بازدید 36372
به رغم وجود مصوبه‌ها و بخش‌نامه‌های منقضی نشده؛

نیروهایی که می‌بایست استخدام شوند، نزدیک در خروجی قرار گرفته‌اند!

این دسته از اعضای هیأت علمی، در حالی به در خروج هدایت می‌شوند که طی سال‌های گذشته، با تکیه بر بخش‌نامه‌های موجود برای آینده شغلی و زندگی خود برنامه‌ریزی کرده، تشکیل خانواده داده، برخی به سمت‌های اجرایی رسیده، سن استخدام در سایر ارگان‌ها را از دست داده‌اند و ...؛ اما اکنون در وضعیتی ‌هستند که شاید حاصل همه تلاش‌هایشان یک شبه بر باد برود.
کد خبر: ۳۳۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳ 20 July 2013
جدای از هر شاخصه‌ای که بتوانیم برای یادآوری دولت کنونی به آن اشاره کنیم، تغییرات در رأس هرم دانشگاه آزاد اسلامی، قطعا یکی از بزرگ‌ترین مؤلفه‌های دولت دهم لقب خواهد گرفت؛ تغییراتی که البته بیشتر در حد تغییر نام رئیس این دانشگاه از «جاسبی» به «دانشجو» ماند و فرا‌تر نرفت!

به گزارش «تابناک»، آن دسته از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که در سال‌های گذشته به صورت امریه (مشمولانی که خدمت سربازی را بسته به نیاز یک نهاد و صدور مجوزهای قانونی، در آن نهاد گذرانده و نیروی کمکی به شمار می‌روند) به این دانشگاه پیوسته بودند، اکنون با گرهی روبه‌رو شده‌اند که چه بسا هرگز تصور بروزش را هم نداشتند.

ماجرا ‌این گونه است که به ظاهر‌ مسئولان دانشگاه آزاد، تصمیم به تسویه حساب با اساتیدی گرفته‌اند که به صورت امریه به این نهاد پیوسته و موظف شده بودند‌ به جای سربازی معمول، مدت مصوبی به ارائه خدمت در این دانشگاه بپردازند، ولی این تصمیم با برخی مصوبات این دانشگاه همخوانی نداشته و در صورت اجرا، می‌تواند پیامدهای سنگینی برای این اساتید‌ داشته باشد.

برای دیدن تصاویر در ابعاد بزرگتر روی آنها کلیک کنید
برای دیدن تصاویر در ابعاد بزرگتر روی آنها کلیک کنید

یکی از این اساتید در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: امثال بنده در حالی پس از انجام مصاحبه علمی و بررسی صلاحیت‌های عمومی در واحدهای ‌دانشگاهی مشغول به کار شده‌اند که بخش‌نامه‌های دانشگاه را خوانده و می‌دانستند که پس از پایان دوران تعهد، به استخدام قطعی دانشگاه درخواهند آمد.

او می‌افزاید: بنا بر بخشنامه شماره ۹۴۸۶۵/۸۷ مورخ ۱۶ /۵/ ۸۴ مقرر شده که در ماه بیست و یکم سپری شده از تعهد، پرونده اعضای هیأت علمی مشمول (امریه) می‌بایست به دفتر استخدام اعضای هیأت علمی فرستاده شود. همچنین بر اساس بند ۸ بخشنامه شماره ۱۸۹۷۸۹/۸۱ مورخ ۳۰ /۷/ ۸۵، تأکید شده که اعضای هیأت علمی وظیفه برای استخدام تمام وقت جذب می‌شوند، نه یک دوره کوتاه مدت.

این در حالی است که به رغم وجود این مصوبات منقضی نشده، چرایی نشان دادن در خروجی به این دسته از اساتید با ابهامات بسیاری روبه‌رو خواهد شد، به ویژه که توجه شود که اعضای هیأت علمی مشمول، با تکیه بر بخش‌نامه‌های موجود برای آینده زندگی و شغلی خود برنامه ریزی کرده، تشکیل خانواده داده، برخی به سمت‌های اجرایی رسیده، سن استخدام در سایر ارگان‌ها را از دست داده‌اند و در یک کلام، شاید با این روند، به کل از هم بپاشند.

اکنون اگر توجه کنیم که از یک سو تاکنون همه اعضای هیأت علمی‌ وظیفه پس از دوران تعهد به استخدام قطعی دانشگاه درآمده‌اند و از سوی دیگر، تغییر یک مصوبه نباید شامل افرادی شود که پیشتر مشمول آن شده‌اند، هر گونه تغییری،‌ رنگ بی‌عدالتی به خود گرفته و به ویژه در یک مجموعه دانشگاهی تلخ‌تر جلوه خواهد کرد؛ رویدادی به ظاهر غیرقانونی که امیدواریم رقم نخورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۸۳
درود بر شما و تمامی پرسنل زحمتکشتان که مشکل بزرگ ما را اطلاع رسانی کردید...

با سپاس فراوان...
دمت گرم تابناک
شاید تو به داد ما برسی
بنده یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با سابقه 10 ساله می باشم. متاسفانه مسایل این دانشگاه بسیار فراتر از این مباحثی است که شما می نویسید. از افزایش 10 درصدی حقوق و اعلام 25 درصدی آن با ترفند حذف بندهای اصلی حکم، اخراج اساتید فوق لیسانسی که تمام مصاحبه ها را گذرانده اند و با یک بخشنامه بعد از گاهی 4-5 سال سابقه و از دست دادن سایر فرصتهای شغلی، باید بروند. لطفا در این موارد از مخاطبین خود بخواهید مواردی که شاهد بوده اند را بازگو کنند تا مردم به چشت پرده این دانشگاه بزرگ پی ببرند.
