بازدید 6735
۷

علت بروز حادثه "ائل‌گلی" تبریز اعلام شد

کد خبر: ۲۸۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱ 23 October 2012
مدیر لونا پارک مجتمع رفاهی تفریحی ائل‌گولی تبریز علت بروز حادثه شامگاه دوشنبه در چرخ و فلک این مجموعه را عدم رعایت نکات ایمنی و نبستن کمربند ایمنی از سوی خانواده حادثه دیده اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا حسن‌زاده با ابراز تأسف از بروز این حادثه تلخ و ناگوار برای اعضای یک خانواده تبریزی، علت سقوط زن 38 ساله از کابین چرخ و فلک ائل‌گولی را بی‌توجهی متوفی به نکات ایمنی و نبستن کمربند ایمنی در داخل کابین اعلام و خاطرنشان کرد: این خانواده نه تنها از بستن کمربند ایمنی در داخل کابین خودداری کرده بودند، بلکه با رها‌سازی کمربند به خارج از کابین، موجبات گیرگردن آن در کابین پائین‌دستی و در نتیجه واژگونی کابین به هنگام دوران چرخ و فلک و در نهایت سقوط سرنشینان آن را فراهم آورده و این حادثه تلخ را باعث شده‌اند.
 
وی افزود: هیچ قصور و تقصیری در این حادثه متوجه مسوولان لوناپارک نبوده و سیستم ایمنی و کنترلی چرخ و فلک بدون عیب و ایراد فنی به ارایه خدمات مشغول است و این حادثه تنها در اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی خانواده حادثه‌دیده به نکات ایمنی به وقوع پیوسته است.
 
حسن‌زاده گفت: در همین حادثه فرزند این خانواده که اقدام به بستن کمربند ایمنی خود در داخل کابین چرخ و فلک کرده بود سالم مانده و این موضوع ثابت می‌کند که هیچ مشکل فنی یا قصوری در اداره چرخ و فلک و مدیریت آن وجود نداشته است.
 
تقی‌پور، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز نیز در این خصوص گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو میلیون نفر از شهروندان و گردشگران ورودی به تبریز از امکانات رفاهی و تفریحی مجتمع ائل‌گلی استفاده کرده‌اند؛ این درحالیست که هیچ حادثه ناگواری نیز در طول این سال‌ها در مجتمع فوق به وقوع نپیوسته است.
 
وی افزود: بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی‌های اولیه، قصور و سهل‌انگاری خانواده حادثه دیده، علت این سانحه ناگوار بوده با این حال نظر قطعی در خصوص دلایل بروز این اتفاق پس از انجام و اتمام بررسی‌ها و تحقیقات کارشناسی مشخص و اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۷
وقتی افراد کمربند نمی بندند مسئول چرخ و فلک حتما باید اونها رو ملزم به بستن بکنه یا اینکه از ادامه حرکت جلوگیری بکنه. یعنی چی هیچ تقصیری متوجه مسئولین نیست؟ شاید من دلم خواست روی لبه چرخ و فلک سوار بشم اون اپراتور هم باید بخنده و بگه ماشالله پس آماده باش تا بچرخیم؟ این حرفها چرنده اگه تونستین پیگیری بکنین. کاش از همین الان بازرسی کل کشور یه تیمی درست بکنه تا کار تیمهای نظارتی توی هر صنفی رو دقیق پیگیری و سختگیری بکنه. نه اینکه یکجا اتفاقی بیفته تازه یاد نظارت بیفتیم. مجلس یک دفعه جو گیر بشه و داد و بیداد بعد یک قانون تعصبی عجیب دیگه برای نظارت اون قسمت بعد هم یک صلوات و تصویب و تمام.
لابد اگه یه نفر میخواست به جای توی کابین رو سقف کابین هم بشینه مسئولی چیزی نباید بهش حرفی میزد باید وامیستاد تشویقش می کرد. همیشه تو ایران همه عادت دارن تقصیرو بندازن گردن اونی که دیوارش از همه کوتاه تره و اونم مرده بیچارست.
اگر نبستن کمر بند عامل وارونه شدن کابین باشد ان وقت کابینهایی که خالی می چرخند وکمر بندشان اویزان است همگی باید وارونه شوند. من خودم چندین بار انجا رفتم همه دستگاههای انجا قدیمی و بدون استاندارد است ومسولین انجا فقط برای کسب بول بیشتر فکر میکنند وهیچ نظارتی به دستگاها ندارند.
حرف ان مسئول به این میماند که اگر تو ماشین کمربندت رو نبندی و حین رانندگی ترمزت نگیره و بری زیر تریلی .پس خودت مسئولی .عجب منطقی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من خودم بیشتر از 20 بار سوار همون چرخ و فلک شدم!!!!
مگه کمربند داره؟؟؟کمربند!!!!!!!!!!!!!!!!
تازه گیریم که تو این یکی دو هفته ی اخیر کمربند گذاشته باشن، به نظرتون طول این کمربند چقدر میتونسته باشه که به کابین پایینی گیر کنه؟؟؟؟
اصلا"چرخ فلک آنجاکمربندندارد.
من واقعا ناراحت شدم اين حادثه تلخي بود
ولي واقعا درسته ودستگاهاش بيشترشون قديمين و خرابن
من يه بار سوار چرخ فلك اونجا شدم درسته اونقده بلند نيست ولي صندلياش طوري نبود كه از ادم محافظ كنه كمربندم نداشت خيلي ترسناك بود
اونم 3 سال پيش سوارش شدم
ولي امسال كه رفته بودم به همه وسايلا كمربند وصل كرده بودن
به هر حال خدا رحمتش كنه وپدر پچه رو نگه داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست