بازدید 9955
۴

پرداخت حقوق اساتیدحق‌التدریس دانشگاه آزاد سلیقه‌ای است

دستمزد اساتید حق‌التدریس به مراتب پایین‌تر از بسیاری از مشاغل خدماتی است و ارقام ناچیری که به این اساتید پرداخت می‌شود، پاسخگوی خدمات آنان نیست که این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.
کد خبر: ۲۷۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷ 16 October 2012
 
علیرضا سلیمی درباره حقوق اساتید حق‌التدریس دانشگاه آزاد گفت: واحدهای دانشگاه آزاد در این رابطه سلیقه‌ای کار می‌کنند. در برخی از این واحدها اساتید حق‌التدریس بالای دو میلیون تومان حقوق می‌گیرند و برخی از واحدها حقوق اساتید عضو هیأت علمی به مراتب کمتر از این مقدار است.

به گزارش «تابناک»، حجت‌السلام سلیمی درباره تبعیض بین اساتید دانشگاه آزاد و دولتی گفت: افزون بر این موضوع، حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد همتراز با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی نیست و این یک نقطه ضعف است و امیدواریم مدیریت جدید به این موضوع رسیدگی کند.

بنا بر این گزارش، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: شیوه پرداخت حقوق اساتید حق‌التدریس باید سازماندهی شود. متأسفانه هم‌اکنون جدول دقیقی برای پرداخت در دست نیست و واحدهای دانشگاه آزاد، سلیقه‌ای با این موضوع برخورد می‌کنند.

وی تأکید کرد: این موضوع در کمیسیون آموزش مجلس و در حضور رئیس دانشگاه آزاد نیز مطرح شده است و آقای دانشجو نیز قول همکاری داده‌اند که به این مورد رسیدگی کنند.

وی در پاسخ به این که چرا با وجود نیاز دانشگاه‌ها،‌ به جای استخدام هیأت علمی از اساتید حق‌التدریس استفاده می‌شود،‌ گفت: نسبت استاد به دانشجو در کشور ما در وضعیت مناسبی نیست؛ بنابراین، باید تلاش کنیم تا این نسبت بهبود یابد. نحوه جذب اعضای هیأت علمی، آیین نامه خاص خود را دارد. باید نیازسنجی شود و نسبت معقولی میان تعداد استاد و دانشجو برقرار باشد. ما با این نسبت فاصله داریم و باید آن را پر کرد؛ اما نه با هر استادی و با هر سطح علمی، بلکه اساتید باید سطح علمی لازم را برای تدریس داشته باشند.

فرهاد بشیری‌نژاد، نماینده مردم پاکدشت نیز با اشاره به وضعیت حقوق اساتید حق‌التدریس دانشگاه آزاد گفت: به تازگی نشستی با حضور رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد و یکی از مواردی که مطرح شد، موضوع تفاوت حقوق پرداختی به اعضای هیأت علمی و اساتید حق‌التدریس این دانشگاه بود؛ بنابراین، ضروری است که مسئولین دانشگاه آزاد با توجه به شرایط موجود، تدابیر ویژه ای در نظر بگیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره افزود: دستمزد اساتید حق‌التدریس به مراتب پایین‌تر از بسیاری از مشاغل خدماتی است و ارقام ناچیری که به این اساتید پرداخت می‌شود، پاسخگوی خدمات آنان نیست و این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد، چرا که یکی از مباحث مورد نظر کمیسیون آموزش مجلس است و باید تدابیری اندیشیده شود تا رضایت اساتید حق‌التدریس به دست آید تا آنان بتوانند بیشتر به کارهای آموزشی و فرهنگی بپردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
متاسفانه در منطقه 7 بخصوص استان یزد به علت کم شدن دانشجو بسیاری از اساتید و کارمندان در شرف اخراج می باشند
ولی ظاهرا اقای دانشجو کلا از اوضاع بیخبر می باشند
امید است نوشدارو بعد از مرگ سهراب برای منطقه 7 بخصوص یزد نشوند
با سلام خدمت خوانندگان محترم
اینجانب از اساتید حق التدریس دانشگاه مسجدسلیمان هستم و این مسئله را در این واحد دانشگاهی به عینه میبینم.در مسجدسلیمان بنا به نظر رییس واحد، آقای ...! برخلاف دیگر واحدهای دانشگاه آزاد حق التدریس بجای 17 جلسه بر مبنای 9 تا 12 جلسه محاسبه شد در حالی که واحد مسجدسلیمان شهریه 17 جلسه ای از دانشجو دریافت می کند. این یعنی چی؟ هیچکس هم جوابگو نیست! هیچکس!همه در مقابل این حق خوری ساکت شده اند.
منم اینو شنیدم ، چه میشه کرد.....
میزان کمترین درآمد در سطح کشور، حقوق دریافتی اساتید هیات علمی دانشگاه آزاد است که هیچوقت تلاش مستمر و پیگیری های نتیجه بخش در این مسیر از سوی مسئولین محترم صورت نگرفته است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی