بازدید 2595
محمد علیپور:

آیین‌های عزاداری در سراسر دنیا مخاطب دارد

کد خبر: ۲۸۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷ 27 November 2012
عضو فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به علاقه مندی مردم به آیین‌ها و مراسم سوگواری‌، بیان کرد: در صورت برنامه‌ریزی می‌توان مخاطب جهانی را به داخل کشور کشاند.

 محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت گفت: عزاداری و سوگواری مرسوم در مناطق مختلف ایران در ماه های محرم و صفر که برگرفته از اعتقادات و باورهای شیعیان ایران است، به یک مساله فراملی و جهانی تبدیل شده و قابلیت آن را دارد که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی افزود: سوگواری شیعیان در تمام کشورها در ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، جلوه و شکوه خاص دارد و پیروان ایشان با عشق و ارادت این کار را انجام می‌دهند؛ لذا شور و جذابیتی دارد که در سایر تجمعات دیده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: عمق صداقت و صفای این سوگواری‌ها به اندازه ای است که مردم سایر ادیان نیز جذب آن می‌شوند و علاقه مندند تا ضمن تماشای این آیین‌ها و مراسم، از چرایی و چگونگی واقعه عاشورا مطلع شوند و به همین دلیل شاهد آن هستیم که در این ایام، مردم بیشتری به دین اسلام مشرف می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: با توجه به علاقه مندی مردم جهان، در صورت برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب، به ‌راحتی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و مخاطب جهانی را به داخل کشور کشاند.

علیپور با تاکید بر معرفی و شناسایی صحیح آیین‌های عزاداری محرم و صفر، بیان کرد: هرگوشه از ایران، دارای رسوم و آداب خاصی برای سوگواری و عزاداری است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و در صورت معرفی و شناسایی به مردم جهان، می‌تواند به درآمدزایی برای جلب گردشگر کمک کند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی