بازدید 29241

گوش‌خراش‌ترین صدای جهان چیست؟

کد خبر: ۲۷۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۸ 10 October 2012
دانشمندان با اسکن مغزی افرادی که به 74 نوع صدای مختلف گوش می‌دادند،‌ موفق شدند بد‌ترین و گوش‌خراش‌ترین صداهای جهان را به ترتیب آزار‌دهندگی شان رتبه‌بندی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین بر اساس این مطالعه صدای کشیده شدن تیغه چاقو بر روی بطری شیشه‌ای بدترین و گوش‌خراش‌ترین صدا برای گوش‌های انسان به شمار می‌رود. در این مطالعه جدید داوطلبان که در زیر اسکنر‌های MRI قرار داشتند و به مجموعه‌ای از 74 صدا گوش می‌دادند، صدای کشیده شدن چنگال بر روی شیشه را دومین صدای آزار‌دهنده انتخاب کردند و در پی آن صدای کشیده شدن گچ بر روی تخته سیاه رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

اسکن‌های انجام شده نشان‌ دادند صداهای گوش‌خراش نسبت به صداهای خوشایندی مانند صدای آب، منجر به ایجاد واکنشی شدیدتر در مغز خواهد کرد. با وجود‌ این که صداها در غشای شنوایی مغز پردازش می‌شوند، صداهای ناخوشایند باعث فعال شدن آمیگدالا، منطقه‌ای از مغز که احساسات را پردازش می کنند می‌شود.

زمانی که کسی ناخن‌هایش را بر روی تخته سیاه می‌کشد، یکی دیگز از صداهای گوش‌خراشی که در این رتبه‌بندی قرار گرفته، آمیگدالا مسئولیت غشای شنوایی را به عهده گرفته و منجر به افزایش حساسیت انسان نسبت به صدا خواهد شد.

بر اساس گزارش تلگراف، محققان با مطالعه بر روی گروهی 13 نفره از داوطلبان دریافتند اصواتی با فرکانس 2000 تا 5000 هرتز، محدوده‌ای که گوش‌های انسان نسبت به آن حساس است، غیر‌قابل تحمل‌ترین صداها به شمار می‌روند. صدای جیغ نیز در این محدوده صوتی قرار می‌گیرد و دانشمندان هنوز درنیافته‌اند که چرا گوش‌های انسان به این محدوده صوتی تا این اندازه حساس است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۲
واااااااای
پس ما ایرانی ها چه تحملی داریم که دوازده سال مجبور یه شنیدن صدای گچ رو تخته سیاه مدرسه ها هستیم
به خاطر مسائل تکاملی طی ملیون ها سال .
این مسئله جواب داده شده و اینه که میمون ها از این فرکانس برای مطلع کردن همدیگه در موقع ترس استفاده می کنند.
گوش‌خراش‌ترین صدای جهان ،صدای گریه پدری هست که این روزها با این هزینه های کمر شکن هرروز شرمنده بچه هاش هست تابی جون ...
گوش خراشترین صدا مربوط به شنیدن افزایش لحظه ای قیمتها برای مردم فقیر است
فعلاً که گوش خراش ترین صداناله ی اگزوزهای موتورسیکلت سواران بی مسؤلیتی است که بی محابا خیابان های شهر های کوچک وبزرگ ایران راصحنه ی تاخت وتاز خود قرار داد ه اندو متأسفانه هر روز نیز برامار انها افزوده می شود.جالب اینجاست با اینکه بسیاری از مردم نیز ازدست سرو صدا،ویراز رفتن ومزاحمت های انها به ستوه امده اند اما هیچ ارگانی حاضر به رسیدگی به مطالبات مردم در این زمینه نیست.خدا به حال ما رحم کند.
یادش بخیر روش خوبی بود که دوستامو عذاب بدم:)
طبق آیات قرآن بد ترین صدا صدای خر است البته به گوشخراشترین ربطی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
گوشخراش ترین صداها صدای ضبط ماشین هایی که اونقدر صداش رو زیاد می کنن تا ساختمون های محل به لرزه دربیاد
إن انكر الأصوات لصوت الحمير
بیچاره معلمین گرامی که 30 سال علاوه بر سختی های دیگر کاری و زندگی و.....باید با گوشخراشترین صدای دنیا هم مانوس شوند.
گوش‌خراشترين صدا توي دنيا صداي اين موتور سيكلتهاي هونداست كه برخي جوونها اگزوزش رو دستكاري ميكنن و عمدا گازش رو تا آخر ميگيرن، بخدا من خودم اون لحظه مغزم سوت ميكشه و حالت سرسام بهم دست ميده
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی