بازدید 7423

سن بازنشستگی افزایش می‌یابد

کد خبر: ۲۸۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳ 26 October 2012
مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام «افزایش سن بازنشستگی» در قالب بازنگری در قانون تامین اجتماعی، این اقدام را یک ضرورت خواند، چرا که سن بازنشستگی موجود براساس امید به زندگی در سال 56 تعیین شده است و با افزایش سن امید به زندگی نیاز است برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی، تغییراتی در قالب افزایش سن بازنشستگی منظور شود.
 
محمد حسین زدا در گفت‌وگو با ایسنا، بازنگری در قانون تامین اجتماعی را یک الزام به منظور کاهش بدهی‌ها و جلوگیری از ورشکستگی این سازمان خواند و اظهار کرد: بدین ترتیب تغییراتی با هدف تغییر در سن و سابقه برای بازنشستگی با توجه به افزایش طول عمر در ایران لحاظ می‌شود.
 
وی کم کردن شرایط برای احتساب سخت و زیان‌آور بودن مشاغل و همچنین سرمایه‌گذاری در محیط‌های کسب و کار پر رونق را از دیگر تغییرات ضروری دانست و عنوان کرد: با انجام این تغییرات، سازمان تامین اجتماعی به سازمانی تبدیل می‌شود که می‌تواند از لحاظ مالی از افراد تحت پوشش خود حمایت کند.
 
زدا در ادامه با اشاره به قوانین تامین اجتماعی در کشورهای اروپایی افزود: تمام کشورهای اروپایی به سمت اصلاحات پارامتریک رفته و سن بازنشستگی خود را افزایش داده‌اند.
 
مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین تاکید کرد: هدف از بازنگری در قانون تامین اجتماعی، "تامین منابع مالی" با اولویت حفظ حقوق شرکای اجتماعی است.
 
زدا، با اشاره به گذشت 37 سال از تدوین قانون تامین اجتماعی، بازنگری در آن را یک الزام دانست که با حضور شرکای اجتماعی متشکل از نمایندگان کارفرمایان، دولت‌، مستمری‌بگیران و کارگران انجام می‌شود.
 
وی همچنین با اعلام تدوین دوازدهمین پیش نویس از بازنگری در قانون تامین اجتماعی گفت: این پیش نویس به دستور رئیس سازمان تامین اجتماعی توسط تمامی کارشناسان سازمان مطالعه و ظرف 2 هفته آینده نظرات آنها دریافت و پیش نویس تدوین نهایی می‌شود.
 
مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: این امر طبق مطالعات کارشناسانه انجام می‌شود، اما مشخص نیست پس از ارسال به مجلس چه تغییراتی در آن ایجاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۴
سن و سال ملاکی برای سلامت بودن افراد نمی باشد و در حالیکه آمارهای رسمی اعلام
میکند از هر 4 تفر 1 نفر دارای مشکلات روحی
روانی می باشد و بیمارستانهای ایران مملو از
بیماران است نباید ظلم مضاعفی بر دوش اینها
گذاشت . باید بدنبال راهکار منطقی بود تا نه
سیخ بسوزد و نه کباب .
اگه تو آمار ( معلوم نیست از کجا و چطور محاسبه کردن ) سن امید به زندگی بگن در ایران 70 ساله ، پس با این حساب باید 70 سالگی بازنشست بشن !! یعنی کسی که سن 25 سالگی استخدام شده باید 45 سال کار کنه !!! یه آمار بگیرین ببینین جند نفر بالای 70 سال تو ایرانه !!! که شما می خوایید سن بازنشستگی رو بکنین 56 !! که در اینصورت بیشتر مردم فقط چند سال میتونن از بیمه بازنشستگی استفاده کنن !!!
یک بیماری و نارسائی در میان بعضی مردم ما وجود دارد که برای اثبات گفته هایشان این عبارت را میگویند " در همه جای دنیا...." در حالیکه حتی بررسی و مطالعه ای در موضوع نداشته اند چه رسد برای ان موضوع پایش را بیرون مملکت گذاشته باشد.
حالا در بین حدود 200 کشور دنیا یکی دو کشور اروپائی با اقتصادی ورشسکته اینکار را کرده باشند ان 99 درصد را ول کرده به اینها استناد میکنند !!
چرا جک میگید برید ببینید کجا امید به زندگی بین جوونای دهه 60 بالا رفته چرا خودشونو گول میزنن
با توجه به آمار بی کاری در حال حاضر با افزایش سن باز نشستگی آمار بیکاری نیز افزایش میابد
متاسفانه هرجا که دولت و رانتخواران تو گل گیر میکنن یه راه حل پیدا میکنن واسه خودشان نه برای مردمی که نمایندهاشون خوابن و از احوال و وضعیت معیشت اونا خبر ندارن و همه رو مثل خودشون میبینن ،ییکی از راهای رهایی از بنبست اقتصادی واسه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی هم همینه.من 31 سالمه و با کلی تلاش و تحصیل و سابقه هنوز امید ندارم به 50 برسم اونوقت سن بازنشستگی رو افزایش میدن.تا هرجا عشقتون میشکه بالا بببرین اب که از سر گذشت خدا کنه صد کیلومتر شه .بازنشستگی رو بنظرم بذارین یکسال بعد فوت طرف اینجوری خیال هر دو طرف راحته
با اين حركت نه تنها آمار بيكاري را بالا مي بريد بلكه در حق همه مردم ظلم مي كنيد
گارگر چه گناهی کرده که تامین اجتماعی از دولت طلب دارد.... واقعا" امید به زندگی با اینکار در من زیاد شد ....
آقای عزیز شما بیا تو خوزستان 5 سال کار کن نه بیشتر اگه دوام آوردی سن باز نشستگی را هم بکن 80 سال باز هم یکی مدیر شد و برای کارگران زحمت کش کلاس گذاشت
اگه اینطوری امید به زندگی بالا میره"جان مادرت بیا بازنشتگی بردار تا عمر جاودانه پیدا کنیم":::::؟؟؟؟
من که هیچ امیدی ندارم . من نمیدونم اینا کجا رو حساب می کنند . این کار هم مثل تورم و دزدی هاست دیگه .
هر کی به هر کی شد .
اين همه سرمايه گذاري در تامين اجتماعي به اميد بازنشستگي
هم جا ورشكست شد خدا كند تامين اجتماعي هم ورشكست شود چون هيچ اميدي براي زندگي نمانده اين همه بيكار راستي تاكي؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این گرونی و هرج و مرج ، میخواهید 56 سالش کنید.
بنظر من کمترش کنید و حق بیمه را هم کمتر کنید تا مردم بیشتری خود را بیمه کنند. تا سازمانتون خدای نکرده ورشکست نشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی