بازدید 2179
تابناک بررسی کرد؛

ابهامات پرونده تتلو/ شاکیان خصوصی کجا رفتند؟

قوه قضائیه امروز در حالی اعلام کرد که تتلو شاکی خصوصی ندارد که پیش تر از شکایت های متعدد شاکیان خصوصی خبر داده بود.
کد خبر: ۱۲۳۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴ 19 May 2024

تابناک: امروز اعلام شد که احکام بدوی پرونده‌های امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شد.(جزئیات)

بعد از انتشار این خبر قوه قضائیه اعلام کرد در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد.

این در حالیست که پیش‌تر و در زمان بازداشت تتلو، قوه قضائیه عنوان کرده بود «شکات خصوصی این خواننده غیرمجاز شکایت‌های متعددی در دستگاه قضایی علیه وی ثبت کرده بودند.»

سوال اینجاست شکایت شاکیان خصوصی که در زمان دستگیری تتلو عنوان شده بود به چه نتیجه‌ای رسید و چه روندی را طی کرد؟ سوال دیگر آیا شاکیان خصوصی اعلام رضایت کردند؟ در غیر اینصورت بر چه اساسی از عدم شکایت خصوصی از تتلو سخن گفته شده است؟

 جزئیات حکم بدوی تتلو اعلام شد 

براساس این گزارش، سه جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو از ۱۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در مرز بازرگان تحویل ایران و بازداشت شد.

تشویق نسل جوان به فساد و فحشا و فراهم کردن شرایط آن، فعالیت تبلیغی علیه نظام، دایر کردن سایت شرط بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران، فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام، اتهامات امیرحسین مقصودلو در این پرونده است.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران پس از بررسی و تحقیقات نهایی که با حضور وکلا و خانواده انجام شد، امیرحسین مقصودلو را بابت اتهام‌های مندرج در کیفرخواست به صورت جداگانه به تحمل حبس تعزیری محکوم کرده است.

حکم دادگاه انقلاب در این پرونده بدوی بوده و ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

تتلو دارای یک پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران بود که از بابت اتهام مندرج در پرونده به حبس محکوم شده است.

این گزارش حاکی است تتلو یک پرونده دیگر هم به اتهام توهین به مقدسات در دادگاهی دیگر داشت که مربوط به سالیان گذشته و زمانی بود که در ایران حضور نداشت؛ او در این پرونده نیز به سه سال حبس محکوم شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی