بازدید 14780

کارمندان مالیات می‌دهند، دیگران به زندگی آسوده خود مشغولند

نزدیک ده ماه از تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها در هیأت دولت می‌گذرد، ولی همچنان این لایحه در مجلس مانده ‌و تصویب نهایی آن دست‌کم چند ماه دیگر ‌زمان خواهد برد؛ این برخورد مجلس و دولت با لایحه‌ای است که بر زندگی بیشتر ایرانی‌ها تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۳۲۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ 20 May 2013
کارمندان مالیات می‌دهند، دیگران به زندگی راحت خود مشغولند

بیش از ده ماه از روزی می‌گذرد که هیأت دولت، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را در جلسه 28 تیر ماه خود تصویب کرد‌؛ اما در حالی که این لایحه بر همه شئون اقتصادی ایران تأثیر خواهد گذاشت و می‌تواند باعث تغییر وضعیت درآمدی بسیاری از کارمندان، فعالان اقتصادی و نیز بخش‌های غیر مولد اقتصادی شود، گویا دولت و مجلس دست در دست هم با کندی هر چه تمام‌تر جلو می‌روند.

به گزارش «تابناک»، دولت، خود لایحه مالیاتی را سه ماه پس از تصویب در هیأت دولت و در سوم آبان ماه با قید یک فوریت به مجلس تقدیم کرد، ولی با گذشت تقریبا هفت ماه از آن زمان و با وجود آن که در مقطعی، دولت تقاضای دو فوریت برای این لایحه کرد، ‌کار تصویب این قانون در مجلس پیشرفت چندانی نکرده ‌و بعید است در آینده نزدیک در این زمینه اتفاقی بیفتد.

بنا بر این گزارش، رسانه‌های دولتی در مرداد 1391 در نتیجه تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دولت و در پی مخالفت مقام معظم رهبری با معافیت مالیاتی برخی نهادها و بنیادها، از فرا رسیدن زمان لغو معافیت مالیاتی نهادها و بنیادها خبر می‌دادند و این پرسش را مطرح می‌کردند که چرا مراکز اقتصادی بزرگی مانند برخی بنیادها و نهادها ـ که پروژه‌های بزرگ را در دست دارند و دارای گردش مالی فوق‌العاده هستند ـ به یاری اقتصاد بدون نفت نمی‌آیند و چرا بنیادهایی که فعالیت فرهنگی دارند، به جای پرداخت مالیات و استفاده از بودجه عمومی، از معافیت مالیاتی برخوردارند؟

افزون بر این، لایحه از مالیات پرداختی توسط بخشی از کارمندان خواهد کاست.
بنا بر اعلام معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری، در حالی که سهم درآمد مالیاتی نسبت به تولید ناخالص داخلی در کشورهای پیشرفته‌ به ترتیب 20 و بالای 15 درصد است، این رقم در ایران به دلیل معافیت‌های مالیاتی زیادی که هست، کمتر از 7 درصد است و اگر معافیت‌های مالیاتی برخی نهادها و مؤسسات حذف شود، نسبت درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص داخلی در کشور تا 16 درصد رشد خواهد داشت.

نماینده اردستان که از نماینده‌های نزدیک به دولت است، در آغاز دی ماه با اشاره به اینکه بیشترین درآمد بودجه کشور باید از طریق مالیات تأمین شود، مدعی شده بود: لازم است معافیت مالیاتی بنیادها و نهادهای خاص که در زمینه اقتصادی فعالیت گسترده ای دارند، همچون آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان برداشته شود.

ادعاهای دولت، برخی نهادها را به واکنش واداشت. بنیاد مستضعفان اعلام کرد که هیچ گاه دارای معافیت مالیاتی نبوده، چون همه نهاد‌های اقتصادی کشور و برابر با قوانین رایج مالیات خود را می‌پرداخته و می‌پردازد.

در نیمه اسفند نیز رحیم ممبینی یک استفاده دیگر نیز از کندی تصویب قانون مالیات‌ها در مجلس کرد و مدعی شد، شاید یکی از علل دیرکرد در ارائه لایحه بودجه انتظار برای تصویب لایحه مالیاتی بود، چرا که اگر تصویب می‌شد، دست ما را در تعریف درآمدهای مالیاتی باز می‌گذاشت.

چند روز بعد نمایندگان با بررسی دو فوریت لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مخالفت کردند.

در این باره، محمدرضا پورابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، کیفیت لایحه دولت را زیر سؤال برده و اظهار داشته است: لایحه قانون مالیات‌های مستقیم یک کار ترمیمی در‌ قانون مالیات‌های مستقیم است و عملا بحث تحول مالیاتی را پوشش نمی‌دهد اما نگاه کمیسیون این نبود که تنها این قانون را اصلاح کند؛ بنابراین، با لایحه مخالفت کرد و آن را به مرکز پژوهش‌ها ارجاع داد تا در بخش‌های مختلف مالیات کار کنند و یک جمع‌بندی کلی در این خصوص انجام بگیرد و احتمالا ما ماهیت قانون مالیات‌ها را متفاوت از دولت ببینیم.

اکنون و با گذشت هفت ماه از زمان تقدیم لایحه به مجلس و گذشت ده ماه از تصویب اولیه آن در هیأت دولت، لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها در اولویت کار مجلس نیست و با توجه به برنامه‌های مجلس، به نظر نمی‌رسد در چند ماه آینده اصلاح قانون مالیات‌ها نهایی شود!

شاید تصمیم مجلس در رد پیشنهاد دولت و غیرجامع دانستن آن کاملا درست باشد؛ اما نمی‌توان این ضعف را نادیده گرفت که تصویب قانونی که می‌تواند در زندگی بسیاری از کارمندان و فعالان اقتصادی و همچنین مقابله با اقتصاد غیرمولد تأثیر جدی داشته باشد، در مجلس و دولت بیش از یک سال زمان ببرد. هر چند، این مقایسه ممکن است چندان درست نباشد، می‌توان به وضعیت ‌قبرس در نوروز امسال اشاره کرد. پارلمان و دولت این کشور در وضعیتی که تحت فشار و ارزیابی جدی مردم این کشور بودند، در مدت بسیار کوتاه‌تری، در مورد چهارچوب قوانین مالیاتی این کشور تصمیم گرفتند.

علاوه بر ضعف در زمان‌بندی تصویب قانونی به این اهمیت، مشکل دیگر قابل مشاهده، نبود ساز وکاری برای تأثیرگذاری افکار عمومی بر روند تصویب قوانینی است که بر زندگی بسیاری تأثیر می‌گذارد. باید پذیرفت روند اجرایی فاز دوم قانون هدفمندی، یک استثنای تاریخی در قوانین اقتصادی ایران بود و بخش زیادی از جامعه دیدگاه‌های خود را در این مورد ابراز داشتند؛ اتفاقی که کمتر در روند تصویب قوانین در ایران می‌افتد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶۵
انتشار یافته: ۵۳
این کارمندانی که مالیات می دهند، دو تا غاز هم نمی تونند بچرانند. بر چه معیاری اینها گزینش شده اند، معلوم نیست. نصف حقوق شان را هم به عنوان مالیات بگیرند، باز هم کم است. بقیه ملت هم که مالیات نمی دهند، در عیش و نوش زنددگی نمی کنند. البته باید معدود کارمندان زحمتکش را استثنا کنیم که ادارات از صدقه سر آنها می چرخد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
بیایید یه سری به این ادارات دولتی بزنید.
ساعت 7.30 سر کار هستند و تا ساعت 9 که وقت صبحانه خوردنشون هست با هم میگن و میخندن. ساعت 9 تا 9.30 با تلفن حرف میزنن و ساعت 9.30 تا 11.30 تو اتاق همکاراشون بعدشم که وقت نماز میشه و ... خونه و ... .
خودتون برید ببینید.
كارمند مهندس كامپيوتر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
آقاي محترم ناشناس،كارمند فقط كارمند مورد نظر شما نيست.كارمندهايي هم هستند كه در آزمون قبول شده اند و مهندسين عمران،كامپيوتر و ... هستند و خيلي هم حاليشونه.بحث در اينجا بحث مالياته.تو با ششصد هزار تومن ميتوني كار كني، مالياتم بدي.خدا وكيلي بعضي از كارمنداي خداشناس دارن زحمت ميكشن و حقشونه حقوق بالايي بگيرن ولي فقط ماليات بقيه رو ميدن.يه روز بيا اينجا جاي من بشين تا بفهمي كار يعني چي!
در ضمن شما آدمي صبحونه بخوري كارمند آدم نيست.نمي دونم چرا توي اين مملكت گير دادن به كارمند.خدا وكيلي دست از سرمون بردارين.به والله ما كار ميكنيم نصف حقمون هم نميدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
اينا كه گفتي مال برخي ادارات دولتي .
ما در بخشهاي خدماتي از صبح سحر تا بوق سگ در جون مي كنيم . 8 مون گرو 12 مونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
کیفیت کارکرد کارمندان فقط به مدیریت بالا دست مربوط است و الا کارمند وقت خود را در اداره می گذراند پس اگر به نحو صحیح مدیریت شود درست کار می کند و الا ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
همش پای اینترنتند . مثلا ببینید همه اینهایی که منفی دادند کارمندند
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
فکر کردی اونایی که کارمند نیستن خیلی خوب کار می کنند نه بابا همتون سروته یک کرباسین اگه شما غیر کارمندا بدتر نباشن مطمئن باش بهتر از اونا نیستین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
برادر این کارمندای دولت یه طرف؛ منی که تویه شرکت خصوصی کار می کنم و خدایی از شدت خستگی و کار زیر چشمام گود افتاده چرا باید این همه مالیات به دولت بدم که در عوضش به زور به ذره احترام اجتماعی داشته باشم؟ خدمات به ماند.
دست مریزاد تابناک که به این نکته مهم انگشت گذاشتی. این یک واقعیت است که به جز کارمندان بقیه به نحوی از انحا از دادن مالیات میگریزند.
یکی از اساسی ترین تبعیض ها در نظام مالیاتهای مستقیم تفاوت فاحش در نرخ مالیاتی کارمندان دولت وبخش خصوصی است که دولتی ها فقط 10 درصد مالیات میدهند وبخش حصوصی طبق جدول ماده 131 تا 35 درصد هم گاها پرداخت میکنند
که این امر با عدالت مالیاتی منافات دارد بویژه در حکومت اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
دولتی ها از درآمد مالیات می پردازند و غیر دولتی ها از سود!! حالا اگه این کارمند خرجش بیش از دخلش باشه مهم نیست ولی غیر دولتی اگر طبق فاکتورهای ارائه شده سودش کمتر از 5 ملیون باشه از مالیات معافه. تازه اکثرا برای فرار از مالیات نام تمام اعضای خانواده را به عنوان شریک ذکر می کنند که اون 5 ملیون در تعداد شرکا ضرب می شود!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
این واقعیه؟یعنی بخش خصوصی بیشتر مالیات میده؟ عجب
مالیات این ماهه حقوق شده 15 در صد اون حدود 220 هزار تومن کسر کردن و 135 هزار تومن در قالب یارانه میدن به ما هرچی هم خرید می کنیم حدود 5 در صد مالیات میدیم این کجاش عدالته
نظام مالیاتی ما پر از نقص و اشتباه است....اگر قوانینی نزدیک به یکی از کشور های اروپایی به خصوص آلمان داشتیم الان این همه پول دار یک شبه و الکی نداشتیم و فاصله طبقاتی هم اینقدر نبود.
من يك كارمندم . حاضرم با فيش حقوقي و مستندات ثابت كنم از يك طلا فروش و يا مغازه دار در سال بيشتر ماليات ميدم.
شما درآمد كارمندان را با مغازه دار ها مقايسه كنيد.
ميزان پرداخت مالياتشون رو هم ببينيد .
قضاوت از شما
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
بهتره میزان ساعات کاری و رفاه و تسهیلات و...روهم مقایسه کنی کارمندجان
آقایان نماینده ازحقوق2.7 خودشان10%مالیات میدهند
آفرین از داغ دل ما گفتی!
من یک فامیل بازاری دارم که در پاساژ علاءالدین در کار واردات و فروش موبایل هست.
ایشان درآمد میلیونی در یک روز دارند و مالیات پرداختی ایشان در حد یک صدم بنده است که کارمندم و حقوق بگیر.
انصاف است که من با دو تا فرزند دانشجو با هزاران مشکل مالیاتم را بی کم و کاست و هر ماه و قبل از دریافت حقوقم بپردازم و امثال این آقا مالیات را اولا ناچیز و در ثانی هر وقت دلشان خواست و نیز با هزاران دوز و کلک و کم کردن و نپرداختن و ...... بپردازند؟؟؟
سلام
تو این جامعه قشر متوسط (کارمند )اول 1- تورم بیشترین فشار رو وارد میکنه .2 افزایش حقوق کم -هر دریافتی که داره باید 10 درصد مالیات بده .ولی بازاری چی اگه گرون بخره گرون هم میفروشه .تولید کننده گرون تولید کنه گرون هم میفروشه .ولی کارمند مجبوره با همین افزایش 20درصدی بسازه البته مالیاتش رو هم باید بده .
حقوق من به عنوان یک هیات علمی 2 میلیون و 850 هزار تومان است که نزدیک 450 هزار تومان آن برای بیمه و مالیات کسر می شود. دقت کنید در هر ماه نیم میلیون تومان بیمه و مالیات از من کسر می شود. آنگاه مراکز اقتصادی از کوچک و بزرگ که در بازار پر التهاب فعلی روزانه 400 هزار تومان سود می کنند، چرا در سال بسیار کمتر از مالیات یک ماه من مالیات می دهند؟ نمونه بارز صنف طلا
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
خداییش اندازه 2میلیون وهشتصدکارمیکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
مشاورین محترم املاک و دلالان عزیز اتومبیل رو فراموش کردید!
ممنون از سایت محترم تابناک که به این مقوله پرداخته است. در مورد حقوق بگیران بخش خصوصی یا کارگری مالیاتها بیشتر از حقوق بگیران بخش دولتی نیز می باشد چرا که مالیات این قشر کم درآمد به صورت تصاعدی و بعضا تا 30 درصد نیز محاسبه و کسر می شود در صورت تصویب این قانون کارگران نیز می توانند مانند حقوق بگیران بخش دولتی مالیات بپردازند . لطفا پیگیری نمایید.
نهادهایی مثل 15 خردا-بنیاد مستضعفین و کلیه شرکت ها و کارخانجات وابسته به آنها سالهاست که حتی یک ریال مالیت نداده اند. آیا این عدالت است؟ درآمد این نهادها و شرکت ها که بودجه ای بسیار عظیم است سالیانه چقدر است؟
مالیات را باید از صنوف و بازاری و تاجر و کارخانه دار و صادراتچ ووارداتچی بگیرند !! اینها همه اشان یک جورهائی به مجلس و دولت بسته اند و حمایت زیرکانه میشوند و کسی جرات ندارد مالیات حقه را از آنها بگیرد !!!!چون فوری مسئله میسازند و گیر کار را تنگ !!! تا نفت باشد همینوطور خواهد بود و کارمند و کارگر باید مالیات بدهند و از نفت هم سهمی نداشته باشند اما تاجر و بازاری و طلافروش و صادراتچی وووارداتچی از سهم نفت هم میگیرند و مالیات هم منمیدهند !!!
پاسخ ها
عمو بیرنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
اگر ساعت کاری مفید ادارات از یک ساعت تجاوز کرد از کارمندها مالیات نگیرید(یک توصیه)
فعلا که خدا نکنه کسی کارش به ادارات بیفته مگر نه حسابش با کرام الکاتبینه اگه آشنا داشته باشی که هیچ مگر نه باید اونقدر بدویی که کفشهات ساییده بشه.در ضمن مالیاتی که از اداری ها گرفته میشه به صورت قسطیه مثلا تو فیش ماهانه حقوق نوشته شده که حقوق شما اینقدر بوده ما 10 درصدشو به جای مالیت برداشتیم و حقوق بگیر اصلا متوجه نمیشه مالیات داده ولی بازاری باید سالی یک بار به صورت یک جا با حساب کتاب آقایون مالیاتچی مالیات سنگین پرداخت کنه؟؟؟
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
دمت گرم عموبیرنگ
لازم است دولت لايحه اي جهت افزايش ماليات حقوق كاركنان دولت به مجلس بفرستد تا پايان ارديببهشت تصويب و اجراي آن هم از اول فروردين ابلاغ ميگردد باينها ميگويند نمايندگان قشر مستضعف كشور
والا كمرمون شكست زير بار خرج و مخارج از طرفي هم اين ماليات كه هنوز حقوق نگرفته از حسابمون كسر ميشه هرچي بيشتر زحمت ميكشي 2زار براي زن و بچه بيشتر درامد كسب كني هم بايد بيشتر ماليت بدي آخه اين انصافه كه ماليات ماهانه ي من از مالياته سالانه ي خيلي از كسبه بيشتر باشه؟ درامدم از اونا بيشتره يا پولم؟
تو این مملکت فقط کارمندها دارن مالیات می‌دن، اونم بابت دوزار پولی که در میارن که کفاف خورد و خوراک‌شون هم نمی‌شه. پولدارها هم راست راست می‌گردند و پولدارتر می‌شند و به ریش همه می‌خندند.
شرکتی که من در آن مشغولم با 10 میلیلرد تومان گردش مالی در سال 88 فقط 2 میلیون تومان مالیات داده است من که کارکر این شرکت هستم از خود شرکت بیشتر مالیات داده ام پس زنده باد عدالت و نظام مالیاتی کشور
من یک سوال فنی دارم فقط پاسخ معقول و علمی بنویسید ممنون می شوم حقوق کارمندان را دولت تعیین و پرداخت میکند مثلا به من ماهی یک میلیون تومان می دهد و مثلا 20٪آن را بعنوان مالیات کسر میکنند میشود 200 هزار و دریافتی من 800 هزار حالا از اول بگویند حقوق تو 800 هزار مالیات هم ندارد چه فرقی میکند؟
آقا تروخدا بدادماكارگرا برس 150هزارتومان حقوقمان زياد شده 200هزارتومن ماليات اضافه شده عدالت در ماليات معني نداره مونديم دردمونو به كي بريم بگيم.تروخدا كمكمون كنيد تواين گروني بااين ماليات كمر شكن واجاره خونه مونديم چيكاركنيم
یه راننده تاکسی اعصابش خرد بود که بابت یکسال کارش گفتن دویست هزارتومن مالیات بده بعد یه کارمند بخش عملیات نفت یا برق یا یه کارخونه دولتی یا خصوصی که باید از صبح تا غروب روی پاهاش کار کنه یکصدم اونم در امد نداره باید ماهی دویست هزار تومن مالیات بده از کسبه که مالیات نگیرن سنگین تر است چون یا بخشیده میشه ماایاتشون یا به اندازه همون راننده تاکسی است
تابی جو گل گفتی بخدا
من معاون یه مدرسه کودکان استثنایی هستم جمع پرداختی های من بله عدد نسبتا خوبی 1272294 ولی
بخدا
1-مالیات مستمر من 70621
2-صندوق بازنشستگی 107499
3-بیمه خدمات درمانی 16075
4-کرایه خونه 250000
5-جمع اقساطم دیگم 3445000
6- ماشین هم ندارم با تاکسی باید برم سر کار
7- از بیمه طلایی بخدا انصراف دادم
ببینید با وجدانتون چقد واسم میمونه .خدایش بغیر از کارمندای بدبخت کجا اینهمه مالیات جرینگی میدن.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
وام برداشتی خرج کردی داری قسطشو میدی چرامنتشو سرمامیذاری
مالیات مال ادم هی ضعیف است
از من دارن ماهی 150 هزار تومن مالیات کم میکنن بخدا آخر ماه لنگ همین 150 تومن هستن!!!
چرا از اون بساز بفروشی که خونه میفروشه متری 6 میلیون تومن مالیات نمیگرن!! بخدا این درست نیست!!!
من کارمند فروشگاه شهروند هستم همه ما روزهای جمعه و تعطیلی و ایام شهادت و ولادت هم سر کاریم کل دریافتی ما بدون اقساط وام 1.200 است که نزدیک به 450 هزار توامن آن بابت بیمه و مالیات کسر میشود
معلوم نیست قانون گزار با چه منطقی مالیان بخش خصوصی را با درصد بالاتری نسبت به کارمندان دولت که بطور ثابت 10 درصد مالیات در تمام رده های حقوقی میدهند تعیین کرده است.بهر حال این شیوه مالیات از نظر بنده درامد حلالی برای دولت نیست. بخصوص وقتی که کسانی با مشاغل آزاد با هزار گونه رندی از مالیات فرار میکنند ولی کارمند بیچاره هنوز حقوق خود را دریافت نکرده مالیاتش را داده.
آقا تو را به خدا يکی بگه ما مردم چند جا بايد ماليا بديم - ماليا حقوق - ماليات بر ارزش افزوده - ماليات بخش مسکن و... در ثانی مگر ماليات بر ارزش افزوده از چند جا بايد اخذ بشه از مصرف کننده ، از فروشنده ، از کارخانه دار و ...
سلام اين كه چيزي نيست از حقوقمان كه ماليات كم ميكنند با بقيه پولي كه ميدهند 6% ماليات ارزش افزوده كم ميكنند چون شما هرچه كه ميخريد فروشنده 6%ماليات ارزش افزوده كسر ميكند حتي به قبوض آب وبرق وگاز و تلفن هم 6% ارزش افزوده اضافه ميشه به اين ميگويند شاتلي گير همان را كه مدهنند دوبرابر پس ميگرند درصورتيكه در امريكاي جهان خوار پايان سال در مقابل فيش پرداختي ماليات ارزش افزوه وزارت خزانه داري آن كشور به حقوق بگيران پس ميدهد.
یاروراتوراه پلیس جریمه کرده گفته ازفرداهرکیسه برنجم را1000تومان گرانترمی کنم !البته این مال چندسال قبله الانه باشه خواهدگفت 5000تومان بیشترمی کنم.
دستت درد نكنه تابناك جان مگرشما براي ما كارگرها كاري انجام بدهيد
من دارم سالانه 700000 ت مالیات میدم ایا ی بازاری که اینهمه رو اجناسش میکشه مالیاتی هم میپردازه؟؟؟؟؟؟همش هم شامل تخفیف میشن....این عدالته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده نمایندگی بیمه دانا دارم وقتی برای دریافت کارمزد میرم میبینم قبل ازاینکه کارمزدماهانمو بدن مالیاتشو کم کردن چک مالیات رومیدن دستمون میگن اول ازدارایی رسید بیار که مالیات ماهانه روریختی بعد پولتو بدیم!! ازصبح تاشب مردمو بیمه میکنم و خودم خداشاهده حتی بیمه درمانی هم ندارم.این دردمشترک نماینده های بیمه تمام شرکتهاست.کارمندا خیلی درمقایسه باماها خوش به حالشونه ناشکری میکنن به خدا
درد بیشتر کارگران و کارمندان بخش خصوصی تبعیض نرخ مالیاتها بین بخش دولتی و خصوصیه . متاسفانه رفع این تبعیض در دل یک لایحه پر ماجرا و پر مساله ارائه شده که دولت می تونست برای کمک به بخش حقو ق بگیر این موضوع را در قالب یک لایحه جدا به مجلس ارائه کنه .
یه سوال: این مالیاتی که ملت میدن صرف چی میشه؟ جاده ها که همه پولی شدن. ادارات که همه کاراشون رو پولی انجام میدن (منظورم رشوه نیستا). مدرسه ها پول میگیرن. بیمارستان ها پول میگیرن. دیگه دولت کارخونه یا پتروشیمی یا ... هم نمیسازه. اکه بسازه هم که باز از تولیدش خرجش درمیاد. خیلی چیزای کمی هستن که به نظر میرسه نتونن خرج خودشون رو بدن مثل مترو.
اگر تابناک بتونه بودجه امسال یا سال قبل رو بگذاره رو سایت تا ما بتونیم ببینیم این مالیاتی که میدیم صرف چه چیزایی میشه خیلی خوبه.
با سلام بایستی بااطلاع برسانم که با اصلاح قانون جدید مالیاتهای مستقیم و همچنین اجرای بزرگترین پروژه ای تی در ایران به نام طرح جامع مالیاتی که توسط شرکت بول فرانسه و سایرین درحال کلید خوردن است شاید سیستم مالیاتی ما از حالت سنتی وعلی الراس به سمت قبولی خوداظهاری مودیان و نزدیک شدن به سیستمهای روز دنیا بتواند تا حدودی ناعدالتیها را بر طرف کند به شرطیکه نهادهای بزرگ اقتصادی کشور که تا کنون از معافیتها استفاده کردها ند در قانون جدید تمکین دهند
لایحه پیشنهادی اصلاح پاره از مواد مالیاتی و اقدامات مثبت برای شناسائی پایه درامد مشمول مالیات است و به هیچ وجه لایحه جامع نیست و همانند یک داروی مسکن برای اقتصاد بیمار است. باید لایحه جامع ارائه شود تا در دستور کار قرار گیرد.

موفقیت اقتصادی در کشورهای موفق بدلیل وجود سیستم جامع مالیاتی استکه در بر گیرنده: بر محور خود اظهاری و اعتماد به مردم و نبود تبعیض مالیاتی،عدالت مالیاتی،شفافیت مالی و حسابدهی دولت به مردم و حسابخواهی مردم از دولت، د شفاف و نه اقتصاد زیر زمینی،انظباط مالی و حسابرسی ،نمایندگان مستقل در مجلس قانون گذار ،دولت مجری قانون، دولتمردان خود اول اظهارنامه مالیاتی بدهند میباشد. نظام مالیاتی کارآمد، وجود مالیات بر خرج (.ارزش افزوده) ،و وجود سپر مالیاتی برای جلوگیری از انتقال قیمت و ترفند مالیاتی، مجازات و جرائم مالیتی جدی باشد (نه مثل کشور ما که به مقام مالیاتی اختیار بخشش جرائم که وجوه بیت المال است) نیز از مبانی قانون جامع و کارآمد است.
عباس هشی
عضو هیئت علمی دانشکده حسابدداری و مدیریت- دانشگاه شهید بهشتی و حسابدار رسمی-
abbashoshi@hotmail.com
منم یه کارمند جزء هستم که از حقوق من بیش از صدهزار تومن پول نقد بابت مالیات کم میشه !
همه میدونن که دست به نقدترین مالیاتها مالیات کارمندانه . چون قبل از پرداخت حقوق از فیش حقوقیشون کسر میشه و ....... هیچی دیگه خودتون قضاوت کنید.
من یک کارمند هستم بین کارمندان ادارات مختلف از نظر میزان کار و سختی وراحتی کار اختلاف هست اینها که میگویند کارمندان بیکار هستند البته ممکن است چند تایی کارمند هم بیکار باشند ولی این طور هم نیست اکثریت کارمندان شزیف هستند وکار مفید انجام می دهند ولی بحث بر سر این نیست که کارمند کار میکند یا نمی کند بحث بر سر این است که چرا جلو تر از اینکه کارمند حقوق بگیرد باید مالیات بدهد ولی دیگرانی که درامدهای بالا دارند اعم از اینکه باد اورده باشد ویا نباشد به سختی مالیات اندکی میدهند و با هزاران دوز و کلک از پرداخت مالیات فرار می کند
با سلام
من یک مهندس برق در یک شرکت خصوصی با 15 سال سابقه کار وبا حقوق 2.5 میلیون هستم درآمدم بد نیست(البته نسبت به دیگران ) اما با این مالیات سنگین ناعادلانه اگه اضافه کاری نکنم حقوق آخر برجم به زور به 2 میلیون برسه چون با 30% مالیات و 7% بیمه و 6% ارزش افزوده که باید برای خرید یک آدامس هم بدم در مجموع 43% از حقوقم کسر میشه من فقط میخوام بدونم آخه دولت که این همه مالیات میگیره کجا خرجش میکنه همه چی که تو این مملکت پولی شده پول نفت هم که هست امکانات ما هم که در حد صفره . فکر نمی کنم توی همون بلاد کفر هم اینقدر از یک نفر مالیات بگیرند
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی