بازدید 55207

طرح باکو برای تجزیه ایران در توطئه آمریکایی «ریگا»

بر پایه گزارش‌های رسیده از منطقه قفقاز، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به تازگی آمریکا، فعالیت‌های دفتر ویژه ضد ایرانی خود در باکو را به شدت افزایش داده که برگزاری اجلاس اخیر گروهک‌های تجزیه‌طلب ‌باکو نیز در همین راستا به انجام رسیده است. گویا، آمریکا نقشی را برای باکو در مقابل ایران تعریف کرده که در دوران جنگ سرد، «ریگا» در مقابل اتحاد شوروی داشت!
کد خبر: ۳۱۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲ 20 April 2013
بر پایه گزارش‌های رسیده از منطقه قفقاز، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به تازگی آمریکا، فعالیت‌های دفتر ویژه ضد ایرانی خود در باکو را به شدت افزایش داده که برگزاری اجلاس اخیر گروهک‌های تجزیه‌طلب‌ «پان ترکیست» در باکو نیز در همین راستا به انجام رسیده است.

ریگا یکی از اصلی‏‌ترین پایگاه‌های آمریکا و غرب، برای کسب اطلاعات و جاسوسی از شوروی و مرکزی برای اپوزیسیون‌سازی و عملیات براندازی علیه شوروی بوده که نقشی کلیدی در بستر سازی برای فروپاشی شوروی پیشین و تجزیه آن به پانزده کشور مستقل داشته است.

تحریف تاریخ توسط مسکو و باکو  و درخواست الحاق جمهوری آذربایجان به ایران

روس‌های تزاری، کمونیست‌ها و هم اکنون پان ترکیست‌ها برای جلوگیری از ابراز تمایل مردم جمهوری آذربایجان برای بازگشت به سرزمین مادری، بهترین راه را تحریف و وارونه نمایی تاریخ یافته‌اند. دولتمردان مسکو و باکو با جعل و تحریف تاریخ و با نادیده گرفتن تعمدی جنگ‌های پانزده ساله ایران و روس، چنین ادعا می‌کنند که مردم شهرهای ایرانی قفقاز مانند گنجه و شروان و باکو و نخجوان با میل و رغبت خود به روسیه پیوستند تا در زیر پرچم روسیه زندگی کنند (!).

امروز نیز همانند دوره کمونیسم، تربیت شدگان مکتب تاریخ نگاری استالین در باکو به تحریف تاریخ ادامه می‌دهند و با ستایش از چنگیز و تیمور و حتی با تطهیر آذری کشی‌های عثمانی‌ها چنین تبلیغ می‌کنند که مردم آذری از ‌نژاد مغول و ترک تبار هستند، هیچ قرابتی با ایرانیان ندارند، فارس‌ها بزرگ‌ترین دشمنان آذری‌ها هستند و عهدنامه‌های ننگین گلستان و ترکمانچای را که منجر به اشغال سرزمین‌های قفقازی ایران توسط روسیه شد به عنوان عهدنامه‌هایی معرفی می‌کنند که‌ کشور خیالی آذربایجان! ‌را دو بخش کرد و بین ایران و روسیه تقسیم نمود! این در حالی است که مطالعه متن این قرارداد‌های ننگین به سادگی روشن می‌نماید که هیچ نامی از آذربایجان برای مناطق اشغال شده روسیه برده نشده و نام آذربایجان با تحریف تاریخ در سال ۱۹۱۸میلادی برای اران و شروان تاریخی گذاشته شد تا بعد‌ها بتوانند با آن ابزار، آذربایجان تاریخی با مرکزیت تبریز را از ایران تجزیه کنند.

باکو، ریگای شوروی و بعد آمریکا برای تجزیه ایران

باکو پس از سال ۱۳۱۹ خورشیدی (۱۹۴۰ میلادی) همواره نقش ریگای شوروی را علیه ایران بر عهده داشت‌. روسیه که در دوره تزار توانسته بود، اراضی قفقازی ایران و به ویژه جمهوری آذربایجان را اشغال کند، از باکو به عنوان اصلی‏‌ترین مرکز برای گسترش جریان شوروی‏گرا و تجزیه طلب در آذربایجان ایران استفاده می‌‏کرد. به بیان دیگر، شوروی در اندیشه تجزیه‌ آذربایجان ایران و منظم کردن آن به خاک خود بود و در اجرای این طرح، باکو نقش اصلی را بر عهده داشت. بر این پایه، دشمنان ایران، نام اران و شروان تاریخی را به «جمهوری آذربایجان» تغییر دادند که بتوانند در مرحله بعدی به هدف شوم خود در تجزیه تبریز از ایران دست یابند.

‌تلاش شوروی برای تجزیه آذربایجان ایران در دوره جنگ دوم جهانی از طریق ابداع نظریه ضد اسلامی «پان آذریسم» و ایجاد حکومتی دست نشانده (فرقه دمکرات) ناکام ماند و هزاران تن از وابستگان فرقه به شوروی (باکو) گریختند.


پس از انقلاب ۱۳۵۷ و با آشکار شدن فعالیت احزاب و گروه‌هایی مانند توده و فدایی خلق به نفع شوروی، صد‌ها تن از وابستگان این احزاب و گروه‌ها به باکو رفتند.‌

‌دولت شوروی با سازماندهی ایرانی‏‌های ساکن در جمهوری آذربایجان (به ویژه باکو) از آن‌ها در امورات گوناگون ضد ایرانی، از جاسوسی گرفته تا کارهای رسانه‌‏ای و تبلیغی و اقدامات تحقیقی استفاده می‌‏کرد.

‌پس از فروپاشی شوروی و روی کار آمدن سیستمی غربگرا، ضد اسلامی و ضد ایرانی در باکو، آمریکا میراث بر جای مانده از شوروی را در اختیار گرفت.

 بررسی فعالیت‏‌های پایگاه ضد ایرانی آمریکایی ریگا در باکو نشان می‌‏دهد که سازمان سیا، با پوشش عناوین و اصطلاحات حقوق بشری مانند نشست اخیر هم اندیشی تجزیه طلبان، دفتر مخالفان غیر خشونت‌طلب و دایر کردن کارگاه‌های آموزشی (جاسوسی) به جمع‏آوری، آموزش و تقویت مزدوران تجزیه طلب به اصطلاح هویت طلب پرداخته و می‌‏کوشد تا با ایجاد سرپل‌هایی در اطراف ایران، با داخل ارتباط برقرار و جریان‌هایی را ایجاد نمایند. این جریان‌ها می‌‏توانند اهداف و افکار متفاوتی داشته باشند، که طیف گسترده‌ای از جریان‌های فرقه‌‏ای به اصطلاح هویت طلب تا حتی سوء استفاده از احساسات طرفداران تیم فوتبال محبوب آذربایجان را نیزدر بر می‌گیرد.

نقطه ‌مشترک این جریان‌ها، دامن زدن به تمایز قومی ـ زبانی، نفرت پراکنی قومی ـ زبانی،‌نژاد پرستی و ترک گرایی در قالب «پان ترکیسم» است که در فرایندی چند ساله باید ضمن درگیر کردن دستگاه‌های نظام با مسائل عدیده و تغییر فضا به ایجاد آشوب‌ها، ناامنی‏‌ها و خشونت‏‌های فزاینده در مناطقی چون آذربایجان و کردستان و خوزستان و بلوچستان، امنیت ملی ایران را تهدید نماید و در پایان به هدف نهایی یعنی تجزیه ایران منجر شود.
 
فرجام سخن

در مجموع علل سیاست‌‏های ضد ایرانی دولت باکو را می‌توان ‌مختصرا به شرح زیر جمع‌بندی کرد:

۱‌ـ بنا بر دستور کار ایجاد خاورمیانه بزرگ، ایران کوچک همواره در دستور کار دشمنان ایران زمین بوده است. از نقشه سال ۱۹۷۸میلادی (مربوط به دوران پهلوی) برنارد لوییس انگلیسی به عنوان پدر تجزیه ایران گرفته تا نقشه‌های رالف پیترز و نقشه وزارت دفاع آمریکا، تقسیم ایران به ۵ کشور کوچک آذربایجان، کردستان، خوزستان و بلوچستان در دستور کار انیرانیان‌ها قرار دارد که ‌‌نهایت تلاش‌های این افراد به صورت آشکار و پنهان علیه منافع ملی ایران بر این امر متمرکز شده که مانع اتحاد مجدد سرزمین‌های جداشده شمال ارس با ایران شوند. دشمنان ایران زمین بر این اندیشه‌اند که با توجه به منابع عظیم نفت و گاز باکو، بازگشت سرزمین‌های از دست رفته قفقاز به ایران می‌تواند قدرتمند‌تر شدن بیش از پیش ایران را به دنبال داشته باشد. بر این پایه، به‌‌کار‌گیری و تأمین مالی و تشکیلاتی مزدوران تجزیه طلب قومی در رسانه‌های فارسی زبان و آذری زبان ماهواره‌ای و فعالیت‌های پرشتاب تبلیغاتی حتی در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی داخل ایران در همین راستا قابل ارزیابی است.

۲ ـ ‌سیاست فرافکنانه خواست‌های قومی یکی از مهم‌ترین اهداف دولت باکو محسوب می‌شود. دولت باکو با جمعیت اندک هشت میلیونی از تنوع قومی‌ ـ ‌زبانی بسیاری برخوردار است. یک ونیم میلیون تالشی، تات و کرد‌ها ایرانی زبان، نیم میلیون لزگی و جمعیت‌های پرشمار آوار‌ها برخوردار است. این اقلیت‌های پرشمار در معرض فشار شدید‌نژاد پرستانه دولت باکو حتی از کاربرد رسمی زبان مادری محرومند و پتانسیل‌های فراوانی برای خواست‌های قومی و پیوستگی با ایران برخوردارند. لذا دشمنان ضد ایرانی مستقر در باکو تلاش دارند در هماهنگی با اهداف ضد ایرانی دولت آمریکا، پتانسیل تحریکات قومی خود را از شمال ارس به آذربایجان تاریخی به مرکزیت تبریز منتقل نمایند.

۳ ـ  دولتمردان باکو به خوبی می‌دانند که اکثریت مسلمانان آذری جهان در ایران زندگی می‌کنند و اگر هر نوع اتحادی بخواهد اتفاق بیفتد، این کشور کوچک آذری نشین جمهوری آذربایجان با جمعیت کوچک آذری است که باید به مام میهن یعنی ایران با جمعیت عظیم آذری‌های ایران دوست می‌پیوندد و برعکس آن اتفاق نمی‌افتد. پس دامنه تلاش‌های دولت باکو با همراهی آمریکا و اسراییل بر این هدف متمرکز است که سناریوی طبیعی و تاریخی بازگشت جمهوری آذربایجان به ایران را با اتحاد جعلی به اصطلاح آذربایجان (جعلی) با آذربایجان واقعی (که با نام جعلی جنوبی می‌نامند) تغییر دهد.

۴ ـ ‌سرقت فرهنگ و هنر ایرانی و تصاحب و ثبت آن به نام دولت باکو در میراث معنوی جهانی یونسکو، به عنوان هویت سازی جعلی فرهنگی، اقدام ضد ایرانی دیگری است که در راستای سرقت میراث فرهنگی و تاریخی سرزمین کهن ایران صورت می‌گیرد که به عنوان بخشی از بستر سازی برای ادعاهای ارضی آینده قابل ارزیابی است. مشارکت در مالکیت آیین ایرانی نوروز، تصاحب نظامی گنجوی (که به گفته خود در اسرارنامه،‌زاده روستای «تا» در تفرش است)، تصاحب موسیقی عاشیقلار (که یادگار شاه اسماعیل صفوی است)، تصاحب هنر فرشبافی ایرانی و به تازگی تصاحب ساز «تار ایرانی» همگی گواهی هستند بر این مدعا.

۵ ـ ‌جدایی عملی بیست ساله قره باغ و ناتوانی جمهوری باکو از بازپس‌گیری قره باغ از کشور کم جمعیت دو میلیون نفری ارمنستان، فشار و انتظار بسیار افکار عمومی آن سامان را همواره به همراه داشته است. از این روی ادعاهای ارضی باکو علیه تمامیت ارضی ایران می‌تواند انحراف افکار عمومی مردم جمهوری آذربایجان ازناتوانی دولت باکو در بازگشت قره باغ را به همراه داشته باشد.

۶ ـ ‌با توجه به جدایی طبیعی سرزمینی نخجوان از سرزمین اصلی دولت باکو توسط ارمنستان، استقلال سرزمین قره باغ از دولت باکو، فاصله و قطع ارتباط بیشتر جغرافیایی نخجوان از سرزمین اصلی دولت باکو را منجر شده که اتصال زمینی دو منطقه را تنها از راه آذربایجان ایران ممکن می‌سازد. این نقطه ضعف، یکی از اهداف راهبردی چشمداشت دولت باکو به اشغال آذربایجان تاریخی ایران زمین است تا هم این جدایی جغرافیایی نخجوان از باکو جبران شود و هم اتصال و دسترسی مستقیم به مرز مشترک با دولت ترکیه امکان پذیر باشد.

۷ ـ ‌‌بیشتر کار‌شناسان دیپلماتیک در این نکته اتفاق نظر دارند که ‌استفاده نکردن جمهوری اسلامی از اصل حقوقی «مقابله به مثل»، موجب تداوم جسارت‌های دولت باکو در اجرای سیاست‌های ضد ایرانی با هماهنگی آمریکا و اسراییل شده است. الطاف یک سویه ایران از جمله ارتزاق منظم بیش از ۴۰۰۰۰ خانواده آذری با هزینه ملت ایران، اجازه تردد اتباع باکو به نخجوان از طریق خاک ایران، تأمین رایگان برق و گاز باکو و نخجوان، رفع یک طرفه روادید برای اتباع جمهوری باکو و... سیاست‌هایی است که نه تنها واکنش مثبت طرف مقابل را به دنبال نداشته بلکه بنا به ضرب المثل معروف «نیکی که از حد بگذرد، نادان خیال بد کند ـ به گسترش پرشتاب فعالیت برنامه ریزی شده مزدوران تجزیه طلب با حمایت دولت باکو انجامیده است. نمونه‌های این فعالیت‌ها در برگزاری همایش‌های ضد ایرانی، حرکت‌های جمعی برنامه‌ریزی شده در سایت‌های اینترنتی و فضاهای مجازی و حتی توهین و فحاشی و شعار‌های تجزیه طلبانه در زمین‌های ورزشی هم دیده می‌شود.

اگر حاکمیت باکو و دستگاه‌های دولتی این حکومت با دشمنان تمامیت ارضی ایران روابط نزدیکی برقرار کرده و آن‌ها را تحت حمایت سیاسی، تبلیغاتی و مالی قرار داده است، ایران نیز از این حق طبیعی برخوردار است که مقابله به مثل کرده و از «حکومت مستقل قره‏باغ» و سایر اقلیت‌های قومی جمهوری باکو مانند هواداران تشکیل «جمهوری تالش ـ مغان در سالیان و لنکران» یا فعالان تشکیل «جمهوری لزگستان در بخش‌های زاگاتالا و بالاکن» حمایت کند، یا اگر دولت باکو به فعالیت‌های ضد ایرانی مرکز ریگای آمریکا در باکو پایان ندهد، ایران نیز می‌‏تواند بدون صرف هزینه‌‏ای، امکان فعالیت ایستگاه مشابهی علیه دولت باکو را به ارمنستان بدهد.

بی‌‌گمان، تنها با تکیه بر اصل حقوقی «مقابله به مثل» می‌‏توان دولت باکو را وادار کرد تا سیاست‌های اشتباه خود را درباره همسایه بزرگ خود ایران، اصلاح کند و این می‌‏تواند موجب تقویت و گسترش روابط تهران ـ باکو نیز شود.
   
متن کامل این مقاله را اینجا بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷۶۱
انتشار یافته: ۸۵
بعنوان یک آذری: یاشاسین ایرانم یاشاسین آذربایجانم.
پاسخ ها
آغشام از تبریز
| United States |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
زمان عهدنامه ترکمانچای که یکصد سال بوده تموم شده بنظرم این طرح رو باید در شورای امنیت مطرح کنیم و کشور آذربایجان و جاهایی که در عهدنامه ذکر شده به عنوان استان آذربایجان شمالی در کنار آذربایجان شرقی و غربی به ایران ملحق بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
انقد قبایل و قومیت های ایرانی در هم تنیده شده اند که فقط یک خارج نشین بی خبر میتونه حرف از تجزیه بزنه
زرشک خورده اند.
ما تبریزی ها می گیم باید باکو به آغوش ایران برگرده و بشه استان آذربایجان شمالی
بد نیست یکم تاریخ بخونن
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
اینایی که منفی میدن با مجاهدین خلق هییچ فرقی ندارن ، خائن به ملت و مملکت هر عقیده ای که داشته باشه ، از تهدید خاک کشورمون احساس خوشحالی کنه ، با منافقین هیچ فرقی نداره
با دولتهایی که از خطوط قرمز ما رد میشوند نباید تارف کرد بلکه باید اقدام کرد.
پاسخ ها
sasan
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
باید به اطلاعتون برسونم که اذربایجان جزء اروپا هست و همین طور حتما جزء ناتو نیز هست یعنی سی اندی کشور اروپایی!!باید اقدام سیاسی کرد نه نظامی چون اونطوری حتما ایران به راحتی اب خوردن شکست میخوره !اخه بحث یک یا دو تا نیست سی چند تان!
شکر خوده هر کی نظر به یک وجب از خاک مملکت من داشته باشه.
ما بختیاری ها تا پای جان مثل هشت سال دفاع مقدس در حفظ مرزهای کشور ایستادگی میکنیم و هراسی از احدی نداریم.
چه در خرمشهر باشد چه در آذربایجان چه مشهد و کردستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
از آن به که میهن به دشمن دهیم
یک آذری غیور
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
ایول
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
دمت گرم بختیاری غیور. بهت افتخار میکنیم.
آرمین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
من هم به عنوان یک بختیاری با نثار خونم اجازه نمیدم یه وجب از خاک پاک ایرانم جدا بشه. تا ابد پاینده و جاویدانی ایران.
ناشناس
| Belgium |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
شیر بختیاری
افرین
باکو برای برگشتن به آغوش ایران اول باید جواب خونهایی که از مرزنشینان اذری زبان ریخته بدهد تا ما قاتلین مرزنشینان را محاکمه کنیم سپس با پیوستن آخرین استان کشور به ایران یعنی استان باکو موافقت می کنیم
یاشاسین ایران
از جمله مقابله به مثل عدم قبول مدرک تحصیلی باکو می باشد که متاسفانه با رشوه و سایر وسایل به دانشجویان ایرانی داده میشود
ای بابا من خودم آذریم اصلا دوست ندارم استان های آذری زبان به کشور آذزبایجان الحاق بشه مگه زوره؟!!! آدمو به زور میخوان به این و اون بچسبونن!!!
اصلا میگم بیان یه نظرسنجی بین آذری ایران و مردم آذربایجان بزارن ببینیم کی میخواد به اون یکی ملحق بشه؟
برای آنها تنها یک لشکر 31 عاشورا کافی است که در نصف روز انجا را نابود کند.
یعنی آذرباییجان در موقعیتی است که دنبال طراحی برای تجزیه کشور است؟!!!!
من در داروخانه ای در تبریز مشغول به کارم.
این باکوییها دارند داروهایی که مردم کشورخودمان در روستاهای تبریز و ارومیه به آن نیاز مبرم دارند با قاچاق به باکو می برند و به چندصد برابر قیمت می فروشند. اولا در باکو که پزشک خیلی کم است ثانیا اگر هم باشد ویزیت آن به پول ایران چندصدهزار تومان است.
این همه در ایران پول ویزیت پزشک ارزان میدهند برای توریست درمانی بس نیست که باید داروی سوبسید داری که به هزار ترفند به کشور وارد می شود را باکوییها چپاول کنند؟
از قبل ما خورده اند تا خرخره حالا برای تبریز قد علم کرده اند؟؟؟؟؟
شهید باکری ها از خطه آذربایجان برای وجب به وجب خاک ایران رشادتها کرده اند. اکنون ما نیز برای ذره ذره هویت کشور جان فشانی می کنیم
یاشاسین ارومیه
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
من ايرانيم آرمانم شهادت...
منونم از این همه حس وطن دوستیت تابناک جان ای کاش یکی از مسئولین هم این مقاله رو بخونه
خداییش خیلی بی چشم و رو هستن
مگر بلوچ مرده باشد که باکویی نظر به میلیمتری از خاک ایران داشته باشد
دولت باکو با ارمنستان 3 میلیونی توان رویارویی ندارد چگونه میخواهد با ایران 80 میلینی گلاویز شود!
درگیری با ایران تیر خلاص بر پیکره این جمهوری خیالی است!
ما هیچ گاه نباید این جمهوری خودخوانده را به رسمیت میشناختیم هیچگاه....
قصه جالبی بود
اینو شب هم یه بار میخونم تا خوابم ببره
باید این احمق ها را سرجاشون نشوند و حسابشون را رسید تا دیگه غلط اضافی نکنند
من نمي دانم چرا فقط مي خواهيم آذربايجان را پس بگيريم چون طبق عهد نامه تركمان چاي بايد ارمنستان و گرجستان رو هم پس بگيريم. در ضمن تركمنستان رو هم فراموش نكنيد كه طبق فكركنم عهد نامه گلستان از ايران جدا شده. لذا ما مردم از مسولين انتظار داريم كه كاري بكنند كه مناطق از دست رفته دوباره به آغوش گرم ايران برگردد. از مسئولين سايت تابناك هم نهايت تشكر را دارم.
با یک پرسش ساده شروع می کنم چرا جمهوری اذربایجان که با جمهوری اسلامی دشمنی داره به فکر اقدام نظامی (مطرح کردن در رسانه ها) نیست و به موضوعات دیگری توجه می کنه؟
اگر پاسخ تون ضعف ارتش اذربایجان هستش باید بدونید که ضعف نسبی است یعنی ارتش ایران قدرت فوق العاده ای نسبت به ارتش ادربایجان داره


اگر اذربایجان ادعایی در مورد ایران انجام می دهد در برخی موارد این ما هستیم که نقطه ضعف دست اون ها می دیم فقط به یک مورد به ظاهر ساده اشاره می کنم:
طی طرح جدید اموزشی ایران تدریس 6 زبان بین المللی در ایران در دستور کار قرار می گیرد ولی زبان های اذربایجانی و کردی حتی در سطح دانشگاهی(به جز دو واحد اختیاری مصوب 88) تدریس نمی شود.با وجور اینکه زبان دو +یک همسایه ایران حساب می شوند. کاش تعجب هیئت ترکی که به دانشگاه ما اومده بود و فهمید که ما دانشکده زبان ترکی نداریم رو می شد توصیف کرد به ترکی پرسید پس شما برای کار های سیاسی اقتصادی بین دو کشور کجا مترجم و زبان شناس تعلیم میدید؟
با سلام
لطف کنید متن عهدنامه های گلستان و ترکمنچای
را برای آگاهی مردم منتشر کنید
ثانیا همه باید آگاه باشند آذربایجان سرزمینی واحد
است و روسیه و ارمنستان و فرانسه وسایر دشمنان مردم مسلمان آذربایجان انشالله تفکر تجزیه طلبانه را با هشیاری مردم به گور خواهند برد
زنده باد ایران= زنده باد پارس* ترک* لر* کرد*بلوج* ترکمن*
مردم آذربایجان طی دها سال حکومت شوروی و حکومت علی آذربایجان همچنان حس وطن پرستی نسبت به ایران را دارند
اما ماجرا این هست چه باید کرد تا جنگ و خونریزی نباشد.
همچنانکه از دیر باز دشمنان ما برای تقسیم کشور ما برنامه میریزند مانیز باید برنامه مدونی برای بازگشت هموطنانمان به موطن اصلی خود و خارج شدن از یوغ استعمار غربی و شرقی جهاد فرهنگی راه بیندازیم.
به امید بازگشت تمام قسمتهای جدا شده ایران
مسلما منتظرند تا چراغ سبزی از طرف هموطنان آذری ما در حمایت از خود ببینند، و تا این اتفاق نیافتد هیچ غلطی نمیتوانند بکنند که مطمئنا این آرزو را به گور خواهند برد.
تامین رایگان برق و گاز باکو ونخجوان؟
اونطوری که من میدونم در بخشی از سال که بار در ایران بیشتر است اونها به ما و زمان نیاز بیشتر آذربایجان به برق،ما به اونها برق میدیم که تقریبا مساوی اند.
در مورد گاز هم که شک دارم.خود باکو مقدار زیادی نفت و گاز داره،نخجوان قابل قبوله ولی باکو نه.
اگه اینطور باشه واقعا متاسفم
در مورد تهیه ارزان ارزاق هم موافقم.براحتی مرز رو رد میکنن و هر چی میخوان با توجه به ارزش کم ریال تهیه میکنن و بر میگردند.
درود به شرف هموطنان آذری ام.
من جنوبیم عاشق ایرانم. گرچه جزئ استانهای محرومم. بااین همه منابع. ولی عاشق ایرانم چون ایرانیم.آذریها هم برادرمن.یاشاسین
زنده باد مردم تالش
زنده باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
زنده باشی بهروز جان
این دولت خود فروخته آذربایجان به اسرائیل و امریکا چیزی نداره که 200 سرباز ظرف 24 ساعت تا باکو میونن تصرف کنند آذربایجان با جمعیت 10 میلیونی قادر به مقابله با ارمنی های 2 میلیونی نیستن فقط زندگیشون ساز و اواز خوندنه
آذربایجان سر ایران است ؛ بالطبع همه ایران متعلق به آذربایجان و همه آذربایجان متعلق به ایران است.
كسي منكر تماميت ارضي ايران نيست آذربايجان هم نه توانايي اين را دارد و نه فكر انجام اينكار را
پاراگراف آخرمقاله بسيارخوب بودمن ميخواستم تقريبأهمين پيشنهادات روبنويسم اماديدم بخوبي خودتون اشاره كرديد,آقاي جمهوري اسلامي بايداعتراف كنم تابه حال به رسميت شناختن قره باغ به فكرم نرسيده بود,بسيارخوب ميشه اگرايران قره باغ روبه رسميت بشناسه,ايران بايد شديدأفعاليت رسانه اي عليه دولت جعلي باكوانجام بده,ايران بايدبعدازكنفرانس لجن پراكن باكوروابطش روباارمنستان به شدت گسترش بده,بايدقرارداددفاع مشترك ببنديم كه تهديدارمنستان تهديدايران محسوب بشه,ايران 20سال پيش اول ازدولت باكوحمايت كردامادولت باكوباقراردادن سياست ضدايراني وپانتركيستي براي خودش وطمع نشان دادن به خاك ايران همه چيز روخراب كرد,تاريخش هست بريدبخونيد,كدام دولت وقتي عليه منافعش رفتارميشه بايدبازازاون دولت دفاع كنه?وقتي دولت باكوعلنأضدايران بودچطورتوقع داشتيم ايران به حمايتش از دولت باكوادامه بده?نبايدلغو ويزا بشه,ايران نبايداجازه بده به نخجوان دسترسي داشته باشند,ايران نبايدخدمات مجاني بده,اين حرفهايي كه گفتيدروكي قصد داريدآغازكنيد??آياهنوزوقتش نرسيده آقايان?پيشنهادمن مذاكره ايران باآمريكابراي يك تفاهم جامع درباره سرزمينهاي قفقازي ايران درقالب مذاكرات هسته اي هستش,ايران بايدابتداباروشهاي رسانه اي روي سرزمين هاي شمالي ايران كاركنه بعدبااقدام نظامي ضربتي كار روتمام كنه.آمريكاواسراييل تااين حد دارندعليه ايران فعاليت ميكننداماباديدن چنين فعاليتهايي چطوربرخي ايراني هاطرفدارآمريكاهستند?ساده لوحي تاچه حد???
رفتاروبرخوردايران كافي نيست.بايدسفيردولت جعلي باكو اخراج بشه و در سفارتش تخته بشه,سفيرمابه ايران برگرده سفارت مادرباكوبسته بشه.تمام مرزهامسدودبشه,ارتباط نخجوان باباكوازراه ايران قطع بشه,ازمخالفان دولت باكودعوت بهاقامت درايران بشن,براشون مثلدولت باكوبطورغيرمستقيم كنفرانس بذاريم درهتل,ازتالش هاي آران وشروان حمايت كنيم,ازتالش هادعوت كنيم خودشون رودرايران سازمان بدن,قراردادتركمانچاي اعتبارش تمام شده وبايدقويأادعاي ارضي نسبت به سرزمينهاي قفقازيمونآغازبشه مثل هنگ كنگ كه چين اين كار روكرد,درآخرهم نشان دادن ضرب شست نظامي ومستقركردن واحدهاي نظامي پشت مرزهابراي لرزيدن پاهاي سست الهام جون.الهام جون بهتره اگه عرضه داري خاكت روازارمنستان 2.5ميليوني ضعيف كوچك بگيري نه اينكه گنده ترازدهنت حرف بزني.من خودم آذري هستم وبه شدت نفرت دارم از دولت خودخوانده وجعلي باكو.اولوم اولسون ايران دوشمانلارينا
بدانند که ما آذریها عاشق هوطنان خودمان از خوزیها گرفته تا کردها و ماندرانیها و خراسانیها و .......تالشیهاو............همه ایرانیها میباشیم و همه ما در یک جسم و کالبد درکنار هم و برای یکدیگر هستم. یاشاسین بیوک ایران.
بابا ما خودمون آذری هستیم این حرف های چی هست اینا را زیاد بزرگ نکیند البته باید مراقب بود این وظیفه وزارت امور خارجه کشور هست . این سیاست تجزیه ایران به واحد های کوچک از زمان تاسیس سفارت روس و انگلیس در کشور بوده .دولت صفویه تا حدودی قوی بود و روس و انگلیس جرات نمیکردند از این ... بکنند ولی در زمان قاجاریه مملکت به باد رفت و در زمان پهلوی دوم هم که بحرین دادن رفت. در این قرن جدید هم متاسفانه امریکا و اسراییل هم به روس و انگلیس اضافه شدند و این سیاست ضد ایرانی گسترش می دهند. یه جا خواندم که وزیر امور خارجه باکو چند روز دیگه داره می رود اسراییل حتما دسیسه ای در کار هست. من آذربایجان بودم کشور خیلی ضعیفی هست فقط حیدر علی اف شب روز دارد اونجا برج میسازد از لحاظ فن اوری و تکنولوژی و منابع به غیر از نفت محدود دریای مازنداران چیزی ندارد.

یاشاسین ایران
وقتی ما از حق و حقوق تاریخی و بحق خودمون بگذریم همین میشه قرداد گلستان و ترکمنچای صد ساله بودن
نخجوان عملا به ایران تزدیکتر از باکوست، چه از دیدگاه مسافت و ارتباط خاکی و چه فرهنگی و ... ولی ما چه سرمایه گذاری ای روی آن کردیم؟؟؟
مگه تالشها مرده باشند. هزاران سال از تمامیت ایران پاک در مقابل تمامی اقوام مهاجم دفاع کردیم، جانمان فدای ایران، فرهنگ و تمدن گرانسنگش.
کدام بی غیرته که بیخود و بی جهت منفی میزنه دوست دارم بدونم که اصلا وطن و وطن پرستی توی دامنه محدود لغتنامه مغزش تعریف شده یا ادعای روشنفکری بیخود داره؟!!!

من نه منم من / ذره ی خاک وطنم من
بنده اهل استان آذربایجان شرقی هستم که با فرهنگ و خصوصیات مردم جمهوری آذربایجان کم و بیش آشنا هستم.این بیچاره ها متاسفانه از زیر چکمه های کمونیسم بیرون نیامده رفتند و زیر بیرق صهیونیزم و آمریکا قرار گرفتند چون واقعا انسانهایی بسیار ساده و عقب نگه داشته شده ای هستند که دایم به دنبال قدرتی برای زیر سایه آن قرار گرفتن هستند اما این جمعیت شیعه باید بدانند تا وقتی که به آغوش سرزمین اسلامی ایران بازنگردند مدام مورد سوئ استفاده قدرتهایی چون آمریکا اسراییل یا حتی همین روسیه لعنتی قرار خواهند گرفت.
ایران از قومیت های مختلفی تشکیل شده(ترک(آذری).لر.کرد.بلوچ.عرب.مازنی.ترکمن.گیلکی لک...)وهمه هم به ایرانی بودن و تمدن کهن ودین وپرچم ورهبرمون افتخار میکنیم.وهمه میدونند وتاریخ همگواه است که جمهوری آذربایجان جزئی از خاک ایران بوده که در زمان حکومت قاجاریه توسط روسها از ایران جدا شد.ولی دشمنان در زمان 8سال جنگ تحمیلی نتونستند یک وجب از خاک ایران جداکنند.حالاکه ایران هسته ای شده.دلاورمردان ارتش وسپاه قویترین نیروهای نظامی درمنطقه هستنددولتمردان باکوبهتره خیال بافی نکنند. سرنوشت صدام وبه یاد بیارند...
این آمریکا خودش میتونه به حداقل به 25 کشور کوچک تقسیم شه.
من در تبریز زندگی می کنم و روزانه تعداد زیادی آذربایجانی می بینم که برای رفع نیازهای خود مثل دکتر و خیلی چیزها به تبریز میان دولت باکو اول باید نیازهای ملت خودش روبرطرف کنه تا برای چیزهای خیلی ساده به ایران نیان بعدا به فکر بودجه گذاشتن برای جدایی تبریز از ایران باشه.
یعنی ممکنه یه روز ما هم مثل چینی ها شاهد بازگشت پاره های تن میهن به مام وطن(ایران عزیز )باشیم؟
آذربایجان غلط کرد اراده کنیم آذربایجان را از هعم متلاشی می کنیم چاپ کنی تابناک
ما درسته مشکلاتی داریم ولی سر حفظ تمامیت ارضی شوخی نداریم.البته دور نمی بینم روزی رو که آذربایجان جعلی خودش بیاد بگه ما خواهان الحاق به سرزمین مادری هستیم.
از ماست که بر ماست. ما در برخورد با اونها ضعیف عمل کرده ایم.
دیگه اون دوران گذشته . به نظر من ما هر چقدرم نارضایتی سیاسی تو مملکت خودمون داشته باشیم حاضر نیستیم اجازه بدهیم که یک وجب از خاکمون رو بهش دست درازی بکنن ! باکو که سهله دیگه آمریکاشم نمیتونه اینکارو بکنه مطمئنا هموطنای آذری ما هم هم عقیده اند پای ارق ملی که وسط بیاد بدجوری تئ دهن کسی که به خاکمون دست درازی کنه خواهیم زد .
من خودم ترک زبان هستم و جانم رو برای زره ای از خاک کشور عزیزم ایران میدم و اعلام میکنم که پان ترکها و تجزیه طلبها هیچ غلطی نمیتونن بکنن در مقابل ایران، مسئولان ما نباید انقدر رو به این جوجوه کشورهای نمک نشناس بدن
درود به کشور پهناور و همیشه جاودان ایرن
بابا این جمهوری آذربایجان چشه؟ اینا اجدادشون همه تو ایران بودن ما و اینا اجداد یکسان داریم چرا اینجوری میکنن؟
به زودی تاریخ درس بزرگی به ملل جهان خواهد داد چرا که سرزمین ایران سرزمین غیور مردان آذری است باکو و ... دوباره به آغوش ملت بزرگ ایران می پیوندد .
باید اراضی فوق به میهن برگرده یک مشت انجا لانه کردن علی اف یک جاسوس روس بود که بطور عجیبی بالا اومد....باید نمایندگان طرحی برای بازگشت سرزمینهای شمالی به میهن ارایه دهند..
مگه از روی اجساد ما لرها رد بش که کسی بخواد فکر بدی داشته باشه راجه به ایران....
چو ایران نباشد تن من مباد...
همین کم مونده بریم زیر دست علی اف وابسته به اسراییل انگلیس. من اذربایجان یک مدت زندگی کردم فساد توش بیداد میکنه فقط یک خورده خوشگلش کردند کردند اونم فقط خوده باکو هست وگرنه بقیه مردمش که اکثرا شیعه هستند تو بدبختی زندگی میکنند.وگرنه هیچی نداره. اینا طرح های اسراییلی امریکایی انگلیسی روسی هست. بهتر یه سری کتاب تاریخ چاپ کنیم به جای کمک های کمیته امداد کتاب بهشون بدیم. این چه معنی دارد ما شب روز به آنها نفع میرسانیم و اونها برای ما نقشه میکشند. چند سالی هم هست یک سری از این خیانت کار هایی که منافثین هم داخلشون هستند شب روز تو این ماهواره لعنتی اینترنت دارند ضد مملکت فعالیت میکنند اکثرا کسانی هستند که فارسی بلدند.
یاشاسین ایران
یاشاسین ایران یاشاسین ایران یاشاسین ایران یاشاسین ایران
اقای علی اف جان پسر حیدر علی اف این تو گوشت بره یاشاسین ایران یاشاسین ایران ....................
هرشب قبل از خواب میگی یاشاسین ایران
آفرین پسر خوب
من مطمئن هستم سربازان گمنام امام زمان "عج"به دقت اوضاع را رصد و آگاه هستند ... هر جا لازم باشه قاطعانه با تجزیه طلبان برخورد خواهند کرد... منتظر باشید
زنده باد ايران ، زنده باد آذربايجان و زنده باد جنوبگان
قشم
دريغ است ايران كه ويران شود
آذربایجان ایران مهد ستارخان ها و باقرخان هاست. مهد علامه طباطبایی ها و قاضی هاست.
دشمنان اسلام بدونند ما آذری های ایران اسلامی هشیار تر از اونیم که در دام دشمنان اسلام بیفتیم.
تجزیه خاورمیانه همون طرحی که بهش می گفتن خاورمیانه جدید! کشور های کوچک ! بدون قدرت نظامی و اقتصادی قوی! با جمعیت کم ! که همیشه باید نوکر بمونن
اون ها این همه تلاش می کنن. ما چی کار می کنیم؟
ما خودمونم درایت نداریم وگرنه یه کشور هفت میلیونی با اون همه مشکلات برامون دردسر نمی شد. باید به قومیت ها زیر پرچم مقدس ایران ارزش بیشتری داد.
یاشاسین ایران آذربایجانیمی
اگه خون یه آذری روی خاکی از کره ی زمین بیافته اونجا میشه وطن آذریها
ما آذریها هم کم شهید ندادیم که بخوان به این راحتی از ایران جدامون کنن
باید در رسانه ها با زبان ترکی بخصوص تلویزیون و رادیو ها موضوع تاریخی حمله روسیه تزاری واشغال و جدایی آذربایجان برای منطقه آذربایجان شمالی باکو - نخجوان - گنجه - لنکران - دربند و نقاط دیگر دائما تکرار و تکرار شود تا ذهن مردم آماده الحاق گردد. باید مسئله اسلام ستیزی کمونیستها و دولت فعلی آذربایجان و همچنین موضوع شکست آذربایجان از ارمنستان واز دست دادن قره باغ با عنوان ضعف دولت فعلی آن منطقه یاد آوری و با هماهنگی ارمنستان اقدامات اساسی برای جدایی کامل نخجوان و الحاق آن به ایران صورت گیرد.
من با حرف دوست عزیزی که گفته:
به جای کمک های کمیته امداد کتاب بهشون بدیم. این چه معنی دارد ما شب روز به آنها نفع میرسانیم و اونها برای ما نقشه میکشند"
بشدت موافقم....تحلیل جالبی کردن
مگه ما مازندرانی ها مرده باشیم .
ارزش ایرانی بودن را نمی توان با هیچ چیز دیگر عوض کرد چرا که ایران سرزمین پهلوانان - ایران سرزمین عارفان - ایران سرزمین غیوران و ایران مهد تمدن بشریست و این چیزی است که دشمنان تاب دیدن ان را ندارند . زنده باد ایران با تمام اقوام گوناگون و دوست داشتنی آن .
من یک ترک آذری ابرانی الاصل هستم و خواستار الحاق خاک جدا شده ی وطنم که الان بعنوان کشور آذربایجان هست می باشم تا برادران آذری ام بازهم به آغوش گرم کشورم و کشورشان ،ایران عزیز بازگردند.
دریغ است که ایران ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود
چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
چند روزی هم هست که شبکه های ماهواره ای معاند و خصوصا شبکه ای که مدیرش مزدور نوری زاده هست سرکرده تجزیه طلبها را دعوت میکنند.
خیلی جالبه اروپایهاکه درتمام طول تاریخ دشمن خونی هم بودن باهم متحدشدن ومرزهاشون راهم برداشتند ولی میخوان آذریها که ازنژادهای اصلی تشکیل دهنده ایران هستندراازایران بزرگ جداکنند.زهی خیال باطل به امید روزی که آذربایجان شمالی وبحرین به مام میهن برگردد.
من بعنوان يك آذري ايراني كه درتبريزساكن هستم ازمسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ميخواهم درخصوص اين همه توطئه تدابيرلازم واساسي رااتخاذكنندوطرف صحبتم به هموطنان آذري خودم اين است كه خودرابراي برگرداندن اراضي ايران آماده كنيم وديگر اينكه نويسنده توجه داشته باشدكه حركتهاي پان تركيستي مربوط كشور تركيه بوده واصلاارتباطي به آذريهاي ايران نداردواذربايجان مربوط به ايران بوده وخواهدبودوماآذريهاهرنگاه نامحرم به خطه اسلامي ايران رابي ترديدكورودست وپاي متجاوزان راباقاطعيت تمام قطع خواهيم كردودرحفظ ميهن اسلامي باهيچكس وقدرتي تعارفي نخواهيم كرد
خدایی خیلی زورداره این کشورکوچک آذربایجان سابق ایران و این کشورهای چند وجبی حاشه خلیج همشه فارس واسه ما خط نشان میکشند .
بقول دوستان درسته تو کشورمون تورم و بیکاری و بی عدالتی وجودداره اما ایرانی همیشه غیرت مند هست .
درورد برآذربایجان ایران درود برایران و ایرانی
من به عنوان يك أذري مي تواند بگويم بالآي ٩٥٪ اذريها خود را إيراني مي دانند و اگر تمايلي بأشد در جهت باز گرداندن سرزمين هاي جداً شده إز ايران است
راستشو بخواهید بدونید اینه که این باکوئییها خیلی پر رو هستند
اگه ایران نباشه خیلی از مرزنشیناشون از گرسنگی تلف می شند
اینها همه چیزشون رو از آستارا می برند
نون، سیب زمینی ف تخم مرغ، ماکارونی و ........
کاش یهکمی فکرشونو بکار مینداختند و فریب غربو نمی خوردند که باعث شده همه چیزشونو بخصوص دینو فرهنگشونو از دست بدند
این استان کوچک ایران حالا کارش به جایی رسیده است که برای ایران ادعای استقلال می کند ما آذری های ایران یک وجب خاک ایران عزیزمان را با کل :شور آذربایجان عوض نمی کنیم. قرارداد گلستان و ترکمنچای تمام شده است اگر راست می گویند آنها بایستی به سرزمین اصلیشان بازگردند

یاشاسین ایرانیم
ما در راه پایداری ایران یکپارچه با کسی شوخی نداریم.
زنده باد ایران وایرانی
زنده باد فارس ترک کرد لر عرب و بلوچ
زنده باد عاشقان ایران

ایرانی ها از هر نژاد و قومی با هر زبانی
یک صدا زنده باد ایران یاشاسین ایران



بقیه هم با هر زبان و لهجه ای بلدید بگویید .
تابناک اینو چاپ کن . بالا یکی به اسم سامان ادعا کرده بود آذربایجان یک کشور اروپایی بوداگه منظور شرکت در لیگ اروپا است باید عرض کنم کشورهایی مثل قزاقستان و اسرادیل هم تو این مسابقات شرکت می کنند.این فقط یه عمل صوریه و هیچ ربطی به اروپا نداره.ضمنا از کی آذربایجان عضو ناتو شده و ما نمی دونیم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی