بازدید 5309

آلودگی هوا 25 استان کشور را تهدید می‌کند

کد خبر: ۲۹۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶ 25 December 2012
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا و پدیده ریز‌گرد‌ها 25 استان کشور را به شدت تهدید می‌کند.

به گزارش فارس کمال‌الدین پیرموذن اظهار داشت: امروز هشت شهر بزرگ کشور از آلودگی شدید هوا و در مجموع 25 استان کشور از بروز ریز‌گردها و مشکلات آن رنج می‌برند که بر اساس آخرین مصوبات فراکسیون محیط زیست باید به سرعت در این مورد چاره‌اندیشی شود.

وی با اعلام اینکه آلودگی هوا 5 هزار مرگ و میر را در سطح دنیا به صورت سالانه رقم می‌زند، تصریح کرد: بر اساس گزارش جهانی خساراتی که از این محل وارد می‌شود بالغ بر 14 هزار و 420 میلیارد ریال است که با کنترل منبع آلاینده، نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت و گسترش فضای سبز این امر قابل بررسی و جراحی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آیین‌نامه کاهش آلایندگی هوا در هشت بند در اسفند ماه سال گذشته تصویب شده و با تشکیل کارگروهی مرکب از وزارت نفت، صنعت، نیرو و شهرداری‌ها و همراهی نیروی انتظامی و رسانه‌ها باید این مشکلات به حداقل برسد.

پیرموذن به افتتاح اولین پالایشگاه بنزین یورو 4 با عنوان شهید تند‌گویان اشاره کرد و گفت: با پیگیری مجلس چهار پالایشگاه تولید بنزین استاندارد در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در شهرهای بزرگ کشور ازدیاد بنزن و سرب بیشترین مواد آلاینده معرفی شدند که این آلاینده‌ها مشکلات و بیماری‌های تنفسی و سرطانی را افزون‌تر کرده است.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان با اعلام اینکه بیش از 3.5 میلیون موتور‌سیکلت و میلیون‌ها خودرو آلایندگی تولید کرده و با مصرف بنزین غیر‌استاندارد و زیر‌ یورو 2 بر آلودگی‌ها دامن می‌زنند، افزود: در دو سال آینده باید تمام پالایشگاه‌ها و خودروهای خود را به مصرف بنزین یورو 4 و یورو 5 مجهز کنیم.

پیرموذن به وجود 3 هزار واحد صنعتی و نیروگاه آلاینده هوا اشاره کرد و ابراز داشت: این امر سبب شده است تا مجلس مصوبه‌ای را داشته باشد تا تمامی واحدهای تولیدی موظف باشند در دو سال آینده با نصب فیلتر و بهترین تکنولوژی‌ها و استاندارد‌ها آلایندگی را به حداقل رسانده و نیروگاه‌ها نیز به جای استفاده از سوخت مازوت از سوخت گاز استفاده کنند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: حفاظت محیط زیست و کاشت نهال باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و در کنار آن نیروی انتظامی موظف شده تا برنامه‌های مناسبی را برای توسعه حمل و نقل عمومی ارائه کند تا مجلس بتواند از طریق کمیسیون صنایع در این زمینه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی