بازدید 9979
۴

ضرورت روشن بودن چراغ‌های اتومبیل در روز

کد خبر: ۲۹۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳ 18 January 2013
فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان از اجرای طرح روشن کردن چراغ خودروها در طول روز برای کاهش آمار تصادفات خبر داد.

به گزارش فارس، عبدالرضا صالحی اظهار داشت: علی‌رغم اجرای طرح‌های مختلف پلیسی در سطح جاده‌های اصلی و فرعی به منظور کاهش تصادفات همچنان شاهد افزایش تخلفات حادثه‌ساز هستیم به‌طوری که نبستن کمربند ایمنی توسط رانندگان و سرنشینان خودروهایشان و سرعت غیر مجاز بیشترین آمار تخلفات رانندگی طی 9 ماه اول سال‌جاری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به کاهش تلفات انسانی در تصادفات افزود: در 9 ماه سال 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل و بر اساس گزارشات موجود تصادفات منجر به فوت 6 درصد، جرحی 7 درصد و خسارتی 30 درصد کاهش داشته است.

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان بیان داشت: طی این مدت، آمار تلفات انسانی در محورهای مواصلاتی استان 10 درصد و مجروحان حوادث رانندگی نیز 21 درصد کاهش داشتند.

صالحی حوادث رانندگی بر اثر واژگونی خودرو و تصادفات رخ به رخ را بیشترین نوع حوادث رانندگی در جاده‌های استان طی 9 ماه اول سال‌جاری دانست و گفت: تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ بیشترین علل وقوع این حوادث در جاده‌های استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی با توصیه به همه رانندگان در جاده‌های فرعی و اصلی نسبت به رعایت مقررات و اصول صحیح رانندگی به‌ویژه بستن کمربند ایمنی در پیشگیری از حوادث جبران‌ناپذیر افزود: گشت‌های نامحسوس جاده‌ای برای افزایش نظارت‌های نامحسوس و تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی همچنان باجدیت و قدرت اجرا می‌شود تا بیش از این شاهد حوادث رانندگی نباشیم.

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان راه‌اندازی پنج ایستگاه پلیس راهی در پنج محور پر حادثه برای افزایش نظارت و پوشش بیشتر محورها، افزایش و تشدید کنترل ناوگان حمل و نقل بار و مسافر با استفاده از تجهیزات و امکانات کنترل سرعت، پوشش نقاط حادثه‌خیز با همکاری گشت‌های راهداری در قالب گشت نامحسوس، اجرای طرح‌های محدودیت تردد وسایل نقلیه باری در زمان‌های اوج ترافیک در محورهای اصلی و مهم استان، اجرای طرح روشن کردن چراغ خودروها در طول روز و استفاده از گشت‌های انتظامی به منظور برخورد با قاچاقچیان سوخت، انسان و خودروهای پلاک مخدوش را از اقدامات پلیس راه استان در کاهش حوادث رانندگی ذکر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
والا بعضی ها شب از روشن کردن چراغ خوداری میکنند (مثل اکثر تاکسی ها و مسافر کش ها) چه برسه به روز !!!
من مدتي دانمارك بودم ماشين ها اصلا كليدى براي روشن كردن جراغ هاى جلو ندارند بلكه با روشن شدن ماشين جراغ ها خود بخود روشن مي شوند
من همیشه روزها چراغهای ماشینم رو به حاطر اثر آن در پیشگیری از تصادف روشن می گذارم ولی متاسفانه رفتار مردم که با اشارات مختلف سعی میکنن بهت برسونن که چراغهات روشنه عصبیم میکنه ،یکی نیست به مردم بفهمونه برای چی غصه روشن موندن چراغ ماشینها رو می خورید انگار که قراره به طرف قراره پول برق بیاد
دليلش را توضيح نداديد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی