بازدید 4617
۴
درخواست وزارت بهداشت از ناجا در همایش کلیه؛

«اهدای عضو» در گواهینامه‌های رانندگی درج شود

کد خبر: ۳۰۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۷ 08 March 2013
باتوجه به مشکلات اهدای عضو در موارد مرگ مغزی، اگر نیروی انتظامی موافقت افراد برای اهدای عضو را در گواهینامه‌های رانندگی درج کند، کار اهدای عضو راحت‌تر صورت می‌گیرد

به گزارش تسنیم ،محمدرضا محقق معاون و مشاور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت صبح امروز در همایش ملی کلیه که درآستانه 24اسفندبرگزارشدبا اعلام مطلب فوق گفت :  از سال 2006 یک روز در دنیا به عنوان روز جهانی "کلیه" نامگذاری شد تا به خود و دیگران گوشزد کنیم که چگونه می‌توانیم در حفاظت از کلیه‌ها موثر باشیم.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی کلیه "جلوی حمله به کلیه‌های خود را بگیرید"، ادامه داد: متاسفانه رشد بروز بیماری‌های کلیوی در ایران نسبت به متوسط جهانی بالاتر است و سالانه حدود 12 درصد به شمار بیماران نیازمند همودیالیز اضافه می‌شود؛ این یعنی نیاز بیشتر به بخش‌ها و دستگاه‌های دیالیز و همچنین هزینه بیشتر برای نظام سلامت و مردم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
به نظر من این هم مهم است که اعضا به چه کسی اهدا شود
اگر کسی نداند قرار است اعضایش به چه کسی اهدا شود چطور اجازه بدهد
به نظر من باید خانوده تصمیم بگیرد
باید خانواده تصمیم بگیرد
طبق قوانین جاری کشور صرف داشتن کارت اهدای عضو فرد متوفی امکان اعضای اعضای ایشان وجود ندارد و حتما باید توسط ولی دم اجازه اهدا عضو انجام گیرد
پس درج آن روی گواهینامه و سایر کارتهای شناسایی سودی ندارد
به نظر من باید قانونی تصویب شود که صرف رضایت فرد ، اهداء عضو انجام شود و نیازی به اجازه از خانواده نباشد. چون معمولا خانواده ها در شرایطی قرار میگیرند که تصمیم گیری برایشان سخت است و این تصمیم باید قبلا توسط فرد گرفته شده باشد و قانونی هم باشد. من خودم هروقت با خانواده ام حرف میزنم انها میگویند: حتی حرفش هم نزن! در حالیکه کارت اهداء عضو دارم و هیچ مشکلی هم با این کار ندارم.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح