بازدید 19862
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

ابراز امیدواری غرب به حصول توافق هسته‌ای با ایران

اظهار امیدواری غرب به توافق هسته‌ای با ایران در دوره روحانی، اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران، فشار دولت آمریکا بر افشاکنندگان اطلاعات محرمانه مربوط به ایران، اقامت چهل روزه یک فرد ایرانی در فرودگاه استانبول و دومین روز سفر احمدی‌نژاد به عراق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۳۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 20 July 2013
ابراز امیدواری غرب به حصول توافق هسته‌ای با ایران
اظهار امیدواری غرب به توافق هسته‌ای با ایران در دوره روحانی، اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران، فشار دولت آمریکا بر افشاکنندگان اطلاعات محرمانه مربوط به ایران، اقامت چهل روزه یک فرد ایرانی در فرودگاه استانبول و دومین روز سفر احمدی‌نژاد به عراق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ابراز امیدواری غرب به حصول توافق هسته‌ای با ایران

به گزارش «تابناک»، یکی از مطالب مهم امروز مطبوعات جهان درباره ایران، مطلبی است که خبرگزاری «رویترز» درباره دیدگاه کشورهای غربی نسبت به ریاست جمهوری حسن روحانی منتشر کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، قدرت‌های جهانی انتخاب روحانی را ‌فرصتی برای توافق هسته‌ای در نظر می‌گیرند. این خبرگزاری می‌نویسد، یک دیپلمات غربی پس از نشست اخیر نمایندگان گروه ۱+۵ در بروکسل اظهار داشته: «انتخاب روحانی، می‌تواند فرصتی را پدید آورد و ما انتظار داریم شاهد تغییر لحن ایران باشیم».

رویترز می‌نویسد، مقامات غربی از سوی دیگر امیدوارند که فشار مسائل اقتصادی داخلی در ایران و همچنین نگرانی از احتمال سرایت امواج ناآرامی و بی‌ثباتی از سطح منطقه به ایران، دولت جدید را وادار کند که به طور جدی‌تری به دنبال توافق هسته‌ای برآید.

ابراز امیدواری غرب به حصول توافق هسته‌ای با ایران

با این حال، روز گذشته، وزیر خارجه انگلیس‌ با به کار بردن لحنی تهدیدآمیز، اظهار داشته در صورتی که تغییری در سیاست‌های هسته‌ای ایران پدید نیاید، تحریم‌های جدیدی از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران تصویب خواهد شد.

به نوشته «عرب نیوز»، ویلیام هیگ اظهار داشته، اتحادیه اروپا خواستار مشاهده شواهدی است، مبنی بر این که ایران می‌خواهد تضمین‌های مشخصی را مبنی بر عدم تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ارائه دهد.

وی گفته: «اکنون ما منتظریم تا شاهد گام‌های محکم و پیشنهاد‌هایی از سوی ایران باشیم. در غیر این صورت، ما قطعاً تحریم‌های جدیدی را وضع خواهیم کرد. نه تنها تحریم‌های جدید وضع خواهد شد، بلکه این تحریم‌ها در طول زمان تشدید خواهد شد».

ابراز امیدواری غرب به حصول توافق هسته‌ای با ایران

در خبر دیگری مربوط به موضوع هسته‌ای، خبرگزاری «ریانووستی» از تشدید فشارهای دولت آمریکا بر افشاگران اطلاعات محرمانه مربوط به ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، در جدید‌ترین مورد، یک دادگاه آمریکایی با صدور فرمانی از خبرنگار نیویورک تایمز، خواسته منبع اطلاعات محرمانه‌ای خود درباره اقدامات خرابکارانه آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران را معرفی کند.

بر پایه حکم این دادگاه، جیمز رایزن، خبرنگار باسابقه حوزه امنیت ملی نیویورک تایمز باید اعلام کند که آیا جفری استرلینگ، مأمور سابق سازمان «سیا» اطلاعات مربوط به یک طرح ناموفق آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران را برای وی فاش کرده یا خیر. ریانووستی اشاره می‌کند که این حکم، نگرانی‌هایی را درباره حفاظت از هویت منابع خبری در مطبوعات آمریکا ایجاد کرده است.

ابراز امیدواری غرب به حصول توافق هسته‌ای با ایران

اما در مطلبی جالب توجه، روزنامه «تودی زمان» ترکیه از اقامت چهل روزه یک فرد ایرانی در فرودگاه بین‌المللی استانبول خبر داده است. به نوشته این روزنامه، یک مرد شصت ساله ایرانی که در آغاز می‌‌خواسته از راه استانبول به دانمارک سفر کند، چهل ‌روز است‌ در فرودگاه «آتاتورک» استانبول مانده و از این مکان بیرون نمی‌رود‌.

به نوشته این روزنامه، فرد یاد شده که شب‌ها نیز روی صندلی‌های فرودگاه می‌خوابد، پس از ورود به این فرودگاه تصمیم گرفته به دانمارک نرود و در عوض، در‌‌ همان مکان اقامت کند. جالب‌تر این که خود وی گفته نمی‌داند به چه دلیل در فرودگاه مانده است!

ابراز امیدواری غرب به حصول توافق هسته‌ای با ایران

در پایان، روزنامه «واشنگتن پست» یکی از مطالب خود را به روز دوم سفر احمدی‌نژاد به عراق اختصاص داده است. این روزنامه می‌نویسد، محمود احمدی‌نژاد، در دومین روز سفر خود، روز جمعه تحت تدابیر شدید امنیتی به جنوب عراق رفت تا از دو شهر مقدس شیعیان دیدار کند؛ بنابراین، وی پس از دیدار با مقامات دولتی عراق که روز پنجشنبه انجام شد، روز گذشته به نجف و کربلا سفر کرد.

این در حالی است که عراق روز ناآرامی را پشت سر گذاشت و در انفجار بمبی در یک مسجد در شمال بغداد، دست‌کم هفده تن کشته شدند. بر همین اساس، نیروهای امنیتی عراقی به شدت مراقب بوده‌اند تا مشکلی در جریان زیارت احمدی‌نژاد از مزارهای امامان شیعه رخ ندهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۳۴
اگه تحریم ها زیاد شود با جنگ فرقی ندارد بنابراین ایران برای خارج شدن از فشار باید آماده حمله به متحدین منطقه ای امریکا و لااقل حمله به همه پایگاه ها ی امریکا در منطقه باشد .آب که از سر گذشت چه قطره چه دریا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
بنظر من هم یکی از اهداف امریکا از تحریم ها همینه که ما چنین رفتارهایی از خودمون نشون بدیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
حالا شما فرض کن زدیم کل متحدان آمریکا در منطقه رو با خاک یکسان کردیم، میشه بگی اونوقت چی میشه؟ چون واقعا برام سوال شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
خدایا خودت همه رو به راه راست هدایت کن
ای خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
البته حرف این دوست عزیز تا حدودی درست است و باید همانطور که آمریکا علنا منافع ما را هدف قرار داده باید منافعش در خطر قرار گیرد اما منافع آمریکا تنها این کشورهای منطقه نیستند و ما فرصتهای بسیار بزرگتری داریم که باید با تیز بینی آنها را مد نظر قرار دهیم که هم سیلی سختی به آمریکا و اروپا و بخصوص انگلیس بزنیم و هم اینکه کشورهای منطقه خودشان را یک کم جمع جور کنند که تا الان ایران ملاحضه کشورهای منطقه را می کرده و الا ایران طور دیگری هم می تواند برخورد کند .اما باید قدم ها به صورتی باشد که ما از گوشه رینگ بیرون بیاییم و آمریکا و اروپا را به گوشه رینگ بکشانیم و دست آمریکا و اروپا را برای افکار عمومی دنیا هر چه بیش از پیش باز نماییم . بی شک حتی اگر توافقاتی صورت گیرد و موقتا فشارها کم شود در اینده در صورتی که کوچکترین کاری انجام دهیم که مخالف منافع اینها باشد پیچ تحریم و چماق زور گویی آمریکا بلند می شود و در آن موقع اتحاد در مقابل اینها کمی سخت تر می شود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
حرف شما در این باره که شرایط الان با جنگ فرق نداره کاملاً صحیح است ولی روشی که شما می فرمایید هیچ فرقی با پریدن آدم از ساختمان صد طبقه در حال آتشسوزی ندارد. اصولاً هدف ایران از حمله پیش دستانه با آمریکا چیست؟ جز این است که حتی در صورت پیروزی تمام تأسیسات نفتی ما که در جنوب واقع شده در بهترین شرایط نابود می شود؟
دقت کنید که حرفم این نیست که ما از خود دفاع نکنیم ولی شرایط حمله متفاوت است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
بله اعلام جنگ نظامی با امریکا و متحدانش و در واقع باغرب . آنها هم در شرایطی که در بحران اقتصادی به سر میبریم و نا امنی در منطقه به شدت بالا گرفته
غرب باادبيات تهديدوزورنبايدبه مذاكرات هسته اي موفق اميدوارباشدوبهم خوردن نظم وآرامش منطقه كه ازسوي غرب صورت گرفته نه تنها به نفع هيچ مملكتي نيست بلكه درپي آن اگرآتش
شعله ورتر شود ديگر كنترلش سخت خواهد بود و سريعا غرب وديگرقدرتهانيز در آتش آن بشدت خواهند سوخت لذا بهتر است جهان غرب در حكومتها ي منطقه دخالت نكند
بکوری چشم هیگ وزیر خارجه انگلیس شاید ایران با آمریکا مذاکره و رابطه
حسنه برقرارکند آن موقع خباثت انگلیس بسر خودش میخورد
پاسخ ها
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
موافقم اين طوري مردمهم يه نفسي ميكشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
مشکل شما اینجاست که فکر می کنید آمریکا و انگلیس با هم فرق می کنند .ما با آمریکا مشکلات اساسی و راهبردی داریم که برای رفع آنها باید یا آمریکایی ها خیلی در سیاست های خود تغییر دهند یا ما .مثلا یا باید آمریکا دست از دخالت و پشتیبانی بی حساب از رژیم های جعلی بردارد یا مثل ترکیه بشویم بی رگ و ریشه که در حال حاضر هیچکدام از ایران محتمل که هیچ ممکن نیست .دوستان عزیزی که رفع مشکل ما را در بهبود روابط با آمریکا می دانند بهتر است کمی به تاریخ آمریکا مراجعه کنند .مشکل ما در حال حاضر مشکل در مدیریت های سفارشی میانی و بسیج مردم برای مقابله با حجمه سنگین غرب داریم .با آمریکا فقط باید با زبان زور صحبت کرد اگر آمریکا متوجه زور شود کلا مسائل حل می شود و این فقط با خود باوری بدست می آید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
یکی برای من نسبت مثبت ها رو به منفی ها معنی کنه لطفاً..
اصلا دیگه انگلیس قدرتی نیست در مقابل ما که بخواد مارو تهدید کنه ما شفاف سازی کردیم اما زیر بار حرف زور هم نمیریم اونا منظورشون از اون حرف برچیدن برنامه هسته اییه اما کور خواندن .
فعلا که با این حرفها آنها راه گذشته را ادامه میدهند و فکر میکنند تحریمها اثر کرده و انتظار دارند طرف ایرانی کوتاه بیاید.

اشتباه بزرگی میکنند روحانی ممکن است در اظهاراتش تند روی نکند و کسی را تهدید نکند ولی از حقوق ملت ایران کوناه نمیآید و اتفاقا مردم هم پشتیبان تصمیمات او خواهند بود و اگر لازم شد فشارها را بهتر از قبل تحمل میکنند.
دوست عزیز دوران جنگ خیلی وقته که گذشته.بعد از سه دهه از جنگ باعراق هنوز داریم تاوان پس میدیم.اونوقت شما میگی بزنیم و بکوبیم مگه دست و پای اونا که اولین تولید کننده ی نظامی جهانند بسته است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غرب تحت سلطه صهیونیستها به هیچ وجه به دنبال حصول توافق با ایران نیست آنها به دنبال بهانه تراشی خواهند بود فقط منطق صلابت یا به قول خودشان قدرت را می فهمند
اینهمه مذاکره کردن نتیجش افزایش تحریمها و از بین رفتن اون امتیازاتی بود که اوایل در نظر گرفته بودن حالا مثلا فکر میکنید چی عوض شده که بخوان کنار بیان یا ما چه فکر جدیدی میتونیم بکنیم که به این زبون نفهمها بفهمونیم که هدف سلاح هسته ای نیست اینا که خودشونو زدن بخواب پس نمیشه بیدارشون کرد ما هم که فکر نکنم از حق و مواضع خودمون عقب بشینیم. این قصه سر دراز خواهد داشت
دوست عزیز این چیزی که شما میفرمایید منجر به جنگ بزرگی خواهد شد و به خاک و خون کشیده شده کشور و از بین رفتن امنیت و ثبات در کشور که متاسفانه قدر آن را نمیدانیم.
در واقع یک ریسک است که به احتمال بسیار زیاد بازنده ما خواهیم.
پاسخ ها
رامین میم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
دوست عزیز اشتباه نکن به همین راحتی که نیست اگر چه جنگ بزرگی در راه خواهد بود اما ایران هم از لحاظ جغرافیایی قدرت دردست گرفتن نقطه ضعف حریفهاشو داره و به همین سادگی مغلوب نمیشه - راستی اگه نظامیان خارجی برا پول میجنگند ملت ایران برای خاک و ناموس و دینشون میجنگند پس بدون ایران فقط واسه دلبستگی ها و اهدافشون زود مغلوب نخواهد شد
رفع مشکلات اقتصادی
اقا رضا میشه بگی چقدر درامد ماهانه داری و در کدام شهر هستی و چقدر اجاره می دهی که میگی مردم فشار ها را بهتر از قبل تحمل می کنند.
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
منم بچه حاشیه شهرم و درآمدم خیلی از خط فقر پایینتره ولی دلیل نمیشه زیر بار زور برم. امیدوارم دولت جدید با برنامه های جدید بتونه فشارها رو به حداقل برسونه، اما ما از حقوق و عزتمون نمیتونیم دست بر داریم.
باید بر اساس احترام متقابل جلو رفت .ما که سر جنگ با کسی نداریم اما از حقوق حقه خود هم نباید کوتاه امد البته با درایت
مشکل برنامه هسته ای نیست،مشکل وحدت ملته که براش خواب دیدن و باید قبل از ارتباط با ایران این چالش رو از سر راهشون بردارند البته خیال باطلی است ولی همینکه بعد از سی سال قدرت زیر پوست این ملت رو شناختن باید خیلی مراقب و هوشیار بود.
تا موقعی که پاشنه آشیلی مثل اسرائیل را آمریکا در منطقه دارد ،هیچ کدام از این کشورها فکر حمله نظامی رو هم نمیکنند و اونها خوب میدونند که باید منافع اسراییل در منطقه حفظ شود...این تحریم اقتصادی آخرین حربه دشمن به ماست که با شکست خوردنش دیگر کاری نمیتواند بکند...تحریم اقتصادی،ایجاد فتنه و تفرقه افکنی،ترور دانشمندان هسته ای،ترویج ایران هراسی،تلاش برای انقلاب مخملی یا همان جنگ نرم،تهاجم فرهنگی،حمایت از گروه های معاند و ضد انقلاب،نا آرام کردن منطقه و ....نشان میدهد که بحث ما هیچ گاه مسئله هسته ای نبوده.
اين غربيها اصالتشان وريشه شان با جنايت وآدم كشي بنا شده جنگ وتحريم برايشان يكي است .كافي است شما نگاهي به مردم عراق ومتولدين روزانه در اين كشور داشته باشين به عمق جنايت اينها پي ميبريد.... اينهافقط وفقط خود را برتر وانسان ميدانند وخود رامالك كل جهان هستي.اما ما بايددر مقابل كار تلاش مضاعف وپيشرفت وعدم وابستگي يه اينها را با تمام قدرت به پيش ببريم .وروز به روز خود را قويتر كنيم تا هر طفيلي به ما ومردم ما وهويت وتارخ مان دهن كجي نكند .اگر ايران ودينمان را دوست داريم بسم ا...
من به عنوان يك افغاني دارم نظر مي دم. از جنگ به هر قيمتي بايد فرار كرد! جنگ هيچ برنده اي ندارد. و پس از اتمام جنگ جز حسرت و ويراني و تباهي چيزي باقي نمي ماند. ما افغانها شوروي سابق را از كشورمون بيرون كرديم! ولي تا امروز از مشكلات جنگ رها نشده ايم. سرنوشت ما با مهاجرت و اوارگي و بي سرنوشتي گره خورد. شايد ايران بتواند به منافع امريكا ضربه بزند ولي خود ايران هم قطعا از خرابي و ناامني و صدمات اجتماعي جنگ در امان نخواهد بود. وقتي امنيت يك بار به هم خورد، دوباره برگردوندن اون كار آساني نخواهد بود.
پاسخ ها
رامین میم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
دوست عزیز افغانستان که اصلا همدلی و اتحاد نبوده اگه ملت افغانی باهم متحد بودن به همین سادگی شکست رو قبول نمی کردند
شاید اگر ایران هم مثل خودشون تهدید میکردو میگفت که اگر به خواسته هاش عمل نکنن خاورمیانه رو برای بعضی کشورها نا امن میکرد اینجوری بازی دست ما می افتاد و دیگر اینهمه تهدید به جنگ نمیشدیم چون اونها از کمبود سوخت خودشون و منافعشون در خاورمیانه بشدت میترسن و بعضی کشور های عربی هم فکری برای خودشون میکردنو اینهمه شیر نمیشدن مطمعنم وضعیت خیلی بهتر میشد البته اگه مثل تنگه هرمز عمل نکنیم
پاسخ ها
رامین میم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
اصلا اینطور نیست نوع نگاهت خیلی اشتباهه
متاسفم برات
رهبر ایران اسلامی گفته که ما دنبال سلاح اتمی نیستیم و تا جایی که شنیده ایم ایران گفته این حرف را به عنوان سند حاضر است در سازمان ملل ثبت کند. آیا بهتر نیست ایران پیشنهاد بدهد رهبران تمامی کشورهای دنیا (پادشاه، ملکه، رییس جمهور و یا هر کس دیگری که هست) عین همن کار را بکنند و سازمان ملل اگر خطا و تخطی از کشورها دید مجازاتشان کند؟
(فکر می کنید چند کشور موافقت کنند؟)
این انگلیس که به دلیل داشتن دولتهای ناشایست با یک اقتصاد بدی مواجه شده است، سعی دارد مثل گذشته خود را قوی نشان دهد ولی نمی داند که این روباه پیر که یال و کوپالش ریخته، بهتر است که این آبرویی که دیگر چیزی از آن باقی نمانده را بهتر است که حفظ کند. امروز که ابابشان به دنبال مذاکره با ایران است، اینها نیز میخواهند با این مزخرفات، خودی نشان دهند و بگویند که ما هم در صحنه سیاست بین المللی زنده هستیم ولی هنوز قبول نکرده که مرده ای متحرک بیشتر نیستند و خبرنگاران ما نباید حرفهای احمقانه این روباه پیر را درج و بزرگنمایی کنند.
راه ما مقاومت کردن است. مقاومت کردن بسادگی یعنی سازش نکردن. معنی اصلی ان صبر کردن و به خدا توکل کردن است. حالا اگر خدایی وجود دارد ، که وجود دارد ، بی هیچ تردید از مظلوم مقاوم متوکل حمایت میکند. خدا میخواهد که ما را امتحان کند و درجه ایمان ما را بسنجد. نشانه ایمان در این شرایط مقاومت، صبر و توکل است. در واقع ما در مقابل رژیم پهلوی همین کار را کردیم و خدا ما را پیروز کرد. در مقابل صدام و حزب بعث هم همین کار را کردیم و باز خدا ما را پیروز کرد. در هیچکدام از ایندو ما با توانایی نظامی پیروز نشدیم. در این مورد هم انشاءالله همینطور میشود. تمام این داستان سناریویی است که خدا علم کرده تا مومنین ، صابرین و متوکلین را از غیر انان جدا کند و تا امروز بحمدلله ملت عظیم ایران به بهترین نحو روسفید بوده اند. همیشه همینگونه باد.
ما بارها تاکید کرده ایم به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستیم ولی در عوض آمریکا و کشورهای غربی ما رو تحریم کردن و هر روز تهدید، اگر واقعا راست می گویند می خواهند مذاکره کنند باید با یک گزینه بیاییند و آن هم پذیرفتن جق مسلم ایران برای استفاده از انرژی هسته ایه وگرنه هزار دور دیگه مذاکره انجام بشه چیزی جز آب در هونگ کوبیدن نیست ...
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح