بازدید 12583

روایت روزنامه ایتالیایی از پیشرفت نظامی ایران

کد خبر: ۲۸۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱ 11 November 2012
براي مدت‌ها ماده‌اي كه با آن هواپيماهاي بدون سرنشين ايران ساخته مي‌شد، براي همه گنگ و ناشناخته بود چرا كه عدم توانايي در رهگيري آن توسط كشورهاي متخاصم حكايت از پيشرفته بودن آن داشت.

به گزارش ايران آباد، يكي از مهمترين فاكتورها در ساخت يك هواپيماي بدون سرنشين، علاوه بر سبك بودن، تداوم پروازي، توان رادار گريزي آن است، عاملي كه هنوز بسياري از كشورهاي جهان به آن نرسيده و به نظر مي‌رسد تنها يكي دو كشور از آن استفاده مي‌كنند.

پرواز هميشگي پهپادهاي ايران بر فراز خليج فارس و مناطق مشخص در منطقه براي حراست از مرزهاي ايران و عدم شناسايي آن هميشه يك سوال بزرگ را در برابر نظاميان غربي قرار مي‌داد كه ايران داراي به چه توانايي و تكنولوژي براي ساخت بدون سرنشين‌هاي خود رسيده است. 

روزنامه ايتاليايي لاريپوبليكا در گزارشي در مورد پيشرفت‌هاي تكنولوژيك ايران در نبردهاي سايبري و جنگ پهپادي با توجه به قطعات به دست آمده از هواپيماي بدون سرنشين ايوب كه بر فراز فلسطين اشغالي هدف قرار گرفت به نقل از كارشناسان صهيونيست تاكيد كرده كه جنس اين هواپيما از فيبر شيشه است كه تنها آمريكا از اين تكنولوژي برخوردار است.

در صورت صحت گزارش اين روزنامه، ايران گام بسيار بلندي را در ساخت تجهيزات نظامي با استفاده از اين ماده برداشته است و همه اخبار موجود در مورد منشأ آلماني اين بدون سرنشين كه برخي رسانه‌ها پيش از اين آن را مطرح كرده بودند، به بوته فراموشي سپرده مي‌شود. 

فيبر شيشه داراي تكنولوژي بسيار بالايي است و شكل دادن به آن بسيار مهم است. از فيبر شيشه در ساخت وسايل حساس و با كاركرد خاص استفاده مي‌شود و اگر ايران توانسته باشد از اين ماده در ساخت برخي تجهيزات ديگر خود استفاده كند، مقابله با آن بسيار سخت خواهد بود و همين مساله صهيونيست‌ها را به وحشت انداخته است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی