بازدید 24974
۶
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

ادعای جدید رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

بازتاب سفر وزیر خارجه سوریه به ایران و مواضع مشترک ایران و سوریه در قبال مسائل منطقه‌ای و جهانی، ادامه ادعا‌ها علیه ایران در ماجرای کشتی توقیف شده در سواحل یمن، مواضع یک مقام رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و بازتاب درگیری‌های رخ داده در اصفهان بر سر آب، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۰۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 03 March 2013
بازتاب سفر وزیر خارجه سوریه به ایران و مواضع مشترک ایران و سوریه در قبال مسائل منطقه‌ای و جهانی، ادامه ادعا‌ها علیه ایران در ماجرای کشتی توقیف شده در سواحل یمن، مواضع یک مقام رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و بازتاب درگیری‌های رخ داده در اصفهان بر سر آب، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، بخش عمده‌ای از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به سفر وزیر خارجه سوریه به تهران و موضع‌گیری‌های دو کشور درباره مسائل مربوط به بحران سوریه اختصاص دارد. در این باره، سایت خبری «گلوبال پست»، موضع ایران و سوریه در قبال سیاست‌های آمریکا را مورد توجه قرار داده است.

این سایت می‌نویسد، سوریه و ایران ایالات متحده را به جهت ارائه پیشنهاد فرستادن مستقیم کمک برای شورشیان سوری، به اعمال استانداردهای دوگانه متهم کرده‌اند. این سایت در ادامه ضمن اشاره به بخش‌هایی از سخنان علی اکبر صالحی و ولید معلم، وزرای خارجه ایران و سوریه، خاطرنشان می‌سازد که وزارت خارجه روسیه نیز به تازگی آمریکا را به جهت تصویب فرستادن کمک مستقیم برای شورشیان سوری مخالف دولت اسد مورد انتقاد قرار داده است. 


روزنامه «هندوستان تایمز»، تمرکز خود را بر بخش دیگری از سخنان مطرح در دیدار وزرای خارجه ایران و سوریه معطوف کرده و می‌نویسد، به باور ایران، بشار اسد در انتخابات آتی ریاست جمهوری سوریه در سال ۲۰۱۴ شرکت خواهد کرد.
ا
ین روزنامه به نقل از صالحی می‌نویسد: «در انتخابات آتی، اسد همانند دیگران شرکت خواهد کرد و مردم سوریه هر که را بخواهند، بر‌می‌‌گزینند». هندوستان تایمز اشاره می‌کند که تاکنون تلاش‌های غرب، کشورهای عربی، ترکیه و گروه‌های مخالف سوریه برای وادار کردن اسد به کناره‌گیری از قدرت، نتیجه‌بخش نبوده است. این روزنامه همچنین با اشاره به بخش دیگری از سخنان صالحی می‌نویسد، موضع رسمی ایران این است که بشار اسد تا سال ۲۰۱۴ رئیس‌جمهور قانونی سوریه خواهد بود. 


اما موضوع ادعاهای یمن علیه ایران در ماجرای توقیف یک کشتی حامل تسلیحات در سواحل این کشور، هنوز موضوعی برای فضاسازی رسانه‌ای و سیاسی علیه ایران است. در جدید‌ترین خبر در این زمینه، روزنامه «نیویورک تایمز» می‌نویسد، کشتی توقیف شده مذکور، حامل موشک‌های پیچیده و پیشرفته چینی بوده که در اختیار ایران بوده و از طریق ایران برای گروه‌های شبه‌نظامی یمنی فرستاده شده است.

بنابراین، این روزنامه ادعا می‌کند ایران در پی حمایت از گروه‌های وابسته به خود در سطح منطقه خاورمیانه است و این موضوع، ضمن هشداری برای کشورهای منطقه، به منزله به چالش کشیدن ایالات متحده نیز هست. نیویورک تایمز در ادامه مجموعه ادعاهایی را در این زمینه علیه ایران مطرح کرده، حال آن که هنوز نتیجه تحقیقات کمیته مسئول در این ماجرا، رسما اعلام نشده است. 


در خبری مربوط به برنامه هسته‌ای، خبرگزاری فرانسه موضع جدید مقامات رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران را بازتاب داده است. این خبرگزاری به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی ـ که از وی نام نبرده ـ می‌نویسد، مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، تنها زمان بیشتری در اختیار ایران می‌گذارد تا برنامه‌های خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را پیگیری کند.

وی در این زمینه گفته: «ما دریافته‌ایم تنها چیزی که در این مذاکرات به دست آمده، دادن زمان بیشتر‌ به ایران برای پیشبرد برنامه سلاح هسته‌ای خود بوده است». این فرد همچنین اشاره کرده که پس از برگزاری مذاکرات، «وندی شرمن»، مذاکره کننده ارشد آمریکا در گروه ۱+۵، ضمن سفر به سرزمین‌های اشغالی با «یاکوف آمیدرور»، مشاور امنیت رژیم صهیونیستی دیدار کرده و وی را از محتوای مذاکرات آگاه ساخته است. 


در پایان، موضوع درگیری‌های رخ داده در استان اصفهان بر سر آب زمین‌های کشاورزی، مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه‌های جهانی، از جمله «بلومبرگ» قرار گرفته است. این سایت می‌نویسد، کشاورزان در مرکز ایران، به واسطه تصمیم دولت برای انتقال آب به استان همسایه، با نیروهای پلیس درگیر شده‌اند که این واقعه چند زخمی بر جای گذاشته است. با این حال، بلومبرگ به نقل از رسانه‌های ایرانی اشاره می‌کند که کشاورزان توافق کرده‌اند برای حل این درگیری با مقامات دولتی وارد مذاکره شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
الآن مدت 5سال است اسراییل به ادعای واهی کشورهای غربی را مجل کرده به این ادعا که ایران 5ماه 6ماه ...ویک سال دیگر سلاح اتمی درست میکند هنوزهم ادعای کذب خودرا تکرار میکند در صورتی که ایران بنا به فتوای رهبر سراغ سلاح اتمی نمیرود واگر بخواهد درست کند از کسی اجازه نمیگیرد اسراییل وفرانسه که عددی نیست
پاسخ ها
رحمت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
پسر جان از سال 1358 چنین ادعایی را مطرح میکنند به آرشیو کیهان و اطلاعات مراجعه کن سریال جالبی است سی و چند سال گذشته و این هذیان های گنگ خواب آلوده اسراییل را میگویم همچنان ادامه دارد و جالب است خریدار هم دارد
حالا خیلی نمیخواد عصبانی بشی امین خان...اگه دقت کنیاین ادعای اسرائیلی ها همیشه نشونه ی این هست که 5+1 میخواد دوباره و دوباره تغییر جهت بده...
حرفهاي اسرائيل براي كل جهان ديگه داره تكراري ميشه. از عملكردها ونتيجه مذاكرات معلوم كه ديگه كشورهاي غربي عكس العملي روي اتهامات اسرائل نشون نميدند و براشون تكراري شده. اميدوارم به يه نتيجه معقولي بتونيم برسيم.
بر خرمگس معرکه لعنت!
این اسرائیل هم واقعا مصداق همین حشره است.
ایران یک قدرت نظامی وسیاسی درجهان است اسرائیل عددی نیست بیشترکشورهای دنیامارابه عنون قویترین قدرت اسلامی پذیرفتن فقط باید به ما در دنیا به عنوان نماینده کشورهای اسلامی درشورای امنیت کرسی وحق وتوبدهند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی