بازدید 70802
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

درخواست معاون وزارت خارجه عربستان از حسن روحانی

جریمه یک بانک ژاپنی به واسطه تبادلات مالی با ایران، مواضع عربستان سعودی در قبال رئیس‌جمهور جدید ایران، ادامه ادعاهای نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره سیاست‌های ایران در دولت جدید، بازتاب سخنان اخیر محمد خاتمی و تکذیب مذاکرات انتقال نفت ایران به روسیه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۲۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 21 June 2013
عربستان: آماده «حمایت شایسته» از روحانی هستیمجریمه یک بانک ژاپنی به واسطه تبادلات مالی با ایران، مواضع عربستان سعودی در قبال رئیس‌جمهور جدید ایران، ادامه ادعاهای نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره سیاست‌های ایران در دولت جدید، بازتاب سخنان اخیر محمد خاتمی و تکذیب مذاکرات انتقال نفت ایران به روسیه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

عربستان: آماده «حمایت شایسته» از روحانی هستیم

به گزارش «تابناک»، یکی از مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهانی درباره ایران، به جریمه یک بانک ژاپنی از سوی آمریکا به واسطه ارتباطات مالی با ایران مربوط می‌شود. به نوشته «بلومبرگ»، بانک «توکیو میتسوبیشی یو اف جی» با پرداخت 250 میلیون دلار به آمریکا موافقت کرده تا بدین وسیله، از مجازات به اتهام انجام تبادلات مالی با کشورهای تحت تحریم آمریکا، همچون ایران، سودان و میانمار رهایی یابد. این بانک متهم است که مبلغی نزدیک صد میلیارد دلار را برای بخش‌های دولتی و خصوصی کشورهای نامبرده انتقال داده است. این مبلغ، حاصل مجموع 28 هزار عملیات نقل و انتقال مالی بوده که از سوی این بانک انجام گرفته است. بانک توکیو میتسوبیشی که بزرگترین بانک ژاپن است، از جمله سهامداران مهم در ایالات متحده به شمار می‌رود.. 

عربستان: آماده «حمایت شایسته» از روحانی هستیم

اما در میان دیگر مطالب، باید به اخبار و تحلیل‌هایی اشاره کرد که همچنان و با وجود گذشت یک هفته از انتخابات، درباره رئیس جمهور جدید ایران منتشر می‌شود. در این رابطه، خبرگزاری «رویترز» مواضع عربستان سعودی در قبال روحانی را بازتاب داده و می‌نویسد، این کشور، از «حمایت شایسته» از روحانی سخن گفته است.

به نوشته این خبرگزاری، معاون وزارت خارجه عربستان از حسن روحانی خواسته در پی برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه باشد و از مداخله در امور دیگر دولت‌ها خودداری کند.

وی گفته: «اگر این چیزی است که روحانی قصد انجامش را دارد، ما از وی حمایت کرده و این موضع را می‌ستاییم». رویترز اشاره می‌کند که پیش از این، ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی نیز ضمن تبریک به روحانی، نسبت به بهبود روابط دو کشور ابراز امیدواری کرده بود. 

عربستان: آماده «حمایت شایسته» از روحانی هستیم

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنان و خستگی‌ناپذیر مشغول فضاسازی علیه روحانی و اتهام‌زنی به وی است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو اظهار داشته رئیس جمهور جدید ایران، ظاهری خندان دارد، اما تغییری در سیاست خارجی حکومت ایران پدید نخواهد آورد.

نتانیاهو بار دیگر تأکید کرده نباید به ایران اجازه داده شود به ساخت سلاح هسته‌ای اقدام کند و مدعی شده انتخاب روحانی، «تغییر در ظاهر است؛ نه تغییر در ماهیت». وی همچنین بار دیگر اظهار داشته ایران باید همه فعالیت‌های غنی‌سازی خود را به حال تعلیق در‌آورده و تأسیسات هسته‌ای خود را نیز تعطیل کند. نتانیاهو دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بزرگترین خطر برای رژیم اسرائیل دانسته است. 

عربستان: آماده «حمایت شایسته» از روحانی هستیم

سخنان جدید خاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری و حسن روحانی، موضوع دیگری است که از روز گذشته مورد توجه برخی مطبوعات قرار گرفته است. «واشنگتن پست» می‌نویسد، رئیس جمهور پیشین و چهره برجسته اصلاح طلب ایران، از هواداران حسن روحانی، رئیس جمهور تازه این کشور خواسته ‌‌شکیبا باشند و به دولت جدید زمان بدهند تا بتواند بر مشکلات داخلی و خارجی کشور غلبه کند.

این روزنامه اشاره می‌کند، سخنان خاتمی‌ در جریان دیدار وی با جمعی از دانشجویان عنوان شده و وی در این سخنرانی از هواداران رئیس جمهور جدید خواسته از روحانی انتظار معجزه نداشته باشند. 

عربستان: آماده «حمایت شایسته» از روحانی هستیم

در پایان، در خبری مربوط به حوزه انرژی، سایت «انرژی تریبیون» از تکذیب مذاکرات ایران و روسیه برای برقراری سیستم «سواپ معکوس» میان دو کشور خبر داده است. این سایت به نقل از علیرضا نیکزاد رهبر، سخنگوی وزارت نفت ایران می‌نویسد، هیچ مذاکره ای در این زمینه میان دو طرفین انجام نشده و اصولاً سواپ معکوس جنوب به شمال، به واسطه نبود زیرساخت‌های فنی لازم، امکان پذیر نیست. این تکذیب پس از آن مطرح می‌شود که برخی رسانه‌ها، گزارش‌هایی را منتشر کردند، مبنی بر اینکه روسیه می‌خواهد با برقراری یک سیستم سواپ معکوس، نفت مناطق جنوبی ایران را از راه دریای خزر تحویل گرفته و از آن جهت تأمین نفت مورد نیاز مناطق جنوبی خود استفاده کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۳۳
کسی نیس از خود عربستانیا پشتیبانی کنه اونوقت میخان از ریس جمهور ما پشتیبانی شایسته !!! کنن ؟؟؟
بیچاره ها هر کدومشون یه موضعه احمقانه گرفتن که تو گرداب روشن آینده ایران غرق نشن
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
به هر حال باید پذیرفت که عربستان بزرگترین کشور مسلمان سنی است و بواسطه در اختیار داشتن انبوه چاههای نفت، به جهت اقتصادی نیز در رتبه بالایی قرار دارد.
داشتن پول + نفوذ این کشور عقب مانده را تا سطح بالایی در معادلات منطقه سهیم کرده است.
مگر عربستان پدر بزرگ دلسوز منطقه است؟! فراموش نکن رابطه ی ما با عربستان بعد از حمایت اونها از بن علی و مبارک و صالح و ... و لشکر کشی به بحرین و حمایت از تروریستهای عراق و سوریه به این روز اومده پس در این موضوع دیگه احمدی نژاد مقصر نیست.
به کجا رسیدیم که عربستان هم میخواد از رییس جمهور ما حمایت شایسته؟!! کند!....
در قانون اساسی ایران :اسرائیل کشور نیست تا ما بیایم به حرفاش گوش کنیم
ایران هنوز درک نکرده که باید از فرصت ها بهترین استفاده را ببرد. مسلم است رفتار ما در قبال اسرائیل تغییر نخواهد کرد ولی همین سخنرانی ها و تخریب هایی که رژیم اسرائل شروع کرده است فضا را ملتهب می کند بنابراین ما باید پیش از آنها به بحث و صحبت ولو بازدید و بازبرقراری روابط گذشته بپردازیم. ضمن آنکه الان بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با کشورهای خاصی از اروپا است نظیر ایتالیا، یونان، پرتقال و غیره که هم تبریک گفتند به ما و هم ابراز علاقه مندی برای برقراری ارتباط.

فرصت ها را از دست ندهیم با ایجاد ارتباط با این کشورها بگذاریم منافع طلبی آنها در اتحادیه اروپا بیش از پیش شکل بگیرد تا اهمیت کشوری مثل ایران در اتحادیه اروپا ملموس تر باشد.

با اظهارات اخیر رئیس جمهور ایتالیا در قبال ایران، دیگر چه می خواهیم؟ آنها صریحا می خواهند ارتباط تجاری با ایران داشته باشند خب ما می توانیم توپ را به میدان آنها بیاندازیم و از آنها بخواهیم راهکار برای مشکل انتقال های مالی ارائه کنند، آنوقت است که می بینید منافع آنها ایجاب می کند ارتباط ولو یک بانک حود را از آمریکا قطع و به ایران معطوف کنند.

ما باید انگیزه یک جهان مالی بدون آمریکا را استارت بزنیم
امیدوارم رابطمون با همه ی کشور ها خوب بشه ، و تندروی های گذشته تکرار نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
دوست عزیز کشورهای دیگه تندرو بودنشون رو کنار نگذارن ما نمیتونیم باهاشون رابطه ی صمیمی برقرار کنیم این فقط ما نبودیم که تندرو بودیم
آقاي معاون وزير خارجه عربستان:
اولاً ، بگو بزرگتر از خودت بياد صحبت كنه .
ثانياً ، مگه ما سوريه را به آتش كشيديم كه حالا بايد از مداخله خودداري كنيم ؟ حتماًً شما و قطر و تركيه و.... در آنجا هيچ نقشي نداشتيد.
ثالثا ، آقاي روحاني رئيس جمهور محبوب ما خودش بهتر ميدونه كه بايد چكار كنه نيازي به خورده فرمايشهاي شما نيست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
عزیز جان کشوری همسایه پیام دوستی فرستاده با حفظ منافع ایران عزیز مودبانه و قاطع می توان پاسخ داد و حتی چون آنها در موضع ضعف و ترس هستند امتیاز گرفت ولی تیکه انداختن و این حرفها دیگر بس است
ما همه این مشکلات رو پشت سر میگذاریم دیگران چاره ای در مقابل کشور ما ندارند جز قبول خواسته های ما دیگر خود کشورهای غرب هم خسته شده اند اسرائیل هم بالاخره کوتاه میاد فقط باید صبر کنیم این بار شعارمون صبر هست
اسراییل یک مهره سوزانده شده به وسیله ایران بادست شریف حزب الله من قربان این کلمه الله این حزب بشم اسراییل همواره همواره در حال وق وق کردن است وآمریکا واروپاهم درحال فروپاشی فقط مردم شریف ایران باید کمی دیگر مقاومت کنند همانند شعب ابیطالب که بعد پیروزی با پیامبر عزیز شد وبه غرقاوی وامثال آن توجه نکنن وقرآن مجید نیز فرموده که تابع یهود ونصارا نشوید که آنان بر خلاف فرمایش قرآن عمل کردند ودستشان بریده باد .
فردی به نمایندگی از آقای روحانی هم باید جواب متقابل درخور عربستان رو بده

اینکه : "از پیامهای تبریک دولتهای منطقه،خصوصا عربستان سعودی تشکر میکنیم و اگر کشورهای منطقه، در حرف و عمل، از هرگونه دخالت در سایر کشورهای خاور میانه دست بردارند، مطمئنا ایران را بهترین دوست خود خواهند یافت که از آنها پشتیبانی خواهد نمود"
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
در این اوضاع نابسامان و شکننده منطقه فقط و فقط باید "با پنبه سر برید".
بیاید در دوره جدید به همه مسائل با لبخند نگاه کنیم .
آرامش منطقه بهبود می یابد اگر دولت عربستان در امور کشورهای منطقه دخالت نکند . کشورهایی مانند سوریه و عراق را به آشوب نکشد. این مقام عربستانی باید بداند چشمان ما واقعیات منطقه را بخوبی میبیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاكستان كه طالبان رو حمايت كرد و بر جنايتهاي آنها چشم بست امروز به روزي افتاده كه علاوه بر ترور نخست وزيرش در هر انتخابات هم چندين انفجار توسط همين طالبان دارند.عربستان و قطر و تركيه رو هم عاقبتشون رو خواهيم ديد.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
به اینها هیچ چیزی نگویید چون اصلا از خود ارداه ای ندارند هروقت با اربابشان امریکا به توافق رسیدید اینها هم دوست خواهند شد در غیر اینصورت ایراز دوستی با اینها اتلاف وقت است
1_ عربستان هم مثل ایران کشوری با تاثیگذاری بالا هست
2_ عربستان همسایه ما هست
و اشتباهات ما بود که از همسایه ها دشمن ساختیم حتی دوست نباشند بهتره از این هست که دشمن باشند.
امیدوارم اقای روحانی با اعتدال و اقتدار به حل مشکلاتی کشورهای حاشیه ی خلیج فارس نشین درست کردند بپردازد.
معاون وزیر خارجه؟فردا کارمندشون هم نظر میده و افازه میکنه
عربستان می خواد بگه اگر کاری به منطقه نداشته باشید حمایتتان می کنیم اون وقت همین عربستان سرشو همه جا میکشه چی فک کرده؟
سلام تابناک جان. از اینکه بی طرف هستی بسیار تشکر. قابل توجه این دوستانی که اینجا پیام میدن و بر علیه معاون وزیر امور خارجه عربستان نظر میدن لازمه که گفته بشه 1000 تا آدم مثل شما توی کشور ما باشه مگه قید سیاست خارجی را بزنیم و دچار انزوا بشیم. شما عزیزان از روی تعصب و هیجان حرف می زنید.
هر جا یک شیعه کشته میشود دستان ناپاک سعودی ها را میتوان آنجا دید.
چه کسی وهابیت و سلفی های خبیث و تروریست ها را در سوریه و پاکستان و افغانستان و لبنان حمایت میکند؟
این نادان ها در حال غرق شدن هم دست از گنده گویی و تکبر جاهلیت و اموی گری بر نمیدارند.
اسراییلیها همیشه به دنبال القای یاس و نا امیدی در ذهن سایر کشورها نسبت به ایران هستند. ایران اسلامی سر بلندتر از همیشه و با بهبود روایط با سایر کشورها فعالیتهای هسته ای خود را ادامه خواهد داد.
قطعا موضع بر حق و اصولی ایران به مرور زمان به دیگر ملت های منطقه و جهان سرایت خواهد کرد و میتوان با کار رسانه ای قوی غیر منطقی بودن مواضع مخالفان حق را آشکار ساخت، به شرط همدلی کلیه مسولان.
كاش يك بار ديگه بهترين نيروهاي اسلام يعني ايرانيان و اعراب عربستان و عراق و سوريه و مصر و همچنين تركها با هم متحد بشن ....
برقراری رابطه در جهت منافع کشور وملتمون وظیفه ی هر دولتی است.که ان شاءالله در این دولت روابطمون علاوه بر کشورهای همسایه، با همه کشورهای دنیا باید احیاء گردد.
ببینید چه کسی از برقراری ثبات حرف میزنه.عربستانی که باعث کشتار در سوریه و حتی مردم کشور خودشون رو هم سرکوب میکنند.خنده داره نه
به عربستان بفرمایید شما در امور کشورهای دیگری مٍثل پاکستان،عراق ،سوریه،افغانستان،حتی در بعضی نقاط ایران دخالت می کنید یا ایران اسلامی؟نکنه آنها هم مثل اربابانشان رفتار دوگانه خودشان را نمی بینند یا نمی فهمندو خدا بر دلهایشان مهر زده و از درک حقایق محرومند؟
اين يك نوع فرا فكني است عربستان از درون ستون هاي حاكميتش متلاشي شده حالا مي خواهد بگويد مشكلات ما از ناحيه دخالت ايران در امور داخلي آنها است بهتر است مقداري بهتر فكر كنند تا واقعيت را متوجه شوند
جالب است همین جملات سخیف عرب ستان دخالت نیست؟
هرگز آسوده نمیخوابید.
تا زمانیکه در عربستان حکومت با رأی مردم انتخاب نشود و اسرائیل در npt عضو نشود حق اظهار نظر ندارند.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج