بازدید 82729

اردوغان: حادثه کربلا در سوریه در حال تکرار است!

این روز‌ها، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، حال و روز خوشی ندارد؛ روز پنجشنبه اردوغان با عصبانیت مواضعی علیه افراد و شخصیت‌های گوناگون داخلی و خارجی گرفت. روز گذشته، اردوغان فقط عصبانی بود، ولی امروز (روز جمعه) سخنان محیر لعقولی بر زبان رانده است که دیگر باید اساسا از آن در شگفت ماند!
کد خبر: ۲۷۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱ 07 September 2012
روز پنجشنبه، اردوغان با عصبانیت مواضعی علیه افراد و شخصیت‌های داخلی و خارجی گرفت و هر یک را به گونه‌گون متهم یا تهدید کرد. در همان روز در مطلبی با نام حال اردوغان خوب نیست، دلایل عصبانیت اردوغان را نوشتیم؛ اما روز گذشته اردوغان فقط عصبانی بود، ولی امروز (روز جمعه) سخنان محیر لعقولی بر زبان رانده است که دیگر باید اساسا از آن در شگفت ماند!

به گزارش «تابناک»، اردوغان در سخنرانی روز جمعه خود، آنچه را در سوریه در حال روی دادن است، به حادثه کربلا تشبیه کرده و گفته است: کشتن غیر نظامیان در سوریه همانند کشتار اهل بیت پیامبر عظیم‌الشان اسلام در کربلاست.

وی که در نشست «بهار عربی و صلح خاورمیانه؛ از چشم‌انداز مسلمانان و مسیحیان»، سخنرانی می‌کرد، افزود: حادثه کربلا، حادثه‌ای دردآور و فراموش ناشدنی است و همه ما باید از آن درس بگیریم. وی سپس رخدادهای سوریه را به حادثه کربلا شبیه دانست.

اما در این باره باید گفت، نخست‌وزیر ترکیه یا واقعا نمی‌داند در کربلا نبرد و شهادت، آل الله برای چه بود یا خود را به ندانستن زده است. آنچه در کربلا رخ داد، نبرد بین حق مطلق به رهبری امام معصوم و فرزند امیرالمومنین علی (ع) با باطل مطلق به رهبری یزید و پیروانش بود.
آنچه که در کربلا امام معصوم می‌خواست، اصلاح امت جدش رسول خدا بود و نه فساد و طغیان‌گری.

آقای نخست‌وزیر احتمالا خود را به ندانستن زده است، وگرنه می‌داند که اهل بیت رسول خدا، با استناد به قرآن و سیره رسول اکرم، خواستار جلوگیری از انحراف در دین خدا بودند.

وی گویا نمی‌داند که امام حسین (ع) تا دقایق واپسین نیز یزیدیان را امر به معروف می‌کرد و خواستار بازگشت آنان به دین خدا بود.

نخست‌وزیر که اکنون به هر کسی می‌شورد، گویا نمی‌داند، قصد فسادی که اکنون در سوریه توسط نیروهای تروریستی که از سوی‌‌ همان ترکیه و عربستان و قطر و آمریکا پدید آمده، همانی است که امام حسین برای آن تا سر مرز شهادت خود و خانواده‌اش جنگید.

جناب نخست‌وزیر اشتباه کرده‌اند؛ آنچه کربلا و عاشورا را ماندگار کرده، نه کشتار و به شهادت رساندن اهل بیت صرف، بلکه ایستادگی بر اصلاح و جلوگیری از انحراف در دین خدا بود.

حال اردوغان با تفسیری نادرست از حادثه عاشورا و مقایسه آن با رخدادهای سوریه، از یک سو می‌کوشد بزرگی حادثه کربلا را کمرنگ کند و از سویی نیز دوستان تروریست خود در سوریه را بالا بکشد و سرانجام هم بتواند احساسات علویان را برانگیزاند.
 
آقای نخست‌وزیر این روز‌ها عصبانی است و به هر خاشاکی چنگ می‌زند تا غرق نشود؛ اما آیا با جعل تفسیر هم می‌توان خود را نجات داد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۱۴
انتشار یافته: ۴۲
بیچاره مردم ترکیه.
من موندم پس کی میخوان بالا سرشون رو ببینن.
با این توضیح که :‌ کسی که تیر دست حرمله می ده خود جناب اردوغانه
بابا این یکی از برق در بیاره
ترک ها دارند رویای تجدید امپراطوری عثمانی خود را بر باد رفته می بینند به همین علت به هذیان گویی افتاده اند. آنها امیدوار بودند با سقوط بشار اسد سلفی ها و وهابی ها در سوریه به قدرت برسند و به آنها در اجرای آرزوی تجدید حیات امپراطوری عثمانی شان یاری کنند اما امروز می بینند که آدمکشانی که به آنها امید بسته بودند دارند نابود می شوند و به همین علت عصبانی شده اند و به هذیان گویی افتاده اند.
واقعا سیاست چه کثیف است....
دیگه دارن دیوونه میشن. البته خون مظلوم (مردم بیگناه سوریه) آدم رو به همچین حال و روزی می اندازه. اف بر تو اردوغان که برای سیاست از هر چیزی که میتونستی مایه گذاشتی ولی یه چیزی رو بدون اگه بخوای از خون امام حسین سوء استفاده کنی رسوا میشی. مطمئن باش
تابی جون اونجا که لازمه جدی باشی بودی . آفرین اینرو خیلی خوب اومدی . این مردک دانسته راه عدالت رو گم کرده و چشم وگوش بسته راهی رو پیش گرفته که امریکایی ها و صهیونیست ها رو خوشحال می کنه .
تاکی مسلمونا باید از رهبران بی بصیرت خود رنج ببرند .الهم فک کل مسلم ..
در زمانی که وهابیون سعی در فراموش کردن کربلا را دارند همین که نام کربلا آورده راضی هستم که خود به خود به نفع شیعه است.
اردوغان همان بود که درحضور پرز این رزیم راجنایتکارمعرفی کرد داووس یادتان نیست
بنده خدا خیلی درمونده شده!!! احتمالا خودشو با مختار اشتباه گرفته، باید یه سریال به اسم اردوغان نامه درست کرد واسش.
اردوغان دو سال پیش که نماد اسلام در کنار دموکراسی بود رو خیلی دوست داشتم ، نمیدونم چه طور شد که پاک قاطی کرد!!!!!!
اقای اردوغان بحرین چی شد شما که گفتید اونجا حادثه کربلا داره تکرار میشه!
اوایل اتفاقات بحرین هم گفته بود نمیخواهیم اون چیزی که توی کربلا اتفاق افتاده دوباره بیفتد.
مثل اینکه همه جا مصداق کربلا شده؟
آقای اردوغان با این سیاست کثیفی که در قبال همسایه مسلمان خودش در پیش گرفته باید هم عصبانی باشد نیات این نخست وزیر در مواضعش و مقاصدش در مخالفت با آقای بشار اسد و سوریه بقدری کثیف است که غرب هم درباره مقاصد ایشان به شک افتاده و کمی مواضعش را متعادل ساخته و در مورد دخالت نظامی در سوریه دست رد بر سینه ترکیه زده است من این سوال را از آقای اردوغان میپرسم که اگر بر فرض مثال حوادث سوریه در یکی از کشورهای اروپایی و یا آمریکایی اتفاق بیفتد آیا همسایگان آن کشور از یک کشور اسلامی جهت دخالت نظامی در امور همسایه خود دعوت میکنند یا به وی اجازه مداخله میدهند؟طبیعتا همه آنها در قبال کشورهای اسلامی مواضع مشابهی دارند حتی کشور ترکیه را سالها برای عضویت در اتحادیه اروپا بازی دادند و آخر سر هم قبولش نکردند چون یک کشور اسلامی بود اما کشورهای کوچکی که اقتصاد خیلی ضعیفتر از ترکیه دارند و اسلامی نیستند عضو این اتحادیه هستند لازم است ایشان در مواضعشان که مورد قبول مردم مسلمان ترکیه هم نیست تجدید نظر کرده و از خوش خدمتی به غربیها و در راس آنها رژیم منحوس صهیونیستی دست بردارند و کاری هم به کربلا و شهدای آن نداشته باشند چون در حد اظهار نظر نسبت به مقام شامخ شهدای کربلا نیستند با حکومت اسلامی لاییک من در آوردیشان من نمیدانم کی اهل بیت پیامبر و شهدای کربلا تروریست پرورش داده و برادران مسلمان همسایگانشان را میکشتند که ایشان میکنند
ترکیه بخشی از ایران بوده.دو کار لازم است.ایران دست به مدرن سازی سیستم سیاسی خود و توسعه همه جانبه اقتصادی و اجتماعی بزند کشورهای اطراف ایران هم با ایران هم پیمان شوند تا ابرقدرتی غول پیکر و رقیبی سخت برای روسیه چین و آمریکا و اتحادیه اروپا به وجود بیاید و با مبدل شدن به قطبی اقتصادی و نظامی و فرهنگی و سیاسی ثروت های هنگفتی به این منطقه وارد کنیم.فقط کافی است ترکیه دست از بچه بازی و رقابت های کودکانه با ایران دست بردارد.
هرکس چشمش را ببندد ودهانش را باز کند به زعم خویش بهترین هارا میگوید غافل از خود میشود .حال اردوغان هم به جایی رسیده تفسیر حادثه عظیم عاشورا را با جنایات همدستانش در سوریه یکی کند اگر اسلام شناس ومسلمان بودی خودرا به بهای اندک نمی فروختی و...........؟
واقعا حالش خوب نیست.
چند وقت پیش هم گفت بحرین کربلاست ولی ظاهرا بر خلاف کربلا، بحرین رو زود فراموش کرد و موندگار نبود براش!
یعنی شما فکر می کنید واقعا حکومت اسد منطبق بر عدل و حق است؟!
این جاسوس و دست نشانده اسراییل اصلا در حدی نیست که بخواد در مورد کربلا نظر بده.
شخصی که از اسلام فقط اسمش رو یدک میکشه چطور میتونه در مورد پیامبر و اهل بیتش و در مورد حادثه کربلا که فقط مختص شیعست نظر بده.
به این میگن سیاستمدار؟!!! چه بی خرد
وای به حال حکومت عثمانی که اینا بخوان زندش کنن
زنده باد ایران...زنده باد مقاومت
واقعا برای اردوغان متاسفم که حادثه کربلا را با اقدامات تروریستی اش یکی کرده اگر کسی هم عامل کشتار در سوریه هست عربستان خود ترکیه می باشد
یکی قرصای این اردوغان رو سر ساعت بهش بده
آقای اردوغان پس چرا معترضان سوری خواهان تخریب حرم های حضرت رقیه و حضرت زینب هستند ؟
آقای اردوغان پس چرا معترضان سوری از کشتن شیعیان هر چند کودکی سه ساله باشد ابایی ندارند ؟
آقای اردوغان پس چرا برخی از معارضان نام گردان های خود را شمربن ذی الجوشن گذاشته اند ؟
شايد از ديد تركيه يك عرب خوب يك عرب مرده باشد.حال شيعه باشد يا از برادران اهل تسنن باشد.وهابي باشديا بهايي ويا حتي مسيحي.حالا به هر وسيله اي كه باشد.حتي شايد پيرو اين طرز فكر باشد كه هدف وسيله را توجيه ميكند.
ناب اردغان چند وقت قبل کفت اتفاقات بحرین یاداور ظلمی است که در کربلا شد، بعد مواجبش که رسید کفت اتفاق خاصی تو بحرین نمی افته ، حالا اثر اون مواجب تموم شد دنبال بعدی هست
جناب اردوغان تا دیروز بخاطر حمایت از مردم غزه کنفراس خبری که نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در ان حضور داشت با انتقاد و عصبانیت ترک کرد که مورد استقبال مردم ترکیه هم قرار گرفت و حالا 380 درجه تغیر موضع داده و با حمایت از شورشیان سوریه عملا مقابل مردم فلسطین ایستاده. رفتار سیاسی اردوغان ادم را بیاد حرکات نمایشی سیاسی قذافی خدا بیامرز میندازه!!
"وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون"
اردوغان هم به سرنوشت قذافی دچار میشه
باید به اردوگان در پاسخ گفت بعید نیست هم اکنون در سوریه واقعه ای همچون واقعه 1400 سال پیش کربلا تکرار می گردد ولی بی شک یزید زمانه این واقعه آمریکا و ابن زیاد آن اردوگان و عمر بن سعد آن شورشیان فریب خورده سوریه و سپاهیان آن آورگان متحجر و دربه در القاعده است که همگی به قصد قتل عام مردم مظلوم و بی دفاع سوریه و تسلیم منطقه به اسرائیل کمر خیانت بسته و برای چند صباحی عیش و نوش وسلطنت ، خون حرام این مردم و سرنوشت منطقه را وجه المصالحه دنیای خونین و خیانت بار خود قرار داده اند .
همین 2 روز پیش بود که تروریست های بچه کش با خمپاره حمله کرده بودن به حرم حضرت زینب خواهر امام حسین . بعد ایشون حرف از حادثه کربلا میزنه ! کار دنیا برعکس شده
اخه اردوغان اگه میفهمید این مسایل را نمی امد خودش رو قاطی غرب کنه
ایران و روسیه رو ول کرده و چسبیده به غرب
غرب فقط منافع خودش رو میبینه نه اردوغان را
اگه با ما بود خیلی سود برده بود تا حالا
اگه با ما بود این همه اشفتگی تو کشورش به وجود نمی اومد
روسیه هم رو ایران حساب کرده که داره با ما را میاد والا میرفت با غرب و امریکا
چون ما با هوشیم و سختی کشیدیم
هر کشوری که تحریم بشه یا تهدید بشه هزار قدم جلوتر از دشمن داره نقشه میکشه واین در تاریخ بوده و هست
پیروزی از ان ماست
موفق باشین
تابناک اول باید رجب جونمون یاد بدیم که حضرت اباعبداله الحسین کی بود و فلسقه قیام چه بود اون که نمی داند فلسفه چیه و نینوا کجاس
تا وقتی ما یادمونه امام حسین 72 نفر بودن و عاشق پیامبر! اینا که هر چی سلاح اسرائیلی و امریکایی دارن همین دیشب هم یه خمپاره زدن حرم حضرت زینب
به ولای علی این صحبت های اردوغان توهین به امام حسین هست . مقایسه امام حسین به این وهابی ها؟
مردک احمق حتما خودشو هم مثل اصحاب سیدالشهدا علیه السلام میدونه!!!
لعنت خدا بر دشمان اهل بیت پیامبر از اولینشون تا اخرینشون.
آخی طفلکی ظاهرا یادش رفته اونجا هم یزیدی ها یک سمت کربلا بوده اند...
بیچاره ... بیاید همگی برای خوب شدنش دعا کنیم !!!
آخه مسلمانه.... مثل دکتر اسلام شناس جیمی کارتر !!!!!!
واقعا شیطان چه کار میکنه با انسان!
به قول امام علی(ع): رد پای مورچه ای در شب ظلمانی بر روی سنگ تیره را میتوان فهمید ولی نفوذ شیطان در دل را نمی توان...
دوستان عزیزم از شما خواهش میکنم آیه زیر را بخوانید حتما میفهمید چرا آدم نوکر شیطان میشه و سواری میدهد...
سوره ابراهیم آیه22 : وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الأَمْرُ إِنَّ اللّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدتُّكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ إِلاَّ أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي فَلاَ تَلُومُونِي وَلُومُواْ أَنفُسَكُم مَّا أَنَاْ بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَآ أَشْرَكْتُمُونِ مِن قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿22﴾
ترجمه : و چون كار از كار گذشت [و داورى صورت گرفت] شيطان میگويد در حقيقت‏ خدا به شما وعده داد وعده راست و من به شما وعده دادم و با شما خلاف كردم و مرا بر شما هيچ تسلطى نبود جز اينكه شما را دعوت كردم و اجابتم نموديد پس مرا ملامت نكنيد و خود را ملامت كنيد من فريادرس شما نيستم و شما هم فريادرس من نيستيد من به آنچه پيش از اين مرا [در كار خدا] شريك مى‏دانستيد كافرم آرى ستمكاران عذابى پردرد خواهند داشت (22)
اللهم اشف مرضانا بالاخص اردوغانا
بله!
این نامرد پارسال میگفت حوادت کربلا داره در بحرین تکرار میشهآ اما الان میگه در بحرین خبری نیست!!!!!
منافق به این میگن
لعنت به اردوغان صهیونیست
ایشون باید یه خورده درباره خوارج مطالعه بفرمایند بلکه کمی تحلیل کردنشون واقعی بشه
اینها در افکار باطل خودشون هستندنه شیعه رومیخوان نه سنی. اینها ناسیونالیست هستند نه مسلمان.
ظاهرا برای استمرار پیشرفت اقتصادی و خروج از مدار جهان سوم تیم مدیریت حزب رفاه ترکیه در برابر غرب و صهیونیسم تعهدات سنگینی بعهده گرفته ... باید حلقه بگوش غرب بوده و از هیچ اقدام شریرانه ای ابا نکنند
کلا هر مطلبی که از ترکیه میاد جنبه سرگرمی و خنده داره.بالاخره این بیچاره ها هم باید اظهار وجودی بکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی