بازدید 79148
۹
نمایندگان دوباره آچمز شدند

رئیس‌جمهور مصوبه مجلس را ابلاغ نکرد و از کشور خارج شد

متأسفانه، رئیس‌جمهور بی‌توجه به این رخداد مهم که در کشور در حال وقوع است، کشور را ترک کرده و در ونزولا به سر می‌برد و در صورتی که این وضع ادامه پیدا کند، مجلس ناگزیر است با یک طرح سه فوریتی نبود رئیس جمهور را در کشور جبران کند و اجاره ندهد اداره کشور به مشکل بربخورد.
کد خبر: ۳۱۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰ 19 April 2013
نخستین دورهٔ انتخابات سراسری شوراهای اسلامی کشور در هفدهم اسفند سال ۱۳۷۷ با استقبال زیاد مردم در بیش از ۴۰۰۰۰ حوزه انتخاباتی برگزار شد و سرانجام نزدیک دویست‌ هزار نفر از منتخبان مردم برای اداره امور شهر‌ها و روستاهای کشور به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یا روستا برگزیده شدند.

چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، عمر قانونی هر دورهٔ شورا‌ها چهار سال است، ولی در پی تصویب قانونی در مجلس، مصوب شد که انتخابات خبرگان با مجلس و انتخابات شورا‌ها با ریاست‌جمهوری ادغام شود. انتخابات گذشته در سال ۱۳۸۵ برگزار شد و عمر شوراهای سوم، هفت سال به درازا کشید.

بنا بر این گزارش، در حالی که چهار روز از زمان ‌نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شورای شهر روستا می‌گذرد و تنها دور روز از مهلت قانونی آن ‌مانده است، هنوز قانون انتخابات که چند روز پیش توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد، به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ نشده است؛ مصوبه‌ای که متن آن به شرح زیر است و در سرنوشت بسیاری از شرکت کنندگان تأثیر خواهد گذاشت.

متن نامه لاریجانی به احمدی‌نژاد به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که با عنوان طرح اصلاح مواد ۲۶ و ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌گردد.

طبق اصلاحیه جدید که از سوی مجلس شورای اسلامی مواردی از جمله مدرک تحصیلی که به موجب آن در روستا‌ها مدرک دیپلم و در شهر‌ها مدرک لیسانس ملاک بود اصلاح شد و کسانی که از قبل سابقه انتخاب دارند از این قانون مستثنی شدند. همچنین دولت در مصوبه‌ای اخیرا انتخابات شورای شهر تهران شمیرانات و ری را تفکیک کرده و قصد برگزاری انتخابات جدا در این مناطق را دارد.

مهدی دواتگری در این مورد به سایت تابناک گفت: دولت قصد دارد با مصوبه اخیر خود انتخابات شورای شهر در تهران شمیرانات و ری را به صورت مستقل برگزار نماید که این مصوبه غیر قانوی است و باید همانند سالهای گدشته به صورت واحد برگزار شود.

همچنین این نماینده گفت: این مصوبه باید هر چه سریع‌تر ابلاغ شود زیرا زمان زیادی از مهلت قانونی آن باقی نمانده است و اگر مهلت به اتمام برسد افراد زیادی که هم اکنون عضو شورای شهر و روستا هستند و از معتمدین به حساب می‌آیند امکان ثبت نام را از دست خواهند داد.

وی گفت: متاسفانه رئیس جمهور بی‌توجه به این اتفاق مهم که در کشور در حال وقوع است کشور را ترک کرده و در ونزولا به سر می‌برد و در صورتی که این وضع ادامه پیدا کند مجلس ناگزیر است با یک طرح سه فوریتی زمان ثبت نام را تمدید نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹۲
انتشار یافته: ۹
واقعاً جای تأسف برای رئیس جمهور وجود دارد که در این اوضاع پیش از انتخابات و مصوبات در حال تصویب در مجلس شورای اسلامی ایشان به جای یاری مجلس در حال سفر به ونزوئلا و مقاصد پنهانی خود هستند.
حق مجلس لاریجانی راکف دستشان گذاشت.
فقط باید تاسف خورد!
و فقط باید منتظر ماند تا انتخابات هر چه سریعتر برگزار شود. اینگونه پیش رود مملکت بهم می ریزد.

همه اینها درس عبرتی است تا در انتخاب رئیس جمهور بعدی دقت کنیم. و تابع احساسات نباشیم.
اولا الان چه وقت تصویب همچین قانونی است؟ دوما مگر معاون اول نمی تواند این کار را انجام دهد
خدا به مادر خدا بیامرز چاورز طول عمر و به ما صبر عطا فرماید ! آمین .
تابی جون پخش فیلم 30 و 45 دقیقه ای رو در روزهایی جمعه داشته باشین.
یا جمعه شب آپلود کنید... ممنون
همان بهتر که ابلاغ نشده اخر کسی که حتی مدرک لیسانس ندارد در کلان شهر ها چه می خواهد انجام دهد
به به یک مجلس هم ازپس محمودخان برنمیاد
گرانی ، دروغ ، نمک پاشی روی زخم مردم با شعار های عدالت و ارزانی و ... ، قول به مردم که دلار گران نخواهد شد و کاغذ پاره بودن قطع نامه ها و هزار درد بی درمان دیگه کافی نبود ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی