بازدید 36025

حال رجب طیب اردوغان خوب نیست!

این روز‌ها، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، حال و روز خوشی ندارد؛ او روز گذشته نمایندگان عضو گروه صلح و دمکراسی ترکیه را تهدید و با عصبانیت، رهبر حزب جمهوریخواه خلق را شماتت کرد و دست آخر به سراغ آمریکا رفت و کنایه‌هایی به کریستین امانپور، خبرنگار «سی‌.ان‌.ان» زد.
کد خبر: ۲۷۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱ 06 September 2012
این روزها، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، حال و روز خوشی ندارد؛ وی در یک روز هم مخالفان خود در پارلمان ترکیه را و هم بشار اسد را تهدید کرد و سرانجام هم به مقامات آمریکا هم انتقاد نمود که در رویارویی با مسأله سوریه، او را تنها گذاشته‌اند.

به گزارش «تابناک»، اردوغان روز گذشته به نمایندگان عضو گروه صلح و دمکراسی ـ که همواره از سیاست‌های اقتدارطلبانه اردوغان در رویارویی با اقلیت‌های قومی انتقاد می‌کردند ـ حمله کرد و به آنان گفت، اگر آنان به دنبال راحتی هستند، وی آدرس دقیقی به آن‌ها می‌دهد که در آنجا آسوده باشند. وی با تمسخر به این نمایندگان گفته است که می‌توانند بروند در کوه‌های قندیل و در کنار اعضای حزب کارگران کردستان قرار بگیرند.

وی همچنین این نمایندگان را تهدید کرد که اگر به مخالفت‌های خود ادامه دهند، آنان را به قوه قضائیه خواهد سپرد و قوه قضائیه هم به وظیفه خود رفتار خواهد کرد؛ این نخستین باری نیست که اردوغان مخالفان خود را به برخورد قضایی تهدید می‌کند. البته هیچ گاه این برخورد‌ها هم صورتی غیر موجه نداشته، بلکه اردوغان کوشیده است در این سال‌ها مخالفان را با اتهام تلاش برای کودتا و یا ترور مقامات، تحویل مقامات قضایی دهد.

در همین ارتباط، اردوغان با عصبانیت همچنین کمال «قلیچ دار اوغلو»، دبیر کل حزب جمهوری‌خواه خلق را نیز آماج حملات خود قرار داد و گفت: اگر شما ادعا می‌کنید که برای تجهیز مخالفان سوریه، منطقه امن در مرز ترکیه و سوریه درست کرده‌ایم، چرا نمایندگان عضو حزبتان را از شرکت در برنامه بازدید از این اردوگاه‌ها منع می‌کنید؟

این در حالی است که رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق مدعی است که دولت اصولا اجازه نمی‌دهد، نمایندگان حزب وی، از این اردوگاه‌ها دیدار کنند؛ وی از مخالفان جدی حمایت از شورای نظامی سوریه از سوی ترکیه است.

اما در این باره باید گفت، عصبانیت و تلاش برای تهدید، تنها به مخالفان سیاسی اردوغان در درون پارلمان محدود نشد. اردوغان بار دیگر بشار اسد را آماج حملات خود قرار داد و اعلام کرد سوریه به کشوری تبدیل شده است که تروریست پرورش می‌دهد. این اظهارات اردوغان در حالی است که روزنامه‌های ترکیه هم تصاویری از روابط گرم بشار اسد و اردوغان در روز‌های نه چندان دور منتشر می‌کنند و بدین وسیله به نخست‌وزیر می‌فهمانند که آن روز‌ها هنوز به یادشان مانده است.

اردوغان البته همچنان روزی همراه با عصبانیت را می‌گذراند که روبه‌روی کریستین امانپور، خبرنگار شبکه «سی‌.ان‌.ان» آمریکا قرار گرفت و این بار به آمریکا حمله کرد. در این مصاحبه، نخست‌وزیر ترکیه از آمریکا برای نداشتن برنامه مشخص در حل بحران سوریه انتقاد کرد و به امانپور گفت: هم‌اکنون انتظارات بسیاری از آمریکا برای دخالت در سوریه می‌رود؛ اما دولت آمریکا این انتظارات را برآورده نکرده است.

وی افزود که مقامات آمریکایی، چیزی به آنان در این باره نگفته‌اند. او ادامه داد: آمریکایی‌ها به اینکه چنین چیزهایی را به ما توضیح دهند، احساس تعهدی نمی‌کنند و به کنایه به امانپور گفت: آمریکایی‌ها همین که گفته‌اند، مخالف بشار اسد هستند، احساس می‌کنند ما را مدیون خود کرده‌اند.

حال اردوغان خوب نیست. همه این رخدادها هنگامی روی داده که هنوز انفجار در انبار مهمات در ترکیه نشده بود؛ انفجاری که باعث کشته شدن نزدیک ۲۵ سرباز ترکیه شد.

اکنون حال اردوغان از آنچه گفته شد، هم خرابتر است. نمی‌توان تروریست‌ها را حمایت کرد، ولی از شر آنان در امان بود. ترکیه اکنون با «پ.‌ک.‌ک» در حال جنگ است، فردا اما باید با القاعده در مرز‌ها و شهر‌هایش باید بجنگند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸۴
انتشار یافته: ۵۱
ترک ها در آرزوی تجدید امپراطوری عثمانی شان در منطقه هستند و از به قدرت رسیدن القائده و سلفی ها در سوریه کاملا حمایت می کنند. آنها فکر می کنند اگر سلفی ها و القائده در سوریه قدرت بگیرند متحد طبیعی ترکیه سنی خواهند بود و ترکیه با کمک و همکاری آنها خواهد توانست حتی از آمریکا و اسراییل هم در منطقه باج بگیرد و سلطه اش را بر منطقه (بخوان امپراطوری عثمانی) تامین کند. ظاهرا آمریکا و اسراییل به این نیات مخفی ترک ها پی برده اند و برای همین است که نسبت به تغییر رژیم در سوریه اندکی مردد شده اند و ترک ها را تنها گذاشته اند.
پاسخ ها
Ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
البیه ترکیه این آرزو را به گور خواهد برد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
آمریکا به این نیت ترکیه پی برده؟!!!!
مرد حسابی چی میگی؟!!
ترکیه بدون اجازه ی آمریکا آب نمی خوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
شتر در خواب بیند پنبه دانه , گهی لپ لپ خورد , گه دانه دانه . مقامات ترکیه باید شامشون سبک تر شه تا کمتر از این خوابای خرگوشی ببینن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
همان چاهی که زمانی پاکستان با طناب پوسیده غربیها در آن افتاد و اکنون نمیتواند هیچ کاری در برابرِ حمله آمریکاییها به روستاهایش برای مهار طالبان و القاعده انجام دهد
تهرانی
| France |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
البته ترکیه با اسراییل کاملا هماهنگ است فقط به خاطر اینکه باعث تحریک کشورهای اسلامی نشود به صورت آشکار وارد میدان نشده و ترکیه را جلو انداخته است
شاهين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
مسئولين هر كشوري خواستار پيشرفت و آباداني كشورشان هستند. متاسفانه اكثر راه هايي كه انتخاب مي كنند را بجايي نمي برد. اگر كشوري بخواهد بر كشور ديگري تكيه كند و به اقتدار برسد. مطمئنا به خواست خود نمي رسد. تركيه از طرفي جزو اتحاديه اروپاست و از طرفي جزو اكو و عملاً عامل نفوذي بين كشورهاي اكو براي عدم پيشرفت واقعي اين سازمان. بايد به برادرانمان در تركيه بگوييم كه اگر مي خواهيد با ما متحد شويد قيد اروپا را بزنيد. و اگر مي خواهيد با اروپا متحد شويد قيد ما را بزنيد. البته عضو اتحاديه اروپا نشدن دليل بر دشمني با آنها نيست. مي توان متحد نبود ولي از كمك انسانهاي ديگر نيز استفاده نمود. تركيه متعلق به ماست و ما متعلق به تركيه . مشخصات جغرافيايي و فرهنگي و آداب و سنن كشورهاي ما شبيه هم هستند و ما همديگر را دوست داريم. اين درحالي است كه تركيه را در اروپا به رسميت نخواهند شناخت.
ترکها یک مثل دارن و ترجمه ی اون اینه که همیشه دروغگو (آمریکا و اسراییل) طمعکار (ترکیه) رو گول میزنه.
اردوغان با الت دست عربستان و امریکا شدن، دارد ترکیه را به پاکستان دوم تبدیل می کند.
مردم ترکیه باید بدانند، تروریست ها، شریک وفاداری نیستند و این الودگی ، کشور انها را هم مریض خواهد کرد.
تركيه گرفتاركارهاي خودش شده,خيلي جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
قابل توجه اونایی که همش میگفتن به فکر مردمشونه. حالا بدانید تنها نظامی که به فکر مردمش است نظام جمهوری اسلامیه و اگر دشمنان داخلی و خارجی بگذارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
وَ مَکَروا وَ مَکَرُ الله وَ اللهُ خَیرُ الماکِرینَ
خاک برسر خائنتون که همش بدنبال امریکا هستید بی عرضه شماکه اینهمه به امریکا اعتماد اریدمگر حال روز نوکرانشان را در منطقه ندیدید
به قول معروف "چاه کن همیشه خودش ته چاه هست..."خدا عقل دهد،هنوز مانده تا چهره منافقانه رو شود...،صبر باید کرد...
به اینها اضافه کنید انفجار در انبار مهمات را که شب گذشته رخ داد و در این انفجار 25 ارتشی کشته شدند . و سبب حادثه را تا حالا اعلام نکرده اند .
اردوغان از روزیکه همانند بادکنک باد شد ( یاد یک کاریکاتور افتادم که اوائل انقلاب کشیده شده بود و در آن قطب زاده را به موقع باد شدن نشان میداد ـ که عاقبت او را همگان میدانند ) این باد کردن در همان صحنه درگیری با رئیس جمهور اسرائیل اتفاق افتاد . همان روز که همین سایت محترم خبر را با شوق و ذوق درج کرده بود ؛ نوشتم که این یک صحنه سازی هست و منتظر طلوع سحر باشید . این را بخاطر تجربه 40 سال فعالیت سیاسی و به جهت رشته ام که کارشناس امور ترکیه هستم ؛ نوشتم ؛ که متاسفانه بخاطر جو موجود منعکس نشد .
حالا خلاصه کنم : اروغان در قد و قواره این صحبت ها نیست ؛ او با طناب کسانی میخواست به چاه بیفتد که فعلا او را میان سقوط به چاه و یا بالا کشیدن از چاه معطل گذاشتند .یاد مرحوم اربکان بخیر که در یک ملاقات حضوری به بنده گفت : اردوغان از روزیکه پیراهن مقاومت ملی را از تن خارج کرد ؛ تی شرت نوکری آمریکا را برتن خویش و اطرافیانش کرده است .بنابراین تندی و عصبانیت وی علل مختلفی دارد ؛ حتی کمال کلیچ دار اوغلو مانع بازدید افراد حزب از اردوگاه مذبور شد و گفت : من اعضاء حزبم را مضحکه دست اردوغان و تئاتر او نمی کنم ؛ چون اردوگاه را در چند روز گذشته پاکسازی کرده و بعد از عادی سازی درب آنرا به روی اعضاء کمیسیون گشادند ؛ در این شرائط چگونه میتوان از او متانت و خویشتن داری انتظار داشت . بنده که شخصا هرگز مایل نیستم جای او باشم ؛ آویزان میان برزخ و دوخ با طناب پوسیده اربابان بی وفا !! و با صدها کشته در حواث چند روز گذشته .
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
توضیح خوب و جالبی بود متشکرم
امین س
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
توضیح خوبی بود ،ممنون
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
استفاده کردم
متشکرم
ناشناس
| France |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
مرحوم اربکان که نتونست یه دوره دوام بیاره ، ولی اردوغان با زرنگی و موج سواری فعلا" سه دوره در قدرت بوده که در تاریخ ترکیه بی نطیر است . به احتمال زیاد تا سال2023 هم خواهد بود. برنامه اش همین است. البته معلوم نیست ولی مطمئنا" جریان اردوغان حالا حالاها در ترکیه هست . پس به فکر سقوط او نباشیم
amir
| United Arab Emirates |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
Afarin be shoma
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
متاسفانه این دوست عزیزمون درست میگن و آقای اربکان نخست وزیر و رییس جمهوری فعلی ترکیه رو نفوذیهای حزب خودشون میدونستند
دولت ترکیه مدت هاست مخفیانه متحد اسراییل است و کشورهای منطقه را بهم می ریزد ولی اکنون نوبت خودش رسیده چندین دهه است حقوق جمعیت 25 میلیون نفری کرد داخل کشورش را نادیده گرفته است و بارها اعلام کرده است در ترکیه غیر از ترک کسی وجود خارجی ندارد و همچنین اقلیت علوی ها را هم سرکوب کرده است ولی دیگر صدای پای تغییرات در ترکیه شنیده می شود و کاری هم از دست دولت ترکیه بر نمی آید و فدرالی شدن حداقل تغییر آینده ترکیه است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
مورچه چیه که کله پاچش چی باشه!متحد اسراییل !!!!!!!!خود اسراییل داره دست و پا میزنه تا بلکه خودشو از ورطه نابودی نجات بده, مقامات ترکیه چی فکر کردن که به ساز اسراییل خوش رقصی میکنن؟!!!!حدس میزنم اصلا فکر نکرده باشن و مثل یه بچه فریب آمریکا و اسراییل رو خوردن!!!!!!!!!!!!
هر تخم فتنه کشت آتش درو خواهد کرد !
در 4 دهه گذشته ترکیه سعی کرده خود را به غرب واروپای غربی نزدیک کند.سیاست های غربگرایانه باعث شده این کشور توقعاتی از امریکا داشته باشد.اما غافل از اینجاست که امریکا نیز منافع خود را درمنطقه دنبال کرده ودلش به حال ترک ها نسوخته است .بنابراین معادلات سیاسی اخیر در منطقه خاورمیانه نمیتواند منافع ترکیه را تامین نمایید.بنابراین نباید به آن به چشم فرصت نگاه کرد.این وضعیت سرابی بیش نبوده ودر آینده نزدیک خواهیم دید که فرصت ظاهری به تهدیدی واقعی برای مردم وکشور ترکیه بدل خواهدشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
با نظر شما موافقم , همونطور که میبینیم از همین حالا پیش لرزه های این تهدید واقعی دامن گیر دولت ترکیه شده.
دارد کارهای صدام را تکرار می کند و منطقه ای را به آتش می کشد .یکی بیاید و جلوی این نادان را بگیرد .ما رو بگو با اون حرکت ترکیه در مقابل اسرائیل گول خوردیم .
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
به قول اون پیره زنه "تو جیب مارو نزن ایستادن جلو اسرائیل پیشکشت"
اردوغان فکر کرده یه روزه میاد و همه چیز رو به سود خودش عوض میکنه
داداش یه لیوان آب بخور خنک شی
خود کرده را تدبیر نیست
کارهای احمقانه اردوغان شبیه دیوانگان است این مردک نمایندگان مردم را تهدید میکند در واقع ملت ترکیه را تهدید میکند فکر میکنم اوضاع روحی اش بعلت شکست خوردن ترورستها در سوریه بهم خورده در ضمن دوستان خوب تحلیل کردند آمریکا هیچ موقع اجازه نمیدهد ترکیه القاعده وسلفی ها را سر کار بیاورد درنتیجه تلاش ترکیه بیهوده است وتاوان هم باید پس بدهد
بخدا این آمریکا همه کشورها را ضعیف می خواهد وازاین لحاظ که اروپا درزمان جنگ دوم جهانی مدیون آمریکاست هم سوئ استفاده میکندواروپاوادارکرده تاازطریق تحریم ایران اقتصاد خراب آنهارا فلج واتحادیه راتیکه پاره کندترکیه که سهل است!!!
نظرات هموطن و عادل کرامت خوب بود. قطعا مرسی هم مثل اردوغان مهره غرب هست.نباید گول حمایت از فلسطین مرسی را خورد چون جو انقلاب مصر به سود فلسطین است مرسی دارد موج سواری میکند.کافی است نظرات او را در مورد سوریه،حزب اله ، عربستان و بحرین مقایسه کنید تا چهره او مشخص شود. جنگ بین سوریه و ترکیه یک بازی برد-برد برای غرب بخصوص اسراییل است.
اول که این آقا اومد با شعار اسلامگرایی و اینها و مخالفت با رژیم صهیونیستی و آمریکا مردم منطقه امیدوار شدن که بالاخره ترکیه هم از غرب داره فاصله میگیره و تبدیل به کشوری با آرمانهای دینی میشه اما حالا بعد چند سال انگار دولت اسلامگرای ترکیه فراموش کرده که آرایی که این چند سال کسب کرده به خاطر اون شعارهای اسلامگرایانه بوده به شخصه فکر میکنم دوران اردوغان و حزبش با دور شدن از آرمانهای اولیه اسلامی و همسازی با غرب و حتی برخورد رادیکالتر ار غرب با مسائل منطقه رو به زواله و به زودی شاهد سقوطش خواهیم بود.
استعمار نوین
کشورهای ترکیه و عربستان و امثال آنها مستعمره آمریکا هستند.
آفرین
براشون دست بزنین
بااین روش وسیاست هیجانی که ترکیه اتخاذ کرده سرنوشت 5سال آینده آن یامشابه عراق میشود یا پاکستان
ترکیه هم در دام آمریکا افتاده آمریکا بازی بسیار جالبی رو شروع کرده که هدفش ایرانه اگه به اوضاع سوریه و اقدامات امریکا نگاه کنیم متوجه میشیم که امریکا دیگه حرکت خاصی در مورد سوریه انجام نمیده چون بهترین حالت برای آمریکا نگه داشتن اوضاع به همین صورت در سوریه است دقیقا کاری که توی پاکستان و افغانستان و به صورتی دیگه در عراق انجام میده یعنی گروهی رو مسلح می کنه و به جنگ با دولت میفرسته و حتی اگه کنترل گروه تروریستی از دستش بره براش مهم نیست چون ضرری نمیکنه و کشوری رو بوجود میاره که داری هرج ومرج هست بنطرم این بهترین سناریو برای کنترل خط ارتباطی ایران و حزب الله هست و گروهی داره که در زمان لازم در این خط اختلال ایجاد کنه. اگه ترکیه نتونه خودش رو از این بازی بیرون بکشه در گیری ها از مناطق مرزی وارد شهرهای بزرگش میشه چون اگه امریکا گروه تروریست ها رو آزاد بذاره برای اونا فرق نمیکنه سوریه یا ترکیه هرکی پول بده براش می جنگن. و اگه این اتفاق در ترکیه بیافته برای آمریکا خیلی هم خوبه چون اون موقع کل مرزهای ایران بی امنیت میشه.
مغرور بودن به روند رو به رشد و بازی قدرت خوردن از جمله دلایل گرفتاری ترکیه شده که بنظر مدتها تبعات آن برای دولت وملت هزییه ساز خواهد بود حتی اگر بشار هم سقوط کند
ترکیه بفکر فعال کردن امپراتوری عثمانی هست. ولی نمیدونه که امریکا از گذشته ملت ها درس عبرت گرفته.
امریکا مطمئنا اجازه نخواهد داد امپراتوری های عطیم گذشته دوباره احیا شوند.تا خودش تنها ابر قدرت دنیا باقی بماند.علت اینکه پشت ترکیه رو هم خالی کردن همین بود.علت اینکه اینقدر با ایران دشمنی میکنه همینه.تازه اونا با امریکا دوست هستن ولی ایران که با سیاست های اونا هم مشکل داره میشه مشکل شماره 1 امنیت ملی امریکا.
ولی من دارم امپراتوری ایران عزیز رو در آینده نزدیک میبینم.
امپراتوری که در اون بنین با فرانسه از لحاظ انسانیت فرقی نداره.امپراتوری که باعث نجات این دنیای اسفناک میشه ایرانه.
این همون علمی هست که به گفته پیامبر گرامی اسلام ایرانی ها بهش دست میابند
چاه مکن بهر کسی آقای اردوغان اول خودت دوم کسی ، انشاءالله بهمین زودی این اوضاع به کشور صادر کننده تروریست و صادر کننده فتاوی تکفیری ،دولت آل سعود ، اشغالگر سرزمین وحی نیز خواهد رسید
ترکیه در مثل چنین است . نه در غر بت دلم شادو نه جایی در طن دارم0
بالا بالا راش نمیدن پایین پایین نمیشینه
روزی پاین ها هم راش نمیدن .
ترکیه خائن
ترکیه پول از اعراب میگیره و به حرف امریکا(اسرائیل) گوش میده اما برای ترکیه خیلی بهتره که با دولت اسد کنار بیاد چون اگر دولت اسد تغییر کنه نقش ترکیه در منطقه از بین میره و با هرج و مرج داخلی و حتی جنگ داخلی و تجزیه روبرو میشه چون نقشه خاورمیانه جدید اینطوری طراحی شده
برادران عزیز بدانید حکومت ترکیه برای بقای اسراییل تلاش میکند تا اسراییل صاحب سرزمینی جدید و امن در ترکیه بشود در آینده ، خیانتی جدید در راه است و اولین قدم هم تجزیه سوریه میباشد وبعد خود ترکیه تا منطقه امن اسراییل آماده شود در خاک ترکیه تا هم به اروپا وصل شود و هم بیش از نیمی از کشورش هم مرز با نوکرانش باشد بعد از این راحت میشوند ، اما مکرشان به نتیجه نخواهد رسید به لطف خدا.
ترکیه غلام حلقه به گوش غربیهاست وبا حمایت از سیاستهای ضد اسلامی آمریکا و فرزند ناخلفش اسرائیل در منطقه فقط و فقط خودش را در بین منطقه بی آبرو ساخته است همین غربیها و در راس آنها آمریکا غلامان حلقه به گوش زیادی در منطقه داشتند که نمونه یکی از آنها حسنی مبارک بود که از خوش خدمترین آنها به حساب می آمد که همسو با سیاستهای غرب و رژیم صهیونیستی در جهت خدمت به آنها گذرگاه رفح را به روی ساکنین غزه بست و خدمات زیادی به غرب انجام داد و حالا در یک قفس محبوس شده و یا قذافی که به آن شکل فجیع کشته شد و ...علی هذا. الان ترکیه باید بداند که نباید اینقدر به غرب و غربیها اعتماد کند و همراه با آنان و حتی شدیدتر از آنان سیاستهای ضد اسلامیشان را در منطقه پیاده کند چون ترکیه خود کشور اسلامیست اگر پایش برسد گوش او را نیز خواهند برید غرب ثابت کرده است که در شرایط بحرانی پشت خادمین خوش خدمت خود را به راحتی خالی میکند و ترکیه نیز به عنوان یک کشور اسلامی از این امر مستثنی نیست
با تشكر از هموطن كه مطالب مفيدي را ارسال كردند.هر كشوري كه به نا آرامي در منطقه دامن بزند دودش را در چشم خودش خواهد ديد الحمدالله امروز جنگ افروز نادان زودتر از آنچه انتظار مي رفت در باتلاق گير كرده انشالله سرنوشت بدفرجام اردوغان درس عبرتي شود براي هركسي كه درجنگل خشك براي سوزاندن رقيب خوددرختان دور خانه خودرا آتش ميزند.
صد بار بدی کردی و دیدی ثمرش را نیکی چه بدی داشت که یم بار نکردی .

چاه کن جاش ته چاه است . اردوغان چرا چاه برای دیگران کندی؟ که حالا خودت هم توش بیفتی؟
به نظرم آمریکا میخواهد تمام کشورهای منظقه خاورمیانه را با بحران روبرو کند به همین خاطر ترکیه را هم وارد این بازی خظرناک کرده تا تنها کشور امن در جوار ایران را هم دچار بحران سازد.
هرکه از خدا دور شود کورشود.%
اردوغان بداند: آمریکا تا نادانهایی چون نخست وزیرترکیه رادراختیاردارد نیازی به دخالت مستقیم درسوریه نمی بیند
اگر نگوییم دیوانه است ولی حتما بهش توصیه میکنم به روان پزشک مراجعه کند خودش و داود اغلو بعد میبینه همین القاعده چه بلایی سر ترکیه میارن
راست است این نظر که در اغاز اردوغان سخنانش بیشتر برای جلب ارا و نظرات مردم مسلمان ترک بود یادم هست که اوشعارهای بسیاری داد در اصلاح امور داخلی و سیاسی کشورش اما هنوز هیچ عملی ندیده ایم یادمان هست که در اغاز برعلیه اسرائیل و ان محکوم کردنهای اسرائیل انهم پیش روی "پرز" اما اینک خبرها از همکاری ایندو متناوبا میرسد . وحتی دراغاز از جنبش مردمی بحرین هم حمایت میکرد و میگفت حوادث این کشورممک است شبیه به عاشورا شود گویا دوستان عرب و امریکایی او ، چهره ی منافقانه ی او در عدم حمایت از جنبش مردمی بحرین و سکوتش دراینباره را افشا کرده اند! و گویا این نیز نشانی بارز از نفاق سیاسی وی دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار