بازدید 20858

طرح امارات برای جاسوسی از ایران با مشارکت فرانسه

متحدان عرب آمریکا در حاشیه خلیج‌فارس، هر از چند گاه ‌فعالیت‌هایی می‌کنند که هدف مستقیم آن‌ها، اقدام علیه ایران است؛ اما این بار، فرانسه پا به میدان گذاشته و با امضای قراردادی با امارات، زمینه جاسوسی این کشور از ایران را فراهم کرده است.
کد خبر: ۳۳۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵ 24 July 2013
طرح امارات برای جاسوسی از ایران با مشارکت فرانسه
متحدان عرب آمریکا در حاشیه خلیج‌فارس، هر از چند گاه ‌فعالیت‌هایی می‌کنند که هدف مستقیم آن‌ها، اقدام علیه ایران است؛ اما این بار، فرانسه پا به میدان گذاشته و با امضای قراردادی با امارات، زمینه جاسوسی این کشور از ایران را فراهم کرده است.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «یونایتد‌پرس اینترنشنال» (UPI) خبر داده که به تازگی امارات متحده عربی، قراردادی برای خرید دو ماهواره جاسوسی با فرانسه امضا کرده که به این شیخ‌نشین و دیگر همسایگان عربش در حاشیه خلیج‌فارس، توانایی جاسوسی از ایران را ‌می‌دهد.

بر پایه این قرارداد ۹۱۳ میلیون دلاری که قرارداد «فالکون آی» (چشم شاهین) نام گرفته، امارات دو ماهواره با وضوح بالا از نوع «هلیوس» را که ساخت شرکت «آستریوم» است دریافت خواهد کرد. آستریوم، یکی از بخش‌های مرتبط با شرکت بزرگ دفاع هوایی و فضایی اروپا و نیز شرکت «تالس آلنیا»ست که ‌مشترک توسط فرانسه و ایتالیا اداره می‌شود.

مقامات همراه وزیر دفاع فرانسه در زمان بستن این قرارداد با امارات، گفته‌اند: بر پایه بندهای ضمیمه این قرارداد، پرسنل نظامی فرانسه در امر تفسیر تصاویر و تسهیم اطلاعات به دست آمده از ماهواره‌ها، تکنیسین‌های اماراتی را یاری خواهند داد.

‌یونایتد پرس، امضای این قرارداد را بخشی از تلاش‌های ده ساله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای به دست آوردن شبکه‌ای از ماهواره‌های تجسسی و ارتقای سامانه هشدار سریع دفاعی خود دانسته است.

این قرارداد در شرایطی به امضا می‌رسد که دولت امارات، پیش از این نیز قراردادهایی ‌در حوزه تأسیسات و فناوری‌های هوا ـ فضا و همچنین سامانه‌های موشکی با فرانسه به امضا رسانده و تجهیزاتی از این دست را از این کشور دریافت کرده است.

افزون بر این، گزارش یونایتد پرس حاکی از آن است که امارات تلاش دارد به ساخت ماهواره‌های تجسسی در خاک خود نیز اقدام کند؛ بنابراین، دولت این کشور اکنون در حال پیشبرد پروژه‌ای برای ساخت ماهواره «دبی ست- ۳» است که نخستین ماهواره تصویربردار این کشور خواهد بود و قرار است در سال ۲۰۱۷ تکمیل شود.

بر پایه این گزارش، مراحل اولیه طراحی و ساخت این ماهواره، در کره جنوبی انجام خواهد شد و فرایند تکمیل آن در امارات خواهد بود. مقامات اماراتی پروژه «دبی ست- ۳» را برای توسعه قابلیت‌های فضایی خود بسیار مهم ارزیابی کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۰
انتشار یافته: ۲۷
ببينيد به چه روزي افتاديم كه كشور يه بند انگشتي إمارات ميخواد از ما جاسوسي كنه...!
امان از اعراب.كشورهاي اسلامي بايد برادر يكديگر باشند نه دشمن هم
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
ما با اعراب هیچ سنخیتی نداریم.
کشورهای عرب منطقه از دشمنی بین ایران وغرب حداکثر منافع میبرند
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
اصلاح می شود:
کشورهای غربی از دشمنی بین ایران و عرب حداکثر منافع را می برند
تابناک وقتی چیزی علنی میشه دیگه اسمش جاسوسی نیست ؛ بلکه فضولیه که ما هم باید جوابش بدیم؛
تاریخ نشان داده این شیخ نشین ها مصرف کننده مفت خور بوده اند که هیچ اراده ای از خود ندارند
تیتر خبر عوض کنید بزنید جاسوسی فرانسه با پول نفت امارات. اماراتی فقط خواب و خوردن بلد هست نه ماهواره تجسسی و ساخت ماهواره .این غربی ها هر چند وقت میایند پروژه ای ضد ایران خودشان با پول اینا پیش میبرند و همچنین کار هم در کشور های خودشان درست میکنند.
سلام
واقعأ دلم برای کشورهای عرب نشین میسوزه آمریکا و کشورهای غربی چه سودهای کلانی با استفاده از ایران که خطر بزرگیه بدست میارن
کشورهای عرب منطقه از دشمنی بین ایران وغرب حداکثر منافع میبرند
خوب پولها را از چنگش درمياورند
از ماست که بر ماست
ای پشه عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.....
شما بگو چه کشوری از وضعیت موجود ایران نفع نمیبره از ترکیه و چین و روسیه بگیر تا امارات و قطر و حتی خود غرب
پاسخ ها
محمدحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
ای گل گفتی بخدا .
اماراتی ها مردم باهوشی هستند تمام قراردادهای این کشوردرچهارچوب قوانین بین المللی
بگذارید پول حسابی پول خرج کنند. موشکهای لیزری سرگردان پول آنها را بر باد خواهد داد. زنده باد ایران.
کشورهای دوست و برادر
ممکنه فعلا عرضه استفاده این ماهواره ها را نداشته باند ولی به زودی یاد میگیرند.

یک نمونه از با عرضه بودن کشور های عرب حاشیه خلیج همیشه فارس ، سود بردن انها از تحریم های ایران توسط غرب است. اگر بی عرضه بودند، الان مثل بقیه کشورها داشتند سماق می مکیدند. به عنوان یک ایرانی که اصلا دوست ندارم پیشرفتشان را ببینم ولی پیشرفتهایشان را هم انکار نمیکنم.
بذار ببینه تا چشش در بیاد،میخوام ببینم بعدش چه غلطی میخواد بکنه؟
این مشکل ماست هرکسی به دنبال منافع خودش است اما راه ها فرق میکند در یک کلاس درس 30 نفره همه به دنبال قبولی هستند اما هرکدام به شیوه خود . ما تاز اول راه را اشتباه انتخاب کردیم فکر کریم با کمک به چند کشور عربی میتوانیم دل انها را بدست بیاریم و دولت اسلامی قوی علیه غرب تشکیل بدیم اما باید آنها را به حال خودشان بگذاریم تا با اسراییل در بیفتند و ما نفس راحتی بکشیم.
اگر مدرکی است هرکشوری خصمانه برعلیه ایران عملی انجام میدهد که موجب خسارت جانی واقتصادی وامنیتی میگردد خوب ایران هم باتمام توان پنهان وآشکار باید برعلیه ان کشور اقداماتی انجام دهد که از کرده خود پشیمان گردند
امارات با پول سرمایه گذاران ما شد امارات و گرنه یک کشور در حد عمان یا حتی پایین تر بود . یکی باید به اینها بگد زمستان میگذرد و رو سیاهیش به ذغال میمونه . همانطور که خودمان بزرگت کردیم خودمان هم از بالا محکم میزنیمد زمین . فقط صبر کنید و تماشا کنید .
بنده مقیم امارات و اهل سنت می باشم. چه نشسته اید که دارن همه را اخراج میکنند. کل ایرانیارو اخراج میکنن و متاسفانه دولت ایران هیچ کاری نمیکنه و فقط نظاره گره
خلیج تا ابد فارس
اعراب همیشه باملت غیور ایران مشکل داشتندکه به حمدالله هیچ کاری نمیکنند
کشور امارات در آمد هنگفتی از محل تجارت با ایران به دست میاره و این قضیه تنها به خاطر تحریم های ایرانه، اگر ما هم درایتی داشتیم به این روز نمی افتادیم که با پول خودمان به ضرر خودمان کار شود.
برچسب منتخب
# انتخابات # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری