بازدید 5163

رابطه مجازي، مقدمه سوءاستفاده از دختران جوان

کد خبر: ۲۷۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۳ 24 September 2012
رييس پليس فتاي تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ایجاد یک رابطه مسموم اینترنتی دختر جوانی را اغفال کرده بود، خبر داد.
 
به گزارش ايسنا، سرهنگ شكريان در تشریح جزئيات این خبر گفت: در پی دريافت شکایت‌های متعددی مبنی بر اغفال دختران و سوءاستفاده‌ غیرمتعارف از آنان با استفاده از بستر فضای مجازی به پرونده‌ای برخورد کردیم که در آن دختری قرباني یک رابطه مسموم و غیراخلاقی بود.
 
وي ادامه داد: این دختر جوان در تکمیل پرونده خود به كارآگاهان گفت كه در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شده و پس از گذشت مدتی، ارتباطشان در فضای مجازی تغییر ماهیت پیدا کرده و این رابطه‌ مجازی با رد و بدل شدن شماره تماس و ملاقات حضوری به شکلی فیزیکی تغییر كرد و در این حین، مرد جوان فرصت پیدا کرد تا اعتماد وي را جلب کند.
 
شكريان با اشاره به اظهارات شاكي گفت: شاكي که بارها به آن پسر گفته بوده كه قصد پایان دادن رابطه را دارد، اما وي هر بار به هر بهانه‌ای این ارتباط را به نحوی ادامه داده كه در نهایت متهم که جوانی با سابقه انجام این قبیل اعمال بر قربانیان متعددی بوده، شاکی را به خانه کشانیده و و او را قربانی نیت شوم خود کرد كه با ادامه مزاحمت‌های بزهکارانه از طریق پیامک و اینترنت از سوي متهم در نهایت شاکی تصمیم به شکایت گرفته است.
 
رييس پليس فتاي تهران بزرگ افزود: سرانجام ماموران پلیس فتا پس استعلام ها و اقدامات تخصصی مکان اختفای متهم را شناسایی و در يك عمليات وی را دستگیر کردند.
 
وي ادامه داد: متهم پس از دستگيري ابتدا تلاش داشت منکر جرم ارتکابی شود، اما با استفاده از ادله تخصصی جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا وي مجبور به اعتراف شد و در جریان این اعترافات به موارد مشابه دیگری نيز اشاره کرد.
 
شكريان به شهروندان به ویژه دختران جوان هشدار داد: هیچ‌گاه ارتباطات مجازی خود را به راحتی به ارتباطات فیزیکی بدل نکنند چرا كه افراد در فضای مجازی لزوما چهره‌ای واقعی از خود را به آنان ارائه نمی‌دهند، بنابراين اعتماد به اشخاص بر اساس رابطه‌ای که در فضای مجازی ایجاد شده است امری نامعقول است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی