بازدید 2725
نماینده قصرشیرین:

مین‌زدایی هنوز هم نیازمند بودجه است

کد خبر: ۳۱۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱ 03 April 2013
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری جشن پایان مین‌زدایی در برخی استان‌های غربی کشور گفت: متاسفانه این جشن در حالی برگزار شده است که در استان‌های غربی کشور هنوز هم خسارات انسانی ناشی از عدم مین‌زدایی دیده می‌شود.

فتح‌الله حسینی،‌ نماینده مردم قصر شیرین در گفت‌و‌گو با ایسنا، با انتقاد از برگزاری جشن پایان مین‌زدایی در استان کرمانشاه گفت: وقتی هنوز هم شاهد عواقب و آثار زیانبار ناشی از مین هستیم، برگزاری چنین جشن‌ها و برنامه‌هایی اهانت به مردم است.

حسینی اظهار کرد: بهتر بود جشنی برای تقدیر از خانواده‌هایی که درگیر مساله مین‌زدایی شده‌اند و با وجود این که بیشترین آسیب را در طول جنگ هشت ساله دیده اند هنوز هم از تبعات این جنگ در رنج هستند، برپا شود نه اینکه سعی در رفع و رجوع مساله آلودگی به مین استان‌های غربی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که مسوولیت مصدومیت‌های ناشی از انفجار مین به عهده‌ی وزیر کشور و وزیر دفاع است، گفت: دولت در چارچوب قوانین موظف است برای پاکسازی مناطق آلوده به مین و حفظ جان مردم از خطرات ناشی از انفجار چاشنی‌های باقیمانده از جنگ کاری بکند.

وی همچنین از قرار گرفتن موضوع برگزاری جشن پایان مین‌زدایی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد و گفت: با شروع کار مجدد مجلس بعد از تعطیلات نوروز سال جاری وزیر دفاع باید برای پاسخ به سوالاتی که در مورد برگزاری جشن پایان مین زدایی وجود دارد،‌ به مجلس بیاید.

حسینی با تاکید بر این که وزیر دفاع باید به خاطر حوادث پیش آمده از مردم عذرخواهی کند، اظهار کرد: باید در مورد علت برگزاری جشن پایان مین‌زدایی در شرایطی که انفجار مین هنوز هم در منطقه قربانی می گیرد، توضیح داده شود.

نماینده مردم قصر شیرین همچنین خواهان اختصاص بودجه‌ی لازم برای مین زدایی در بودجه ی سال 92 شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی