پروژه انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیر زمین در مناطق 17 و 18 تهران امروز - شنبه - به بهرهبرداری رسید.
به گزارش ایسنا این پروژه که شامل تونلی به طول هشت کیلومتر است چهار خط عبوری دارد و وسایل نقلیه میتوانند تا 120 کیلومتر در ساعت در این مسیر تردد کنند.
این طرح که خط آهن تهران - تبریز را به زیر زمین منتقل میکند باعث کمک به بازسازی بافت فرسوده شهری و ارتقای خدمات شهری به شهروندان میشود. همچنین موانع توسعه شهری و محدودیتهای ترافیکی را کاهش خواهد داد و به تبع آن نیز سوانح برخورد با عابران وسایل نقلیه جادهای با وسایل نقلیه ریلی کاهش مییابد.
با توجه به گستره طرح تونل در مناطق پرتراکم شهری برخورد با موانعی از قبیل شبکههای آبرسانی، لولههای گاز، خطوط برق فشار قوی، مخابرات، فاضلاب و گذرگاهها و معابر شهری در قالب معارضان طرح اجتنابناپذیر است که با پیشرفت پروژه بالغ بر 150 مورد شناسایی و با احداث سازههای فنی و تغییر مسیر دائم، تسهیل در اجرای آن فراهم شد.
این پروژه از پل نواب با رمپی به طول هزار متر آغاز و وارد تونلی به طول هشت کیلومتر میشود که پس از عبور از مناطق 17 و 18 تهران و گذرگاههای غرب تهران، بعد از پل کن به پایان میرسد.