این فقط شامل مشمولان نیست. بنده بعد از دو سال عضویت در هیات علمی دانشگاه ازد یکی از شهرستانها اکنون از دانشگاه کنار گذاشته شدم. بهانه این است که دانشگاه ازاد دیگر به اعضای هیات علمی با مدرک فوق لیسانس نیازی ندارد. اما سوال اینجاست که اگر نیازی نداشت چرا دست به استخدام و فراخوان زد و چرا فردی چون من را 4 سال در مجموعه نگه داشت تا الان با از دست دان فرصتهای شغلی قبلی و بالارفتن سن شرایط کار نداشته باشم. عدم التزام به قانون و فرد محوری در تصمیم گیریهای کلان دانشگاه به افراد بسیاری اسیبهای جدی وارد کرده است. باز تاکید میکینم که کنار گذاشتن اعضای هیات علمی مربوط به مشمول یا عدم مشمول بودن نیست. بلکه مرتبط با مدرک انهاست که فوق لیسان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
آخه عزيزم معلوم هست كه وقتي تعداد زيادي دكتر هم اكنون فارغ التحصيل ميشن از اونها استفاده خواهد شد. شما هم بايد ميدانستيد كه حضور فوق ليسانسها در دانشگاه آزاد موقتي است.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
ناشناس محترم فوق لیسانس 2 سال پیش فراخوان خود دانشگاه بوده وممکن است چند سال دیگر مدرک پروفسور فراوان شود باید دکتر های هیات علمی را اخراج کرد عجب حرفی میزنید معلوم است اطلاعات شما از دانشگاه کم است
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
جناب ناشناس عزیز. با توجه به طرز فکر جنابعالی باید کلیه کارمندان ادارات را که در گذشته با مدرک دیپلم استخدام شده اند هم اکنون اخراج کرد چون اکنون افرادی با مدارک بالاتر بیکار هستند. برای مثال به جای اموزش معلمان لیسانس از طریق آموزش ضمن خدمت آنها را اخراج و معلمان فوق لیسان استخدام کنیم. طبق ایین نامه های وزارت علوم دانشگاه های دولتی و ازاد باید تسهیلاتی برای ادامه تحصیل نیروهای استخدامی خود فراهم کنند نه اینکه اخراج کنند. همانطور که در آزمون داکترا سهمیه مربی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته شده است. بنده یک فوق لیسانس مهندسی هستم. بفرمایید یکی از کارکنان لیسانس شرکت نفت را اخراج و بنده را استخدام کنند.
مهمتر اینکه مشکل این است که با دستور اخیر دکتر دانشجو نیروهای فوق لیسانس امریه هیات علمی باقی میمانند اما نیروهای فوق لیسانس هیات علمی حذف میشوند. چرا شخصی مثل من با گذراندن 2 سال انواع گزینش و مصاحبه و قبولی در تمام انها باید حذف شود اما فردی که در دانشگاه ازاد صرفا سرباز بوده با همین شرایط جذب شود؟ حق با کدام است؟ نیروی امریه صرفا به جای سربازی در این ارگان حضور یافته اما امثال من علاوه بر گذراندن سربازی در شرایط سخت 2 سال مورد گزینش و مصاحبه بوده ام . بنده در دوران سربازی خود ماهی 40 تومان حقوق میگرفتم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
آخه دکتر ناشناس فکر نمی کنی با این طرز فکر تو امنیت شغلی معنی نداره یعنی هر که با یک مدرک بالاتر اومد بگیم قبلیا بیرون !!
دکتر!!!فکر کن
لطفا جذب هیئت علمی دانشگاههای غیر انتفاعی هم پیگیری کنید، به نتایج جالبی میرسید.
با اميد حل مشكل اين همكارن من هم قبلا اين مشكل را داشتم و واقعا شرايط بدي بود .
به نفعشونه
تو خارج موقعیتهای شغلی بهتری میتونن پیدا کنن
به نظر من این مساله چندان غیرقانونی هم نیست، خلاصه اونا دو سال باید خدمت میکردند دیگه، من خودم 4 سال بصورت حق التدریس دانشگاههای مختلف تدریس کردم بعد منو انداختن بیرون. بدون اینکه حتی دلیلی بیارن، حالا شما میگی کسی که دو سال امریه رفته حتما باید جذب دانشگاه آزاد بشه. شاید صلاحیتش رو نداشته باشد. همین که امریه شد حتما باید جذب بشه!!!!
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
اگه صلاحیت نداشت که با درخواستش برای امریه در گروه، دانشکده و دانشگاه و وزارتخانه مخالفت می شد و مثل شما به کارش پایان داده می شد جانم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
دوست عزیز سابقه حق التدریس ملاکی برای جذب جنابعالی نبوده و اگر سابقه خوبی داشتی الانم مشغول بکار بودی. ولی امثال من با فراخوان دانشگاه مبنی بر جذب هیئت علمی وارد این داستان شدند و چند سال از عمرشون تلف شد
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
گرفتن امریه معمولا برای افرادیه که پارتی قوی ای دارند،من ویکی از هم دانشگاهی ها با هم فارغ التحصیل شدیم همه شرایط علمی وتحصیلی من از اون بالاتر بود اون با بند پ امریه گرفت در دانشگاه با یک حقوق کم اما نسبتا معقول ،اما من 2سال پدرم در اومد حالا هم یعنی اون باید راحت استخدام بشه اما من با اینکه دانشجوی دکتری هستم هنوز یک کار ثابت ندارم وباید هم زمان 3 جا پاره وقت کار کنم بیایید کمی هم منصف باشیم
همین بس نیست که ایام خدمت را در بهترین شرایط گذراندند وحقوقهای آنچنانی گرفتند؟حالا حتما توقع استخدام هم دارند.پس عدالت کجاست؟ چرا بنده وامثال بنده که مدرک کارشناسی هم داریم باید پوتین به پاکرده و لباس رزم پوشیده و درکوه وبیابان به کشورخدمت کنیم ولی دوستان با اون آسایش وآرامش و حقوقهای آنچنانی خدمت کنند؟اینها اگراستخدام هم نشوند سابقه کارخوبی به دست آورده اند که امکان اشتغالشان را بالا می برد.ولی ما چه که فقط دوسال ازعمرمان را تلف کردیم؟ کی جواب مارا می دهد؟بنده با این که درمنطقه مرزی ووسط بیابان خدمت می کردم ما هی 40 تومان حقوق می گرفتم که یک چیزی هم باید روش میذاشتم برای هزینه ایاب و ذهاب.این چه عدالتی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
خیلی ساده فکر میکنی - مشکل شما با بیکار شدن آنها حل نمیشه.
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
دمت گرم !!! زیادیشون شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
واقعا تو دیگه کی هستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
در دوران 3 ساله سربازی این افراد ماهی یک ملیون و نیم حقوق میگرفتن. در حالی که امثال من در بیابان با جانورها زندگی میکردیم. این بی انصافیه و تبعیضه. بعد از دوران سربازی این افراد باید با افرادی چون من رقابت کنند و در یک شرایط منصفانه اگر از من بهتر بودند جذب شوند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
شما هم می خواستی درس بخونی، کسی جلوی شما رو گرفته بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
شما هم می خواستی درس بخونی، کسی جلوی شما رو گرفته بود؟
من هم فوق لیسانس دارم برای امریه گرفتن هر کاری که بگی کردم ولی پارتی نداشتم بالاخره هم مجبور به پوشیدن پوتین شدم تو نیروی انتظامی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
بنده با فوق لیسانس پوتین به پا خدمت کردم و ماهی 26 هزار تومن می گرفتم و به خاطر همین در مراحل بعدی هم چون 2 سال عمرم رو تلف کرده بودم برای رسیدن به شغل با مشکلات زیادی مواجه شدم تازه از نظر سنی هم شرایطم دشوارتر شده بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
قابل توجه اون اقایی که میگه شما هم درس میخوندی؟ این پیج رو کارگر سر چهار راه چک نمیکنه. همه افرادی که اینجا نظر میدن فوق یا دکتر هستند. من هم فوق بودم پارتی نداشتم 2 سال خدمت کردم توی کویر
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
به نظر من هم اصلا سربازی هیئت علمی هیچ معنی نداره حتی برای دکتری چون اونها رسما حقوق میگیرن. اگر اونها هم مثل سربازهای دیگه حقوق میگرفتن قبول بود نه اینکه با حقوق انچنانی به بقیه سربازها بخندن
پارسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
ببخشید مثل اینکه داره توی این پاسخ ها اشتباهی صورت میگیره. اجازه بدید من اول یک نکته را یاد آور بشو.درسته که بعضی عزیزان با مدرک فوق نتوانسته اند به هر دلیل جذب دانشگاه شوند ولی اون دسته از بچه ها هم که جذب شدند به معنی پارتی نبوده بلکه شما واقعا اگه کاراکتر های انها را نداشته باشی(مقاله_کار پژوهشی_معدل بالا_ظاهر متناسب_تئوری قوی_نوع واحد مورد نظر_دانشگاه محل فراغت از تحصیل و قبولی در مصاحبه علمی....) اجازه نمی دهند که وارد این سیستم شوید چه با کارت پایان خدمت چه بدون پایان خدمت. و در واقع کسانی که جذب میشوند اصلا دیگر نام سرباز ندارن بلکه نام هیات علمی دارند یعنی اینکه اینها اصلا سرباز نیستند دیگه. بخاطر همین بهشون حقوق کامل و مزایای هیات علمی را میدهند چونکه اینه هیات علمی ان دیگه. فقط پس از مدتی که در ایران باید سپری بشه تا کارت پایان خدمت بیادد تبدیل وضعیت میشوند و استخدام آنها به قولی قانونی تر میشود.پس نباید اصلا شما این دو مقوله را با هم مقایسه کنید و از اینکه هیات علمی در دانشگاه مشغول تدریس و کار پژوهشی بوده و حقوق گرفته ناراحت شد و خود را در مقایسه با آنها مظلوم شمرد.
من خودم برای استخدام در دانشگاه آدربایجان شرقی همه مراحل مصاحبه را گذرانده و در دوره آموزش بدو خدمت آنها نیز شرکت و نمره لازم را کسب کردم. ولی بعد از دو سه ماه تدریس به بهانه کمبود دانشجو از صدور حکم خودداری کردند.
سلام برشما
بنده سال 89 با هدف جذب بعنوان عضو هیئت علمی در یکی از واحد های این دانشگاه درخواست دادم. بعد از انجام مصاحبه علمی و بررسی صلاحیت عمومی و موافقت منطقه، حکم داخلی صادرشد و پرونده جهت بررسی به سازمان مرکزی ارسال شد. با توجه به اینکه حتی یک عضو هیئت علمی در رشته بنده وجد نداشت، انتظار داشتم تا سازمان هم با پرونده من موافقت نماید که این اتفاق در اسفند 90 رقم خورد و با پرونده بنده موافقت شد. تنها مجموعه ای از کارهای اداری باقی مانده بود که این امر به دلیل عواملی مانند نزدیکی به پایان سال به تعویق افتاد... این کارهای اداری انجام نشد که نشد!. معاون اموزشی جدید ، دستور داد تا تمام پرونده های جذب در هر مرحله ای که هستند متوقف شوند که این توقف یکسال طول کشید! سپس از واحدها خواستند تا درخواست خود را با توجه به شرایط روز مجددا به سازمان ارسال کنند. بازهم باید تاکید کنم علی رغم نیاز و رضایت واحد از اینجانب و عدم وجود عضو هیئت علمی در این رشته، با پرونده من در بهمن 91 مخالفت شد!
بهمین راحتی تمام تلاش های من بعد از حدود 4 سال نقش برآب شد. این درحالیست که در شهری که درخواست دادم ازدواج کردم و به دلیل شرایط تحصیلی همسرم مجبور به ماندن در این شهر هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
سلام دقیقا مثل مورد بنده. در اولین فراخوان (سال 87) شرکت کردم علیرغم نیاز واحد مربوطه و علیرغم همکاری خالصانه با دانشگاه آزاد (چاپ مقالات ISI و علمی پژوهشی متعدد به نام دانشگاه آزاد اسلامی) حکم داخلی مرا لغو کرده و با درخداست استخدامی در سازمان مرکزی مخالفت شد. لازم به ذکر است در این مدت موفق به اخذ مدرک دکتری از یکی از بهترین دانشگاههای دولتی با معدل بالای 19 شدم ولی گویای هیچ کدام از این موارد برای آخرین مرحله استخدامی تاثیری نداشته! از همه بدتر اینکه در این مدت موارد استخدامی دیگر را از دست داده ام.
سلام اگر عدالت بود چرا به حق تدریسها یی که 10 سال با مدرک فوق لیسانس تدریس میکنند هیات علمی نمیگردند ایا این انصاف است به کی بگم کسی نداریم مشکلات اساتید حق تدریس را برسی کنند متشکرم شاید شما دارید میخوانید بررسی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
الان براي رسمي قطعي شدن در دانشگاه آزاد بايد دانشيار شويد. استخدام فوق ليسانس كه بماند.
يعني اينا سربازن بعد ميشن هيئت علمي؟
من يكي از اعضا هيات علمي دانشگاه ازاد مشهد ميباشم اتفاق ظالمانه اي كه طي اين چند روز در صدور احكام جديد افتاده اين است كه بعد از اضافه كردن 25 درصد قانوني به 6 آيتم حقوقي ، ضريب درصد فوق العاده جذب را پايين آورده اند تا پول اضافي پرداخت نكنند ..خداوند به داد ما برسد
سربازی وظیفه همه هست اول سربازیتو تموم کن بعد واسه زندگیت فکر میکردی فرق تو با اونی که رفته بد اب و هوا ترین جای کشور خدمت کرده چیه؟ تازشم پارتی داشتی رفتی دانشگاه 2 سال سربازی روکیف کردی حالا انتظار استخدام هم داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
اون کسی که امریه شده دکتری گرفته و حداقل 24 سال درس خونده تا رسیده به ایجا منطقی نیست با کسی که دیپلم هم نداره مقایسه بشه.
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
دکتری رو با دیپلمه یکی می کنی؟ اگه 4 تا مدیر مثل تو تو کشور داشته باشیم در عرض 4 سال ایران رو می کنین افغانستان.

همه جای دنیا به علم بها میدن، این رو بفهم.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
موافقم اصلا کسی که دکتری داره باید سربازیش طولانی تر باشه
تابی جون خیلی ممنون که به این مساله رسیدگی کردی البنه این موضوع امریه یک گوشه کوچک از مساله است و تمام افرادی که در سازمان مرکری پرونده استخدامی داشتند اعم از بورسیه ویا پیمانی را شامل می شود من که از 1/5 سال پیش که پرونده ام به سازمان مرکزی ارسال شده فقط خون دل خوردم تا اینکه بدون هیچ دلیلی با استخدام بنده بعد از 4 سال مخالفت شد.
فکر می کنم بهتره از موضوع اصلی بحث خارج نشیم، بحث این خبر در ارتباط با چگونگی خدمت کردن نیست، بلکه مربوط به بخشنامه‌هایی هست که برخی از عزیزان بر پایه اونها برای زندگیشون برنامه ریزی کردند. شمایی که در مناطق بد آب و هوا هم خدمت رفتین، روی پایان خدمتتون در تاریخ خاص برنامه ریزی کرده بودین. اگه قرار باشه قانون تصویب بشه و اجرا نشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه.
خود بنده روی معافیت کفالت برنامه ریزی کرده بودم، ناگهان قانون برداشته شد و الان مشمول خدمت هستم. مطمئن باشین خیلی از برنامه‌های شخصی بنده هم به هم ریخت.
با وجود اینکه نهضت سواد آموزی و آموزش وپرورش حق التدریس هارا به خاطر تجربه شان بعداز مدتی استخدام می کنند برعکس دانشگاه آزاد هیچ برنامه ای ندارد .نیروی جدید می گیر به جای استفاده از تجربه اندوخته آنها اخراجشان می کند
درصورتی که بازنشسته های با مدرک فوق لیسانس هیات علمی تمام وقت هستند ودو جا حقوق می گیرند هم سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگی وهم دانشگاه ازاد هیات علمی عین بی عدالتی است که یک جوان یک ریال درآمد ندارد آن هم با مدرک دکتری
آقا لااقل بازنشسته ها را عذرشان رابخواهند تا فرصت شغلی ایجاد شود مطمئن باشید هزاران فرصت شغلی با خروج بازنشسته ها از دانشگاه ازاد ایجاد می شود هم همه امریه ها وهم همه حق التدریس ها استخدام می شوند بدون کوچکترین بار مالی برای دانشگاه وجامعه
شما که توانش رو دارید بیایید از مشکلات اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد خصوصا طی 2 سال اخیر یک گزارش تهیه کنید اون موقع خیلی هل قید هیات علمی دانشگاه آزاد رو می زنند.
با سلام
دو مطلب داشتم.
1- بنده و تعداد زیادی از دوستان دیگر در واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی-کاربردی هم همین مشکل را داشتیم. یعنی بعد از 3 تا 4 سال عضویت هیات علمی پیمانی این دانشگاه به محض پایان قرارداد تصفیه حساب شدیم. بعضی از مدیران جدید الورود میانی دانشگاه در جلساتی که در مورد این موضوع تشکیل می شد ابراز می داشتند: ما کارمند رسمی بیست ساله وزارت علوم هستیم و هیات علمی نشده ایم آن وقت چرا 4 تا "بچه" باید حقوق هیات علمی بگیرند؟
2-خدمت تعدادی از افراد که قبلا نظر گذاشتند و همچنین نویسنده این مطلب باید عرض کنم که اصلا در عنوان کردن و فهم صورت مساله اشتباه کرده اند.
"هیات علمی طرح سربازی" "امریه" نیست. و اصولا به سه طریق می توان خدمت سربازی را انجام داد:
الف-به صورت عادی و نیروی نظامی
ب-امریه(حضور در دستگاه های دولتی و با حقوق افسری-نظامی)
ج- هیات علمی طرح سربازی (برای فارغ التحصیلان ارشد و دکتری نخبه و پس از طی تمامی مراحل مصاحبه و گزینش نظیر دیگر اعضای هیات علمی-این افراد تمامی شرایطشان نظیر اعضای هیات علمی رسمی است و تنها قراردادشان به صورت "پیمانی" است)
در بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور جذب هیات علمی به صورت "طرح سربازی" یکی از روشهای تامین نیروی علمی دانشگاه محسوب شده و این افراد با توجه به تجربه ای که طی 3-4 سال به دست می اورند و هزینه ای که دانشگاه برای آنها می کند، "حفظ" می شوند و تبدیل به اعضای هیات علمی عادی می شوند و اتفاقا این مساله عقلا و منطقا به صواب نزدیک تر است. اما متاسفانه در تعدادی از واحد های دانشگاهی بدون در نظر گرفتن مضرات اتمام کار این افراد، با تنگ نظری این نیروهای علمی به سادگی کنار گذاشته می شوند که در زندگی دچار مشکلات عدیده ای می شنود که قبلا به تعدادی از این مشکلات اشاره شد.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
عضو هیات علمی محترم علمی کاربردی: تسویه حساب و نه تصفیه حساب!!!!!
باسلام سازمان فني و حرفه اي نيز دقيقا دارد اين كار را انجام ميدهد يعني نيروي حق التدريس خود را اخراج و لذا نيروي جديد استخدام با كمترين تجربه و حتي مهارتي كه داشته باشندو شرايط سازمان فني و حرفه اي خيلي از دانشگاه ازاد هم بدتر است اين عين بي عدالتي است
بد نيست اين هم اطلاع رساني بشود
دانشگاه آزاد درخواست بورسيه مي‌دهد. سپس افرادي كه اقدام مي‌كنند از نظر حقوقي بورس نمي‌شوند اما به ظاهر بهشان مي‌گويند بورسند و حقوق و مزاياي بورسيه را ميگيرند. براي خود من با اين شرايط خود دفتر حقوقي دانشگاه قرار داد نبست و گفت اين نامه سازمان مركزي براي شما به منزله بورس نيست و من با حكم كارگزيني به ظاهر بورسيه‌ام. مشكل كار آنجاست كه به دانشگاه محل تحصيل بصورت غيرضمني اعلام مي‌شود شما بورسيه آنجائيد.مثلا در نامه‌اي كه درخواست مدرك شما را مي‌دهند مي‌نويسند مدرك فلاني كه بورسيه ما است ارسال نمائيد. و همين باعث ميشه از ديد دانشگاه محل تحصيل بورسيه شناخته شوي و براي اقدام در دانشگاه مثلاً دولتي با مشكل بر بخوري. حالا فرض كن سنت بگذره و آزادم اعلام كنه شما بورس نبوديد.
از دولت يازدهم تقاضا داريم قانون بازنشستگي پيش از موعد را اجرا نمايد اين قانون تا سال 94 تمديد شد اما دولت دهم 3 سال آنرا اجرا نكرد حداقل 2 سال باقي مانده را اجرا نمايند بسياري از مشكلات بيكاري نه فقط در ستوه افراد تحصيل كرده بلكه در تمامي سطوح حل ميشود ما بازنشسته ها هم بدنبال شغل آزاد ميرويم .
به اعلام عدم نیاز دسته ای و فله ای اساتید بیام نور برسید که دکتری هم دارند
پاسخ ها
پوریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
مگه دانشگاه پیام نور هم این مشکلو داره؟
اگه رفته بودی خدمت سربازی دو سال با ماهی سی چهل تومن حالت جا میومد دانشگاه هیچ تعهدی در قبال استخدام شما نداره.
با سلام
بنده نیز یکی از اعضای هیئت علمی می باشم.
ای کاش فقط چند لحظه جای ما بودید تا درک می کردید که چگونه با تشکیل زندگی حال می بایست بیکار شویم. چگونه در برابر همسر و خانوده هایمان سر بلند کنیم. قطع درآمد در این شرایط باور کردنی نیست. این نکته نیز در نظر گرفته شود که این همکاران در طول مدت این سالها همواره عهده دار مسئولیت های اجرایی در واحدهای خود بوده که به عنوان مثال می توان به پست هایی همچون مدیریت گروه، مدیران آموزش ئ دانشجویی، ریاست باشگاه پژوهشگران جوان و دیگر پستهای اجرایی در واحد مربطه.
در این سالها بار زیادی از دانشگاه به دوش این عزیزان بوده و حال در چنین وضعیتی آنها را پس زدن از انصاف و عدالت به دور است. چگونه مشمولین دوره های قبل به آسانی جذب شده اما ما با برنامه ریزی برای زندگی خود اینک با چنین فاجعه ای روبرو شویم؟
خواهشمند است این قشر محترم جامعه را بیشتر درک کرده و راهی برای کمک به آنها بیابید.
با تشکر
خواهشن یکی جواب بده!
من کارشناس مسئول یکی از ادارات هستم و به تازگی عضور هیئت علمی پیام نور شدم، دانشگاه ازم خواسته از اداره استعفا بدم، می خوام بدونم پیام نور امنیت شغلی داره؟
مشكل فرهنگي اين جاست كه در اين كشور تا يكي ليسانس مي گيرد مي خواهد جاي فوق ليسانس باشد و كسي كه فوق ليسانس مي گيرد مي خواهد جاي دكتر باشد. هر كس كه دكترا گرفت لزوما عضو هيات علمي نيست چون شرايط عضو هيت علمي فقط در مدرك دكترا خلاصه نمي شودو مدرك دكتراي بي خاصيت كم كم دارد در اين كشور زياد مي شود.
مشکل دانشگاه آزاد فراتر از این گفته هاست. از سایت محترم تابناک خواهش داریم در راستای وضیفه روشنگریش گزارشی جامع از این مشکلات تهیه کرده و به اطلاع عموم مردم و مسئولان دست در کار برساند. نمونه ای از این مشکلات: تضییع حق اعضای هیئت علمی بورسیه با ترفندهای مختلف حقوقی، کمی حقوق اعضای هیئت علمی نسبت به همتراز خود در دانشگاههای سراسری، افزایش حقوق امسال به اسم 25 درصد و عملا 10 درصد، ظلم به اساتید حق التدریس، کارمند سالاری خیلی زیاد بطوریکه شان و منزلت یک هیئت علمی بسیار پایینتر از یک کارمند می باشد و این به دلیل باند بازیهای افراد با نمایندگان آن شهر است و بسیاری موارد دیگر که انتظار می رود دولت جدید در راستای رفع آنها برآید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
کاملا درسته. اقا مال کدوم واحدی شما؟ این مشکلات تو واحد ما هم کاملا مشهوده. من فکر کردم واحد ما فقط اینطوریه
دمت گرم تابناک
من یکی از هیئت علمی های طرح خدمت دانشگاه آزاد هستم
واقعا نمی دونی با زن و بچه چقدر سخته که شغلت رو هم ازت بگیرند
توی سازمان مرکزی دانشگاه به من گفتند که شماها باید بروید
این طرز تفکر دوستان عدالت محور هستش
آخه یکی که سربازی به عنوان هیئت علمی پذیرفته میشه خداییش یه جورایی نخبه هستش واقعا این رفتار باهاش درست نیست
کاش مثل بقیه دوستانم رفته بودم خارج
من کارمند دانشگاه آزادم و فوق لیسانسم. واقعا ناراضی ام اینها بخشنامه هایی که خودشون می زنن رو هم اجرا نمی کنن. از جمله همین بخشنامه ادامه تحصیل کارمندان
همه اونایی که پروسه جذب هیئت علمی مشمول رو گذروندن میدونن که چه پلهایی رو باید پشت سر میذاشتن. تازه با کلی دلهره و هزینه.
حالا میخوان همینجوری همه رو پایمال کنن که یه عده متخصص تحصیلکرده با چند سال سابقه رو بیکار کنن.
واقعا که خیلیها زندگیشون رو روی استخدام شدنشون گذاشتن.
با سلام
عزیزان: دانشگاه آزاد یک موسسه غیردولتی است و شمول قانون خدمات مدیریت کشوری نمی باشد.پس استخدام رسمی یا قراردادی در این دانشگاه معنی نداره . هر موقع دلش بخواد میتونه اخراج کنه. به کجا می خواهید شکایت کنید؟عین شکوائیه شمار را یکی از دوستان بنده که هیئت علمی رسمی بود و اخراج شده بود انجام داد. در نهایت دیوان عدالت اداری گفت دانشگاه آزاد یک موسسه خصوصی است و خارج از شمول قانون مدیریت کشوری است.
لطفا این مسئله را تا پایان پیگیری کنید
من به عنوان امریه تو یکی از واحدهای دانشگاه آزاد سال 88جذب شدم. دو سال معاون آموزشی دانشگاه بودم. واقعا انصافه که بعد از این همه زحمت و قبولی در دکتری با رتبه ی 21 اخراجم کنن. واقعا ظلم بزرگی این
سلام
بنده یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد هستم.
در سال 88 پس از قبولی در مقطع دکتری به عنوان هیئت علمی بورسیه جذب یکی از واحدهای دانشگاه آزاد شدم و تمامی مراحل جذب را طی کردم و قرار است پس از فارغ التحصیلی طرح خدمت خود را در این واحد دانشگاهی بگذرانم و پس از اتمام آن تعهد بورس اینجانب آغاز می شود. با شنیدن این خبر بسیار نگران شدم. زیرا تمامی برنامه ریزی های زندگی شخصیم بر باد می رود. از مسئولین می خاهم احساس مسئولیت کنند و چاره ای برای افراد مشابه من که تنها گناهشان درس خواندن است بیندیشند. کسی که در مقطع دکتری فارغ التحصیل می شود یک نخبه علمی است. آیا این رفتار با نخبگان صحیح است؟ با خواندن این خبر به این نتیجه رسیدم که مانند اکثر دوستان بایستی ترک وطن کرد. ظاهرا کشور نیاز به نخبه ندارد.
تابناک خواهش میکنم نسبت به این گروه از جوانانی که دانشگاه ازاد به عنوان هیت علمی به استخدام گرفته وحالا بعداز چند سال خیلی راحت دست به اخراج انها به بهانه فوق لیسانس بودن میزند بی توجه نباشید جالب است بدانید اکثرا از بین دانشگاه های برتر فارغ از تحصیل شده اند وبا سوابق تحصیلی درخشان هستند اگر دانشگاه فوق لیسانس نمیخواست چرا فرا خوان داد و ازمون گرفت حالا بعد گذشت سن وفرصت ها ی شغلی براحتی وبدون مسئولیت پرونده های انها را بر میگرداند
بابا اینا که امریه بودن کیف دنیا رو کردن حالا هم طلبکارن خوب می رفتن سربازی مثل ما با مدرک فوق لیسانس سر چهارراه پست میدادن به عنوان افسر وظیفه راهنمایی رانندگی و ماهیانه چهل هزار تومان از صبح تا شب
اون باید طلبکار باشه که با وجود فرخوان خود دانشگاه برای استخدام با فوق لیسانس و امتحان و گزینش و هزار جور گرفتاری بعد چند سال میگه فوق لیسانس نمی خوایم خدایش درد اینا که بدتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
باهات کاملا موافقم. اینا که امریه هستن میگن ما زندگیمونو دانشگاه ازاد تلف کردیم. ببخشید به جای سربازی لب مرز اومدین دانشگاه ازاد ماهی یک و نیم میلیون حقوق گرفتین. خوب بود میرفتین لب مرز ماهی 40 تومن میگرفتین؟ اون بدبختایی که هم سربازی رفتن بعدم دانشگاه استخدامشونو بعد چند سال به مسخره گرفته پس چی؟
خدا خیرت بده تابی جون. یه موضوع برای بررسی: به دستگاههای دیگه در شهرهای دیگه هم سری بزن تابی جون: شهرداریها، موسسات آموزش عالی، آموزش و پرورش و...
با سلام
مشکل استخدام نیروهای بورسیه یک طرف و مشکل برخورد با اعضای هیئت علمی بک طرف دیگر که بخشی از آن را بصورت خلاصه در ذیل ذکر می کنم:
1- بسیاری از مدرسین به صورت قراردادهای یک ساله به استخدام در آمده اند که پس از چندین سال تدریس و ارسال پرونده به سازمان مرکزی مشخص شده که دانشگاه آزاد قصد استخدام آنها را ندارد و به بهانه های مختلف از این کار شانه خالی می کند . این در حالی است که سن آنها در حال حاضر برای استخدام در سایر دانشگاه ها بالا رفته است.
2- در شهرستان ها از جمله دزفول ، بسیاری از اساتید به صورت پروازی و با شرط پرداخت هزینه تردد و در اختیار قراردادن مهمانسرا به صورت رایگان به استخدام دانشگاه در آمده اند ، در حالی که پس از گذشت 16 سال ، این امکانات حذف شده و مرتبا شرایط حضور زا سخت تر نیز می نمایند تا به خواشته خوده اساتید ، با آنها قطع ارتباط نمایید و حق مربوط به سنوات را نیز به آنها پزداخت نکنند.
باسلام وتحیت؛
اینجانب رئیس یکی از واحدهای دانشگاهی هستم و یقینا یکی از امریه های دانشگاه ما این مطلب را برای سایت تابناک ارسال کرده زیرا در طول سه سال تعهد خدمت سربازیش به جای عملکرد شایسته وتفاهم و همکاری با دانشگاه، صرفا دنبال جمع آوری این بخشنامه ها از این دانشگاه به اون دانشگاه بوده ولی امروز که مدت تعهد ایشان رو به اتمام هست انتظار دارد با سابقه درخشانی که از خود برجای گذاشته است، همه دست ایشون بگیرند وبگویند بله چون شما خودتون هیئت علمی بحساب آوردید وتشکیل خانواده داده اید پس دانشگاه ملزم است حتما شما را به جای نیروهای متعهد وشایسته جذب کند. درحالیکه این خیال خامی است وایشون باید دنبال یک فرصت دیگری با کوله باری از تجربیات بدرد نخور ودر جای دیگری باشد اگر لازم باشد تمامی فرم های ارزشیابی دوران تعهد نامبرده راجهت اطلاع خدمتتون ارسال می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
خب زودتر ارسال کنید که ما هم در جریان قرار بگیریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
جناب دکتر واسه یک رئیس دانشگاه خوب نیست اینطوری کینه ای باشه. اجازه بدید صلاحیت ایشون رو سازمان مرکزی تایید کنه نه شما. من فکر میکنم شما روحیه نقد پذیری ندارید و هرکس در مقابل اشتباهات شما نقدی کرده رو اخراج میکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
رییس محترم شما فکر میکنی فقط عضو هیئت علمی واحد شما این مشکل رو داشته؟؟
ضمن عرض سلام و درود به تمامی مخاطبان
راستش اینقدر نظرات محکوم کننده این اقدام خودسرانه دانشگاه آزاد زیاد بود که بنده ابتدا میخواستم نظری ندهم ولی نتوانستم با خودم کنار بییایم .همانطور که میدانید و میتوانید بپرسید، تقریبا تمامی اشخاصی که در هر ارگانی(نفت-استاندارد-نیرو و ....) که مشغول خدمت می شوند،معمولا پس از اتمام دوره خدمت با استقبال همان ارگان از نیروی متخصص تربیت شده مشغول کار می شوند(از دوستام هم دوره ای خودم لااقل 3 نفر) ولی متصدیان جدید دانشگاه آزاد دست به تصویب و اجرای قوانین بی حساب و کتاب می زنند. ای کاش هنگام تصویب قوانین دقت بیشتری داشتندو عواقب تصمیم های نابجا را بر نظام آموزشی و اسکلت دانشگاه آزاد که دسترنج مردان بزرگی است بهتر سنجیده شود. امیدوارم به لطف خدا، مشکل شما عزیزان متخصص که با قول استخدام حاضر به 4 سال همکاری صادقانه با این مجموعه بودید نیز حل گرددو ابتدای مهر با قوت قلب و سری بلند به ادامه شغل شریف خود بپردازید.
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمین
دوستان و همکاران (بخوانید همدردان) گرامی؛ به راستی معنای بازی کردن با زندگی یک فرد به چه معناست؟ آیا کسی که بعد از چندین سال فعالیت در مجموعه دانشگاه آزاد تمامی فرصت های شغلی را از دست داده است و نیز امروز با تکیه بر داشتن یک شغل (در ظاهر) تشکیل خانواده داده است می بایستی با اینچنین برخوردی مواجه شود؟
مسئولین محترم؛ خواهشمند است فقط برای یک لحظه (فقط یک لحظه) خود را به جای ما بگذارید و آنوقت اگر شب کابوس نداشتن کرایه ماهیانه منزل، اقساط وام و ... را نداشتید، هر تصمیمی خواستید برای این بندگان خدا (سربازان وظیفه هیات علمی) بگیرید...
متشکرم
سلام ممنون از پیگیری تان
با سلام
منم هیئت علمی (طرح سربازی) هستم. دانشگاه پیام نور هم مثل دانشگاه آزاد تو قرار دادش نوشته که پس از اتمام تهعد امکان داره نگیرنمون. واقعا بی انصافیه کسی که 4 سال از عمرشو تلف کنه واسه یه ارگان باید این جوابش باشه. من الان تو فکر انصرافم ولی می بینم که دو سال عقب افتادم به خاطر مصاحبه و تحقیقات محلی. تنها چیزی که مهم نیست وقت جوونای مردمه
سلام. من قرارداد محضری بورسیه از واحدی دارم. با دکتری. از سال 87 سر کارم. نه شهریه بنده کامل داده شده و نه هیچ حقوقی گرفتم. تمام فرصت های قبلی را از دست دادم.
مسولین محترم دانشگاه آزاد لطفا با زندگی این جوونا بازی نکنید،با این کاراتون اعتبار دانشگاهتون رو زیر سوال می برید.
بدون هیچ تردیدی میشه متوجه شد که اینکار بی عدالتیه. امیدوارم چنین اتفاقی نیفته. حداقل برای کسایی که قبلا بصورت امریه جذب شدن
نبایستی فرموش کنیم که دانشگاه ازاد بصورت خصوصی اداره می شود پس بنابراین بر اساس سود و زیان خود عمل می کند. وقتی تعداد دانشجو هر سال کم می شود پس نیازی ندارد هیات علمی یا کارمند استخدام کند و قطعا در این شرایط کمی دانشجو اولین کاری که از لحاظ عقلانی انجام شود خوب تعدیل نیرو است. حالا بماند ان نیرویی که اخراج می شود حتی بیمه بیکاری هم تعلق نمی گیرد. بسیار جالب است که افراد یک موسسه خصوصی را با دولتی اشتباه می گیرند. اگر این روند کم شدن دانشجو ادامه پیدا کند واحد هایی دوام دارند که هزینه کمتر داشته باشند. بهتر است که خوش خیالی را کنار بگذارید و درست به مسئله نگاه کنید.
اين كه گفتيد فقط شامل حال دانشگاه آزاد نيست اين موضوع يعني عدم امنيت شغلي و به قول شما مثلاً چهار سال هدر رفتن عمر ولي تمامي جوان هايي كه در شركت هاي خصوصي كار مي كنند چنين وضعيتي دارند .بايد فكر اساسي تري صورت بگيرد .
.انشاءالله دانشگاه آزاد اسلامی بابازنگری در تصمیمات خود بتواند امیدهای این جوانان که باهزار امید وآرزو پابه عرصه دانشگاه گذاشته اند ناامید نکند. وآنان بتوانند باآرامش خاطر کار وتحصیلات عالیه داشته باشند .
من هم دو سال پیش پس از قبولی در مقطع دکتری با مصاحبه علمی و عقیدتی و عمومی خوب الان میگن نمیخایمت و وقتم نه دو سال بلکه شش سال از زمان فوق لیسانس تا الان تلف شده.الان دارم تاوان نرفتن خارج رو میدم که دوستام رفتن و من موندم.
مگه میشه شما با یک بخشنامه نزدیک 300 نفر دارای مدرک دکترا و فوق لیسانس رو استخدام کنی و ازشون چار سال تعهد بگیری که باید تمام وقت حضور داشته باشند و کارت پایان خدمت بهشون ندی بعدش بعد از چهار سال یک بخش نامه جدید ابلاغ کنی که برید خداحافظ.
حالا که سن استخدامی این افراد گذشته باید چی کار کنند؟ شما چرا اصلا فراخوان داده بودید؟ با مدارک این افراد رشته برای دانشگاه تصویب کردید بعدش دیگه بهشون احتیاج ندارید! انصاف هم خوب چیزیه! چهار سال پیش فوق لیسانس و دکترا کجا بود؟ رفقای ما رفتن سربازی و الان بهترین جاها استخدام شدند ولی ما چی؟
ممنون از این خبرگزاری محترم جهت پوشش اخبار و مشکلات ما
مشکل دانشگاه آزاد در حال حاضر عدم جذب دانشجو می باشد و این را می توان در بسته شدن بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد به دلیل عدم حظور دانشج دید.مشکلی که تا چند سال دیگر گریبان دانشگاه های آزاد بزرگ را هم می گیرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست