بازدید 1810
تابناک گزارش کرد

آماری که رئیسی را نگران کرد/ چند جنین در روز کشته می‌شوند؟

تاکنون آمار رسمی و معتبری در مورد میزان سقط جنین در کشور اعلام نشده است، مسئولان در گفتگو‌های مختلف آمار متفاوتی را در این زمینه اعلام کردند.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ 18 May 2024

تابناک: «آمار سقط جنین نگران کننده است» این جمله را امروز ابراهیم رئیسی در مراسم اعطای دومین جایزه ملی جوانی جمعیت اعلام کرد.

رئیسی با اشاره به اهمیت مقابله با مساله سقط جنین گفت: «آمار‌های متفاوتی از سقط جنین اعلام می‌کنند، آمار دقیقی نیست، اما آنچه قطعی است، این آمار نگران‌کننده است.»

آماری در دست نیست!

تاکنون آمار رسمی و معتبری در مورد میزان سقط جنین در کشور اعلام نشده است، اما مسئولان در گفتگو‌های مختلف آمار متفاوتی را در این زمینه اعلام کردند که در ادامه برخی از آن را مرور می‌کنیم.

جزئیات آماری که رئیسی را نگران کرد!

امیرحسین بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی چند روز پیش در گفتگو با خبرگزاری رسمی دولت شمار سقط جنین‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد را روزانه بطور میانگین هزار مورد اعلام کرد.

این نماینده مجلس البته بعد از اعلام این آمار شوکه کننده این نکته را هم اضافه کرد: «این آمار از شمار سقط جنین‌هایی که در بیمارستان‌ها و بدنبال گزارش خونریزی مادر و ناخواسته اتفاق می‌افتد جداست.»

البته این اولین باری نیست که آمار سقط جنین در کشور اعلام می‌شود؛ به عنوان نمونه پیش‌تر نیز «حجت‌الاسلام حسن طیبی‌فر» در اجلاسیه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛ از آمار سالانه ۵۰۰ هزارتایی سقط جنین در کشور رونمایی کرد.

آمار سقط جنین احتمالا سالانه ۷۰۰ هزارتا!

محمداسماعیل اکبری رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز آمار ۵۰۰ هزارتایی را تایید می‌کند، اما در عین حال می‌افزاید: «علاوه بر این آمار ۵۰۰ هزارتایی، احتمالا بیش از ۲۰۰ هزار سقط هم به اسم سقط خود به خودی جنین به این آمار افزوده می‌شود.»

البته آمار‌های متفاوت و متناقض سقط جنین در کشور به همینجا ختم نمی‌شود برخی افراد از آمار یک میلیون سقط جنین در سال در ایران نیز سخن گفتند که توسط هیچ منبع رسمی تایید نشده است.


با این وجود و با توجه به گفته‌های مقام‌های مرتبط با موضوع جمعیت شاید بتوان میزان آمار سقط جنین در ایران را حدودا ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مورد اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری