بازدید 3236

نباید مردم را از برگزاری چهارشنبه سوری منع کرد

کد خبر: ۳۰۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵ 19 March 2013
سال‌ها است بحث بر سر چگونگی برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، ذهن بسیار از مسئولین و مردم را به خود مشغول کرده است. رویکرد گوناگونی که مسئولان نسبت به این مراسم باستانی دارند،‌گاه منجر به اختلافاتی میان آن‌ها می‌شود.

به گزارش پویش، محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: چهارشنبه سوری ریشه در فرهنگ، باور‌ها و اعتقادات مردم دارد و باید تلاش شود این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی ادامه داد: این مراسم که ریشه در تمدن و فرهنگ ایرانی دارد، باید به گونه‌ای در رسانه‌ها مطرح، که چارچوب‌های آن تقویت شود، نه تضعیف و به هیچ عنوان نباید مردم را از برگزاری چنین جشنی منع کرد.

سعیدی به این نکته تاکید کرد که زمان، زمان جشن است. در این جشن همهٔ مردم باید شادی کنند. اما نباید عواطف هیچ کسی جریحه دار شود. اصل چنین آداب و رسومی بسیار خوب است و مردم نیاز به شادی دارند. اما باید تعادل و آسایش مردم رعایت شود.

وی در مورد منع برخی از مسئولین به برگزاری این مراسم گفت: منع مسئولین از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به دلیل مسائل سیاسی نیست و تنها به دلیل نگرانی از رخدادهای ناگوار است. رسانه‌هایی چون صدا و سیما هم باید به این جشن جهت دهند و به سمت اصل شادی پیش برند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی