بازدید 3460

تمهیدات امدادی در تاسوعا و عاشورا

کد خبر: ۲۸۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸ 23 November 2012
سازمان آتش‌نشانی و اورژانس تهران تمهیدات خود در ایام برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی را اعلام کردند.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت‌وگو با ایسنا، از استقرار 75 دستگاه آمبولانس به همراه 200 تکنیسین برای پوشش امدادی درمانی عزاداران حسینی خبر داد و به ایسنا گفت: مرکز اورژانس تهران طبق سنوات گذشته عزاداران حسینی را تحت پوشش درمانی - امدادی خود قرار می‌دهد و بر این اساس 75 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل‌های تعیین شده و پر ازدحام شهر تهران مستقر خواهند شد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه 200 تن از پرسنل اورژانس تهران اعم از پزشک، پرستار و تکنیسین در این طرح شرکت خواهند کرد، گفت: اورژانس تهران در محل‌های پر ازدحام شهر تهران همچون امامزاده علی‌ اکبر، مسجد ارک، خیابان عجب‌گل، خیابان 17 شهریور و ... مستقر خواهند شد.

همچنین جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با اشاره به آماده‌باش کامل تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی پایتخت در ایام سوگواری امام‌حسین (ع) به ایسنا گفت: آتش‌نشانان 100 ایستگاه ویژه حریق و 16 ایستگاه امداد و نجات به منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم عزاداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان از پنج منطقه عملیاتی در خیابان‌ها، میادین پرتردد، اماکن مذهبی و محل‌های برگزاری مراسم عزاداری حاضر هستند، اظهارکرد: حضور آتش‌نشانان از ساعت 19 تا نیمه‌شب ادامه خواهد داشت و آنان علاوه بر این اقدامات، اقدام به بازدید از هیئت‌ها، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها کرده و تاکنون ضمن ارائه هشدارها و توصیه‌های ایمنی به مسئولان این اماکن، تعدادی خاموش‌کننده رایگان نیز به آنان اهدا کرده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه‌داد: از تاریخ 25 آبان ماه تا 28 آبان آتش‌نشانان از 825 باب از اماکنی که مراسم سوگواری در آن برگزار می‌شود، بازدید داشته‌اند که این بازدیدها تا پایان ماه‌محرم ادامه خواهد داشت.

اعلام وضعیت جوی

عبدالرضا امیدوارشهری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نیز در گفت‌گو با ایسنا، با بیان اینکه یک سامانه بارشی روز جمعه از غرب کشور وارد می‌شود، گفت: در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در بیشتر نقاط نیمه‌غربی کشور این سامانه به صورت بارش باران،‌ بارش برف در مناطق سردسیر و رگبار و رعد و برق در مناطق جنوبی فعال است.

وی با اشاره به وضعیت هوا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز خاطرنشان کرد:‌در روز شنبه در استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان،چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اصفهان، زنجان، همدان، لرستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، یزد، کرمان، خراسان‌جنوبی و شمال سمنان بارش مداوم همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

امیدوارشهری همچنین درباره وضعیت هوا گفت: در این روز در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، جنوب استان فارس و شرق هرمزگان بارش متناوب پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که طی بعدازظهر جمعه تا پایان روز شنبه بارش در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، گیلان و به تدریج در استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو در این مدت آبگرفتگی معابرعمومی و سیلاب در برخی نقاط این استانهای پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع این استان‌ها نیز به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده‌ای رخ خواهد داد.

همچنین از عصر جمعه و در روز شنبه سرعت باد در استان‌های ایلام، خوزستان،‌بوشهر و شمال خلیج‌فارس افزایش می‌یابد. از این رو احتمال خسارت در این استان‌ها و مواج بودن خلیج فارس در این مدت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز چهارشنبه در نوار شمالی و برخی مناطق نیمه‌جنوبی کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف بوده و در مناطق جنوبی‌تر با رعد و برق همراه است.

در همین راستا ، بتدریج از سمت جنوب غرب از مقدار ابرها کاسته شده و این ناپایداری‌های جوی در روز پنج‌شنبه در نوار شمالی کشور، به ویژه سواحل غربی دریای خزر، تداوم داشته. در روز جمعه (امروز) نیز با ورود یک سامانه جدید بارشی به کشور، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ابتدا از نوارغربی و جنوب غرب آغاز شده که بتدریج گستره آن تمام نیمه‌غربی و در بعدازظهر این روز دامنه‌های البرز و سواحل دریای‌خزر و در روز شنبه برخی از استان‌های شرقی را نیز در بر خواهد گرفت.

همچنین خلیج‌فارس و تنگه هرمز روز چهارشنبه و مجددا از جمعه تا دوشنبه مواج و طوفانی خواهند بود.

به گزارش ایسنا، آسمان تهران در روز جمعه نیز نیمه ابری و در بعدازظهر به تدریج ابری، گاهی بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود و کمترین دما آن 6 درجه و بیشترین دما نیز 12 درجه خواهد بود.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار