بازدید 5476

ماجرای زورگيری نقابداران مسافرنما در مشهد

کد خبر: ۳۲۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲ 23 May 2013
اعضاي يک باند زورگيري با سلاح سرد که در پوشش مسافر، خودرو و اموال رانندگان را مي ربودند دستگير شدند.

به گزارش خراسان، ماجراي اين سرقت ها از دي سال گذشته در دستور کار پليس قرار گرفت زماني که راننده ۲۵ساله اي نيمه شب به ماموران کلانتري شانديز مراجعه کرد و گفت: ساعتي قبل ۲ جوان خودروام را دربستي از مشهد به مقصد شانديز کرايه کردند ولي هنوز در کمربندي مشهد- شانديز حرکت مي کردم که ناگهان آن ها با تهديد چاقو مرا به مکان خلوتي کشاندند و گوشي تلفن و پول و ديگر اموالم را به زور از من گرفتند.

شاکي پرونده ادامه داد: زورگيرها پس از آن مرا از خودرو بيرون انداختند و يکي از آن ها پشت فرمان قرار گرفت و در تاريکي شب متواري شدند. وي که بسيار مضطرب بود اضافه کرد: يکي از آن ها به صورتش ماسک زده بود و حدود ۲۴ و ۲۳ساله بودند. اين گزارش حاکي است: هنوز ۳ ساعت از اين ماجرا نگذشته بود که راننده ديگري با مراجعه به پليس شکايت مشابهي را مطرح کرد.

او گفت: دقايقي قبل ۲ جوان خودروام را از ميدان امام حسين(ع) مشهد به طور دربست اجاره کردند اما در بيابان هاي اطراف مشهد، با تهديد به مرگ مرا از پرايد بيرون انداختند و خودروام را با همه اموالم سرقت کردند. اظهارات اين شاکي نيز نشان مي داد که پليس با يک باند حرفه اي طرف است چرا که مشخصات زورگيرها در هر دو سرقت يکي بود بنابراين به دستور سرهنگ عباس صارمي ساداتي (فرمانده انتظامي طرقبه- شانديز) تلاش کارآگاهان با استفاده از شيوه هاي پليسي براي شناسايي و دستگيري زورگيران نقابدار در دستور کار قرار گرفت.

کارآگاهان پس از چند روز فعاليت هاي اطلاعاتي، موفق شدند با يکي از سارقان به صورت تلفني تماس بگيرند. آنان از زورگير خواستند تا در قبال دريافت مبلغ ۵ ميليون تومان خودرو را به آن ها بفروشد. قرار صوري در پل فجر مشهد گذاشته شد اما زورگيرها که احتمال مي دادند ممکن است در تله پليس گرفتار شوند چند بار محل قرار را در همان اطراف تغيير دادند تا اين که در محل آخرين قرار در نزديکي بولوار طبرسي حاضر شدند ولي در يک لحظه يکي از زورگيران متوجه شد که خريداران خودرو مامور هستند با فريادهاي وي، راننده پرايد پدال گاز را فشرد و ۲ زورگير از محل متواري شدند.

بنابراين گزارش، ماموران انتظامي پس از يک تعقيب و گريز شبانه، موفق شدند مخفي گاه يکي از سارقان را در خيابان قائم(عج) شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي او را دستگير کنند. با دستگيري وي، کارآگاهان با شگردهاي پليسي، متهم ۳۰ساله ديگر را نيز به همان مخفي گاه کشاندند و دستگير کردند.

اين گزارش حاکي است: متهمان اين پرونده براي انجام بازجويي به پليس آگاهي شانديز هدايت شدند و اعتراف کردند که سرکرده باند فردي به نام «م» است که در منطقه طلاب مشهد سکونت دارد اما او که متوجه دستگيري همدستانش شده بود به مکان نامعلومي گريخته بود. عمليات دستگيري وي ادامه داشت تا اين که چند روز قبل او نيز در خيابان وحيد مشهد محاصره شد که با چاقو به سمت ماموران حمله کرد تا بتواند از چنگ آنان بگريزد ولي ماموران انتظامي در يک اقدام غافلگيرانه او را نيز دستگير کردند. اين جوان ۲۳ ساله که ۵ فقره سابقه کيفري دارد مالخر اموال مسروقه را نيز به ماموران معرفي کرد.

در ادامه اين عمليات کارآگاهان ۳ خودرو پرايد و يک پژو پارس مسروقه را کشف و مالخر را نيز دستگير کردند. بررسي هاي کارآگاهان که با دستورات قاضي جان پور ادامه داشت نشان داد که اعضاي اين باند خطرناک از زورگيرهاي خشن هستند و احتمال مي رود سرقت هاي ديگري نيز انجام داده باشند بنابراين آن ها براي ادامه تحقيقات روانه زندان شدند.

هشدار

يک مقام آگاه در اين باره به رانندگان هشدار داد: در صورتي که مبالغ بالا به آن ها پيشنهاد مي شود هوشيار باشند و فريب نخورند و از سوارکردن افرادي که صورت خود را پوشانده اند خودداري کنند.

وي گفت: رانندگان در صورت بروز هرگونه حادثه سعي کنند چهره خلافکاران را به خاطر بسپارند و در اولين فرصت با پليس ۱۱۰ تماس بگيرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی