدد دریاچه باز نمیشه. هدف فروش و زنده کردن پروژه های ساختمانی یکسری از اشخاص صاحب نفوذ بود که توی پروژه مونده بودن چند سال نداشتن پروژه را تکمیل کنند اینجوری رونق دادن به منطقه الان بری میبینی به سرعت دارند آپارتمان ها را میسازند.
اون بیچاره ای که بخواد اونجا زندگی کنه دلش اوایل به دید به دریاچه خوشه. اما وقتی برای خرید یک نون و یا مدرسه بچه مجبور شد 5 کیلومتر راه را طی کنه متوجه میشه چه کلاهی سرش رفته. اگر شما راست میگید شما که تا اونجا رفتید یکبار دیگه برید بحث افتتاج دریاچه را از مشاور املاک اطراف بررسی کنید. ببینید قبل و بعد از این به اصلاح افتتاح په اتفاقی در قیمت ملک در اون محدوده افتاده است. مخصوصا اون برج های نیمه کاره را قیمت کنید اگر جرات هم داشتید ببینید مال کی هست. که این آخری را فکر نمی کنم. انجام بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
بنده از صحت اظهارات آقای مقیمی اطمینان کامل دارم...
حافظ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
دوست من سلام ممنونم از شما به خاطر گفتن واقعیت هایی که زیر پوست به اصطلاح افتتاح مجموعه تفریحی برای مردم اتفاق افتاده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
حقا درست میگید من به شخصه شاهدم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
همین الان هوای اونجا به خاطر دریاچه خیلی دم داره! چند وقت دیگه هم به خاطر آب مانده، بوی بدش همه جا رو می گیره! خدا بخیر کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
کاملا مورد تایید هست فرمایشات شما.
تابناک این دریاچه واقعا مزخرفه آب راکد مونده تبدیل به لجن شده و بوی بد و انواع حشراتش یه معضل شده لطفا این رو هم پیگیری کن !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
مطمئنی منظورت دریاچه چیتگره؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
تو رفتی دیدی؟ اصلا از کجا داری نظر میدی کانادا؟
چرا دوبی اراذل و اوباش ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
چون در امارات سه كار جرم است:
دزدي، دعوا و مواد مخدر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
چون دبی یک صدم ما جمعیت نداره ، و کسی رو هم از خارج راه نمیدن ، بنابر این کنترلشون راحته!
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
ناشناس دوم اگه فقط یه بار بری امارات متوجه میشی که نصف امارات فقط هندی و پاکستانی هستن چه برسه به کشور های دیگه
در ظمن اونقدر هم کم جمعیت نیست 8 میلیون نفر
همه جای دنیا همین طوراست مراکزتفریحی تاصبح کارنمی کنند.چون هم امنیت وهم هزینه نگهداری ونگهبانی سخت است.یک بار قبل ازوقوع جنایتی این کارراکردند شما هم به جای تشویق گیردادی؟واقعا که.....
پاسخ ها
شاهین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
شما واقعا همه جای دنیا رو دیدن؟ در خیلی از جاهای دنیا، اگه از مراکز تفریحی شبانه که دارای امنیت کامل نیز هستن بگذریم؛ بازارهای شبانه اعم از مراکز خرید تا مردم دست فروش، مجموعه رستوران های شبانه یا به طور کلی لایف استایل شبانه وجود داره که کمک اقتصادی شایانی به مردم اون ناحیه میکنه امیدوارم با دید بازتری به مسائل فکر کنید. با تحلیل تابناک موافقم و از اینکه چنین اتفاقی برای پارک افتاده متاسفم...ضمن اینکه کاش فرهنگ عمومی افرادی که به اون پارک میان کمی بالاتر بود...کاش به جای استفاده از دخانیات و قلیان کمی ورزش میکردند!
بجای گرفتن و صرف کردن نیروها برای گرفتن افراد بد حجاب و زهر کردن تفریح مردم در هر زمینه مثل رفتن به کنسرت و این مسائل.... بیان نیروهارو صرف جمع آوری معتادان و امنیت جامعه کنن که هر روز یکی نیاد زورگیری و کیف قاپی و تجاوز و بعدم بدون هیچ ترسی برن دنبال کارشون... بخدا این موارد درست نیست...


میدونم که نظرم رو درج نمیکنی ولی بخون ببین چی گفتم...
جالبه در افغانستان طالبان ترس آفرینند و در ایران اراذل و اوباش واقعا" نیروهای انتظامی و گشت و سپاه وووووو اینها همه فقط در کنترل خانمها و نوجوانان و کودکان شاخ و شانه میکشند و حتی در پایتخت هم اراذل و اوباش باید ترس آفرین باشند.
آخه تابناک کدوم نقطه شهر از 12 شب تاصبح بازه (به جز برخی بیمارستانها ) که شما انتظار داری اینجا باز باشه . مملکتی که از 9 ، 10 شب به بعد پایتختش شهر مرده است دیگه چه انتظاری داری آخه تو .
اگه آقاي قاليباف رئيس جمهور شده بود هم اينكار را ميكردند ؟
بعد از انتخابات اين پارك آبشار وروديه پاركينگ ميگيرد ، رقص نور را تعطيل كرده و آبنماي آن هم خشك شده . چرا ؟
بهتر است نویسنده خبر با نگاهی باز مشکلات را ببیند و همه جانبه به موضوع بپردازد از جمله :
1- مشکلات ترافیکی ایجاد شده به خصوص شبهای پنجشنبه و جمعه برای مردم به خصوص ساکنان اطراف
2- غیر قابل تحمل بودن صدای بلند بلندگوها ی مراسم جشن هر روزه انهم تا ساعت یک صبح
3- ایجاد غرفه های غیر بهداشتی توزیع مواد غذایی در ورودی پارکینگ غربی
4- از بین رفتن فضای سبز بدلیل عدم توجه مردم و ... و نبود فضای مناسب برای استراحت چند ساعته خانواده ها خارج از فضای سبز و رفت و امد
5- نبود وسایل حمل و نقل عمومی از مناطق مختلف
6- تبلیغ بیش از اندازه قبل از تکمیل زیر ساختها

5-
شما فکر می کنید تنها ان جاست سری بهه بج میلاد وجاهای دیگر به زنید به ببینید خود سرانه چه تصمیماتی می گیرند دور فلکه دوم صاد قیه وپارک کناری ان هر چه مواد به خواهید خرید وفروش میشود
نیرو انتظامی فقط بلده گشت ارشاد راه بندازه و ............... همین
به احتمال زیاد بزرگی دریاچه و جنگل های اطرافش باعث می شود که نیروی انتظامی نتواند رفتارهای همه مردم را کنترل کند و مثلا بی حجابی یا چیزهایی مانند آن اتفاق می افتد که مسئولین نگران (!) می شوند. بنابراین علاج واقعه را قبل از وقوعش کرده اند! و کلا در تاریکی آخر شب که چیزی قابل پیش بینی نیست جنگل و دریاچه را بسته اند. مضافا بر این که شادی زیادی خوب نیست و مردم احساس آزادی می کنند
قانون نانوشته در ایران: شادی و خوشی حرام است!
البته روشن است که مبنای دینی این تفکر اسلام نیست، در اسلام پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد.
پارک چیتگر دو قسمت غربی و شرقی دارد. دسترسی به قسمت غربی آن در طول هفته مسدود است.
در قسمت شرقی هم، وقتی یکبار همراه با خانواده قصد پهن کردن بساط و استراحت در یکی از خیابان‌های فرعی و دنج و خلوت آن را داشتیم، با تذکر پلیس مواجه شدیم که توصیه اکید کرد حتما در معابر اصلی و پر تردد باشید و از رفتن با مناطق خلوت و دنج فرعی جدا پرهیز کنید، چرا که امنیت ندارد و خطرناک است. وقتی از ایشان دلیل را پرسیدم، گفتند مدتی پیش گروهی اوباش به خانواده‌ای حمله کرده‌اند و دارایی‌شان را غارت کرده‌اند و در درگیری که بوجود آمده، دختر خانواده هم کشته شده!
این را به کنار بگذارید، به همراه گروهی از دوستان و خانواده به پارک ملت رفته بودیم، در نقطه‌ای که دور از دید و رفت و آمد بود اقامت کردیم و مشغول استراحت و صرف غذا و ... شدیم. باز با حضور پلیس مواجه شدیم که آمد و سرکی کشید و دید که خانواده هستیم رفت. ولی هر 15 دقیقه می‌آمد و از دور سر می‌زد و گشت می‌زد. وقتی ساعت 12:30 شب خواستیم برویم، به سراغ ایشان رفتم و خسته نباشید گفتم، گفت امشب ما را نگران کردید. دلیل را پرسیدم، گفت در نقاط خلوت اوباش کمین می‌کنند و به خانواده‌ها حمله می‌کنند و دزدی می‌کنند. برای همین هر وقت می‌بینیم خانواده‌ای در گوشه‌ای خلوت اتراق کرده، باید دائما آن محدوده را با دقت تحت نظر داشته باشیم تا مشکلی پیش نیاید.
دوستان پلیس واقعا زحمت می‌کشند. ولی ظاهرا حضور اراذل و اوباش آنقدر سنگین و زیاد شده که پلیس با همه تلاشی که می‌کند، نمی‌تواند امنیت را به طور کامل تامین کند.
متاسفانه از نظر امنیت، شهرمان وضعیت مناسبی ندارد. نیازی به آمار نیست. راه دور نروید. در هر خانواده‌ای تجربه دزدی و زور گیری و ... وجود دارد.
به نظر من مسئله اونقدرا هم مهم نیست که داری بزرگنمایی میکنی خودت داری میگی نصفه شبا میبندن با این رویکرد که از وقوع جرم در آن منطقه جلوگیری کنند
حالا این کجاش اشکال داره که ساعت 2 نصفه شب که همه مردم خواب هستند دریاچه بسته باشه تا یه مشت اراذل و اوباش هر کاری دلشون خواست در آنجا نتونن انجام بدن
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
دوست عزيز. در تمام دنيا مراكز تفريحي و گردشي اتفاقا تا صبح باز هستن. به خصوص تو تابستونا. كارمند و كارگر وسط روز يا قبل نيمه شب كه سر كار سوم چهارمشون هستن. انگار ايران زندگي نمي كني...
سلام مایک ساله در برج مشرف به دریاچه مجتمع پارسیا (سرو) زندگی میکنیم.همه چیز عالی وزیباست.لطفا زود قضاوت نفرمایید.
اونجا باید امکان شنا هم داشته باشه
وقتي مغازه هاي شهر تهران از ساعت 12 شب به علت نبود امنيت تعطيل مي شوند حالا مگر جاي تعجب است که درياچه تعطيل شود.
جالبه دریاچه های طبیعیمون را داریم خشک می کنیم و دریاچه های مصنوعی درست می کنیم
واقعا درحتی شهرهای کوچک هم کسی از دست ارازل و اوباش در امان نیست نیروی انتظامی باید تدبیری بیندیشد
باسلام
کار بسیار بجایی انجام دادند نصف شب تا صبح وقت خواب است در نزدیک ما پارک نهج البلاغ دو را افتتاح کردند و بعضی از افراد بی ملاحظه تا صبح در محل ورزش برای همسایه ها مزاحمت ایجاد می کنند و آسایش مردم را سلب کرده اند امیدوارم مسولین شهرداری فکری برای مزاحمت های بی موقع در محل ورزشی پارک برای اهالی و همسایگان انجام دهند.
شما که اونجا نیستی ببینی.هر شب به 10 تا ماشین حداقل دستبرد زده میشه یا حتی دزدیده میشه و نیرو انتظامی هم نمیتونه برخورد کنه چون هنوز ساخت دریاچه کامل نشده و پارکینگ ها هم حصار نداره.خ.و دریاچه هم تبدیل شده به یه قهوه خونه بزرگ .دعوا های هر شب اراذل با همدیگه هم عادیه اونجا.من خونم نزدیک اونجاست که میگم
روشنایی دریاچه کمه
کلا ما عادت کردیم به هر چیزی که جلوش رو میگیرن بیشتر گیر بدیم. من جنوب زندگی میکنم. دور تا دور شهر ما دریا قرار داره. ولی باور کنید شبها بیشتر از ساعت 2 صبح کسی دیگه بیرون کنار آب نیست. اینم تازه روزای تعطیل. حالا اینجا هم مطمئنا کسی تا صبح نمیمونه شاید عده کمی. ولی منطقی نگاه کنید اگر اتفاقی واسه یه هم وطن توی اون خلوتی نیمه شب بیفته شما فرداش نمیاید یقه همین مسئول رو بگیرید که چرا این موقع شب نتونستید امنیت اونجا رو تامین کنید؟ جایی که امنیت نداره تعطیل باشه به نظر من بد نیست. ولی یه سوال از مسئولین. شما که این همه ادعا میکنید که همه چیزو تحت کنترل دارید و به راحتی رد همه خلاف کار ها رو میزنید. یعنی تامین امنیت اونجا اینقد سخته؟ باور کنید اگر هرجای دنیا بود این مشکل امنیت وجود نداشت.
در نيوجرسي- امريكا، پليس با ماشين در ساعت پنج بعد از ظهر گشت زده و درخواست ترك پاركها بدليل عدم امكان تامين امنيت شهروندان را مي كند.
يك نفر رفت نانوايي ديد نان تمام شده گفت نان تمام شده چرا صف را بهم ميزنيد.بابا در يك پاركي ارازل و اوباش خلافي كردند ما بايد تمام پاركها را نيمه شب ببنديم بجاي اينكه برويم اصل قضيه را حل كنيم
ضمن حفظ وحراست از مجموعه بايد مقرراتي حاكم باشد تا از هرگونه اتفاق جلوگيري شود ومحيط براي خانواده ها امن باشد.
روزازتون گرفتن که نصف شب میخواین برین دریاچه؟
نصف شب کدوم عاقلی میرهپارک کار درست همینه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
شما مثل اینکه تو تهران زندگی نمیکنی وگرنه این حرفو نمی زدی.
مشکل اصلی عدم ساخت اصولی این دریاچه است اولا الان شبیه یک استخربزرگ است اگر قراربود دریاچه باشد این همه برج چرا دورتادور آن ساخته شده و چرا بجای برج یک پارک بزرگ وساختمانهای فرهنگی و ورزشی برای مردم ساخته نشده
ما همسایه دریاچه چیتگریم. باور کنین ما هم نیاز داریم دریاچه برای چند ساعت اون هم ساعات پایانی شب که زمان استراحته، ساکت و خلوت باشه. ما که گناه نکردیم با دریاچه همسایه شدیم :(
قبل از ماه مبارك رمضان ما با خانواده پس از زيارت از مشهدالرضا سر راه رفتيم آدرياچه شهداي خليج فارس كه يكي دوساعت استراحت كنيم و ادامه مسيردهيم به سمت شهر و ديار خودمان كه يك عده از خدا بي خبر با تخريب قفل صندوق عقب ماشين ما تمام لوازم و ودارايي مارا سرقت كردند و حتي به عروسك دختر م هم رحم نكرده بودند.مجموعه اي به اين زيبايي و زحماتي كه براي آن كشيده شده است .وبا اسم مبارك شهداي خليج فارس مزين شده چرا امنيت آنو كامل نكنند كه براي يك عده اي تبديل شود به مكاني براي شررارت و براي يك عده اي هم به يك خاطره تلخ ، از مسئولين تقاضا داريم كه اجازه ندهند اين از خدا بي خبران بر جان و مال مردم بتازند.
دوستان توجه داشته باشند يكي از دلايلي كه از نظر همگي دور ماند طبيعت خود درياچه مصنوعي است كه جهت عايق سازي كف آن از ژئوممبران استفاده شده و اين لايه عايق در واقع از مواد پلاستيكي است كه بسيار ليز بوده و اگر كسي در آب بيافتد عملا بدون كمك از آب خارج نمي تواند بشود و لذا در تاريكي و خاهاي خلوت در نيمه شب كه تردد كمتر است علاوه بر خطرات اوباش و ... اين مورد هم مهم است و بايد لحاظ شود
پاسخ ها
مطلع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
دوست گرامی این لایه ای که شما می گین با سنگریزه و شن مخفی و پوشانده شده البته توجه به مسائل ایمنی و جلوگیری از سقوط در دریاچه استدلال خوبی بود .
با پيشرفتي كه منطقه داره روز به روز گرونتر ميشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار