بازدید 2600

اهمیت بخشی به هنرهای تجسمی از ملزومات است

کد خبر: ۲۶۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸ 28 August 2012
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با تاکید بر مهجور ماندن هنرهای تجسمی در کشور، خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به این عرصه شد.
 
جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه هنرهای تجسمی در کشور مغفول مانده است، گفت: چند سالی است هنرهای تجسمی به ویژه مجسمه‌سازی در میان هنرهای دیگر غریب مانده و نتوانسته آن‌گونه که باید، توجه عموم مردم را به خود جلب کند.
 
نماینده مردم لارستان،گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه جایگاهی که لازم است تا یک هنرمند تجسمی به آن دست پیدا کند، در جامعه نادیده گرفته شده و به آن اهمیت داده نمی‌شود.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، مهجور ماندن هنر مجسمه‌سازی را بیش از دیگر رشته‌های هنری دانست و تاکید کرد: باید باورها و نگاه‌ها به این هنر تغییر یابد، چراکه هنر مجسمه‌سازی بیشتر متکی به المان‌ها و نمادهایی است که به سختی قابل درک و فهم است.
 
وی تصریح کرد: اکثر افراد جامعه با مفاهیم اصلی هنر یک هنرمند نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند که بدون شک این امر سبب فراموشی و کم اقبالی آن شده است.
 
جعفرپور با اشاره به نبود عنصر حمایت در عرصه هنرهای تجسمی افزود: در حال حاضر هنرمندان تجسمی قشر اندکی از جامعه را تشکیل می‌دهند، که با این شرایط نیاز است، زمینه‌های حضور بیشتر این هنرمندان وهنر هایشان در افکار عمومی ایجاد شود.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آموزش‌های تحصیلی، تبلیغات در برنامه‌های رسانه‌ای و مکتوبات موثر این هنر در قالب کتاب و یا نشریات، مهمترین اقدامات موثری است که باید در زمینه توسعه و گسترش هنرهای تجسمی به کار گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی