بازدید 36668

انتشار گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

گزارش فصلی جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر شد و‌‌ همان گونه که با توجه به فضاسازی‌های رسانه‌های غربی در ۲۴ ساعت گذشته انتظار می‌رفت، ادعاهای جدیدی علیه ایران در این گزارش مطرح شده است.
کد خبر: ۲۸۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۷ 16 November 2012
گزارش فصلی جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر شد و‌‌ همان گونه که با توجه به فضاسازی‌های رسانه‌های غربی در ۲۴ ساعت گذشته انتظار می‌رفت، ادعاهای جدیدی علیه ایران در این گزارش مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش فصلی جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد. در این گزارش، همسو با جریان رسانه‌ای که از روز گذشته علیه ایران به راه افتاده بود، درباره آمادگی ایران برای فراهم کردن همه شرایط جهت دستیابی به سلاح هسته‌ای هشدار داده شده است.

به نوشته «رویترز»، در این گزارش آمده که ایران پس از مستقر کردن همه سانتریفیوژهای مورد نظر خود در تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی «فردو»، اکنون آماده توسعه سریع غنی‌سازی اورانیوم است.

بر پایه این گزارش، ایران تاکنون ۲۸۰۰ سانتریفیوژ را در مرکز غنی‌سازی «فردو» مستقر کرده و می‌تواند به زودی با به جریان انداختن ۱۴۰۰ عدد از آنها و در حقیقت دو برابر کردن میزان فعلی، غنی‌سازی اورانیوم را در این مرکز شدت ببخشد.

این گزارش می‌افزاید، ایران از سال ۲۰۱۰ تاکنون، نزدیک ۲۳۳ کیلوگرم اورانیوم با غنای بالا (۲۰ درصدی) تولید کرده که میزان این تولید، تنها از ماه اوت سال جاری تاکنون، ۴۳ کیلوگرم بوده است.

با این حال، تهران تاکنون ۶۹ کیلوگرم از اورانیوم ۲۰ درصدی خود را برای استفاده‌های پزشکی به سوخت رآکتور تبدیل کرده است. این کار موجب می‌شود بازگردان این میزان برای تولید اورانیوم ۹۰ درصدی قابل استفاده در سلاح هسته‌ای مشکل باشد.

افزون بر این موارد، در بخشی دیگر از گزارش آژانس، بار دیگر ادعاهایی درباره مرکز نظامی «پارچین» مطرح شده و آمده است که فعالیت‌های شدید ایران در این مرکز و پاکسازی آن، به طور جدی بازرسی‌های آژانس درباره امکان انجام آزمایش‌های تسلیحاتی هسته‌ای در ایران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اما جدای از ادعاهای جدید آژانس، این نکته گفتنی است که گزارش‌های این نهاد بین‌المللی، اصولاً محرمانه منتشر می‌شوند؛ اما در مورد ایران، همواره همزمان با انتشار یا حتی پیش از آن، نسخه‌ای از این گزارش به دست خبرگزاری‌های غربی، به ویژه «رویترز» و «آسوشیتدپرس» می‌افتد!

این بار نیز از شب گذشته تاکنون این دو خبرگزاری، فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران را آغاز و مطالبی بیان کردند که عیناً در گزارش امروز آژانس به آن‌ها اشاره شده است.

همین امر و به ویژه همزمان بودن این گزارش‌های آژانس با مذاکرات ایران و جامعه جهانی، این گمانه را تقویت می‌کند که بازرسی‌ها و گزارش‌های آژانس در سال‌های اخیر به کلی ماهیت تخصصی و فنی خود را از دست داده و صرفاً به عنوان ابزاری برای فشار بیشتر علیه ایران ایفای نقش می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۳۵
سلام.
با توجه به تکرار اینگونه گزارشات، لازم است واکنش مناسبی از بخش دیپلماتیک ایران صورت گیرد.
تمام گزارشات آژانس ضد ایرانی است بنابراین وجود بازرسان آژانس در ایران بیهوده بنظرمیرسد زیرا بجز جاسوسی در مملکت هیچ ثمره ای برای ما ندارند آنهارا از کشور اخراج کنید تا چشمان خبررسانی آنان کورشود وقتی این نهاد به اصطلاح بین المللی در خدمت غربیها وآمریکاست چه ضرورتی بر وجود آنها در کشوراست
بابا بی خیال!
اوباما اگر دنبال تغیر و مذاکره با ایران باشد
باید جنایت صهیونیست ها را محکوم میکرد.
اما غرب دنبال سلطه بر ماست.
نباید به آژانس باج دهیم
به نظرم آژانس دست آویز غربی ها برای انحصاری کردن انرژی هسته ای است.
ادعاهاي غرب ناشي ازجوسازيهاي استمراري صهيونيستهاواربابان آمريكاناشي ميشودمردم بزرگواردنياغرب بااين حركات درصددادامه سياستهاي زورگويانه سابق خودميباشدلذااگر ايران بفرض محال دست ازفعاليتهاي هسته اي خودبطوركامل بردارد بازبه بهانه گيري هاي خود ادامه خواهندداد چون اينهابه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كه معادلات جهاني رابه هم زده حساسيت داشته وآنرامزاحم گردن كلفتي هاي خود ميدانندبنده عليرغم اينكه اطمينان كامل به به سياست عدم ساخت سلاح هسته اي ايران داشته ودارم ولي اگرازمن سئوالي ميشدميگفتم ايكاش براي باز دارندگي ايران به ساخت بمب اتمي اقدام نمايدچون دشمنان ايران دست بردار نيستند
خواهش میکنم آزانس بس کن دیگه خسته شدیم از این حرفای تکراری .مستقل باش برا خودت تصمیم بگیر نه تحت فشار آمریکا و غرب .واقعا که
هیچ وقت جنگی بین ایران و غرب آغاز نخواهد شد. این موج تبلیغاتی فقط ابزاری برای تحریم بیشتر ایران خواهد بود.
اونها میخوان حکوت ایران به قدری ضعیف بشه که فقط توان کنترل مردم و فروش نفت رو داشته باشه.
جنگ، انقلاب و یا نبود حکوت تو ایران یعنی هرج و مرج تو منطقه.
به نظر من تحریم موثرترین ابزار غرب برای کنترل ایران هستش
ایران چیزی برا از دست دادن نداره با این همه تحریم
فقط مسولین باید فشار اقصادی رو از رو مردم برداره و غنی سازی ادامه بده
خاک بر سر این آژانس!اگه راست میگه یه گزارش از کلاهکهای اتمی اسراییل و جنایتهاش بگه.
کم بدبختی داریم اینم روش. آی ملت ما بمب نمیخوایم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
از خواب بیدار شید. هیچ کس بمب نمی‌خواد.
پس بازم دلار بالا میکشه وای به حالمون
این گزارشات دیگه جک شده
یکی از بهترین کارها این میتواند باشد که نمایندگان متخصص کشورهای 5+1 دعوت برای بازدید شوند تا تصدیق نمایند هر انچه تا بحال اژانس گفته است پایه و اساسی علمی نداشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
عزيزم دلت خوشه... همونا به ماموراي آژانس ديكته مي كنن كه وقتي برگردن چه گزارشي بدن...
خوب این چماغش؛ با کمی انتظار باید ببینیم هویج و آب هویج اش از آستین کدوم مرجع یا کشور بیرون میاد؟ مسئولین لطفا بیشتر به فکر باشید؛ شرایط فعلی با چند سال اخیر متفاوته شما هم لطفا زمانه رو درک کنید: این گوی و این هم میدان ! ببینیم چه گلی به سرمون میزنید . . .
این‌ها رو ولش. همه‌ش تکراریه. هر وقت تونستن مدرک متقن از ساخت سلاح هسته‌ای در ایران پیدا کنند بیان حرف بزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
منم موندم چرا ایران یک بار درست و حسابی به کارشناسان آژانس بدون قید و شرط اجازه نمیده که بیاند از همه سایتها ( فردو و پارچین) یازدید کنند و همه چیز تموم شه... والله دیگه به قول رسوالله فقر نزدیک است به کفر منجر شود.
محمد
| Netherlands |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
ناشناس جان بازرسان مرتب از فردو بازدید می‌کنند و دوربین هم اونجا دارند.
پارچین هم سایت نظامی هست نه سایت هسته‌ای و فعالیت‌های محرمانهٔ نظامی توش انجام می‌شه، ما نمی‌تونیم به این راحتی‌ها اجازهٔ دسترسی خارجی‌ها به مراکز نظامی‌مون رو بدیم، ضمن این که طبق معاهدهٔ پادمان، ایران وظیفه‌ای برای این کار نداره. البته این کار رو در سال ۲۰۰۵ کردیم و بازرسان آژانس از پارچین دیدن کردند و چیز مشکوکی پیدا نکردند. ولی درخواست‌هاشون تمومی نداره. شما هم دلت خوشه.
داداش قاره هفتم یعنی رسانه دست دشمن های ماست...اینا هر چی هر چی رو که بخوان توی این غالب به خورد مردم میدن...دیگه مردم یه کشور باید خیلی هوشیار باشند تا خودشون حقیقت پیدا کنن...میگن اگه ایران دست از اتم برداره همه چی حله!!نه خداییش ما 30 سال قبل اتم داشتیم که ما رو تحریم میکردن!!...یعنی اینا رو میخوام بگیرم خفه کنم
دوستان عزیز ،فرصت زیادی برای ما باقی نمانده کشورهای غربی می خواهند ایران را به سرنوشت عراق و لیبی دچار کنند.کره شمالی زرنگ تر از این دو بود.چون لا اقل غربی ها از ترس هم که شده کاری با ان ندارند.ما باوجود این همه دشمن چرا باید این فرصت را بدهیم که آنها با خیال راحت به ما حمله کنند؟خواهش می کنم حتی از سر سیاست هم که شده بگوییم ما بمب اتم هم ساخته ایم تا اینها دست از سر ایران بردارند.ما نباید کوتاه بیایم
خوب الان تکلیف چیه؟ این وضعیت گرونی! این وضعیت دارو؟ این وضعیت غذا و سلامت که شیر خشک نوزاد هم دیگه پیدا نمیشه. یکی بگه ما چیکار کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
باید تحمل کرد مقاومت یعنی همین. البته تنها چیزی که تحمل تحریم را سخت میکند فساد و سوء استفاده باندهای قدرت در این شرایط است که حتما باید برخوردهای شدید با اینها بشود. اگر سختی برای همه باشد هیچ اشکالی ندارد.
غنی میکنیم تا چشمت در بیاد.
ما باید بدون نگاه به چرت و پرت گویی های این آدمهای مزخرف، به مسیر خودمان ادامه داده و اهمیتی به وزوز کردنشان ندهیم.ایران نشان داده نیازی به سلاح هسته ای ندارد.بدون سلاح هسته ای هیچ بنی بشری جرات حمله را به خود نداده.
امیدوارم روزی همین کشورهایی که خودشان منبع سلاح هسته ای هستند، و ادعاها علیه ما دارند سلاحشان برای خودشان دردسرساز شود.
آژانس بازیچه دست قدرت های استکبار شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
به نظرم اونهایی که منفی دادند واقعا ساده انگار هستند.
میدونید سادگی و جهل و راحت طلبی مردم زمانه امام حسین(ع) رو شهید کرد نه تعداد کم یارانش.
نصب سانتریفوژ بیشتر در فوردو کار بسیار درستی بوده و این مرکز باید با تمام ظرفیت کار کند. حتی مراکز زیر زمینی دیگر نیز در کوهها ساخته شود. وقتی امید آنها به ازبین بردن غنی سازی در ایران از دست برود بالاخره مجبور میشوند وضعیت جدید ما را قبول کنند.
آقا باید بمب اتم رو ساخت تااینا سر جاشون بشینند .آش نخورده و دهن سوخته که نمیشه
پاسخ ها
محمد
| Netherlands |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
نه ما باید به آیندگان ثابت کنیم که بر حق بودیم و به ناحق به ما فشار آوردند. تاریخ به نفع ما قضاوت خواهد کرد.
خواهشاً بنوسید آژانس امریکایی نه بین المللی!!!
غني سازي حق ماست
نگویید گزارش آژانس بین المللی، بلکه بگویید گزارش جدید لابی های صهیونیستی و امریکا و به ویژه انگلیس در مورد برنامه صلح امیز هسته ای ایران.
این اولین بار نیست که چنین گزارش منفی از پیشرفت علم و تکنولوژی در ایران منتشر میشود بلکه چندمین گزارش است .پس ما باید با قدرت و توکل به خدا و برای رسیدن به قله های پیشرفت و بدون ترس از چنین اقدامات دشمنانه غرب ،راه مان را ادامه دهیم.
فرضاً اگه ایران بمب اتم بسازه ، غرب کدوم کار نکرده رو در مورد ایران انجام خواهد؟
این چیزی که شما میگی نه تنها سر مغرور استکبار رو خم نمیکنه بلکه فقط باعث دادن امتیاز به انها بوده و توجیه پذیری اعمال قبلی انها را بیشتر میکند.
این صحبت شما شاید چیزی باشه که غرب و آمریکا آن را بخشی از نتایج فشار و تحریم ها علیه کشورمون بدونند و از قبل براش برنامه ریزی کردن تا چنین سناریویی را راه اندازی و هدایت کنند.
شما فکر میکنید اگر ما مثلا بمب اتم بسازیم آمریکا میاد میگه ببخشید،ترسیدم، الان تحریماتون رو بر میدارم!! پس اینکه ما بمب اتمی داشته باشیم یا نه، یا اینکه 1000 تا تاسیسات مثل فردو داشته باشیم زیاد تاثیری نداره.
بنظر من اصلا برای آمریکا هیچ فرقی نمیکنه که ما بمب اتم داشته باشیم یا نداشته باشیم!! این جوسازیها هم علیه ایران فقط برای پیشبرد اهداف خودشه.
یه حالت نهایی دیگه ای هم هست و اینه که که بخواهیم از این بمب اتم استفاده کنیم که در نهایت تیر خلاص را بر پیشانی خود زده و سناریو آمریکایی ها را علیه کشورمان با موافقیت برایشان به اتمام رسانیده ایم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی